Gå till innehåll

Från break even till massiv vinnare.


zizacon

Recommended Posts

Denna dagbok har jag missat tidigare. Du skriver riktigt underhållande. Fortsätt så.

 

Hehe, "Dracula Holdem - it´s in your blood!" från Rumäninen, kan det bli mer bizarro än så.

 

Lycka till med coachningen. Förmodligen finns det mycket pajascoacher där ute men det viktigaste steget är redan taget. Att du aktivt tagit tag i situationen och är villig att satsa för att utvecklas.

 

ska bli kul att följa detta.

 

Vad pluggar du, btw och vart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Denna dagbok har jag missat tidigare. Du skriver riktigt underhållande. Fortsätt så.

 

Hehe, "Dracula Holdem - it´s in your blood!" från Rumäninen, kan det bli mer bizarro än så.

 

Lycka till med coachningen. Förmodligen finns det mycket pajascoacher där ute men det viktigaste steget är redan taget. Att du aktivt tagit tag i situationen och är villig att satsa för att utvecklas.

 

ska bli kul att följa detta.

 

Vad pluggar du, btw och vart?

 

Tackar tackar alltid trevligt med lite beröm.

 

Ja, jag känner att coachingen nog kommer att bära frukt, om vi kan börja någon gång bara. Egentligen är det nog en bra investering med en bra coach. Även om det är dyrt tjänar man nog in det ganska fort om man börjar spela bättre.

 

Jag pluggar ekonomi och bor i Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis lagat blodpudding. Blodpudding är egentigen ganska bra mat, det är gott, det är enkelt och jag ger mig fan på att det är nyttigt också.

Problemet med blodpudding är att man inte ser om man bränt den eftersom den är svart som natten oavsett.

Nu är jag inte så kräsen, men jag misstänker att om Gordon Ramsey varit här hade jag fått mig en utskällning utan dess like.

 

Ska snart spela tennis med en kompis. Inte än dock så förtillfället är det en repris av deal or no deal på fyran. Det är ganska intressant tycker jag, ibland dyker det upp situationer när man kan har ett högt belopp kvar så man antingen får en miljon och har 3 småbelopp.

Ev är såldedes 250k, och banken underbetalar kraftigt, säg 170k. Tar du pengarna?

 

Dessutom är det stor humor med människor som är väldigt vidskepliga och har konstiga saker för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Stjärnbloggaren" Blondinbella, har tydligen nämnt sin skolas namn i sin blogg. Ljushuvudet till pappa anser att skolan således bör betala, marknadsföring ni vet, branding. Vad skolan anser om det hela kan man inte ta hänsyn till, det är bara att punga upp.

 

I övrigt föreslår jag ett besök på stjärnbloggarens blogg http://www.blondinbella.se/default.aspx finns en hel del guldkorn. En bit ner i bloggen finns detta underbara. Är inte pappan obetalbar. Hade han bloggat hade jag följt den slaviskt. Stämma någon, jag undrar vilken amerikansk advokatserie han följer hemma i tvsoffan? Vi kanske borde ha en liten undersökning, tips mottages.

 

"pappa började prata med mig om bellasuger.se:

- Isabella, vill du att jag stämmer dom?

- Nej det är lugnt, vi låter dom dra in lite pengar till mig först!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

homer_simpson.jpg

Känner mig allmänt såsig. Lite sådär småbakis fast på chips, en stor pizza eller något annat fett och onyttigt. Mysbakis kan man säga. Ni vet när man sitter i kalsonger i soffan och mer än gärna ser på Oprah eller ordjakten bara för att slippa resa sig och göra någonting.

I det här fallet involverar det sourcreamchips, lite cola och filmen transformers samt lite förkrök i egenskap av xboxspelande och kebabtallrik.

 

Min kompis P har redan slocknat i fosterställning på soffan fast min tidsuppfattning är aningen mer skev så jag är nog uppe ett tag till misstänker jag. Om inte annat kan man alltid spela Top spin 2 på xboxen.

 

Till väsentligheterna då. Ny blogg är startad. http://www.Metrobloggen.se/theblackjacker

Projektet är att försöka nå den där förstasidan där det permanent listas de 25 mest lästa bloggarna. Väl där bör man kunna nå en riktigt stor ström läsare, via den enorma trafik som en sida som metro drar.

Dessutom får man hela 3 öre per sidvisning. Jag menar kom igen det är ju världens guldgruva, i den här takten skulle jag tjänat hela 78 kronor och 30 öre, det är ju en hel kebabpizza eller en halv filmkväll om man så vill.

 

Metrobloggen kommer handla mer om vardagligheter och trams medans den här fortsätter med sådant som är viktigt, dvs poker. Jag kommer försöka hålla dom isär, men ibland kan man inte låta bli att posta sådant som verkligen blev bra i båda bloggarna.

 

I övrigt har det inte hänt mycket. Coach Messiah segar något oerhört. Han måste vara bortrest eller något, har jag inte fått något mail på måndag får jag höra med dom om hur jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget nytt på pokerfronten. Mycket irriterande att jag inte fått svar av Messiah. Jag får ta tag i det där nu när min kompis åkt hem igen.

 

Har varit dåligt uppdaterat här också. Men emot det näst intill perfekta spelet Army of two på xbox är det inte mycket som står sig. Tyvärr var det lite kort men i övrigt är det fantastiskt.

 

Jag känner mig bra sugen på att köpa en xbox nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar av Messiah sent igår. Tydligen har han varit bortrest. Hursomhelst kunde han köra en coachingsession i princip vilken dag som helst, så jag har föreslagit imorgon tisdag.

 

Alla som följer min blogg The Blackjacker på metro http://www.metrobloggen.se/theblackjacker har troligtvis sett att det är ett litet matprojekt på gång.

För att äta lite mindre skräpmat så ska jag dokumentera mina kvällsmål (middag) med bildbevis ett tag framöver.

Problemet är lite grann att mina kulinariska färdigheter inte sträcker sig enormt långt, så jag måste lära mig laga lite mer mat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sony_playstation_2-age_of_empires_ii.jpg

 

Någon som kommer ihåg den här gamla godingen?

 

Några gamla kompisar och jag har tagit upp det gamla spelet och det står sig ganska hyffsat ändå. Enkelt att komma igång när man sitter på msn och bara kötta lite Age of empires mot någon kompis, nu när alla har så bra uppkoppling generellt. Till skillnad från alla nya spel där man måste ha världens grafikkort och ändå hackar det.

 

Jag vill inte uppmana till fildelning och jada jada jada, men jag kan ju nämna lite i förbigående att jag såg det på piratebay i en väldigt praktisk liten version utan att behöva cd-keys cracks eller någonting.

Den här gamla stenen säljs väl inte ens längre dessutom så det är väl egentligen inget att bråka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens kvällsmål blev tjockpannkaka. Inte megasvårt direkt. Dock kan det vara värt att tänka på att inte ösa i all mjölk på en gång utan kör på hälften så och ös i mjölet så får man lättare bort klumparna.

 

Om man kan få fler pokerpelare att äta något vettigt så klassas väl det här som en god gärning t.om.

 

Hursomhelst bilder finns som vanligt på http://www.metrobloggen.se/theblackjacker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dagbok.

 

Du har valt fel kokbosförfattare käre zizacon, det är Jamie Oliver du ska köpa. Han förklarar och ger tips ofta i helsidesformat runt maträtterna vilket gör att man får en helt annan förståelse för hur han tänker för att nå perfektion.

 

Gillar du pasta och italiensk mat så har han en bok om detta som han skrev i samband med sitt TV-program där han reste runt i Italien. Har inte titeln i huvudet, har boken på jobbet. Sök på ngn stor Internetbohandel så ser du vilken det är. Fanns på bokrean på ICA Maxi om du bor i närheten. Han har även några andra riktigt bra kokböcker som jag också har på jobbet, kan återkomma om titlarna.

 

Hur mycket pengar drar du in i månaden på "poker"? Du verkar vara en sådan spelare som på SvS bör snitta 25BB per bord och timme FR på 0,5/1 kronor och säkert 10-15BB på 1/2 kronor FR. Spelar du 5 bord vilket är max så bör du göra en bit över 100kr i timmen.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dagbok.

 

Du har valt fel kokbosförfattare käre zizacon, det är Jamie Oliver du ska köpa. Han förklarar och ger tips ofta i helsidesformat runt maträtterna vilket gör att man får en helt annan förståelse för hur han tänker för att nå perfektion.

 

Gillar du pasta och italiensk mat så har han en bok om detta som han skrev i samband med sitt TV-program där han reste runt i Italien. Har inte titeln i huvudet, har boken på jobbet. Sök på ngn stor Internetbohandel så ser du vilken det är. Fanns på bokrean på ICA Maxi om du bor i närheten. Han har även några andra riktigt bra kokböcker som jag också har på jobbet, kan återkomma om titlarna.

 

Hur mycket pengar drar du in i månaden på "poker"? Du verkar vara en sådan spelare som på SvS bör snitta 25BB per bord och timme FR på 0,5/1 kronor och säkert 10-15BB på 1/2 kronor FR. Spelar du 5 bord vilket är max så bör du göra en bit över 100kr i timmen.

 

/Patfor

 

Är du kock? I såfall får jag kika på Jaime Oliver.

 

Hur mycket jag drar in beror såklart väldigt mycket på hur mycket jag spelar. Jag blev lite avtrubbad nu när coachingen går så förbannat segt. Men jag tjänar i princip bara på rakebacken, nu när jag spelar shorthanded, men den är å andra sidan oerhört bra. Fast det kan vi inte diskutera mer här.. då kommer moderatorerna springandes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens skönaste från Pro AM poker.

 

Cindy, någon känd blondin med stora bröst tar hem en stor pot efter ett proffs lagt en svårspelad hand.

 

"Is there any chance Cindy knows what she is doing?"

 

Den andra kommentatorn tvekar lite..

 

"eeeeeeeeeh no"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du kock? I såfall får jag kika på Jaime Oliver.

 

Hur mycket jag drar in beror såklart väldigt mycket på hur mycket jag spelar. Jag blev lite avtrubbad nu när coachingen går så förbannat segt. Men jag tjänar i princip bara på rakebacken, nu när jag spelar shorthanded, men den är å andra sidan oerhört bra. Fast det kan vi inte diskutera mer här.. då kommer moderatorerna springandes.

 

Lärare i hemkunskap, så jag är väl hyfsat insatt i området mat...;-)

 

Har många kokböcker som inspiration och gillar bl.a cheif Ramsey, men vad gäller kokböcker så slår inte många Jamie på fingrarna eftersom han är helt j-vla sjukt engagerad i det han pysslar med. Såg du hans TV-serie när han skulle öppna restaurangen Fifthteen i London med "misslyckade" ungdomar som kockar? Slutade med att han satte sitt hus i pant för att ro projektet i land.

 

Dessutom så vill han göra saker så enkla som möjligt, passar nog student/pokerspelare vilka kanske inte är kända som de mest arbetssamma i dagens Svedala...:lol:

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lärare i hemkunskap, så jag är väl hyfsat insatt i området mat...;-)

 

Har många kokböcker som inspiration och gillar bl.a cheif Ramsey, men vad gäller kokböcker så slår inte många Jamie på fingrarna eftersom han är helt j-vla sjukt engagerad i det han pysslar med. Såg du hans TV-serie när han skulle öppna restaurangen Fifthteen i London med "misslyckade" ungdomar som kockar? Slutade med att han satte sitt hus i pant för att ro projektet i land.

 

Dessutom så vill han göra saker så enkla som möjligt, passar nog student/pokerspelare vilka kanske inte är kända som de mest arbetssamma i dagens Svedala...:lol:

 

/Patfor

 

Intressant, har inte tittat så mycket på Jamie Oliver det är mest Chef Ramsey för min del. Samt även Marco Pierre White såklart, den killen är inte helt frisk. Beställde Ramseys biografi för ett tag sen.

 

Jag ska kanske inte säga för mycket men det blir väldigt händelserikt när han jobbar i Marco Pierres kök.

Marco har nämligen en dålig vana i att slänga stekpannor och kastruller omkring sig, och då menar jag bokstavligen slänga. Speciellt på andra kockar och i synnerhet kockar som gör fel.

 

Hade du inte haft föräldrar att ta hänsyn till hade nog lite Ramsey fått de små 8:e klassarna att bli intresserade av matlagning misstänker jag. Nu blir det väl lite svårt att motivera en kock som säger fuck i varannan mening för en skolklass, oavsett hur många michelinstjärnor han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

130px-Coach_krupt_the_simpsons.jpg

 

Som ni märker har dels dagboken legat lite på is, och dels är det jävligt sent på en söndag. Svaret på gåtan är att jag äntligen haft min första coachinsession!

 

Den lyckligt nyförälskade i det här udda parkobinationen kallar sig Terp och är från Deucescraced.com

 

Likt en bingospelande skvallerkärring som just kommit på grannparet att ha masochistsex i tvättstugan, kommer här naturligtvis alla detaljer.

 

Vi körde en session där han bara observerade mitt spel och tog anteckningar. Det var mycket bra tycker jag för att börja med att köra skypesessions och styra mitt spel hade nog blivit svårt för honom att förstå vad mina största fel är.

 

Sedan gick vi igenom alla händer som han reagerade på, och förklarade väldigt grundligt hur och varför man bör spela annorlunda.

 

Det som slog mig, som inte framår riktigt av cardrunnersvideos och dylikt är hur de här lirarna tänker. Poker går ju ut på att låta de andra spelarna göra misstag. Vissa spel jag gör, får olika spelare att spela optimalt mot mig.

 

En stor grej var också de här 25bb stackarna och hur man bör spela mot dom.

 

Jag hade också ett par rejäla drag som jag borde spelat annorlunda. På det stora hela var det väl värt det och jag ser fram emot nästa session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade idag i 4-5 timmar. Tycker jag spelade bättre, men gör fortfarande bort mig ibland. Speciellt draghänder har jag en tendens att hitta på riktigt dumma saker med stundtals.

 

Dagens absolut sämst spelade hand.

 

[2008-04-07 21:24:07]: starting hand #19055885

Table: Goldfish - NL Hold'em €0.25/€0.50 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. adimat [€94.35]

seat 2. yuly_the_kid [€12.76]

seat 3. zizacon [€58.13]

seat 4. dr4c0 [€18.52]

seat 5. AuntDrip [€50.31]

seat 6. sangemortal [€16.86]

 

sangemortal posted SB (€0.25).

adimat posted BB (€0.50).

Dealing cards:

zizacon: 8s, 6s

AuntDrip: Ah, Ac

yuly_the_kid folded.

zizacon raised €1.25 to €1.75.

dr4c0 folded.

AuntDrip raised €2.50 to €4.25.

sangemortal folded.

adimat called €3.75.

zizacon called €2.50.

Betting round ended. Main pot: €12.35

Dealing flop: 9s, 7h, 7c

adimat bet €4.50.

zizacon raised €22.00 to €26.50.

AuntDrip called €26.50.

adimat folded.

Betting round ended. Main pot: €67.50

Dealing turn: Ad

zizacon bet €27.38.

AuntDrip called €19.56.

zizacon gets back €7.82.

Betting round ended. Main pot: €106.62

Dealing river: Ks

zizacon showed: [Ad Ks 9s 7h 7c ] - Pair of Sevens.

AuntDrip showed: [Ah Ad Ac 7h 7c ] - Full House, Aces full of Sevens.

AuntDrip won main pot with Full House, Aces full of Sevens.

AuntDrip won €106.62.

Hand ended.

 

Pre:

Villain är en stabil lirare. Naturligtvis ska man folda redan pre, men jag tänkte trixa till det och kanske kunna plocka hem en jättepot om jag träffar. Egentligen synar jag nog enbart för den andra killen synar. Ologiskt eftersom jag fortfarande inte har mycket till hand..

 

FLop:

Här skiter det sig eftersom jag floppat öppet stegdrag. I ärlighetens namn raisear jag mest för att den andra spelaren bettar så lite, jag vill inte syna (och möta en raise från nummer 3) och inte folda så då raisear jag själv.

 

Dock kan jag i princip bara få bort AK från 3:e man villain. Jag menar när han raisear mig pre har han i princip AK, QQ+ kanske JJ+ men han kan mkt väl syna med dom också kanske kanske AQs men det tror jag han synar pre.

 

I princip får jag bara bort AK resten blir jag inte av med så en re raise på den floppen är ganska meningslös.

 

På turn tänkte jag smått desperat när han bara synar dessutom, att esset kanske skrämmer JJ, QQ och KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat rejält hela kvällen och natten. Har ändå vänt hyffsat på dygnet så det blir att gå till skolans förmiddagspass nu om en stund och sedan ta igen lite sömn antar jag.

 

Blev många händer jag troligtvis spelade fel, slängde iväg ett gäng till coachen och hoppas få respons snart. Signade även upp på en till session ska bli intressant med lite direkt skypespel.

 

En lite speciell hand:

 

Rakes | Transaction History

Next hand on this table

Prev hand on this table

 

[2008-04-08 02:16:14]: starting hand #19088649

Table: Shark - NL Hold'em €0.25/€0.50 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. maximus_raptor [€34.25]

seat 4. DanAA [€47.21]

seat 5. ohendrix [€51.75]

seat 6. zizacon [€92.40]

 

DanAA posted SB (€0.25).

ohendrix posted BB (€0.50).

Dealing cards:

zizacon: Kd, As

zizacon raised €1.25 to €1.75.

maximus_raptor folded.

DanAA folded.

ohendrix called €1.25.

Betting round ended. Main pot: €3.57

Dealing flop: Ac, 6s, 2s

ohendrix checked.

zizacon bet €3.00.

ohendrix raised €5.00 to €8.00.

zizacon called €5.00.

Betting round ended. Main pot: €18.77

Dealing turn: 5s

ohendrix bet €12.00.

zizacon raised €70.65 to €82.65.

ohendrix called €30.00.

zizacon gets back €40.65.

Betting round ended. Main pot: €101.75

Dealing river: 4d

zizacon showed: [As Ac Kd 6s 5s ] - Pair of Aces.

ohendrix mucked.

zizacon won main pot with Pair of Aces.

zizacon won €101.75.

Hand ended.

 

villain aggrofish

 

Jag trodde absolut inte AK stod på enbart paret men plockade upp så många outs på turn så jag hoppas det var rätt spelat. Risken är att han träffat flushen men jag har ju esset.

 

2008-04-08 02:46:13]: starting hand #19090540

Table: Zombie - NL Hold'em €0.25/€0.50 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. ThomasCrown [€35.42]

seat 2. smokin44 [€55.06]

seat 3. QuaDZaa [€65.33]

seat 4. maximus_raptor [€30.27]

seat 5. zizacon [€50.00]

 

QuaDZaa posted SB (€0.25).

maximus_raptor posted BB (€0.50).

Dealing cards:

zizacon: Jh, Ac

zizacon raised €1.25 to €1.75.

ThomasCrown called €1.75.

smokin44 called €1.75.

QuaDZaa folded.

maximus_raptor folded.

Betting round ended. Main pot: €5.70

Dealing flop: 3c, 6d, 7s

zizacon bet €4.00.

ThomasCrown called €4.00.

smokin44 called €4.00.

Betting round ended. Main pot: €17.10

Dealing turn: Ad

zizacon bet €12.00.

ThomasCrown called €12.00.

smokin44 called €12.00.

Betting round ended. Main pot: €52.00

Dealing river: 7d

zizacon checked.

ThomasCrown checked.

smokin44 bet €18.00.

zizacon folded.

ThomasCrown folded.

smokin44 gets back €18.00.

Betting round ended. Main pot: €52.00

smokin44 mucked.

smokin44 won main pot.

smokin44 won €52.00.

Hand ended.

 

Den här är lurig också, någon kan sitta på en sjua, jag är ganska säker på att jag har högst par, att ingen annan har ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var också en hand jag tyckte var lurig där jag träffade ett set med

:6b::6s:

 

Jag 167 euro

villain 130 euro

 

bettar pre, en kille synar. pot 3.5 euro

 

flop :Ts::6h::8b:

 

jag bettar 3.5

 

villain höjer till 9 euro

 

jag återhöjer till 25 euro

 

villain ställer med 100+ bakom.

 

Han har ínte varit speciellt out of line, och vad slår jag som spelar sådär. 2par kanske. Jag vet inte kanske är en jättelätt syn. Jag lyckades iaf folda när vi var så djupa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var också en hand jag tyckte var lurig där jag träffade ett set med

:6b::6s:

 

Jag 167 euro

villain 130 euro

 

bettar pre, en kille synar. pot 3.5 euro

 

flop :Ts::6h::8b:

 

jag bettar 3.5

 

villain höjer till 9 euro

 

jag återhöjer till 25 euro

 

villain ställer med 100+ bakom.

 

Han har ínte varit speciellt out of line, och vad slår jag som spelar sådär. 2par kanske. Jag vet inte kanske är en jättelätt syn. Jag lyckades iaf folda när vi var så djupa.

 

 

 

Nu är jag en lowlimitfisk på CG, max NL100, men jag hade synat alla dagar i veckan. villain har ju sett dig spela aggro med drag och kan väl därför sitta med 2par eller med överpar? Givetvis finns risken för högre set, men det tar jag här.

 

Hoppas jag inte får för mkt skäll nu. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag en lowlimitfisk på CG, max NL100, men jag hade synat alla dagar i veckan. villain har ju sett dig spela aggro med drag och kan väl därför sitta med 2par eller med överpar? Givetvis finns risken för högre set, men det tar jag här.

 

Hoppas jag inte får för mkt skäll nu. :roll:

 

Pratade en del med coachen över Aim (typ amerikanskt msn) och det där är en ganska enkel syn visade det sig. Jag ger demlite för mycket credit tror jag, de synar med en större range än jag tror. Dock är det ju fallen när man springer in i ett överset eller stege som man kommer ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...