Gå till innehåll

Skryt här! Hur många bord klarar ni av samtidigt?


Pedroboy

Recommended Posts

Jag fattar vad ni menar och det är la sköj att det finns folk som har tid och ork att tjäna pengar på detta vis. Vad jag menar är bara de att det känns helt avlägset för mig. Mitt mål med pokerspelandet är inte att tjäna 2000:- i månaden, utan snarare 20000:-. Då tror inte jag att detta sätt är rätt väg att gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Naturligtvis inte. Men måste man ha målsättningen att tjäna tjugo papp i månaden för att få spela lite nätpoker?

 

Nej man måste inte ha den målsättningen, MEN jag har det och jag talar ju utifrån mig själv. Chansen att man gör misstag med 10 bord samtidigt lär ju öka lavinartart i jämförelse med te.x. 2 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis inte. Men måste man ha målsättningen att tjäna tjugo papp i månaden för att få spela lite nätpoker?

 

Nej man måste inte ha den målsättningen, MEN jag har det och jag talar ju utifrån mig själv. Chansen att man gör misstag med 10 bord samtidigt lär ju öka lavinartart i jämförelse med te.x. 2 bord.

 

Känner du till många stora vinnare som bara lirar två bord? VÄLDIGT många av dem som vinner stora pengar spelar 4+ bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis inte. Men måste man ha målsättningen att tjäna tjugo papp i månaden för att få spela lite nätpoker?

 

Nej man måste inte ha den målsättningen, MEN jag har det och jag talar ju utifrån mig själv. Chansen att man gör misstag med 10 bord samtidigt lär ju öka lavinartart i jämförelse med te.x. 2 bord.

 

Känner du till många stora vinnare som bara lirar två bord? VÄLDIGT många av dem som vinner stora pengar spelar 4+ bord.

 

Dom jag känner till som försörjer sig på poker spelar mellan 1-3 bord.

 

Verkar som jag har trampat på en öm tå här bara för jag undrar varför man ska spela 10 bord samtidigt. Själv tycker jag det låter hel skumt att spela för att tjäna rakes, men jag tycker det är skoj att de finns folk som tycker det är en lönande idé. That´s all :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kubo skrev:

Naturligtvis inte. Men måste man ha målsättningen att tjäna tjugo papp i månaden för att få spela lite nätpoker?

 

 

Nej man måste inte ha den målsättningen, MEN jag har det och jag talar ju utifrån mig själv. Chansen att man gör misstag med 10 bord samtidigt lär ju öka lavinartart i jämförelse med te.x. 2 bord.

 

 

Känner du till många stora vinnare som bara lirar två bord? VÄLDIGT många av dem som vinner stora pengar spelar 4+ bord.

 

kanske limitspelare då...tror inte så många vinnande high stakes no limit spelare spelar mer än 2-3 bord..åtminstone gör inte jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man spela 1400 rakade händer på max sju dagar kan man inte sitta och plutta på ett bord i taget, alltså spelar jag fyra bord samtidigt då behov finns. Skulle antagligen kunna dubbla det om jag hade en till skärm.

 

1 400 händer på sju dagar? Kom igen, pojkar. Jag drog in 1 400 händer på Party på en dag (1) förra fredagen och spelade fyra bord. Efter det kändes det som om jag blivit lobotomerad...

Annars är det ett - eller två om jag är i bra form - på 2/4NL och shorthanded som gäller. Allt annat går bort.

Jag vinner nämligen betydligt mer pengar när jag spelar ett eller två bord. Readen och tiden man lirar med mellan betten är direkt avgörande. Åtminstone för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant diskussion det där mellan Kubo och Henry. Det fina med nätpoker är ju att det går att bygga upp en bankrulle gratis så att man kan spela på halvhöga bord. 1000 dollar i månaden är ju helt möjligt som Kubo skrev. Baksidan tycker jag är att man som Party-luder fastnar i volym och låga nivåer. Någonstans finns väl en brytpunkt där det helt enkelt är olönsamt att jaga bonusar. För min egen utveckling skulle det vara bra om alla pokersidor gemensamt tog ett break i en månad från allt vad bonusar heter ;) .

För att bli On Topic. 4 bord kör jag. Kvaliteten blir dock bäst med 2 cashgames+ en MTT/SnG och en ruta ledig för PO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte denna negativa stämmning angående att spela många bord. Man spelar väl så många man kan om man bara är ute efter pengarna? Jag började nästan omgående med att spela 8bord NL25 på PP och under 300h har jag haft en timlön på ca $25 inklusive bonusar och rakeback. Jag skulle aldrig ha kunnat komma upp denna timlön på färre bord. Nu har jag gått upp i nivå och då är det helt klart tuffare med att spela 8bord men jag ska ge det lite tid och om det inte ger bra utdelning går jag ner på färre bord. Problemet i sådant fall skulle väl vara att jag tröttnar på aldrig få bra händer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare så tyckte jag också som Henry, dvs att det verkade vara en väldig massa jobb för lite pengar att bonushora. Men sen har jag sett hur mycket pengar det handlar om, det finns de som en normal månad bonushorar ihop tusen dollar och en riktigt bra månad två eller tre gånger det. 100 dollar i månaden är en bra bit på vägen mot de där tjugotusen i månaden och ovanpå det så kommer förhoppningsvis även inspelade vinster, vilket gör det fullt möjligt att få ihop en ganska bra förtjänst på en relativt låg limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bonusar är ju hur bra som helst, inget snack om saken. en bra månad kan man ju som sagt dra in 2000dollar, det är väl ett stort steg för att närma sig 20 000 i månaden.

 

finns ju ingen anledning att bara skita i bonusarna pga stolthet att man ska vinna 20 000:-/månad på själva pokern, det kan man väl göra ändå?

bonusarna ger ju bara en säkerhetsmarginal de dagar det går tungt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bonusar är ju hur bra som helst, inget snack om saken. en bra månad kan man ju som sagt dra in 2000dollar, det är väl ett stort steg för att närma sig 20 000 i månaden.

 

finns ju ingen anledning att bara skita i bonusarna pga stolthet att man ska vinna 20 000:-/månad på själva pokern, det kan man väl göra ändå?

bonusarna ger ju bara en säkerhetsmarginal de dagar det går tungt.

Är inte problemet med bonusar att man måste spela många bord vilket gör att man lätt missar att bra händer? eller kör man ett race där det är all in på AA, KK och AK, eller inget? Man kan nog bonushora sig till rätt så mycket pengar men hur mycket kvalitativt spel kan man då lägga ner, vågar man bonushora på högre nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar vad ni menar och det är la sköj att det finns folk som har tid och ork att tjäna pengar på detta vis. Vad jag menar är bara de att det känns helt avlägset för mig. Mitt mål med pokerspelandet är inte att tjäna 2000:- i månaden, utan snarare 20000:-. Då tror inte jag att detta sätt är rätt väg att gå.

 

Litet utdrag ur Excel för månadslönen för mina två första månaders pokerspel på mestadels NL 0.25/0.5 samt en liten del 0.5/1 på 4 till 7 bord, januari hade förståss lite mer firstdepositbounusar men februari innehåller ju även en hel del bonuspengar

Resultat i jan 2005

Totalt SKR 26463,65

Bonus 16912,65

Spel 9551

Resultat i feb 2005

Totalt SKR 33054,86

Bonus 15043,86

Spel 18011

 

Slutsats, varför inte acceptera garanterat plus EV när det finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar vad ni menar och det är la sköj att det finns folk som har tid och ork att tjäna pengar på detta vis. Vad jag menar är bara de att det känns helt avlägset för mig. Mitt mål med pokerspelandet är inte att tjäna 2000:- i månaden, utan snarare 20000:-. Då tror inte jag att detta sätt är rätt väg att gå.

 

Litet utdrag ur Excel för månadslönen för mina två första månaders pokerspel, januari hade förståss lite mer firstdepositbounusar men februari innehåller ju även en hel del bonuspengar

Resultat i jan 2005

Totalt SKR 26463,65

Bonus 16912,65

Spel 9551

Resultat i feb 2005

Totalt SKR 33054,86

Bonus 15043,86

Spel 18011

 

Slutsats, varför inte acceptera garanterat plus EV när det finns där.

 

word

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 NL-bord, men det viktiga är väl om man går med vinst eller inte?

 

Nej, numer är det antalet bord som gäller.

Men då kan jag spela runt 10 bord, tror dock inet jag går i vinst på ett enda av dem men det är väl inte så viktigt eller???

 

Försöker du ta ironin till nästa nivå eller förstod du verkligen inte vad han menade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 NL-bord, men det viktiga är väl om man går med vinst eller inte?

 

Nej, numer är det antalet bord som gäller.

Men då kan jag spela runt 10 bord, tror dock inet jag går i vinst på ett enda av dem men det är väl inte så viktigt eller???

 

Hahahha du kan inte vara gammal/smart som inte fattar den sarkasmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ta och tipsa om ett rätt tufft program för hardcore pokerspelare!

 

http://fredrik.hubbe.net/win2vnc.html

 

Med det här programmet kan man styra två datorer med en mus och tangentbord. Det fungerar i princip som om man hade två skärmar. Men varje skärm är en unik dator. Fördelen är att om man har tillgång till en kompis pokerkonto på samma sajt så kan man lira två användare samtidigt i t ex en freeroll. Jag mailade ladbrokes angående att sitta på samma hemnätverk och lira i samma multiturnering. Och det är fullt tillåtet. Det är bara i cashgames man inte får sitta på samma bord från samma ipnr för då slår deras varningsprogram till.

 

Annars är väl största fördelen med programmet att man kan göra lite tyngre arbeten på ena skärmen utan att det slöar ned pokerspelandet, såsom bränna cd skivor osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen intressant detta. Måste säga att jag är impad av Pedroboy som lyckas lira in 16 papp på endast rakes. Men så här tänker jag så kanske ni kan förstå vad jag menar.

 

Mitt mål är att vinna riktigt mycket pengar på poker, typ Thesalomon eller Devilfish. För att bli så bra måste man spela på ganska höga bord där spelet är mer kvallitativt än på de lägre. För att kunna annalysera varje hand innan och utan kan man inte spela 8-10 bord sammtidigt. Enligt mig max två bord. Har man nu en bra dag på 10/20 bord kan man avsluta spelandet efter ca:3 timmar med ett plus resultat på 1000-2000 dollar. Därför tycker inte jag att det är värt allt "slit" för gratispengar när man inte utvecklar sitt eget spel nämnvärt. Att det nu visar sig att man kan dra in 16000:- på rakes gör ju saken mycket mer förstående, men jag tycker inte att det är värt det rent "utbildnings" mässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen intressant detta. Måste säga att jag är impad av Pedroboy som lyckas lira in 16 papp på endast rakes. Men så här tänker jag så kanske ni kan förstå vad jag menar.

 

Mitt mål är att vinna riktigt mycket pengar på poker, typ Thesalomon eller Devilfish. För att bli så bra måste man spela på ganska höga bord där spelet är mer kvallitativt än på de lägre. För att kunna annalysera varje hand innan och utan kan man inte spela 8-10 bord sammtidigt. Enligt mig max två bord. Har man nu en bra dag på 10/20 bord kan man avsluta spelandet efter ca:3 timmar med ett plus resultat på 1000-2000 dollar. Därför tycker inte jag att det är värt allt "slit" för gratispengar när man inte utvecklar sitt eget spel nämnvärt. Att det nu visar sig att man kan dra in 16000:- på rakes gör ju saken mycket mer förstående, men jag tycker inte att det är värt det rent "utbildnings" mässigt.

 

Du har väl till viss del rätt, men jag tycker det är värt det med tanke på att det är ett mycket bra sätt att bygga rulle. Vet dessutom att väldigt många kompetenta fixed limit spelare från twoplustwo spela 4+ bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på nivå och vilket spel det är. PÅ NLHE brukar jag köra med 6 bord när jag lirar 24h, 4 eller 8 när jag lirar party. Omaha lirar jag inte fler än 4 bord och Sökö aldrig fler än tre.

 

Hur kör du 8 bord, är inte 4 max per klient? Två klienter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...