Gå till innehåll

Från break even till massiv vinnare.


zizacon

Recommended Posts

Inte mycket spelat idag. Blev istället träning på det nyinrättade hemmagymmet. Det är faktiskt något jag verkligen kan rekomendera, speciellt för småslöa pokerspelare som sitter hela dagarna.

 

Det är ju som bekant så att man till naturen är slö. Det får man nästan inse. Således blir det mycket motstånd att ta sig iväg till gymmet, om man som jag bor en bit ifrån och saknar bil. Speciellt mitt i vintern när det är slask och elände.

 

Om man istället har ett par hantlar, en del vikter och något som kan liknas vid en bänk så står man sig rätt bra. Har du bara tillräckligt med vikter kan du träna i princip allt med hantlar. Undataget är väl ben. Hantlar tar sedan nästan ingen plats och en bra bänk går att ställa undan väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte mycket spelat idag. Blev istället träning på det nyinrättade hemmagymmet. Det är faktiskt något jag verkligen kan rekomendera, speciellt för småslöa pokerspelare som sitter hela dagarna.

 

Det är ju som bekant så att man till naturen är slö. Det får man nästan inse. Således blir det mycket motstånd att ta sig iväg till gymmet, om man som jag bor en bit ifrån och saknar bil. Speciellt mitt i vintern när det är slask och elände.

 

Om man istället har ett par hantlar, en del vikter och något som kan liknas vid en bänk så står man sig rätt bra. Har du bara tillräckligt med vikter kan du träna i princip allt med hantlar. Undataget är väl ben. Hantlar tar sedan nästan ingen plats och en bra bänk går att ställa undan väldigt bra.

 

Precis, musklerna är ju ute efter att vila. Därav måste man tvinga sina muskler att träna.

Fel du kan träna varenda muskel med hantlar, även ben. Dock rekomenderar jag dig att skaffa skivstång!

Då har du allt du behöver ;-) Det är i stort sett av vad jag använder när jag är och tränar på gymmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, musklerna är ju ute efter att vila. Därav måste man tvinga sina muskler att träna.

Fel du kan träna varenda muskel med hantlar, även ben. Dock rekomenderar jag dig att skaffa skivstång!

Då har du allt du behöver ;-) Det är i stort sett av vad jag använder när jag är och tränar på gymmet.

 

Ja det vore väldigt bra. Dock har jag ytterst begränsat med kvadratmeter hemma och med en skivstång känns det som det lite som min minimalistiska idé går om intet lite. Jag misstänker att man kommer ha de tunga vikterna kvar på stången och så får den ligga där och skräpa. Hantlar är ju lite lättare att bara rulla undan i nåt hörn.

 

Dock kanske du tänkte på en sådan kortare stång som folk brukar köra bicpes med. Det skulle kanske vara något för oss lite mer trångbodda. Egentligen finns det ju ingen anledning att ha en "vanlig" skivstång jämfört med en kortare.

 

Jag la också märke till det när man sprang på gymmet förut, att nästan alla övningar man körde var hantlar av olika slag eller skivstång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter från Finland. Eftersom helgen spenderades i fiendeland blev det inte mycket poker spelat.

 

Dock tror jag inte att jag har postat den här länken här tidigare så alla ni som inte använder Cardrunners och liknande sidor har här ett par fantastiska videos helt gratis av Isura på 2+2. De ligger på hans gamla blogg.

http://isurapoker.com/downloads/

 

Han spelar förvisso ganska löst men det är väldigt bra oavsett tycker jag för post flop spel. Jag har för mig att Isura numera är coach på leggopoker. Håll till godo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spelande då. Blev ungefär en timme idag. Var inte så många bord uppe av någon anledning. Backade ett inköp på 0.10-0.25 efter en cooler HU.

 

Var lite nyfiken på den här handen dock:

 

[2008-07-27 21:39:47]: starting hand #35053546

Table: Swordfish - NL Hold'em €0.25/€0.50 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. sckelik [€120.82]

seat 2. bin Laden [€5.25]

seat 3. steve22 [€10.18]

seat 4. StheB [€71.19]

seat 5. zizacon [€47.25]

seat 6. perry_outlaw [€139.99]

 

zizacon posted SB (€0.25).

perry_outlaw posted BB (€0.50).

Dealing cards:

zizacon: Th, Ts

 

sckelik raised €1.50 to €2.00.

bin Laden folded.

steve22 folded.

StheB folded.

zizacon called €1.75.

perry_outlaw folded.

Betting round ended. Main pot: €4.28

Dealing flop: 5h, 7s, 3c

zizacon checked.

sckelik bet €2.25.

zizacon raised €4.00 to €6.25.

sckelik called €4.00.

Betting round ended. Main pot: €16.15

Dealing turn: Qc

zizacon checked.

sckelik bet €13.00.

zizacon folded.

sckelik gets back €13.00.

 

Jag är osäker på synen pre. Man kanske ska slå om där istället. Floppen kommer så bra den kan komma men jag fick för mig att han var ganska stark när han bettar UTG så jag ville absolut inte bli raisead på flop. Det ligger i detta fallet inga färgdrag eller dylikt ute heller vilket borde försvåra en syn från min sida. Dock inser jag att jag lämnar öppet för massor av scarecards så det spelet var nog ändå inte det bästa av mig.

 

På turn när han bettar igen så viker jag. Det enda som blivit bättre i hans range borde vara AQ eller KQ som han contbettar. han kan fortfarande ha AA, KK ,möjlig QQ för nöten, dock inte så trolig. JJ,88,99 vet ej fan om han bettar här. Synar jag nu måste jag troligtvis syna river också vilket blir dyrt. Dock har jag underrepresenterat min hand ganska grovt.

 

Jag misstänker att det kan vara en ganska vek fold.

 

 

[2008-07-27 21:47:56]: starting hand #35054260

Table: Enigma - NL Hold'em €0.10/€0.25 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. StheB [€25.75]

seat 4. zizacon [€24.25]

 

StheB posted SB (€0.10).

zizacon posted BB (€0.25).

Dealing cards:

zizacon: 9h, Td

StheB: Qd, Qh

StheB raised €1.25 to €1.50.

zizacon raised €3.00 to €4.50.

StheB called €3.00.

Betting round ended. Main pot: €8.55

Dealing flop: 9s, 5d, 5s

zizacon bet €4.50.

StheB raised €4.50 to €9.00.

zizacon raised €10.75 to €19.75.

StheB called €10.75.

Betting round ended. Main pot: €47.50

Dealing turn: 3c

Dealing river: 7s

zizacon showed: [Td 9s 9h 5s 5d ] - Two pairs, Nines and Fives.

StheB showed: [Qh Qd 9s 5s 5d ] - Two pairs, Queens and Fives.

StheB won main pot with Two pairs, Queens and Fives.

StheB won €47.50.

Hand ended.

 

HU..Tomte som började raisea 6 bb varje gång från button. Han raiseade varje hand i position och jag började slå om emellanåt. Man kan inte floppa bättre och här är jag all in oavsett. Fanskapet hade såkaklart extrem röta i form av överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...