Gå till innehåll

Allt om Svenska Spels pokersajt!


anth

Recommended Posts

Någon moderator tycker säkert att detta ska flyttas till någon annan tråd, jag tyckte att det var tillräckligt intressant för en egen tråd. ;)

 

Citat i metro sthlm 28/2 sid 7: "Svenska Spels pokersajt kommer att innehålla vissa spärrar. Tiden man kan sitta vid ett pokerbord begränsas och det ska finnas ett tak för hur mycket man kan vinna. Spelarna ska också få tydlig information om att man kan förlora stora pengar på poker."

 

Dessutom ryktas det om att det inte ska gå att spela multitable - allt för att minska spelmissbruk...

 

Är det fortfarande någon som är intresserad av svenska spels pokersajt, även om den skulle vara skattefri?

 

(Jag kan se deras sajt framför mig: längst ner på sidan rullar en svart/vit varningstext: "Socialstyrelsen varnar, upprepat spel på denna sajt kan leda till ekonomiska problem", "Socialstyrelsen rekomenderar max två timmars nätpokerspel om dagen", "Socialstyrelsen tipsar, du vet väl att du kan spela för låtsaspengar också")

 

* RP till en Allt om-tråd - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju verkligen jättebra, dom kommer säkert få jättemånga seriösa lirare på sajten om dom tänker på det sättet.

 

tak för hur mycket man kan vinna

 

lol! Tänk om du sitte roch lirar 5/10 och drar in en jättepott, så kommer det upp en medelande: "För att du inte ska gå över ditt dagliga vinsttak, kommer 75% av potten tas i rake. Tack för att du spelade"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom ryktas det om att det inte ska gå att spela multitable - allt för att minska spelmissbruk...

 

Snarare för att före detta vd:n för Svenska Spel Meg Treveus numera sitter i BOSS styrelse - och BOSS pokerrum klarar bara av ett bord åt gången.

 

Det är den egentliga anledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju verkligen jättebra, dom kommer säkert få jättemånga seriösa lirare på sajten om dom tänker på det sättet.

 

tak för hur mycket man kan vinna

 

lol! Tänk om du sitte roch lirar 5/10 och drar in en jättepott, så kommer det upp en medelande: "För att du inte ska gå över ditt dagliga vinsttak, kommer 75% av potten tas i rake. Tack för att du spelade"

 

lira 5/10? det kommer inte på tal! ordet microlimits kommer få en ny innebörd :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag kom att tänka på är hur konstigt det kommer att kännas att spela i SEK istället för USD eller EUR. Jag spelar inte så höga limits, så mina potter är inte jättestora. Min största NL-pott är på cirka $100, och när jag har varit och sniffat på 2/4-borden i FL har jag kommit upp i runt $70 (tror att min största pott i FL faktiskt var ett floppat set med 88, för $70).

 

För mig är siffrorna relativt små, men skulle det stå 500 spänn rakt av så skulle det kännas mer faktiskt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer att bli en lika stor succé som höjningen av tobaksskatten en viss tomte genomförde...

 

Sen kanske begränsningen i hur myckert man kan vinna består i att det endast komemr finnas FL på de högre nivåerna?

 

Skulle vara kul när man får läsa om personerna som får det meddelande som lfx beskrev :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju verkligen jättebra, dom kommer säkert få jättemånga seriösa lirare på sajten om dom tänker på det sättet.

 

tak för hur mycket man kan vinna

 

lol! Tänk om du sitte roch lirar 5/10 och drar in en jättepott, så kommer det upp en medelande: "För att du inte ska gå över ditt dagliga vinsttak, kommer 75% av potten tas i rake. Tack för att du spelade"

 

Ha ha ha ha ha ha!!

Den va fan bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog snarare det handlar om att de inte kommer ha no limit-bord med väldigt höga insatser. Alla siter som kör med NL och PL har ju ett tak på inköpen till bordet. Sen att man kan köpa in där flera gånger är ju en annan sak. Det är nog bara det man syftar på....dvs branchstandard som det redan är idag.

 

mvh

Antfarmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se hur det blir. En känsla jag har är i alla fall att Svenska Spel inte gillar spel med stora insatser. Svenska spels, eller åtminstone Svenska spels ägare, idealbild av en spelare är en sån där tant som sitter på Nyhetsmorgon och skrapar trisslott. Tror inte att SS har särskilt många storspelare som kunder eftersom de har sämst odds av alla och dessutom närmast verkar hysa agg mot spel med stora insatser. Förmodligen kommer därför pokersajten ha väldigt få höga NL-bord, väldigt många låga FL-bord och väldigt många varningar mot spelberoende. Det är ju bara att kolla på Cosmopol. Alltid fler FL- än NL/PL-bord. Skulle tro att SS attraherar många nybörjare som känt det som en tröskel att skapa konto på någon, i deras ögon, obskyr utländsk sajt. Bättre då med trygga spelmonopolet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En känsla jag har är i alla fall att Svenska Spel inte gillar spel med stora insatser.

Nja,

Det är ju Svenska Spel som "äger" Cosmopol, och pokerborden där är ingenting för pensionärer som är vana vid bingolotto.

 

Å andra sidan så är en nätpokersajt inte lika beroende av höga insatser för att gå runt, det är volymen som spelar roll.

 

Svenska Spel sitter dessutom i samma dubbelmoraliska dilemma som Systembolaget: de ska vara kassakor för staten samtidigt som de ska förhindra missbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man använder samma client som totalpoker eller sportingbet (boss media) clienten så kan man hälsa hem, de är den sämsta lobbyn och clienten i hela industrin. Pacific framstår som genialisk/mästerlig. Urk på burk. Visst, boss kanske kan utveckla något bättre men ja tvivlar... får mardrömmar bara ja tänker på det, fast konkurrenterna kan ju bara glädjas för de som testa på boss clienten lär leta efter alternativ omedelbums...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Svenska spel är intresserade av tre saker: Profit, profit och profit. Det i sig är inget fel, om det inte var för att de motiverar sin existens med folkhälsoperspektivet. Systembolaget motiverar sin verksamhet med samma sak och gör således inte reklam. Så är inte fallet med Svenska spel. Om de levde som de lär skulle de inte lägga miljarder på reklam med budskapet Plötsligt vinner du, utan sasta på det mer sanningsenliga Plötsligt förlorar du, eller 90 % av våra kunder är förlorare. Sluta spela nu!

 

Har en bekant som jobbade på SS. Han är gammal spelmissbrukare och för monopolet. Men på SS gick det mesta ut på att ta fram spel som ÖKAR risken för beroende, Jack Vegas är ett bra exempel på det. Min bekant slutade på jobbet, han stod inte ut med att vara med och jobba så hårt för att öka spelberoendet.

 

Vad jag vill säga med detta är att Svenska spel i ord och Svenska spel i handling är två helt olika saker. De har sett profitmöjligheterna i nätpoker och kommer göra allt för att ta en del av kakan. Kan aldrig tänka mig att de inför några som helst begränsningande åtgärder för att motverka spelberoende om det går ut över profiten. Det har de aldrig gjort förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis som bleusheart beskriver så stämmer ju allt överens. Det blir begränsing hur mycket du kan vinna, men inte hur mycke du kan förlora... Det låter som deras nätpoker modell kommer passa perfekt in i SS affärsmodellen. :lol::lol::lol:

 

Men sålänge d väljer boss clienten kommer de begränsa sig sjävla hur som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...