Gå till innehåll

Consp + eisen, MTTs och annat!


Gäst

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det där stämmer inte om du inte vill säga något i stil med att "han borde veta att jag spelar nittigt mot honom och bara kör händer som kan spela mot omslag, trots att pott+ante gör att jag borde spela jättebrett. Jag väljer alltså att spela dåligt, eftersom jag tror att han borde veta att jag inte viker, och blir arg när jag märker att han inte fattat att jag spelar dåligt utan istället spelar halvok mot någon som faktiskt har en vikrange. Alltså spelar han dåligt!"

 

Ren whinehand imo och troligen så ligger du mellan jättejättefel och lite fel i ditt uttalande om hur kasst spel han gör.

 

Om du inte spelar händer som K5o själv så äger han dig i de här situationerna pga alla jättefina potter han får på dina vik först in. Men du kanske vill säga att du öppnar och synar händer som K5o, vilket är bra för att det är du som spelar, medan det är dåligt för honom att pusha med K6o. Eller så kanske du öppnar och viker händer, varpå hans push inte alls blir jättedålig.

 

Är lite förvånad över att någon som ändå tänkt lite på turrepoker kan så pass lite om mörk-vs-mörk-spel med grunda stackar. Stacksizen gör ju att han inte skulle göra något jättefel om han synade all-in med K6o, än mindre om han pushar som semibluff.

 

Det är antagligen lite fel av honom, men är lite löjligt att påstå att det är jättejättefel, särskilt när din premiss för att det är fel baseras på att du själv spelar exploaterbart och att han borde ha exploaterat det mer.

 

Tack för att du skriver på pokerforum!!!

 

Grattis till dagboksinnehavarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där stämmer inte om du inte vill säga något i stil med att "han borde veta att jag spelar nittigt mot honom och bara kör händer som kan spela mot omslag, trots att pott+ante gör att jag borde spela jättebrett. Jag väljer alltså att spela dåligt, eftersom jag tror att han borde veta att jag inte viker, och blir arg när jag märker att han inte fattat att jag spelar dåligt utan istället spelar halvok mot någon som faktiskt har en vikrange. Alltså spelar han dåligt!"

 

Ren whinehand imo och troligen så ligger du mellan jättejättefel och lite fel i ditt uttalande om hur kasst spel han gör.

 

Om du inte spelar händer som K5o själv så äger han dig i de här situationerna pga alla jättefina potter han får på dina vik först in. Men du kanske vill säga att du öppnar och synar händer som K5o, vilket är bra för att det är du som spelar, medan det är dåligt för honom att pusha med K6o. Eller så kanske du öppnar och viker händer, varpå hans push inte alls blir jättedålig.

 

Är lite förvånad över att någon som ändå tänkt lite på turrepoker kan så pass lite om mörk-vs-mörk-spel med grunda stackar. Stacksizen gör ju att han inte skulle göra något jättefel om han synade all-in med K6o, än mindre om han pushar som semibluff.

 

Det är antagligen lite fel av honom, men är lite löjligt att påstå att det är jättejättefel, särskilt när din premiss för att det är fel baseras på att du själv spelar exploaterbart och att han borde ha exploaterat det mer.

 

Bra inlägg.

 

Jag var jättetiltad vid det tillfället och överdrev givetvis jättemkt. Jag degar ju såklart själv där jätteofta (jag gjorde en rätt störd push i liknande läge i turren jag vann igår med 73o och drog ut AA obv).

 

MEN i det här fallet så hade denna Fi spelat väldigt aggro med repushes och då är det klart att jag tightar till min öppningsrange jämfört med om det hade varit en nit som satt i BB.

 

I ett vakum så är det klart att hans push är helt okey men eftersom han gjort massor med liknande spel innan och mtp gameflowet så kändes det knappast troligt att jag raise/foldar där.

 

Aja, jag uttryckte mig kanske lite slarvigt, men men, var rätt frustrerad vid tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett vakum så är det klart att hans push är helt okey men eftersom han gjort massor med liknande spel innan och mtp gameflowet så kändes det knappast troligt att jag raise/foldar där.
Du anpassar dig i stort sett bara mot slump som inte har något rimligt informationsvärde. Det är rätt likt att tro på streaks i roulette och liknande, eftersom det känns så rimligt att göra det. Men baserat på tankeprocessen du tog upp kan han lika gärna anpassa sig genom att tighta upp som att öppna sin range, både alternativen är lika logiska i sig.

 

Om du verkligen trodde att han trodde att du skulle tighta upp så skulle det ju innebära att du skulle öppna upp din range till 100%. Vilket förstås i sin tur innebär att han skulle öppna upp sin repushrange. Vilket i sin tur...

 

Resonemanget är alltså galet om du av någon anledning inte verkligen vet vilket håll han kommer reagera åt. Vilket jag helt enkelt inte tror på att du har här.

 

Skulle tro att anpassningar mot korttidsslump, som om motståndaren råkat få repushkort eller inte, är en av de största läckorna i poker. I princip är det inte särskilt olikt någon som tror på streaks i roulette, men det kostar förstås rejält mycket mer i värde.

 

Btw, optimal strategi när du måste openpusha eller vika här är att du spelar 40% av dina händer och han 20% mot din pushrange. När du nu faktiskt både kan höja mindre och syna med 1500:6900 i direkta odds så innebär det att du måste spela riktigt många händer för att inte blöda värde till din motståndare.

 

För att få in lite originellt innehåll i posten så kan jag säga att jag tror att det här är en spot där det kan vara rimligt att syna 100% i sb pga de sjuka oddsen och sen limpreraisa väldigt brett mot höjning från bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din poäng är alltså att jag aldrig ska anpassa mitt spel och mina ranges om någon försöker köra över bordet?

 

EDIT: Limp/push gillar jag oxå väldigt mkt här btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din poäng är alltså att jag aldrig ska anpassa mitt spel och mina ranges om någon försöker köra över bordet?
Ungefär så.

 

2+2-snackat om gameflow och sånt är vansinnigt skadat relativt hur mkt info man faktiskt har på riktigt i sådana här situationer. Några repushar där motståndaren inte visar korten är inte särskilt informationsbärande.

 

Eller ja, 2+2-snacket om gameflow och sånt är vansinnigt skadat, punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så.

 

2+2-snackat om gameflow och sånt är vansinnigt skadat relativt hur mkt info man faktiskt har på riktigt i sådana här situationer. Några repushar där motståndaren inte visar korten är inte särskilt informationsbärande.

 

Eller ja, 2+2-snacket om gameflow och sånt är vansinnigt skadat, punkt.

 

Jag läser inte jättemkt på 2p2 längre (och när jag gör det så slösurfar jag bara i meningslösa trådar) så det kan jag inte kommentera.

 

Vet inte riktigt vad jag ska svara mer än att upprepa det jag redan sagt. Det var f.ö. mer än "några repushar där han inte visat korten".

 

Sen är det ju som jag svarade i början, ja det var en whinepost men jag är ändå rätt övertygad om att hans push är dålig, just mtp gameflowet ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få in lite originellt innehåll i posten så kan jag säga att jag tror att det här är en spot där det kan vara rimligt att syna 100% i sb pga de sjuka oddsen och sen limpreraisa väldigt brett mot höjning från bb.

 

 

Syna 100% i sb är ingen bra taktik i dagens MTT spel. Uppskattar att jag höjer runt 25-30% limpar 10% mot aggro fi. Sen kan man givetvis öppna upp emot 100% mot tajt fi.

 

EDIT: menar inte att jag vet att det är optimalt etc. bara mitt spelsätt med 30bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar för lite händer vilket jag ska ändra på! Startar med en standardsituation.

 

Vad synar vi med här? Ingen read på fi.

 

 

Full Tilt Poker Game #7456116008: Turbo $30K Guarantee (55961158), Table 16 - 80/160 - No Limit Hold'em - 18:40:28 ET - 2008/07/31

Seat 1: herbs23 (2,020)

Seat 3: eisenhower1 (5,430)

Seat 4: F4Zi (1,670)

Seat 5: BerkeleyBoss (4,485)

Seat 6: uppino1 (3,502)

Seat 7: Capt_Klonk (1,730)

Seat 8: ICEBLUE1000 (1,945)

Seat 9: Baden1 (5,300)

herbs23 posts the small blind of 80

eisenhower1 posts the big blind of 160

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to eisenhower1 [XX]

F4Zi folds

BerkeleyBoss folds

uppino1 folds

Capt_Klonk folds

ICEBLUE1000 folds

Baden1 folds

herbs23 raises to 2,020, and is all in

eisenhower1: calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conspiracy: Som sagt, anpassningar mot tidigare händer kan användas för att anpassa åt båda hållen. Det leder bara till en massa leveltänkande som kan sluta var som helst.

 

gibbsson: Din kommentar om hur du spelar mot limp ur sb här är ett argument för att limpa 100%. Få 1500:6900 för att se en flopp 70% av tiden är en bra deal för i stort sett vad som helst. Särskilt om du just kapat bort den övre 15-20% av din range genom att limpa eftersom det öppnar upp rejält för flera brutala värdebet och bluffar över 3 gator.

 

Angående din andra fråga: 22+,A2s+,K5s+,Q8s+,J9s+,A2o+,K8o+,QTo+,JTo om du verkligen inte har någon aning.

 

Om du har anledning att tro att han är tightare än vad han borde så kan du skala bort lite händer, men då riskerar du plötsligt att bli lite utnyttjad av någon som slaskpushar. Bör påpekas att du inte tappar svinmkt på att syna för mycket mot någon som är tight, eftersom du då tjänar på alla extra prefloppvik han gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

gibbsson: Din kommentar om hur du spelar mot limp ur sb här är ett argument för att limpa 100%. Få 1500:6900 för att se en flopp 70% av tiden är en bra deal för i stort sett vad som helst. Särskilt om du just kapat bort den övre 15-20% av din range genom att limpa eftersom det öppnar upp rejält för flera brutala värdebet och bluffar över 3 gator.

 

Jag menade hur jag spelar ur sb mot aggro bb.

 

Ty för svaret i fråga 2. Jag har en aning om vad jag synar med men alltid intressant att se andras tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad synar vi med här? Ingen read på fi.

 

Hmm, är packad så kanske är helt fel ute (vilket jag iofs säkert är ändå lol) men 55+, A7o+, A5s+, K9o+, K7s+, QTo+, Q9s+, JTo, J9s+, T9s tycker jag verkar bra. Säg gärna till om det är för tajt/löst.

 

För övrigt mycket intressanta diskussioner dom senaste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många rebuys skulle ni uppskatta att ni gör i genomsnitt per rebuy-turnering?

 

Jag snittar nog runt $500 totalt i 100r exempelvis (alltså 3 rebuys+addon). I billigare turrar är det mer.

 

Är rätt övertygad om att eisen snittar mer än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min månad slutade f.ö. +$18k. Det har varit sjukt jävla svängigt och inte alls roligt för psyket :). Är väldigt nöjd med resultatet och hoppas augusti kan fortsätta lika fint som juli slutade :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom 2 kompisar hemifrån upp mig och vi gick en runda på golfbanan. Slog ut 13:00... hur tänkte jag när jag bokade den tiden??? Drack nog 2-3 liter vatten och svettades ut 3-4:mrgreen:. 33 poäng efter en rätt svängig runda där det blandades rätt friskt med både sträck och birdies.

 

Sen åkte jag vattenskidor vilket jag inte gjort på flera år.

Båten som drog upp mig då gjorde inte det idag:shock: :roll:.

Kom då på den briljanta idén att sätta mig på en surfingbräda och starta från den, np!=)

 

 

Summering juli: :!::!::!:

Rekordmånad, vet inte hur mkt plus det blev men är grymt nöjd:-). Målet för augusti får bli att inte slaska bort allt i rebuysen och kvala in till EPT barcelona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom 2 kompisar hemifrån upp mig och vi gick en runda på golfbanan. Slog ut 13:00... hur tänkte jag när jag bokade den tiden??? Drack nog 2-3 liter vatten och svettades ut 3-4:mrgreen:. 33 poäng efter en rätt svängig runda med där det blandades rätt friskt med både sträck och birdies.

 

Sen åkte jag vattenskidor vilket jag inte gjort på flera år.

Båten som drog upp mig då gjorde inte det idag:shock: :roll:.

Kom då på den briljanta idén att sätta mig på en surfingbräda och starta från den, np!=)

 

 

Summering juli:=!:=!:=!: Rekordmånad, vet inte hur mkt plus det blev men är grymt nöjd:-). Målet för augusti får bli att inte slaska bort allt i rebuysen och kvala in till EPT barcelona.

 

Är du reg på en skida?:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHA

 

Full Tilt Poker Game #7525160419: $65,000 Guarantee (57154797), Table 70 - 20/40 - No Limit Hold'em - 20:27:29 ET - 2008/08/05

Seat 1: msmatrix (2,590)

Seat 2: f_aAshaof4our (3,505)

Seat 3: xRIPCURLx (2,680)

Seat 4: I_shivagit (3,380)

Seat 5: VenetianBlinds (1,340)

Seat 6: Charles Cash (4,675)

Seat 7: DamnDevistatesh (3,000)

Seat 8: eisenhower1 (2,905)

Seat 9: IFLAS (2,925)

IFLAS posts the small blind of 20

msmatrix posts the big blind of 40

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to eisenhower1 5 of Clubs5 of Hearts

f_aAshaof4our folds

xRIPCURLx raises to 120

I_shivagit folds

VenetianBlinds calls 120

Charles Cash calls 120

DamnDevistatesh folds

eisenhower1 calls 120

IFLAS folds

msmatrix has 15 seconds left to act

msmatrix calls 80

*** FLOP *** 2 of Clubs5 of SpadesKing of Hearts

msmatrix checks

xRIPCURLx checks

VenetianBlinds bets 1,220, and is all in

Charles Cash has 15 seconds left to act

Charles Cash calls 1,220

eisenhower1 raises to 2,785, and is all in

msmatrix folds

xRIPCURLx folds

Charles Cash has 15 seconds left to act

Charles Cash has requested TIME

Charles Cash folds

eisenhower1 shows 5 of Clubs5 of Hearts

VenetianBlinds shows 8 of Spades7 of Spades

Uncalled bet of 1,565 returned to eisenhower1

*** TURN *** 2 of Clubs5 of SpadesKing of Hearts4 of Hearts

*** RIVER *** 2 of Clubs5 of SpadesKing of Hearts4 of Hearts6 of Diamonds

eisenhower1 shows three of a kind, Fives

VenetianBlinds shows a straight, Eight high

VenetianBlinds wins the pot (4,280) with a straight, Eight high

*** SUMMARY ***

Total pot 4,280 | Rake 0

Board: 2 of Clubs5 of SpadesKing of Hearts4 of Hearts6 of Diamonds

Seat 1: msmatrix (big blind) folded on the Flop

Seat 2: f_aAshaof4our didn't bet (folded)

Seat 3: xRIPCURLx folded on the Flop

Seat 4: I_shivagit didn't bet (folded)

Seat 5: VenetianBlinds showed 8 of Spades7 of Spades and won (4,280) with a straight, Eight high

Seat 6: Charles Cash folded on the Flop

Seat 7: DamnDevistatesh didn't bet (folded)

Seat 8: eisenhower1 (button) showed 5 of Clubs5 of Hearts and lost with three of a kind, Fives

Seat 9: IFLAS (small blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför sa du till mig att du hade kk?

 

HAHA, fick för mig det:-). Då var det ju inte lika farligt.........

 

 

Vann party 20k gtd!!! och 3a i ongame 01:00 $108.:D

 

Ligger 2/55 i ub 20k gtd och är kvar i 65k på ftp.

Dom större turrarna ikväll gick tyvärr åt helvete:(

 

EDIT: Slutade 5a på UB

 

Imorgon drar FTOPS igång! Jag, mendi och tomgus(TEAM SWEDEN) är med i ett teambet på p5s där man lägger 6k per team. Ska bli riktigt kul:) Kollat 2 PLO filmer på cardrunners idag. Ska kolla några filmer till med de olika spelen innan det drar igång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...