Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

Nej. Ditt spel måste vara bra balanserat, det är möjligt att det blir det om man blint följer medianvärdet av högst winrate, men det är ytterst, ytterst osannolikt. Det är iofs grymt svårt att få ett välbalanserat spel så fokusera på att ta bra beslut och bluffa på brädor där du har många värdehänder.

 

Tänkte bara säga att jag tycker det var en skitbra mening :) Sammanfattar väldigt mycket saker. Ska tänka på det mycket mer när jag spelar!

(Hela inlägget var bra men detta var extra bra imo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag har vi varit ok shoppat lite på IKEA. Köpt ett nytt köksbord i ek, mattor, julklappar. Billigt iaf. Fick en riktig el-räkning för augusti månad så nu sitter jag och fryser i datarummet i källeren eftersom vi har slagit av el-elementet här för att spara ström. Najs. VAFAN! Orkar inte grinda mer än 30min innan jag skakar och händerna är som is. Men då håller man sig skärpt iaf. Hehe.

 

Får se till att vinna massa cash så kanske jag kan höja några grader. Yeah. Håller på att renovera lite i köket. Med nymålade väggar och så ska en fin fondvägg upp. En rulle av den tapeten kostade 588kr. Det är najs. Men det räckte med en rulle iaf så det är väl inte så farligt. Se om jag kan lyckas sätta upp den nu utan att förstöra den. Skulle vara bra ekonomiskt sett. :-D

 

Jo men pokern glider på lite lagom. Inget direkt monstergrindning nu. Känner att jag vill softa lite och då gör jag det. Käkar god mat och kollar bra film. Myser lite med en plastgran och vovven. Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myser lite med en plastgran och vovven. Peace

 

Woho, redan julgrannen uppe, kanske måste bära upp min plastgran... Hata plastgranar egentligen. Funderar på att införskaffa en kanin/marsvin/hamster att fira julen med.

 

Hata december i övrigt, man blir deprimerad. Sitter man här ensam utan kärlek klockan 05:02 på morgonen och filosoferar över livets mening...

 

Kanske är en hamster lösningen på mitt problem! Se nu till att ha lite hemtrevligt med frugan också, sex ska man ha, annars mår man inte bra.

 

Jag har knullat på tok för lite senaste veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho, redan julgrannen uppe, kanske måste bära upp min plastgran... Hata plastgranar egentligen. Funderar på att införskaffa en kanin/marsvin/hamster att fira julen med.

 

Hata december i övrigt, man blir deprimerad. Sitter man här ensam utan kärlek klockan 05:02 på morgonen och filosoferar över livets mening...

 

Kanske är en hamster lösningen på mitt problem! Se nu till att ha lite hemtrevligt med frugan också, sex ska man ha, annars mår man inte bra.

 

Jag har knullat på tok för lite senaste veckan.

 

Haha. Så du har knullat för lite och ska skaffa hamster. Det är så jävla bra. :-D

 

 

bluffa på brädor där du har många värdehänder.

 

Vafan betyder det här egentligen? (me fish = true)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har snön kommit på riktigt till karlskoga. Trevligt!

 

Köpte en snöskyffel idag. Min första någonsin. Klonk! Men orka skotta eller. Tänkte vänta och se om snön smälter snart. Det är tålamod som är det viktiga när man ska vara skott-pro. Håller på med köksväggen still. Har slipat spackel idag. Not so fun. Men ett bra grundarbete skapar ett gott resultat. Precis som i poker.

 

Det finns många saker i livet som man kan relatera till poker. Det är så jag brukar tänka när det är segt att spela. Jag har iaf fått en bra lärdom och erfarenhet för livet. Yeah baby!

 

Hunden hoppade över häcken idag oxå. Wtf! Men sånt som händer. Se om hon kan se till att stanna på gården här efter eller om det kommer att hände varje gång hon är ute från och med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hunden hoppade över häcken idag oxå. Wtf! Men sånt som händer. Se om hon kan se till att stanna på gården här efter eller om det kommer att hände varje gång hon är ute från och med nu.

 

Jag skulle aldrig få min hund att stanna på gården, om jag inte byggde ett staket modell högre. Det är väl inte det roligaste i världen att skotta snö, men

det ser ganska välvårdat ut när man är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig få min hund att stanna på gården, om jag inte byggde ett staket modell högre. Det är väl inte det roligaste i världen att skotta snö, men

det ser ganska välvårdat ut när man är klar.

 

Vad är det för hund du har?

Vi har staket/häck med en höjd på 85cm iaf typ. Men det går ju att hoppa över om rätt lockelse finns på andra sidan. :-)

 

Fast jag vet hundar som inte rymmer från gården utan varken staket eller häck. Även om en katt går förbi så står hunden kvar på gräset till gården. Det är disciplin.

 

Ja det är snyggt med en skottad uppfart. Men eftersom snön smälter tillslut så känns det hyfsat meningslöst med skottning. Hehe. Precis som i poker. Att skotta lönar sig aldrig. Om du inte är rungood och snön ligger kvar. Yo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det finns många händer du valuebetar samma bräda med

 

Jo det tror jag att jag fatta men vad är det för brädor man värdebettar många händer på då? typ om jag 3betar pre sen kommer flop 259 så kan jag såklart värdebetta alla mina överpar och även AK. Vilket gör att det är smart att bluffa här. Är det så han tänker eller?

 

Får gärna komma med mer exempel så jag verkligen hajar. :-)

 

Tack för dagens citat! :lol:

 

Hehe. Tack själv. Trevligt med lite bra feedback på min text. :-)

 

Liten Münschterländer som heter Texas :lol:

 

Vad är det för vovve? Google visar noll! Ge mig en bild eller "rätt" stavning.

 

Texas känns ju pokerrelaterat. Kungligt. Har faktiskt en polare som oxå har en vovve som heter Texas. Han gillar oxå poker. Bra fantasi vi pokerspelare har. Yes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att lära mig bluffa. Är detta ett bra läge att skjuta som jag gör, sätter fi AI på turn?

 

Seat 4 is the button

Seat 2: Kein_Geld ( $1177.09 )

Seat 3: SleepyHoll ( $539.72 )

Seat 4: Neuen ( $1000.00 )

Seat 5: PokerEyes ( $859.93 )

Seat 1: GEV ( $336.06 )

PokerEyes posts the small blind [$2.50].

GEV posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Qh Ad ]

Kein_Geld raises [$20.00]

SleepyHoll calls [$20.00]

Neuen raises [$90.00]

PokerEyes folds

GEV folds

Kein_Geld folds

SleepyHoll calls [$70.00]

** Dealing Flop ** [ 7h, Ts, Jh ]

SleepyHoll checks

Neuen bets [$135.00]

SleepyHoll calls [$135.00]

** Dealing Turn ** [ 6c ]

SleepyHoll checks

Neuen bets [$477.50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du får syn och är slagen väldigt ofta här... Med tanke på preflopspelet och kallsynen på flopp så borde du vara jävligt slagen. En 100 BB stack som synar flopp brukar syna turn här imo. Borde vara uppe mot 77, TT, JJ, 89s eller TJs här.

 

Ibland orkar inte T9, J9, Txh osv vika här heller. Finns en jävla massa kombinationshänder Fi synar med.

 

Edit, en fisk skulle kanske kunna spela AK så, men borde vara enda rimliga handen som Fi inte synar turn med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du får syn och är slagen väldigt ofta här... Med tanke på preflopspelet och kallsynen på flopp så borde du vara jävligt slagen. En 100 BB stack som synar flopp brukar syna turn här imo. Borde vara uppe mot 77, TT, JJ, 89s eller TJs här.

 

Ibland orkar inte T9, J9, Txh osv vika här heller. Finns en jävla massa kombinationshänder Fi synar med.

 

Edit, en fisk skulle kanske kunna spela AK så, men borde vara enda rimliga handen som Fi inte synar turn med?

 

bättre att checka flopp här kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi synade (no way man) och visade sina snygga 89s. Skrev "sry" och plockade hem pengarna och lyckades nästa hand då jag 3beta med KK floppa par i sitt A när han synade med AJ den gången.

 

Jag har en fråga: Vilken range sätter man på en "normal" fi som synar en 3bet oop? (22+, AJ+, 45s+)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check flopp och pusha turn som spelat. Har vi tur har vi 10 outs =)

 

Jo jag tänkte faktiskt precis så, jag kan ju ha 10 outs. Men ärligt så var det dina visa ord tidigare som fick mig till detta illdåd. :-D

 

Men jag antar att man ska titta lite på floppen och sen titta lite på fi och fundera innan man spelar sin range hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session igår som var sjuk om man ser till hur ofta jag floppade set med mina pp. Dessvärre så fick jag inte så väldigt mycket betalt som jag önskade. Men det är alltid trevligt med lite medrigg. Kan det inte vara så all the time.

 

Körde just en liten session som slutade med 1 inköp upp. Känns ok. Ska nog spela mer ikväll om jag inte har annat för mig. Bra värde på Lucia kanske :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Tema

 

 

 

-<>-{ Är det en bra linje med floppat set? }-<>-

 

 

Seat 1: Neuen ( $1002.50 )

Seat 2: elak ( $1156.00 )

Seat 5: ostman ( $1863.37 )

Seat 3: leakimdnus ( $203.37 )

Seat 4: svetshudik ( $967.50 )

Neuen posts the small blind [$2.50].

elak posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 7s 7c ]

leakimdnus folds

svetshudik raises [$17.50]

ostman folds

Neuen calls [$15.00]

elak folds

** Dealing Flop ** [ 2c, 3s, 7h ]

Neuen checks

svetshudik bets [$30.00]

Neuen calls [$30.00]

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Neuen checks

svetshudik bets [$100.00]

Neuen raises [$325.00]

svetshudik folds

 

 

 

Seat 1: janne_man ( $1018.63 )

Seat 3: Neuen ( $1075.60 )

Seat 4: SIFFE ( $201.02 )

Seat 5: anglas ( $192.09 )

Seat 2: willros ( $610.80 )

janne_man posts the small blind [$2.50].

willros posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 8c 8s ]

Neuen raises [$17.50]

SIFFE folds

anglas folds

janne_man calls [$15.00]

willros folds

** Dealing Flop ** [ Qc, 8d, 6s ]

janne_man checks

Neuen bets [$30.00]

janne_man raises [$60.00]

Neuen calls [$30.00]

** Dealing Turn ** [ 9h ]

janne_man bets [$115.00]

Neuen raises [$415.00]

janne_man folds

 

 

 

Seat 4: Neuen ( $935.00 )

Seat 3: DrDoktor ( $685.89 )

Seat 1: Palija ( $877.13 )

Seat 2: BigDwarf ( $1600.76 )

Seat 5: manlino ( $411.38 )

DrDoktor posts the small blind [$2.50].

Neuen posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 8d 8s ]

manlino calls [$5.00]

Palija calls [$5.00]

BigDwarf raises [$27.50]

DrDoktor folds

Neuen calls [$22.50]

manlino folds

Palija calls [$22.50]

** Dealing Flop ** [ 9s, 8c, 7c ]

Neuen checks

Palija checks

BigDwarf bets [$60.00]

Neuen raises [$270.00]

Palija calls [$270.00]

BigDwarf folds

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Neuen bets [$325.00]

Palija folds

 

 

Seat 1: Cello ( $809.80 )

Seat 3: Neuen ( $1039.01 )

Seat 5: Matstr ( $926.21 )

Seat 2: nuke_em ( $1173.73 )

Seat 4: Hajdrakt ( $1053.36 )

Cello posts the small blind [$2.50].

nuke_em posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 9h 9d ]

Neuen raises [$17.50]

Hajdrakt folds

Matstr folds

Cello calls [$15.00]

nuke_em raises [$72.00]

Neuen calls [$59.50]

Cello folds

** Dealing Flop ** [ Ah, 6d, 9c ]

nuke_em bets [$133.00]

Neuen calls [$133.00]

** Dealing Turn ** [ 2d ]

nuke_em checks

Neuen bets [$280.00]

nuke_em calls [$280.00]

** Dealing River ** [ 7c ]

nuke_em checks

Neuen bets [$549.01]

nuke_em folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...