larsdissler Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Game #5833739003: Omaha PL ($0.25/$0.50) - 2008/03/18 - 22:34:03 (CET) Table "Devilder" Seat 5 is the button. Seat 1: Donmac ($58.05 in chips) Seat 2: tjooh ($34.70 in chips) Seat 3: Hero ($51.97 in chips) Seat 4: Lj72gers ($77.31 in chips) Seat 5: Joha31033 ($57.65 in chips) Seat 6: FI ($40.65 in chips) njorden: posts small blind $0.25 Donmac: posts big blind $0.50 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Hero tjooh: folds Hero: calls $0.50 Inser så här i efterhand att det är jättefold, men så blev det inte! Lj72gers: calls $0.50 Joha31033: calls $0.50 FI: calls $0.25 Donmac: checks ----- FLOP ----- FI: bets $2.50 Donmac: folds Hero: calls $2.50 FI har i en hand bara några minuter innan spelat AAxx på ett liknande sätt, så tänkte jag skulle vänta och se vad som händer på turn. Lj72gers: folds Joha31033: folds ----- TURN ----- King of Hearts4 of Clubs FI: bets $7.50 Hero: calls $7.50 Här börjar jag känna mig vilsen och räknar kallt bort AA. Eventuellt att han har AA med färgdraget. Bortsett från det har jag noll koll. Jätteraise? ----- RIVER ----- 4 of ClubsAce of Clubs FI: bets $22.50 Hero: ??? , är väl förmodligen förutom hjärtern det läskigaste som kan tänkas komma. FI instapottar dessutom. Som spelat känns det som att jag måste gråtsyna och hoppas på 888 eller bustat hjärterdrag. Finns det Raise här? FI har endast $7 kvar. Är tacksam för input på alla gator. (Preflop är väl inte så nödvändigt, men jaja) Citera
Travbana Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Slå om på floppen Genom och bara syna vet du inte vart du är i handen och alla kort på turn är scare card typ.. Citera
Lisa87 Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Jag tror att fi kan sitta på KK väldigt ofta. Jag hade nog velat raisa flop för att se var vi står. Jag viker river. Citera
slowboy Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Jag synar, men slå om flop snälla.. FI sätter oss ofta på ett bustat flush/stegdrag här och betar ofta tom.. KK checkar han river med btw.. BLIXTSYN Citera
Joeduck Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Slår om på Turn, som spelad så foldar jag river mycke oftare än synar. Han måste nästan ha färg. Den enda vettiga som du slår skulle vara 88, o i tomtefallen tvåpar Citera
larsdissler Postad 18 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2008 Känner mig slagen här, och önskar jag hade haft disciplinen att folda.. Kanske tur jag inte hade det, jag steksynade och FI visar 888. Citera
tamtaram Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Ja, urk preflop, släng den 10 ggr av 10. Håller med Joeduck annars att du bör commita dig på turn och potraisa. Som spelat folda river. Tycker att det är bättre att höja turn eftersom du tar ner equityn för draghänder som du singlar slant mot på floppen. Att höja för info låter sisådär, svaret blir vid syn eller reraise : Ja, jag har en hand jag vill gå vidare med (KKxx, JhThxx, AhXhxx, 6h7hxx etc etc) eller nej, jag slänger en hand som är sämre (det vill du knappast). Vad gör du med den infon? Citera
grandyz Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Mina ögon blöder. syna och slå dig själv på käften för att du spelade handen dåligt. Citera
jna Postad 18 Mars , 2008 Rapport Postad 18 Mars , 2008 Limpat före floppen, fi betar på floppen. Det skulle jag göra med KK, K9, 88 och en mängd olika drag. Av alla dessa händer finns det bara en du är slagen av, så varför så försiktig? Floppen är dragvänlig och då åker ju ofta alla pengar in i mitten direkt, så din mellantriss mår förmodligen väldigt bra i de allra flesta fall. När du dessutom har bara en motståndare så måste du höja både på flop och turn! Riversynen är ju gjuten. Färgen är runner-runner, så varför skulle han sitta på den? Ren slump i så fall. Typisk check-syn om du suttit ur position, speciellt om motståndaren är aggressiv. Citera
Lisa87 Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Om fi hade haft en större stack skulle det nästan gå att raisa river imo. Han sitter väldigt sällan på en bra färg här (?) och om han har färgen så är det Hans 88xx/KKxx hand där hans xx träffat färgen. Tror inte det är en bra färg speciellt ofta och han borde vika mot push på river? Det förutsätter dock att ni är djupa båda 2.. Eller? Citera
jackbalsam Postad 19 Mars , 2008 Rapport Postad 19 Mars , 2008 Om fi hade haft en större stack skulle det nästan gå att raisa river imo. Han sitter väldigt sällan på en bra färg här (?) och om han har färgen så är det Hans 88xx/KKxx hand där hans xx träffat färgen. Tror inte det är en bra färg speciellt ofta och han borde vika mot push på river? Det förutsätter dock att ni är djupa båda 2.. Eller? 99 är typ den sämsta handen att bluffa med här Citera
Recommended Posts