Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Congrats till Party vinsten!

Du skulle inte ha haft en chans ifall mina AA kunde ha stått mot KK för typ 1,5x chiplead ;)

shaundeeb är en maskin som spelar ALLT.

Rätt löjligt att spela både $5fo och $1kfo samma dag tycker jag, men vad fan :D

Roligt hur han orkar bara.

Postad

har en intressant hand från Randallins senaste video på cardrunners...

turnering: 109r stars

blinds: 400-800, 75

viktiga stackar:

randallin(bb) 13 500

Are theseutz(utg) 12 500

Gbecks(utg+2) 21 000

aretheseutz limpar, gbecks likaså och randall får checka med :2c::4d:, randall spekulerar samtidigt över aretheseutz limp, om han trappar med monster, men kommer fram till att 99-1010 är mer troligt..

flopp :2d::3c::6s:(pott 3500)

först säger randall att det är en bra flopp för han men svårt att fortsätta mot deras limpingrange.

randall check, aretheseutz betar 1800, gbecks lägger,

randall säger: "I can probably checkraise allin here on a semibluff, actually yeah, i think i am cause i think he has to bet-fold 9s and 10s here a lot"... sen säger han hoppas han inte har set lr 44-55, jag tror han tom kan lägga AA här(:roll:) "but he should definitely be folding 9s and 10s cause he should be respecting me respecting his utg limping range"...(lite kortfattat men det mesta är med)

mitt i höjer han till 5550 och aretheseutz foldar

kommentarer?

Postad
shaundeeb är en maskin som spelar ALLT.

Vissserligen många Multitable-turrar för denne spelare men ändå. Sök på Quasifiction på Official poker rankings månad för månad bakåt i tiden, och där snackar vi 24H/365/life typ :-)

last 120days $451,301 $96,944 27% $49 223 4% 1127/7290 15%

fet text antal turrar last 120 days och official loggar inga sng:s under 27 spelare 7290/120 dagar = 61st/dag. sjukt :-D

Postad
Vem lägger överpar där? Not me.

Varför skulle man inte kunna lägga överpar?

Hur ofta har man inte åkt dit när bb fått se floppen gratis och suttit med t ex 45 i detta fall och fått stege.

Har foldat överpar på låg flop många gånger

Postad
Varför skulle man inte kunna lägga överpar?

Hur ofta har man inte åkt dit när bb fått se floppen gratis och suttit med t ex 45 i detta fall och fått stege.

Har foldat överpar på låg flop många gånger

Sen får man väl kanske iofs ta lite hänsyn till att det är rebuy.

Rebuy perioden är över sedan länge, vilket borde betyda att det är exakt samma läge som i vanligt MTT ?

Postad
Rebuy perioden är över sedan länge, vilket borde betyda att det är exakt samma läge som i vanligt MTT ?

Helt rätt, inte helt som det ska där uppe märker jag =)

Postad

Jag är också lite trött, kanske uppfattades som dryg, ursäkta om så vore fallet.

OT: Jag spelar kanske utav en anledning mkt billigare MTTs men jag hade inte lagt överpar i första taget. Speciellt inte om jag hade något så när read på min motståndare att han är bra = gör moves.

Postad
Jag är också lite trött, kanske uppfattades som dryg, ursäkta om så vore fallet.

OT: Jag spelar kanske utav en anledning mkt billigare MTTs men jag hade inte lagt överpar i första taget. Speciellt inte om jag hade något så när read på min motståndare att han är bra = gör moves.

Ingen fara, uppfattade det inte som drygt =)

Och det är klart att man inte alltid lägger överpar där, var mest skrivet till ulaf som verkade tycka det var osannolikt att lägga överpar där

Postad

När jag tänker lite extra så borde man nog tänka två gånger med överpar där. Men lägger man 99 så måste man ju lägga AA (BB har aldrig TT+ imo) också och det känns ju inte som att man gör det sju dagar i veckan.

edit: kanske man kan checka TT men njä...

Postad
När jag tänker lite extra så borde man nog tänka två gånger med överpar där. Men lägger man 99 så måste man ju lägga AA (BB har aldrig TT+ imo) också och det känns ju inte som att man gör det sju dagar i veckan.

edit: kanske man kan checka TT men njä...

klockren analys enligt mig inen skillnad mellan 99 och AA är du slagen så är du...

Postad
alltså, utg limpar ju aldrig 99/TT med ~16bb utg om han inte är helt kass

Jag har spelat en hel del med aretheseutz och han verkar vara stabil, kanske lite tightare än de flesta regsen.

Postad

ang handen så tycker jag personligen att det är naivt att tro att aretheseutz ska släppa något pp öht särskilt ofta för att det ska vara lönsamt spel.. om han lägger till i sin analys att han kan ha ak/sc lika ofta som pp så är det klart att man kan(ska) höja, men det nämnde han inte ens...

bytte laddare till datorn för några veckor sen och nu har denna gått sönder med så blir in till mediamarkt på söndag innan grinden, imån blir de lager157/gbg hela dan.. gn

Postad
ang handen så tycker jag personligen att det är naivt att tro att aretheseutz ska släppa något pp öht särskilt ofta för att det ska vara lönsamt spel.. om han lägger till i sin analys att han kan ha ak/sc lika ofta som pp så är det klart att man kan(ska) höja, men det nämnde han inte ens...

Japp, om jag av nån anledning limpar utg med mellanpar skulle jag inte släppa på den floppen. Tror inte han skulle göra det själv heller.

• Skapa nytt...