Gå till innehåll

PLO50 - helt vilse.


larsdissler

Recommended Posts

Game #5833739003: Omaha PL ($0.25/$0.50) - 2008/03/18 - 22:34:03 (CET)

Table "Devilder" Seat 5 is the button.

Seat 1: Donmac ($58.05 in chips)

Seat 2: tjooh ($34.70 in chips)

Seat 3: Hero ($51.97 in chips)

Seat 4: Lj72gers ($77.31 in chips)

Seat 5: Joha31033 ($57.65 in chips)

Seat 6: FI ($40.65 in chips)

njorden: posts small blind $0.25

Donmac: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero 3 of DiamondsQueen of Hearts9 of Diamonds9 of Clubs

tjooh: folds

Hero: calls $0.50 Inser så här i efterhand att det är jättefold, men så blev det inte!

Lj72gers: calls $0.50

Joha31033: calls $0.50

FI: calls $0.25

Donmac: checks

----- FLOP ----- 9 of Hearts8 of ClubsKing of Hearts

FI: bets $2.50

Donmac: folds

Hero: calls $2.50 FI har i en hand bara några minuter innan spelat AAxx på ett liknande sätt, så tänkte jag skulle vänta och se vad som händer på turn.

Lj72gers: folds

Joha31033: folds

----- TURN ----- 9 of Hearts8 of Clubs King of Hearts4 of Clubs

FI: bets $7.50

Hero: calls $7.50 Här börjar jag känna mig vilsen och räknar kallt bort AA. Eventuellt att han har AA med färgdraget. Bortsett från det har jag noll koll. Jätteraise?

----- RIVER ----- 9 of Hearts8 of ClubsKing of Hearts 4 of ClubsAce of Clubs

FI: bets $22.50

Hero: ??? Ace of Clubs , är väl förmodligen förutom hjärtern det läskigaste som kan tänkas komma. FI instapottar dessutom. Som spelat känns det som att jag måste gråtsyna och hoppas på 888 eller bustat hjärterdrag. Finns det Raise här? FI har endast $7 kvar.

Är tacksam för input på alla gator. (Preflop är väl inte så nödvändigt, men jaja)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, urk preflop, släng den 10 ggr av 10.

 

Håller med Joeduck annars att du bör commita dig på turn och potraisa. Som spelat folda river.

 

Tycker att det är bättre att höja turn eftersom du tar ner equityn för draghänder som du singlar slant mot på floppen.

 

Att höja för info låter sisådär, svaret blir vid syn eller reraise : Ja, jag har en hand jag vill gå vidare med (KKxx, JhThxx, AhXhxx, 6h7hxx etc etc) eller nej, jag slänger en hand som är sämre (det vill du knappast). Vad gör du med den infon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpat före floppen, fi betar på floppen. Det skulle jag göra med KK, K9, 88 och en mängd olika drag. Av alla dessa händer finns det bara en du är slagen av, så varför så försiktig? Floppen är dragvänlig och då åker ju ofta alla pengar in i mitten direkt, så din mellantriss mår förmodligen väldigt bra i de allra flesta fall. När du dessutom har bara en motståndare så måste du höja både på flop och turn!

 

Riversynen är ju gjuten. Färgen är runner-runner, så varför skulle han sitta på den? Ren slump i så fall. Typisk check-syn om du suttit ur position, speciellt om motståndaren är aggressiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi hade haft en större stack skulle det nästan gå att raisa river imo.

 

Han sitter väldigt sällan på en bra färg här (?) och om han har färgen så är det Hans 88xx/KKxx hand där hans xx träffat färgen. Tror inte det är en bra färg speciellt ofta och han borde vika mot push på river?

 

Det förutsätter dock att ni är djupa båda 2.. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi hade haft en större stack skulle det nästan gå att raisa river imo.

 

Han sitter väldigt sällan på en bra färg här (?) och om han har färgen så är det Hans 88xx/KKxx hand där hans xx träffat färgen. Tror inte det är en bra färg speciellt ofta och han borde vika mot push på river?

 

Det förutsätter dock att ni är djupa båda 2.. Eller?

 

99 är typ den sämsta handen att bluffa med här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...