Gå till innehåll

Hur spela i satelliter?


Recommended Posts

I en vanlig turnering så satsar man alltid på att vinna.

I satelliten du beskrev så räcker det ju om man kommer bland de 10 bästa så man behöver inte spela lika aggressivt.

 

om det istället hade varit en 10-manna satellit med ett pris så ska den spelas aggressivare än en SnG med 3 priser.

 

Kort sagt: ju färre som får pris ju aggressivare ska du spela.

Tänk även på detta i vanligare turneringar:

I en turnering där vinnaren får 50% av prispengarna ska du spela aggresivare än om samma turnering hade gett 25% till vinnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig skilljer det mycket mellan vanliga turneringar och satteliter. Man är tvungen att anpassa sig till sina medspelare beroende på vad det är för turnering.

 

Ett enormt misstag som jag ofta ser i satteliter är att vissa tar för stora risker när de ligger i ItM mot slutet av turneringen. Jag har sett flera gången chipleaders slås ut trots att de hade en "säker" plats om de bara foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en satellit kan det i vissa situationer vara befogat att lägga händer som man aldrig annars hade lagt:

 

Exempel 1:

 

Det är 10 personer kvar, 9 personer får pris. Du raisar med AA, snubbe 1 går all-in och chipleadern synar. Du har ca 5xBB kvar, det finns två mindre stackar kvar. I detta läge kan det vara rätt att folda AA vilket annars inte finns på kartan...

 

Exempel 2:

 

Du har 1 BB kvar efter att ha postat BB. Det är 10 kvar, 9 får pris. Någon höjer. I en vanlig turnering MÅSTE du syna, men i en satellit kan du gott folda om det finns några mindre stackar som kommer vara all-in på BB under nästa varv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...