Gå till innehåll

Korkat beslut?


Recommended Posts

Vill bara börja med att säga att jag är nybörjare på poker. Tycker dock att jag själv har hyffsat bra uppfattning om hur man ska spela i helhet.

 

Nu till ämnet, läs och begrunda handen. Korkat beslut?

 

Nick: Fiws

 

 

***** Hand 1013406282 *****

0.12/0.25 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 mars 2008 03:07:26

Table TH 144 (Real /Cash Game )

Seat 1: *Zaari* (35.60)

Seat 2: Fiws (23.25)

Seat 4: porkechess (5.00)

Seat 5: -TWTS- (23.75)

Seat 6: mafredi (10.10)

Seat 8: abdullah12 (19.79)

Seat 10: G_Tony1 (23.46)

G_Tony1 post SB 0.12

*Zaari* post BB 0.25

** Deal **

*Zaari* [N/A, N/A]

Fiws [Jh, As]

porkechess [N/A, N/A]

-TWTS- [N/A, N/A]

mafredi [N/A, N/A]

abdullah12 [N/A, N/A]

G_Tony1 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Fiws Raise to 0.75

porkechess Fold

-TWTS- Fold

mafredi Fold

abdullah12 Fold

G_Tony1 Call 0.75

*Zaari* Raise to 3.25

Fiws Raise to 5.75

G_Tony1 Fold

*Zaari* All-in 35.60

Fiws All-in 23.25

*** Flop(Board): *** : [3h, 9h, Ad]

*** Turn(Board): *** : [3h, 9h, Ad, 4d]

*** River(Board): *** : [3h, 9h, Ad, 4d, 6s]

*** Showdown *** : Rake: 2.35 Total Pot: 44.90

*Zaari* [Kh, Kd] Pair of kings Win: 0.00

Fiws [Jh, As] Pair of aces Win: 44.90

porkechess Fold Win: 0.00

-TWTS- Fold Win: 0.00

abdullah12 Fold Win: 0.00

G_Tony1 Fold Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJ är en utav de största problemhänderna i holdem och nybörjare överskattar den ständigt. Jag skulle folda pre när du blir höjd första gången 99 gånger av 100 på den här nivån. Och som handen spelas så är det tyvärr jättedåligt att syna när han går all in. Lär dig av det här misstaget och gör inte om det! Gl i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJ är en utav de största problemhänderna i holdem och nybörjare överskattar den ständigt. Jag skulle folda pre när du blir höjd första gången 99 gånger av 100 på den här nivån. Och som handen spelas så är det tyvärr jättedåligt att syna när han går all in. Lär dig av det här misstaget och gör inte om det! Gl i framtiden!

 

Ok. Jag blev lite fundersam efter hans all-in där. Tänkte att han satt på något högt par, minst klätt eller höga off-suite kort (som jag). Kanske var lite dumdristigt av mig att syna all-in från han, men det var nog lite för att jag redan hade stoppat in en ganska stor summa i potten. Först tänkte jag faktiskt folda men jag gick efter min "inre röst" :D

 

Gick ju bra denna gången...Men det är ju som du säger, skulle egentligen foldat efter re-raisen. Tack för feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiws Raise to 5.75

 

LOL! Det måste ju vara det sämsta alternativet. Även om du fångar honom i en bluff, vilket är väldigt osannolikt, så kommer han inte folda där. Om du ska höja så ska du höja rejält... men, givetvis ska du inte höja. Du ska folda, som folk redan har skrivit! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL! Det måste ju vara det sämsta alternativet. Även om du fångar honom i en bluff, vilket är väldigt osannolikt, så kommer han inte folda där. Om du ska höja så ska du höja rejält... men, givetvis ska du inte höja. Du ska folda, som folk redan har skrivit! :mrgreen:

 

:oops:

 

Är inte AJ en tillräckligt bra hand ändå för att gå med? (Frågar bara, har inte sagt om något är rätt eller fel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJo, UTG i fullring är inte en stark hand, de flesta skulle folda den. När du blir raisad pre måste du sätta honom på en hand som +JJ, AKo, AKs och då är din hand väldigt dominerad.

 

Mitt tips är väl att du hittar folden, möjligtvis spelar AJo i senare position (eller börjar spela short-handed, där AJo är mycket bättre), mini-reraisa inte preflop, syna inte raises med händer som är dominerade mot din motståndares hand-range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJo, UTG i fullring är inte en stark hand, de flesta skulle folda den. När du blir raisad pre måste du sätta honom på en hand som +JJ, AKo, AKs och då är din hand väldigt dominerad.

 

Mitt tips är väl att du hittar folden, möjligtvis spelar AJo i senare position (eller börjar spela short-handed, där AJo är mycket bättre), mini-reraisa inte preflop, syna inte raises med händer som är dominerade mot din motståndares hand-range.

 

VÄLDIGT sväv HD du ger för en raise pre...

 

Däremot den reraise hero får på sin reraise är ju given HDn. Hur som är beslutet korrekt, fold pre från den pos. Kommer A på flopp kommer du inte få betalt från sämre händer men ha svårt att vika från bättre A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VÄLDIGT sväv HD du ger för en raise pre...

 

Däremot den reraise hero får på sin reraise är ju given HDn. Hur som är beslutet korrekt, fold pre från den pos. Kommer A på flopp kommer du inte få betalt från sämre händer men ha svårt att vika från bättre A.

 

Jag är ingen fullringsexpert, men jag skulle gissa på att om man blir 3-bettad pre i 10-handed så ligger väl hand-rangen runt +JJ, AKo, AKs för en vanlig spelare, det kan ju iof vara en squeeze då en annan person synat bettet, men AJo är väl egentligen inte den bästa handen att defenda med, möjligtvis AJs om killen 3-bettat ofta när folk synat bets pre. Jag tycker iaf som tidigare att det är en lätt fold efter första raisen, och inget bet med den handen i den positionen i FR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJo, UTG i fullring är inte en stark hand, de flesta skulle folda den. När du blir raisad pre måste du sätta honom på en hand som +JJ, AKo, AKs och då är din hand väldigt dominerad.

 

Mitt tips är väl att du hittar folden, möjligtvis spelar AJo i senare position (eller börjar spela short-handed, där AJo är mycket bättre), mini-reraisa inte preflop, syna inte raises med händer som är dominerade mot din motståndares hand-range.

 

Nu är iofs det här ett 10-mannabord, men bara 7 spelar, så AJ ska definitivt spelas. Att dra upp det till 5,75 och syna en all-in är dock rätt tveksamt.

Redan efter reraisen är det nog en klar muck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med de övriga....fooooold. Tycker det är ganska given fold pre när du blir höjd till 3.75, om BB slår om en UTG-raise lär han ha en stark hand trots nivån. Det enda andra alternativet är väl att kanske syna, eftersom du har pos på fi, och spela träff på A med stor försiktighet.

Råkar du missklicka en kass miniraise så måste du in med korten i mucken vid hans allin.

Som även nämnt innan så övervärderar spelare på lägre nivåer alla A något sjukt, speciellt då kickern är hyffsad. Nu klonkade du och vart troligen bränd i chatten...Men du lär gå back på det spelet i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...