Gå till innehåll

Djens daytradardagbok.

Djens

Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?  

164 medlemmar har röstat

1. 1. Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?

• Ja.
      31
    • Nej.
      133

Recommended Posts

• Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spännande, det ser ut som att det är riggat för att vi kan få en ganska så stor nedgång om vi bryter stöd idag. ingen garanti alls för att det blir så dock så ta inte position för det, man vet aldrig vad som händer.

FTSE100, DAX30 och S&P500 kan få sig en rejäl nedåtgång denna veckan nån dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande, det ser ut som att det är riggat för att vi kan få en ganska så stor nedgång om vi bryter stöd idag. ingen garanti alls för att det blir så dock så ta inte position för det, man vet aldrig vad som händer.

FTSE100, DAX30 och S&P500 kan få sig en rejäl nedåtgång denna veckan nån dag.

Tjaa..om inget ändras sista två så ser det ut som prognosen faller in.

Dagens noteringar:

En del saker börjar se billiga ut, det är de inte.

Vi börjar närma oss marsbottnarna i vissa index, däremot är VIX:en väldigt låg (Förhållandesvis) fortfarande vilket är ett väldigt dåligt tecken.

Börjar bli läge att fundera ut vad man ska positionera sig i ifall att marsbottnarna håller.

Rsten av dagen: En uppgång till 1340 följt av nergång till någonstans mellan 1335 och 1325.

Länk till kommentar

Tilt, miss, och 1335 höll, då får vi en bounce uppåt imorrn.

Jag prickade dock rätt på det andra.

Kör den gamla vanliga investeringstekniken vid 1350.

Glöm bara inte att trenden är nedåt i indexen.

Vinstvarningarna står ju också som spön i backen, det om något kan nog få oss under marsbottnarna. I övrigt känns det som en perfekt storm börjar blåsa...

Jag såg att en kille jag coachar gör riktigt sexiga hemsidor så jag tänkte låta honom (ja dig :D) jobba på min, ska bara komma på hur den ska se ut.

Vad sägs om en Kombination av Vegas/Gambling och striktare trading?

Jag tror det kan bli hett, kommentera gärna.

Länk till kommentar

Spelar du inte alls längre Djens? Saknar en omaha DB här på forumet som håller klass(och nivåer högre än 0,00001/0,00002). Tror inte jag är ensam om min åsikt heller. Please grind again ;-)

Det kommer det kommer...kanske:mrgreen:

Då ska vi se, har vi några macromedia flash experter på forumet?

Typ folk som kan integrera och leka med PHP inom en flashsida.

Kompensation utgår.

Länk till kommentar

Okej, det ser ut som det kommer bli en uppgång idag faktiskt, så ta gärna positiva positioner och dumpa de imorrnbitti/måndag, jag själv orkar inte byta alla mina :)

Men som sagt...det blir en kort uppgång till 1350 för att sedan gå lägre, Jokern i leken är dock ISM indexet i eftermiddag, blir det katastrofdåligt så kan vi nog åka igenom redan idag men ej troligt.

Sålde av TWM på 71 och inser att jag ska börja applicera en standardregel till när jag tradar, K.I.S.S

Keep it simple stupid. Har försökt krångla alltför mycket med index jag kan sämre när det index som gått sämst av alla varit på hemmaplan :D

Länk till kommentar

Spelade poker ikväll igen faktiskt, och det känns just nu som att det kan ha varit en av de sista gångerna jag spelade seriöst igen.

Inget flax och en semibubbling för en karibienkryssning.

Hade jag inte haft livets bästa börsdag i fredags hade jag varit grinig nu.

Största innehavet FXP flög upp 10%.

Kanadabjörnarna jag rekommenderat har gått ~10% sedan jag rekommenderade de. Som sagt, avsluta korta positioner på svaghet imorgon med tanken att gå in igen denna eller nästa vecka. 1335 - 1350 kan vara ett lämpligt mål för uppåtbouncen. Jag gissar på 1350. som är ca 3% uppåt men det kan säkert gå längre.

Det är bara en tidsfråga nu innan vi går under marsbottnarna, jag ger det 3 månader och när vi gör det så står vi inför en lååång nedgång till.

Dock gjorde jag en fiskeklonk i helgen då flickvännen under 4 års tid sagt:

"Sjön här är död, det finns ingen fisk här, bara en och annan gädda".

På de fem första kasten fick jag fem hugg. några meter bort fick jag största abborren jag fått på länge, och när vi åkte förbi samma ställe på vägen hem hakade jag på först en abborre, sen en större abborre..eller..nej..oj, det var en 3kgs gädda. Så kanske 17 abborrar med de vi slängde i , och en gädda...på 2 timmar från avgång till dockning med roddbåt.

Död sjö my ass.

Länk till kommentar

kanske dags att köpa pearl igen?

pearl har fallit med nästan 30% nu från årshögsta samtidigt som oljepriset stigit till nya höjder..

tror deras kommande rapport kommer överraska marknaden positivt, tror inte många tänker på "hävstångseffekten" pearl har på oljepriset pga. tungoljans höga fasta kostnader

priset på tungolja i deras fält följer ju oljepriset, nu tar jag bara lite siffror för att visa hur det fungerar

vid oljepris: 80

pris på tungolja(70% av priset på oljan): 56

fasta kostnader för att ta upp tungoljan: 50

vinst 56-50= 6 dollar/fat

vid oljepris: 110

pris på tungolja(70% av priset på oljan): 77

fasta kostnader för att ta upp tungoljan: 55 (ökar ju lite pga dyrare olja)

vinst 77-55= 22 dollar/fat

vid oljepris: 150

pris på tungolja(70% av priset på oljan): 105

fasta kostnader för att ta upp tungoljan: 60 (ökar ju lite pga dyrare olja)

vinst 105-60= 45 dollar/fat

som sagt är detta inga exakta siffror, bara ett exempel, men fakta är att pearl under första kvartalet detta år tjänade mer än vad de gjorde under hela 2007!, så det tåls ju lite att räkna på vad pearl tjänar nu när oljepriset ligger på runt 140 dollar/fat..

förstår inte varför pearl följer börsen istället för oljepriset när deras stora värde ligger i värderingen av reserverna/produktionen som stiger i värder med oljan..

egentligen bör man väl inte va upprörd över senaste utvecklingen i pearl om man tänkt sitta på aktierna i flera år och invänta ett möjligt uppköp

Länk till kommentar

kanske dags att köpa pearl igen?

Ja, jag inväntar bara rätt tillfälle, och jag tror att det kan vara ett bra läge idag eller om några dagar. Tänk dock på att vi faktiskt har en oljebubbla så att du får tänka dig att standardpriset kommer ligga runt kanske ~100/barrel och inte runt dessa priser om att tag. Fyll på i omgångar nån gång/månad är nog smartast.

Det behövs en positiv börs för att aktien ska gå upp, även om fundamentan är bra och det ser ut som vi går en väldigt mörk höst till mötes.

Får man vara med?

Det är alltså en "grupp" på forumet där alla kan posta så du är välkommen :)

Länk till kommentar

Vilka bloggar följer du?

Allt jag kommer över! :-D

Vi kan gå längre nedåt idag men är man nervöst lagd är det helt okej att ta hem vinster just nu. Målet för uppåtbouncen som (kanske) (extremt tight stoploss) just började blir 1335. Därefter åker vi neråt..långt ner...:)

Men man ska som sagt inte glömma att de allra största plusdagarna kommer i björnmarknader och så översålda som vi är just nu så finns det ganska gott om plats för en jätteshortsqueeze.

Länk till kommentar

wall_street_roller_coaster.gif

Okej, nu är scenariot ganska klart.

Vi kommer gå upp till 1335 imorgon eller på onsdag nu när 1325 nedgången är bekräftad via stängning under 2 dagar i rad. Sedan kommer nästa körare och den tar oss ner till marsbottnarna runt 1294.

Där kommer vi att få en hygglig uppåtbounce på...3-15%, det får vi se.

Notera att vi sålde på bästa möjliga under dagen.

Gonatt!

Länk till kommentar

Som ni ser i inlägget ovan...Paniken börjar sprida sig lite nu, det är bra, då vänder det snart. Notera dock att VIX:en fortfarande inte är hög!

Dvs, än så länge är det ingen paniknedgång,det är kontrollerad och sansad nedgång och det är inte sådana som bottnar skapas i.

Det finns nog mer att ta av i denna nedgång än så länge..frågan är bara...hur mycket? inte så mycket..kanske 875 i OMX och 1294 i SPX, men som sagt..idag eller imorgon kommer bouncen.

Länk till kommentar

DJIA.JPG

En graf över Dow Jones.

Notera starka stödet vid ~11740.

Hur översålda vi är på STO och RSI.

Att momentum avviker positivt ifrån kursen

Jämför med tidigare tillfällen, det kommer en bounce snart, minsta lilla glada nyhet så....

12000 är nog ett realistiskt mål.

edit 16:10

Köpt: Xact bull på 128.

$200/pkt på DJIA köp, avg 11732, stoploss 11715, mål 12000. -> edit: $100/pkt vinsthemtaget på 11757, Nu frirullar vi på resten! :)

Notera jätteshortsqueezen till 11850 motståndet, där tar jag hem $25*118 och är garanterad vinst, nu låter vi resten åka fritt.

Länk till kommentar

Jag undrar om någon vet något som jag inte vet eller varför störtdyker allt oljerelaterat idag medans börsen går upp och oljepriset fortfarande står still?

Kommer oljepriset dyka rejält de kommande dagarna?

Kommer oljeaktier gå upp rejält de kommande dagarna?

Länk till kommentar

Jag undrar om någon vet något som jag inte vet eller varför störtdyker allt oljerelaterat idag medans börsen går upp och oljepriset fortfarande står still?

Kommer oljepriset dyka rejält de kommande dagarna?

Kommer oljeaktier gå upp rejält de kommande dagarna?

Jag är också helt clueless, men det tillhör väl mer vanligheterna. Varför toksjunker tillsynes starka oljeaktier? Tack för björntips i alla fall, en liten ljusning i portföljen.

Länk till kommentar

Jag är också helt clueless, men det tillhör väl mer vanligheterna. Varför toksjunker tillsynes starka oljeaktier? Tack för björntips i alla fall, en liten ljusning i portföljen.

Det _kan_ vara att amerikanska kongressen är på väg att banna hedgefonder, long only fonder etc från att spekulera i olja vilket skulle kunna få priset på olja att störtdyka vad jag förstår enligt vad jag läst (Detta skulle också köra ner cleantech aktier). Intressant nog skulle detta också kunna starta ett hyggligt rally på börsen tror jag. Då pratar jag inte 2-3%...då pratar jag 10-25%. Kanske runt...1100 på OMX. Det skulle i så fall vara våg 5 i B vågen och följas av ett ohyggligt ras på all världens börser, sug på den :-D

Men det är bara en gissning. En smart hedge då är ju såklart DUG alternativt kanadabjörnar, jag föredrar nog kanadabjörnar då de påminner om DUG men kan handlas rakt av i AVA.

VIX gick ner idag, trots att börsen gick ner, jag är rätt lost, Kanadabjörnarna gick dock 4+%. TWM har börjat overperforma rejält, typ direkt efter jag sålt, komik.

Morgondagen blir nog stressig men slutar nog rätt bra upp.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...