SuckItOrMuckIt Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Tja, Jag körde bara 9-10 bord, ibland till och med färre eftersom de var lite sega på att starta upp i slutet. Fick in 39 st (men en eller två kan nog ha startat precis innan de 2 timmarna började ). Jag sprang rätt bra vilket underlättade såklart. Ok låter inte allt för svårt att klara. Spelade ett sånt här race för länge sen (de första dom hade tror ja) men på 36$ nivån då. Visserligen valde jag fel tid på dygnet när alla hopplösa grinders sitter inne samtidigt, men då hade ja 12 bord uppe i 4h i sträck inte fan kom ja bättre än 6a för de . Var taggad på att försöka plocka hem hela racet inkl overall leaderboarden nu, men sen kom ja på att rullen sviker. GL med SnG grinden iaf! Citera
Rebonius Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Hm, nu blev jag ju nästan intresserad av att börja spela SNG igen. 32 bord turbosar non-stop nästa? Citera
Gäst Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Hm, nu blev jag ju nästan intresserad av att börja spela SNG igen.32 bord turbosar non-stop nästa? SnGs är jättetråkigt men jag tycker alltid det är kul att försöka spela mycket av nånting. 200 st är långt över mitt rekord och det gör att jag kan motivera mig . Nästa gång kanske det blir 10k CG händer eller nåt. Citera
SuckItOrMuckIt Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 SnGs är jättetråkigt men jag tycker alltid det är kul att försöka spela mycket av nånting. 200 st är långt över mitt rekord och det gör att jag kan motivera mig . Nästa gång kanske det blir 10k CG händer eller nåt. Galning! Blir imponerad om du klarar 200st. Man blir rätt slut i huvet tillslut och tiltad på denna enformiga typ av poker efter några timmars intensiv grind. Hade jag haft deg på FT hade jag dock utmanat dig! Citera
Rebonius Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Håller med om att det blir riktigt långtråkigt. Spelade strax under 100 st på ungefär 2h i vintras. Har sällan varit så trött i huvudet Läste Poker Magazine igår och där hade Andreas Hurtig testat att spela 2 dygn i sträck. Sjuk bedrift imo Skulle kunna tänka mig att försöka spela 300-350 SNGs i sträck. Man får nog se till att gå ner lite i nivå för att komma upp i den volymen och ändå vara vinnande. Citera
Gäst Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Galning! Blir imponerad om du klarar 200st. Man blir rätt slut i huvet tillslut och tiltad på denna enformiga typ av poker efter några timmars intensiv grind. Hade jag haft deg på FT hade jag dock utmanat dig! hehe . Om jag inte fixar 200 st blir jag sjukt besviken på mig själv. Har ju kört hälften nu så borde ju gå rätt lätt. Skulle kunna tänka mig att försöka spela 300-350 SNGs i sträck. Man får nog se till att gå ner lite i nivå för att komma upp i den volymen och ändå vara vinnande. Ja om man ska spela så många i sträck så måste man framförallt fixa många bord. Jag har alltid haft svårt att spela med cascade och eftersom jag då bara får plats med 9 st på skärmen så skulle det nog inte gå. Hade jag en till 30-tummare så skulle jag nog kunna fixa 300 i sträck eftersom jag skulle kunna 18-tabla. Citera
Rebonius Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Jag har för mig att "tile" funktionen slutar fungera efter någonstans runt 28 bord. Möjligt att dom har fixat det nu, men jag vet inte säkert. Jag spelar på 24" skärm. Skulle iofs vilja ha en till men är rätt så nöjd ändå. Skulle vara roligt att låna någons 24"are och testa hur många normal speed SNGs man skulle få in Förstår inte riktigt varför du inte skulle kunna ha tile med overlap istället för cascade? Kom på att jag lirar på Stars och ni kanske lirar på FTP? Citera
Gäst Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Jag har för mig att "tile" funktionen slutar fungera efter någonstans runt 28 bord. Möjligt att dom har fixat det nu, men jag vet inte säkert.Jag spelar på 24" skärm. Skulle iofs vilja ha en till men är rätt så nöjd ändå. Skulle vara roligt att låna någons 24"are och testa hur många normal speed SNGs man skulle få in Förstår inte riktigt varför du inte skulle kunna ha tile med overlap istället för cascade? Kom på att jag lirar på Stars och ni kanske lirar på FTP? Jo jag kan ju tila dom och köra med lite överlapp iofs, sant. Citera
gibbsson Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Whoooho, högskoleprovet är äntligen slut! Somnade typ 05 igår så det har varit en stor bedrift att hålla sig vaken under dagen;) Gick väl sådär:rolleyes: Tveksamt om jag spelar ikväll. Kommer säkert somna snart och vakna 03 eller nått:) Blir det MTT grind sen consp efter sng grinden;)? Citera
thefman Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 SNG skall spelas på 15" laptop och inget annat noobs =) Citera
Gäst Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Whoooho, högskoleprovet är äntligen slut!Somnade typ 05 igår så det har varit en stor bedrift att hålla sig vaken under dagen;) Gick väl sådär:rolleyes: Tveksamt om jag spelar ikväll. Kommer säkert somna snart och vakna 03 eller nått:) Blir det MTT grind sen consp efter sng grinden;)? Skönt att ha det avklarat . Sen får du kolla ikväll hur det gick. Nej jag skippar nog MTT-grinden idag, kör 100 SnGs till och sen får det vara nog . SNG skall spelas på 15" laptop och inget annat noobs =) Hehe ja ni cascade fiskar kan ju det. Emil kör väl typ 30 bord på en 20" skärm när han grindar. Men han har nån form av störning tror jag, verkar så på MSN iaf . Citera
SuckItOrMuckIt Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Jepp de är FT de liras på, max 18 bord där. Har aldrig provat mer än 16 bord själv och tveksamt om ja skulle grejja fler. Kanske ett set med 20-24st men skulle inte klara om ja var tvungen att fylla på hela tiden å köra en längre session. Blir så sjukt rörigt när alla är i helt olika skeden av turneringen tillslut. Du borde väl ha en bra chans att plocka hem ett sånt här race ifall du klarar 18 bord på 100 nivån Rebonius. Blir hyggligt med extra deg endå ifall man drar in några av 2h passen samt overall leaderboarden. Var håller du hus föresten consp, hittar dig inte på borden. Väntas de på nästan 2h intervall? Jag som tänkte fördriva lite dötid å se ifall ja hittar några intressant spel du gör som man själv missar. Eller kanske såga dig för nått roligt tomte move som du klonkar på. Nä nu ska ja sluta skräpa ner i eran dagbok och gå ut å ta lite luft. De är ju trotts allt soligt för en gångs skull. Klonka på medans vet ja! Citera
Gäst Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Jepp de är FT de liras på, max 18 bord där. Har aldrig provat mer än 16 bord själv och tveksamt om ja skulle grejja fler. Kanske ett set med 20-24st men skulle inte klara om ja var tvungen att fylla på hela tiden å köra en längre session. Blir så sjukt rörigt när alla är i helt olika skeden av turneringen tillslut. Du borde väl ha en bra chans att plocka hem ett sånt här race ifall du klarar 18 bord på 100 nivån Rebonius. Blir hyggligt med extra deg endå ifall man drar in några av 2h passen samt overall leaderboarden. Var håller du hus föresten consp, hittar dig inte på borden. Väntas de på nästan 2h intervall? Jag som tänkte fördriva lite dötid å se ifall ja hittar några intressant spel du gör som man själv missar. Eller kanske såga dig för nått roligt tomte move som du klonkar på. Nä nu ska ja sluta skräpa ner i eran dagbok och gå ut å ta lite luft. De är ju trotts allt soligt för en gångs skull. Klonka på medans vet ja! Japp jag väntar tills nu vid 18 och drar igång . Citera
Rebonius Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 I slutet av 2007 spelade jag rätt mycket SNG. Det var inte 18 bord som gällde utan alltid minst 25 och ibland ända upp till 32 bord. För det mesta var det runt $60 nivån som jag höll till, men fanns det lite games så blev det upp till $300 typ. Man blev lätt lite snurrig i huvudet Jag har aldrig orkat sätta mig in i alla leaderboards osv. Hur stort värde finns det ungefär? Någon som kan berätta närmare om hur det fungerar? Citera
Bluwajt Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Verkar som du Consp eller nån annan har rätt bra koll på sng madness. Hur räknar man? T.ex. till 14-16-perioden, räknas alla sngs som startar mellan 14 och 16 till den då, eller måste sngn sluta innan 16? Citera
gibbsson Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Då var man anklagad för att ha fuskat i sngs med consp. Bara för att jag är helt värdelös på dom:cry: Spelade jag så dåligt consp:oops: ? EDIT: Spelade 4st en vinst en 3e plats och 2 bubblor. Tappade 7?k vs 1.2k vs1.2k. Sista låg jag lugnt till men lyckades tappa den med:( Citera
jojje44 Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 I slutet av 2007 spelade jag rätt mycket SNG. Det var inte 18 bord som gällde utan alltid minst 25 och ibland ända upp till 32 bord. För det mesta var det runt $60 nivån som jag höll till, men fanns det lite games så blev det upp till $300 typ.Man blev lätt lite snurrig i huvudet Kul om internet dör:shock: Citera
Gäst Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Sådär, spelat exakt 200 st nu. Spelade riktigt illa i slutet så borde ha plussat mer än jag gjorde men hade svårt att fokusera . Blev till slut +$2309 på spelet och +$1000 i sng madness bonusar. Citera
garpen Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Conspi (eller någon annan), har FTP laggat ur nu? Funkar inte för mig... Citera
SoderKrippa Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Conspi (eller någon annan), har FTP laggat ur nu? Funkar inte för mig... Funkar inte för nån. /SK Citera
Rebonius Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 WP! Jag vet inte om det stog någonstans, men vilken nivå spelade du på? EDIT: Garpen och SK var före Citera
Gäst Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 WP! Jag vet inte om det stog någonstans, men vilken nivå spelade du på? På Full Tilt körde jag enbart $119s eftersom det var de högsta som räknades till madness bonusen. På Stars blandade jag $114s med $225s, nån $60 oxå. avg buyin overall hamnade väl på runt $140 kanske. Citera
gibbsson Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Anmälde mig till en VIP sng med JoeHachem, 15k fpp kostade den, 2k i potten plus en $250 bounty. Spelas om 5d 3h . Ingen aning om det är ev- jämfört med typ millionkval men det är lite skit samma. Braaaaaa att jag låg och sov när den spelades.. Fotbollsmatch idag så jag kommer missa big deal och säkert en del av warmup/party men anmäler mig till dom ändå. Citera
Rebonius Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 På Full Tilt körde jag enbart $119s eftersom det var de högsta som räknades till madness bonusen. På Stars blandade jag $114s med $225s, nån $60 oxå. avg buyin overall hamnade väl på runt $140 kanske. Okej =) Hur var motståndet? Är det mycket tuffare under SNG Madness än annars? Jag blev ju sugen på att lira sngs Citera
Gäst Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Okej =)Hur var motståndet? Är det mycket tuffare under SNG Madness än annars? Jag blev ju sugen på att lira sngs Jag har inte spelat SnGs på lääääääääänge så jag har inget att jämföra med. Var ju en del regs som spelade men jag tror nästan motståndet är lättare under madness perioden, iaf på $119s, mkt donks som tror de kan vinna osv . Citera
Recommended Posts