Gå till innehåll

Vad gillar ni min bloggdesign!


stoffe83

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är liberal och anser att folk får göra vad de vill med sina liv så länge det inte påverkar mig. Hur försörjer du dig?

 

Inget illa ment, tycker bara att det luktar bidragstagare lång väg om följande citat:

Hon är 21 år & bloggar om mode, familjeliv, relationer & webdesign. Madde gillar Cosmopolitan & svarta pumps Bloggdesign, sin pojkvän & sin underbara dotter Freja som förövrigt är döpt efter en fotomodell!

 

Jag gråter blod över dina intressen, ditt sätt att skriva och den inte helt fördomsfria bild jag har av ditt (ert) liv.

Jag inser också att jag får skylla mig själv eftersom jag klickade på länken.

 

Till topic då: Jag tycker att designen är jävligt snygg! Om det hade varit en fjortonårig aspirant till Top Model som hade gjort den vill säga. Nu råkar du vara 21 år och designen förstärker bilden av det jag antar är ett innehållslöst liv där det enda som gäller är yta och att försvara att man är en ung mamma utan större drömmar än att bli den nya fröken Löwengrip.

 

Jag ber om ursäkt ifall det här ses som personangrepp, det är menat som en kommentar till bloggen som ju handlar om en person. Personen är innehållet och innehållet är det jag vänder mig mot.

 

Om det nu mot förmodan är så att du porträtterar någon annans liv i din blogg så ska du ha mycket cred. I det fallet har du en gåva, ett sinne för humor, en underbar inlevelseförmåga och inte minst en lysande karriär framför dig. Om detta är fallet ber jag om ursäkt och ger dig en:

kaneklapae4.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är liberal och anser att folk får göra vad de vill med sina liv så länge det inte påverkar mig. Hur försörjer du dig?

 

Inget illa ment, tycker bara att det luktar bidragstagare lång väg om följande citat:

 

 

Jag gråter blod över dina intressen, ditt sätt att skriva och den inte helt fördomsfria bild jag har av ditt (ert) liv.

Jag inser också att jag får skylla mig själv eftersom jag klickade på länken.

 

Till topic då: Jag tycker att designen är jävligt snygg! Om det hade varit en fjortonårig aspirant till Top Model som hade gjort den vill säga. Nu råkar du vara 21 år och designen förstärker bilden av det jag antar är ett innehållslöst liv där det enda som gäller är yta och att försvara att man är en ung mamma utan större drömmar än att bli den nya fröken Löwengrip.

 

Jag ber om ursäkt ifall det här ses som personangrepp, det är menat som en kommentar till bloggen som ju handlar om en person. Personen är innehållet och innehållet är det jag vänder mig mot.

 

Om det nu mot förmodan är så att du porträtterar någon annans liv i din blogg så ska du ha mycket cred. I det fallet har du en gåva, ett sinne för humor, en underbar inlevelseförmåga och inte minst en lysande karriär framför dig. Om detta är fallet ber jag om ursäkt och ger dig en:

kaneklapae4.gif

 

Bidragstagare? Nja, synd att säga. Jag är mammaledig åt min nio månaders dotter Freja. Varför gråta blod över mina intressen, är det inte bra att alla människor gillar olika saker och har olika intressen? Du gillar en sak och jag en annan.

 

Att vilja bli nästa Isabella Lövengrip tycker jag är en överdrift, även om jag inte skulle ha någonting emot att tjäna fem miljoner / år på att skriva min blogg. Däremot tycker jag att det hon skriver är riktigt ointressant och kan ärligt säga att jag vart inne på hennes blogg en gång!

 

Mitt liv är långt ifrån innehållslöst. Att ha fått en dotter efter 11 månaders kämpande tycker jag är fantastisktm och hon förgyller mina dagar, mitt liv. Finns även en massa annat jag sysslar med om dagarna nu när jag är mammaledig.

 

Sen ser jag inte min blogg som en modeblogg om jag jämför med t.ex blondinbella & kensa? (hette hon så?) Jag tycker däremot om att skriva nåt inlägg om dagen, kanske slänga in en bild & sedan önska att det var mitt. Om det nu innebär att jag skriver en modeblogg vet jag inte?

 

Att jag tjänar pengar på min blogg är kanske OT, men tycker själv att det är ganska kul att tjäna pengar på ett av mina intressen. Och jag antar att det är därför de flesta utav er spelar poker? Jag har kanske fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betvivlar ju att du tjänar tillräckligt på din blogg för att försörja dig. Vad jobbade du med innan mammaledigheten?

 

EDIT: 11 månaders kämpande? Försökte du bli gravid i 11 månader eller var du gravid i 11 månader?

 

 

Nej jag tjänar långt ifrån så mycket att jag kan försörja mig på min blogg. Jag arbetade inom handels och har en relativt bra mammapenning. I Sverige har vi ju fördelen att ha betald mammaledighet. Visste du det?

 

Om jag kämpade för att bli gravid i 11 månader eller om jag var gravid i 11 månader får du lista ut själv. De flesta människor är gravida i 9 månader, dvs 40 fullgångna veckor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tjänar långt ifrån så mycket att jag kan försörja mig på min blogg. Jag arbetade inom handels och har en relativt bra mammapenning. I Sverige har vi ju fördelen att ha betald mammaledighet. Visste du det?

 

*host* *host*

 

Om jag kämpade för att bli gravid i 11 månader eller om jag var gravid i 11 månader får du lista ut själv. De flesta människor är gravida i 9 månader, dvs 40 fullgångna veckor!

 

....prosecution rests your honor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det som är dumt är att två barn bestämmer sig för att skaffa barn. På min bekostnad dessutom. Nu blir jag gråtfärdig igen....

 

Sen när vart två utbildade människor på 21 respektive 24 år barn?

Sen undrar jag hur du menar, skaffade vi barn på din bekostnad. Förklara?

 

Vi skaffade barn för att vi var redo och ville ha en familj. Vad har det med detta att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Utbildade" är ju jävligt relativt iofs... men wtf, jag får skylla mig själv, det var jag som drog igång diskussionen och jag orkar inte avsluta den. Ni vet nog vart jag vill komma ändå.

 

Misstänker att det blir teh flejm snart så jag lägger mig platt med rumpan i vädret och erkänner mig besegrad innan jag drar på mig en infraction för OT. My bad. Sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som stör mig mest när det gäller bloggar, dejtingsajter etc är hur man exponerar sina barn till allmän beskådan. Det borde fan vara spöstraff på det.

 

De flesta som bloggar borde dessutom nöja sig med att skriva dagbok för sig själv på sin egen kammare, ha lås på den som omöjliggör andra att läsa den. Det mår alla bra av. Man slipper då läsa och se bilder av nytvättade bilar, renoveringar, ungar, älskare, besök på Kolmården, sommarstugan, nya skidorna osv. Man har ju ett eget patetiskt liv, det räcker tycker jag.

 

Jorå, jag raljerar lite generellt sisådär, men faktum kvarstår, det är väldigt sällsynt att hitta en bra blogg. De flesta stupar på språket men framförallt på innehållet, att berätta en historia som fängslar är en konst.

 

Hoppas du inte tar det personligt, det är bara mina kriterier för eget bloggläsande.

 

För övrigt bör du ta bort skuggorna på skrivstilen, en skrivstil är tillräckligt svårläst ändå, speciellt den du har valt, det finns bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna blogg kan vara den mest åtråvärda blogg sedan "blogg.se" öppnade sina portar. NOT!!!

 

Hur tänker du när du tar dig tid att puta med läpparna, knäppa en bild och sedan, mot alla odds, lägga upp den till allmän beskådning. Känner du dig nöjd där? Eller...jag fattar fan inte. Det är sick att folk kan dölja sina svagheter så bra IRL som de kan, men när Explorerfönstret poppar upp så är det som en nakenchock i Kiev. Visst det är avklätt, men jag vet i fan om jag är så sugen på att kolla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...