SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Kommentar på mitt spel. NL200, inga reads. 6-handed. Jag har typ $330 i stack och FI täcker mig, typ $380. Raise från MP till $8, jag synar med på bb. Flopp Jag checkar, han betar $17 i $21-potten (hade varit nån limp å så oxå), jag slår om till $36, han steksynar. Turn typ Jag betar runt 80% pott, han synar. River å jag ställer för typ 80% pott (kanske blir fel med siffrorna här, men så var det på river iaf). Kommentarer? /SK Citera
Joeduck Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 ur pos- men du får nog betalt av en massa händer som du slår Är det fullbord? Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 ur pos- men du får nog betalt av lägre flushar,stegen,o säkert KT oxå-Är det fullbord? My bad. 6-handed. /SK Citera
Akim Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Kommentar på mitt spel. NL200, inga reads. Jag har typ $330 i stack och FI täcker mig, typ $380. Raise från MP till $8, jag synar med på bb. Flopp Jag checkar, han betar $17 i $21-potten (hade varit nån limp å så oxå), jag slår om till $36, han steksynar. Turn typ Jag betar runt 80% pott, han synar. River å jag ställer för typ 80% pott (kanske blir fel med siffrorna här, men så var det på river iaf). Kommentarer? /SK Tycker du ska CR till 55 typ, annars ser det bra ut. Själv gillar jag nog mer att beta ut själv på flop och hoppas att han raisar för att då commita dig på flop. Dessutom kan han ju släppa överpar alternativt AT/KT. Oavsett så brukar jag variera med dessa händer, ibland CR ibland leda ut. Precis som med stål. Citera
PsychicIor Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Jag foldar oftast pre där ur pos...Men kan väl hända ibland att jag synar. spelar jag den slår jag om hårdare på flopp...Sen är det väl ok antar jag Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 Tycker du ska CR till 55 typ, annars ser det bra ut. Själv gillar jag nog mer att beta ut själv på flop och hoppas att han raisar för att då commita dig på flop. Dessutom kan han ju släppa överpar alternativt AT/KT. Imo Ska jag beta $55 in i $38-potten? Visste jag inte att man kunde Å vadå commitar mig? Jag skulle ju ha investerat $63 isf och ha $267 kvar i stacken. Du menar om han pushar rakt ut mot min CR eller? Hm, så måste du mena /SK Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 Jag foldar oftast pre där ur pos...Men kan väl hända ibland att jag synar. spelar jag den slår jag om hårdare på flopp...Sen är det väl ok antar jag ok, hårdare omslag på flopp asså, bra där å ty /SK Citera
Xodiac Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Foldar oxå pre, är verkligen inte ofta du får en sån fin flop du kan spela för hela stacken ur pos folda pre eller 3beta imho Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 Foldar oxå pre, är verkligen inte ofta du får en sån fin flop du kan spela för hela stacken ur pos folda pre eller 3beta imho Ok, kanske onödigt å syna pre just oop. Men från flopp då? /SK Citera
wigren Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Turn och river tycker jag är bra spelade. På turn är det bra att du tar kommandot och det blir dessutom svårare att sätta dig på ett drag än om du checksynar. Alternativet är väl att CRAI... Men jag hade nog betat ut. River tycker jag även ska betas ut. Han lär syna med alla händer han ändå hade hade tänkt beta. Checkar du ger du honom möjligheten att bluffa men jag tror inte han är tom. Nackdelen med att checka är att han kan checka en hel del händer han annars hade synat med. Beta och låt honom betala av. Citera
Xodiac Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Ok, kanske onödigt å syna pre just oop. Men från flopp då? /SK Från den floppen så ska du ju spela den som om hela ditt liv och din familj hängde på den vinsten, drömflop. Vill dock veta exakta stackstorlekar på turnen efter din bet..vad sätter du han på för hand när han synar flop? kan han ha QJ? vad har du för image? eftersom att han synar på turn med QJ då så tror han ju att både Q och J räcker som outs med samt implicita oddsen ifall han träffar draget, rivern är ju drömmen ifall han nu har QJ. Har han A9 och sätter dig på ett färgdrag eller QJ så kan du inte check-trappa turnen heller med CRAI för han kommer troligtvis att checka turnen då med och folda mot din hårda riverbet. Du har ju bäst hand här på turn känns det verkligen som, han är ju jättedålig om han inte re-raisar dig igen på floppen med overpair/set på en så sjukt dragig bräda eller pushar overpairet på den blanka turnen, enbart ett färgdrag kan han ju inte heller syna turnen med när du sular ut 80% pott. Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 Ok, så att: Folda handen pre, men vid syn... ... Beta ut floppen, om FI raisar - HERO ??? Som spelad, dvs CR så raisa mer, till ca 50-60. Turn/River ok spelade. /SK Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 Från den floppen så ska du ju spela den som om hela ditt liv och din familj hängde på den vinsten, drömflop. Vill dock veta exakta stackstorlekar på turnen efter din bet..vad sätter du han på för hand när han synar flop? kan han ha QJ? vad har du för image? eftersom att han synar på turn med QJ då så tror han ju att både Q och J räcker som outs med samt implicita oddsen ifall han träffar draget, rivern är ju drömmen ifall han nu har QJ. Har han A9 och sätter dig på ett färgdrag eller QJ så kan du inte check-trappa turnen heller med CRAI för han kommer troligtvis att checka turnen då med och folda mot din hårda riverbet. Du har ju bäst hand här på turn känns det verkligen som, han är ju jättedålig om han inte re-raisar dig igen på floppen med overpair/set på en så sjukt dragig bräda eller pushar overpairet på den blanka turnen, enbart ett färgdrag kan han ju inte heller syna turnen med när du sular ut 80% pott. Såg ditt inlägg först nu. Ska äta, sen försöka få till stack sizes... /SK Citera
Big Less Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Ska jag beta $55 in i $38-potten? Visste jag inte att man kunde Hur kan du inte veta att det går att beta pott i NL hold em? Minicheckraisen på flopp är förstås riktigt dålig. ... Beta ut floppen, om FI raisar - HERO ??? HERO ställer, givetvis. Vad annars? Citera
gulapa Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Jag gillar allt utom min raise på flop. Antingen syn eller slå om mer. Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 Hur kan du inte veta att det går att beta pott i NL hold em? Minicheckraisen på flopp är förstås riktigt dålig. HERO ställer, givetvis. Vad annars? Hehe, tänkte mer att en höjning till 145% pott är något som jag är ovan vid i turneringspoker. Man spelar sällan så djupt att det blir relevant, men i detta sammanhang förstår jag givetvis poängen. Att det tekniskt är möjligt är jag med på. /SK Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 Ok, jag avslutar med att beskriva mina tankar under och efter handen, samt avslöja dess utfall. Som sagt har jag ingen stark read. Har bara suttit vid bordet ett litet tag, och FI är varken någon som höjer varje hand eller som foldar allt. Han har visat ett par händer som varit helt rimliga utifrån hans spel imo. Stabil så vitt jag kan se alltså... När floppen kommer och han synar min CR så sätter jag honom på ett överpar. Eller, jag tänker inte särskilt mycket öht, utan bara tänker att "han har säkert ett överpar" , om ni förstår skillnaden . Om jag hade TÄNKT vad FI kan sitta med så hade jag nog blivit lite fundersam till FIs syn av min lilla reraise på floppen, eftersom han förmodligen återhöjt mig på nytt med både färg- och stegdrag ute (eller hade han det?). Med min lilla reraise på flopp så får jag inte ut den information som jag vill ha - sitter FI på ett högt par? Med andra ord så känner jag mig ganska säker på att mitt toppar inte står sig, och jag ser hjärter samt T och 8 som outs för mig. Har han 99 för set så grattis... På turn så synar han en rejäl satsning, vilket jag läser som att han har en färdig hand. Spontant så tänkte jag QQ+ som han inte orkar släppa. När river visar hjärter så är jag i det ögonblicket helt säker på att jag har bäst hand och jag instapushar och hoppas att det ser ut som att jag tänkt pushat alla rivrar. Äcklet till FI steker länge och väl, för att till slut visa för rivrad nötfärg... Lite spontana kommentarer kring handen som visar att jag är sjukt färsk på CG och skulle behöva en time bank på 10min när jag fattar beslut. /SK Citera
Xodiac Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Han spelar jättefel på turn och du vill göra repris med exakt samma spel mot exakt samma hand 1000 gånger på raken emot honom så blir du riktigt rik. Väldigt bra spelat av dig på turnen av att döma av vad han hade för hand, på river finns det inget att disskutera. Du var bra, han var fisk. Citera
Big Less Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Hehe, tänkte mer att en höjning till 145% pott är något som jag är ovan vid i turneringspoker. Man spelar sällan så djupt att det blir relevant, men i detta sammanhang förstår jag givetvis poängen. Att det tekniskt är möjligt är jag med på. /SK En höjning till 55 är exakt pott. Men det är lättare att förstå din miniraise+2 om du inte vet hur man beräknar en höjnings storlek i förhållande till potten, även om det förstås fortfarande är en väldigt dålig höjning. Citera
SoderKrippa Postad 19 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2008 En höjning till 55 är exakt pott. Men det är lättare att förstå din miniraise+2 om du inte vet hur man beräknar en höjnings storlek i förhållande till potten, även om det förstås fortfarande är en väldigt dålig höjning. lol, helt rätt såklart. My bad... /SK btw, är det en antydan till spydighet jag anar, eller är jag bara på dåligt humör? Citera
gulapa Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 När floppen kommer och han synar min CR så sätter jag honom på ett överpar. Eller, jag tänker inte särskilt mycket öht, utan bara tänker att "han har säkert ett överpar" , om ni förstår skillnaden . Om jag hade TÄNKT vad FI kan sitta med så hade jag nog blivit lite fundersam till FIs syn av min lilla reraise på floppen, eftersom han förmodligen återhöjt mig på nytt med både färg- och stegdrag ute (eller hade han det?). Med min lilla reraise på flopp så får jag inte ut den information som jag vill ha - sitter FI på ett högt par? Jag tror mer på att han hade återhöjt dig med op än med flushdrag/stegdrag. Syn = drag eller set i min värld. Har han op så brukar de vara livrädda att bli utdragna och de degar gärna in med op. Att han har AQh i just denna handen känns sjukt kallt. Bara att betala av. Citera
Big Less Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 lol, helt rätt såklart. My bad... /SK btw, är det en antydan till spydighet jag anar, eller är jag bara på dåligt humör? Nope, ingen avsedd spydighet. Ber om ursäkt om det framstod så. Citera
DrRoland Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 Han spelar jättefel på turn och du vill göra repris med exakt samma spel mot exakt samma hand 1000 gånger på raken emot honom så blir du riktigt rik. Väldigt bra spelat av dig på turnen av att döma av vad han hade för hand, på river finns det inget att disskutera. Du var bra, han var fisk. Det gör han väl inte. Han har ju korrekta pottodds+massiva implicita. Citera
SoderKrippa Postad 20 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2008 Jag tror mer på att han hade återhöjt dig med op än med flushdrag/stegdrag. Syn = drag eller set i min värld. Har han op så brukar de vara livrädda att bli utdragna och de degar gärna in med op. Att han har AQh i just denna handen känns sjukt kallt. Bara att betala av. Det är precis det jag menar. Jag är lite ute efter att man kanske faktiskt kan läsa FI på drag som en av de mest möjliga händerna. Med set tror jag att han hade dunkat på turn, dont u think? AK/AQ i hjärter är ju faktiskt jäkligt naturligt efter hans spel. Som Roland säger så spelar han väl egentligen inte handen fel eller? Han kan ju räkna med att få in all deg på river om han träffar. /SK Citera
Recommended Posts