Gå till innehåll

Från break even till massiv vinnare.


zizacon

Recommended Posts

Är i sthlh över valborg, fram tills idag. Handlade igår lite trevliga saker, bl.a en snygg jacka.

 

Idag blir det åter(tåg) tillbaks till götet. X200 går hyffsat fort och jag planerar att försöka köpa Jens Lapidus nya bok som är uppföljaren till "snabba cash", så man har nåt att göra under resan.

 

Tidigare gick det utmärkt att surfa på tåget, men nu krånglar det ordentligt har jag märkt. Såg en kille på resan hit som hade mobilt bredband och det verkade dock funka. Nu kommer dessutom minidatorerna snart som ska vara billiga, små och förhoppningsvis med inbyggt trådlöst bredband. Lite som en korsning mellan en bärbar dator och mobiltelefon. Hoppas det inte blir för små tangentbord bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mitt pokerspelade går lite i perioder. Jag tänker inte ursäkta mig för att jag haft tentor utan nu går vi vidare hörni.

 

lirar fortfarande på Dracula Hold'em. Det har gått väldigt bra på sistone. Trots att jag spelat lite konstigt stundtals nu på slutet och träffat precis fel när jag spelat mot Erra som ju gillar att hänga här också.

 

Största lektionen, och som Nebuchad skrev väldigt bra i senaste poker magazine är att tight ABC spel inte innebär att vänta på bra händer 6handed egentligen. Jag tror vi är oerhört många som spelat vad vi tror är "tight" och ABC enbart för att förlora långsamt och säkert istället för att torska en pott större pot då och då som man faktiskt måste förlora för att balansera sin range.

 

Jag känner att jag främst blivit bra på att spela mot fiskarna. Möter du en fisk som gör jävligt konstiga moves kan du inte vänta på AK och träffa topparet för att stacka honom. Du får betta tre gator med JT på en J53 flop för värde och de kommer nästan alltid visa sämre händer på river.

 

Sedan finns det aggrofiskar också som är lite lurigare. Vissa ställer t.ex med hela stacken på flop då man slänger in en continuationbet på en liten raise-syn pre flop. Vissa ljushuvuden har något mellanpar eller air i det läget och vissa har stål. Oftast är det såklart stål men jag spelade nyligen HU mot en superfisk som hade 4dubbla inköp som gillade att ställa (overbetta) med lite vad som helst. Dock bara med 100bb eftersom jag i början inte hade större stack. Du kan i det läget naturligtvis vänta på att träffa ett ess på flop med hyffsad kicker för att ta en syn, men mot just den här spelaren så måste man verkligen öppna sin range och ta värdesyn med andrapar och liknande.

Behöver jag nämna att det tog ungefär 10 minuter att stacka honom på allt han hade även om jag förlorade något inköp i början.

 

Åter till Nebuchad då och poker magazine. I exemplet hade hero AA, KK eller AK och villain alltid QQ.Enligt Sklanskys poker theorem ska du spela som om korde vore öppna. Dvs har du AK och du vet att motståndaren har QQ så foldar du på flop utan träff. Däremot Nebuchad bettar istället AA, KK och AKs alla gator för värde.

Mot sklansky kommer ju nämligen en bra motståndare inse att du bara har AA och KK och börja folda. När han efter ett tag inser att vi mestadels också har AA och KK och börjar folda kommer vi ändå tjäna mer än Sklansky eftersom vi tjänar pengar på våra bluffar med AK trots att vi har en sämre hand och en bra spelare kan inte syna, då vi har honom krossad för ofta med AA och KK.

Det är alltså ett väldigt bra exempel på att balansera sin range och inte bara spela just den handen du för tillfället har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt pokerspelade går lite i perioder. Jag tänker inte ursäkta mig för att jag haft tentor utan nu går vi vidare hörni.

 

lirar fortfarande på Dracula Hold'em. Det har gått väldigt bra på sistone. Trots att jag spelat lite konstigt stundtals nu på slutet och träffat precis fel när jag spelat mot Erra som ju gillar att hänga här också.

 

Största lektionen, och som Nebuchad skrev väldigt bra i senaste poker magazine är att tight ABC spel inte innebär att vänta på bra händer 6handed egentligen. Jag tror vi är oerhört många som spelat vad vi tror är "tight" och ABC enbart för att förlora långsamt och säkert istället för att torska en pott större pot då och då som man faktiskt måste förlora för att balansera sin range.

 

Jag känner att jag främst blivit bra på att spela mot fiskarna. Möter du en fisk som gör jävligt konstiga moves kan du inte vänta på AK och träffa topparet för att stacka honom. Du får betta tre gator med JT på en J53 flop för värde och de kommer nästan alltid visa sämre händer på river.

 

Sedan finns det aggrofiskar också som är lite lurigare. Vissa ställer t.ex med hela stacken på flop då man slänger in en continuationbet på en liten raise-syn pre flop. Vissa ljushuvuden har något mellanpar eller air i det läget och vissa har stål. Oftast är det såklart stål men jag spelade nyligen HU mot en superfisk som hade 4dubbla inköp som gillade att ställa (overbetta) med lite vad som helst. Dock bara med 100bb eftersom jag i början inte hade större stack. Du kan i det läget naturligtvis vänta på att träffa ett ess på flop med hyffsad kicker för att ta en syn, men mot just den här spelaren så måste man verkligen öppna sin range och ta värdesyn med andrapar och liknande.

Behöver jag nämna att det tog ungefär 10 minuter att stacka honom på allt han hade även om jag förlorade något inköp i början.

 

Åter till Nebuchad då och poker magazine. I exemplet hade hero AA, KK eller AK och villain alltid QQ.Enligt Sklanskys poker theorem ska du spela som om korde vore öppna. Dvs har du AK och du vet att motståndaren har QQ så foldar du på flop utan träff. Däremot Nebuchad bettar istället AA, KK och AKs alla gator för värde.

Mot sklansky kommer ju nämligen en bra motståndare inse att du bara har AA och KK och börja folda. När han efter ett tag inser att vi mestadels också har AA och KK och börjar folda kommer vi ändå tjäna mer än Sklansky eftersom vi tjänar pengar på våra bluffar med AK trots att vi har en sämre hand och en bra spelare kan inte syna, då vi har honom krossad för ofta med AA och KK.

Det är alltså ett väldigt bra exempel på att balansera sin range och inte bara spela just den handen du för tillfället har.

 

Du är djupt förälskad i Nebuchad va? Inget att skämmas för, killen är ju ung, snygg och framgångsrik. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara uppdatea för att slippa låta fanskapet till bloggjävel förfalla igen. Inget nytt under solen. Spelade en halvtimmes heads up mot en kass finne gick plus minus noll.

 

Däremot har jag jobbat, gymmat och joggat. vad fan har ni gjort era lata jävlar till pokerspelare;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då spelades åter lite poker igen. Ingen action på 0.25-0.50 euro borden så jag lirade lite 0.5-1 istället. I ärlighetens namn såg jag inte att det satt en riktig fisk där först men när jag väl insåg det satt jag naturligtvis kvar.

 

Det här var en kille som kärade ner sig något oerhört i sina händer och speciellt höga pockets kunde han inte förmå sig att släppa.

 

En konstig hand mot denne fisk utspelade sig som utgjorde merparten av dagens resultat, jag får dra den ur minnet.

 

0.5-1

 

Båda har fulla stackar, dvs 100 euro.

 

villain raisear pre, jag pottar upp till 14 med KK villain synar.

 

Naturligtvis kommer rövesset på flop men jag bettar ändå runt 24 på floppen

A95 tvåsuited. villain synar.

 

turn kommer J och nu ligger en färg som ger mig nötdraget på turn så jag bettar halvpot runt 30 och villain synar.

 

river kommer rag 2. och jag hatar situationen.. villain bettar ut 5? på river. Jag trodde jag var slagen, fattar nu ingenting men synar naturligtvis och fanskapet visar upp TT !

 

 

Att betta turn kanske var onödigt eftersom jag kunde tagit frikortet men jag hoppades att han skulle lägga många ess då jag inte hade någon read på honom innan.

 

+100 euro, och imorn kommer extrapengar vilket kanske pushar upp en till 1700 igen. På 2000 ska jag ge 0.5-1 fem inköp och förhoppningsvis ha lite flyt i början så man kan etablera sig där. Moståndet är ungefär detsamma eftersom många av de också spelar 0.25-0.50 då det inte alltid finns bord.

 

Ni som har läst här tidigare kanske kommer ihåg att för någon månad/månader sen var bankrullen runt 700 på en lägre nivå så det känns ändå som det har hänt saker.

Framförallt spelar jag som bekant färre bord. Jag tänkte precis som många grinders säkert gör: Om jag drar ner på borden kommer jag ju aldrig träffa och verkligen spela fittig foldpoker. Dessutom skulle variansen bli outhärdlig.

 

Dock är det så att i mitt fall hade jag oerhört dålig överblick med alla bord jag spelade. Tight aggressive ABC poker betyder inte rövtight feglir. På de här nivåerna är det så oerhört mycket mer lukrativt i min mening att hitta fiskarna som på min sida köper in fullt och stackar av med andrapar. Sånt hade man ingen aning om tidigare ingen koll. Hittade man en fisk så måste man ju tidigare vänta in en hand, åtminstone KQ, AJ, AQ. Men stackar de av lätt så är t,ex QJ på Q84 bräda nöten mot de här lirarna som synar ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[2008-07-02 20:47:39]: starting hand #31553723

Table: Medusa - NL Hold'em €0.50/€1.00 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. GreenTM333 [€111.00]

seat 2. robintoxic [€71.86]

seat 3. scorilo [€63.70]

seat 6. zizacon [€194.40]

 

GreenTM333 posted SB (€0.50).

robintoxic posted BB (€1.00).

Dealing cards:

 

zizacon: 9, T

scorilo folded.

zizacon raised €2.50 to €3.50.

GreenTM333 raised €6.50 to €10.00.

robintoxic folded.

zizacon called €6.50.

 

Betting round ended. Main pot: €19.95

Dealing flop: 3h, 2c, Td

GreenTM333 bet €14.00.

zizacon raised €16.00 to €30.00.

GreenTM333 called €16.00.

Betting round ended. Main pot: €79.00

 

Dealing turn: 2h

GreenTM333 checked.

zizacon bet €54.00.

GreenTM333 raised €17.00 to €71.00.

zizacon called €17.00.

Betting round ended. Main pot: €221.00

Dealing river: Js

 

Var många rikskassa spelare på 0.5-1 borden idag. Sådär brutalt dåliga så man nästan mår illa. Problemet med superfisk är att man får lite problem när man hamnar i en sån här situation.

 

Det krävs kanske lite bakgrund. På pappret ser det ju sinnessjukt ut. Jag har spelat med killen på 4 bord och plockat hur mkt pengar som helst när han synar ner med precis vad som helst. TPMK är nöten mot den här killen i en normal pott. Han tvekar inte på att syna tre gator med mellanpar.

 

Nu har han 3bettat för andra handen i rad så jag beslutar mig för att syna. Sedan träffar man, och uppenbarligen går det inte att hoppas på mycket bättre annat än drag då med denna handen.

Villain har tidigare gillat att 3betta pockets (77). Och de förlorade han stacken på sist utan träff.

Han kan också lätt ha AK, AQ,AJ, AT, KQ,KJ,QJs eller något i den stilen och troligtvis 55+

Är han nu tilt kan han ha lite vad fan som helst.

 

Anledningen till raisen på flop var att jag verkligen skulle hata att se överkort. Dock kanske man skulle spela handen mer passivt. Turn är jag osäker på. Men då inget ändrats kanske man bara bör checka. Dock kan man lätt få värde från alla pp och checkar jag vet ej fan vad han gör med alla overs.

 

 

Hursomhelst fanskapet klonkade TT trots det och en riktig jävla cooler med AA mot 88 för ett helt inköp där han synade ner trots överkort på brädan och träffade runner runner stege på river så slutade jag lite plus. Så dåliga var de idag. Skönt att se att det finns en del fisk på 0.5-1 euro också.

 

Rullen nästan upp i 1700.. 1680 för att vara exakt. Egentligen ska jag inte spela 0.5-1 ännu men det är fan svårt att låta bli.

 

 

PS: Andra handen jag förlorar en stack med en medioker hand mot en jättefisk då han börjat re-raisea pre. Det är väl så att även fiskarna träffar händer ibland så man får stänga rangen en aning när de börjar raisea pre. Hade han bara synat pre och synat stora bets på flop och turn hade jag lätt räknat T9 som nöten på river om det inte kommer för äckliga kort, mot den här spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nu på fredagskvällen några timmar. Herregud vad fiskigt det var. Superfisken satt t.om på 1-2 euro med dubbla stackar. Jag plockade honom på en stack på 0.25-0.50 en annan på en halv stack på 0.5-1 och samma fisk igen på 75% stack på 1-2

Han synade ner med J7 två gator på en TT5 flop och bluffade river. jag hade 99 och synade utan att blinka

 

Sedan dök aggrofisken upp på flera bord. Ni vet han som är extremt förtjust i att donköverbetta hela sin stack på turn in i aggressorn med mellanpar utan ens ett scarecard.

Inte nog med detta så dök ytterligare en lirare upp på 1-2. Jag vet ej fan om han egentligen är bra, men sjukligt aggressiv. Som han spelar verkar det oerhört tveksamt. Dock är han kanske inte rikskass.

 

Hursomhelst jag slutade ändå på 20 euro minus. Hur i helvete går det till tänker ni. Jo helt plötsligt vägrade pokerklienten ge mig den tillstymmelse till kort alls på något av de fyra borden. Jag menar QJ; KT osv är jag glad att spela mot dessa pajasar men det var J4 och T2 varje jävla gång.

 

När man väl får en AK är det rundfold typ 4 gånger i rad eller så blir man fyrbettad av den tightaste spelaren i världshistorien vars range där är 85% KK eller AA.

 

När superfisken dessutom ordnar en splittpott på river när jag värdebettat A8 (toppar kass kicker) 3 gator mot honom i en pot på river på 150 euro börjar man må illa. A8 är i det här fallet när nöten mot den här sopan.

 

Mot en annan klonkar man en stege där river lägger ut 2 par på brädan och gör handen värdelös med hur mkt pengar som helst i potten.

 

 

Mot aggressiva spelare kan man normalt höja tillbaka en del och spelar man tight respekterar dom det. Mot aggressiva tokiga fiskar får man ett fyrbett mot sig direkt eller en raise mot sig på flop som träffar min range stenhårt då jag inte öppnat en hand på evigheter.

Träffar man inte är det fan inte mycket man kan göra.

 

Känns för övrigt inget vidare att spela 1-2 euro med den rullen jag har men va fan det är så sjukt övervärde med vissa av de här fiskarna så det är löjligt.

 

Btw bankrullen ligger på lite över 1800.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen action alls på borden så det blev en del slask på 0.1-0.25 euro vilket såklart är bra segt. tappade snabbt 2 stackar innan jag spelade upp mig och fick lite kort.

Hade fem stackar på ett bord och 3 på ett annat innan superfisken plötsligt dök upp ungefär för en halvtimme sen.

 

Han satte sig på ett 0.1-0.25 och ett 0.5-1 och jag spelar naturligtvis gladeligen heads up mot fanskapet alla dagar i veckan. Bordet fylls dock tyvärr snabbt. Inte desto mindre klonkar jag en stege mot honom med Q9 på TJQ8 på turn på 1-2 bordet. river kommer A och eftersom han kan ha precis vad som helst bettar jag river och fanskapet drog naturligtvis ut.

 

Helt omöjligt att få en vettig hand att spela tills man får AK. Fanskapet foldar och jag raisear en shorstack som höjt från button. Han synar och floppen kommer 678 eftersom han är så kort och bara har ett potbet kvar trycker jag in degen och fanskapet klonkade såklart ett set.

 

Så efter att ha förlorat lite över ett inköp på 0.5-1 backar man -50 euro mot världshistoriens i särklass sämsta spelare. Det är nästan otroligt vad riggat det är egentligen. Det är inte så att man är kräsen direkt Toppar med typ 7 hög kicker är nöten mot den här killen som synar ner 95% av gångerna. Men inte desto mindre är det helt omöjligt att inte få T2 J4 och 93 varenda jäva hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt dålig action just nu tycker jag. Har fått lira 0.1-0.25 åter igen. Det positiva är såklart att de är betydligt sämre än övrigt motstånd så man plussar oftast.

 

Plussade 25 euro idag. 1725 i rullen således efter att ha blivit knullad både fram och bak av riggen ihop med superfisken de senaste dagarna.

 

Blev dessutom en hel del HU här är en hand från idag.

 

[2008-07-08 20:54:12]: starting hand #32376485

Table: Slayer - NL Hold'em €0.10/€0.25 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. zizacon [€26.04]

seat 2. delapierre [€26.27]

seat 3. gycuss [€3.40]

seat 4. SilverMen [€28.90]

seat 5. SuperTilt [€27.87]

seat 6. HUGE DONKEY [€48.06]

 

SuperTilt posted SB (€0.10).

HUGE DONKEY posted BB (€0.25).

Dealing cards:

zizacon: Ad, Qc

zizacon raised €0.60 to €0.85.

delapierre raised €1.80 to €2.65.

gycuss folded.

SilverMen called €2.65.

SuperTilt folded.

HUGE DONKEY folded.

zizacon called €1.80.

Betting round ended. Main pot: €7.89

Dealing flop: Qh, 5s, Tc

zizacon checked.

delapierre bet €5.53.

SilverMen folded.

zizacon called €5.53.

Betting round ended. Main pot: €18.40

Dealing turn: Ac

zizacon checked.

delapierre checked.

Betting round ended. Main pot: €18.40

Dealing river: Js

zizacon checked.

delapierre bet €9.68.

zizacon called €9.68.

 

 

Lite weird line av mig. Jag satte honom ganska hårt på AK på floppen av någon anledning. När esset sitter på turn blir det då naturligt att låta honom sköta bettandet, så tänkte jag raisea.

Sedan kommer i vanlig ordning det absoluta fittkortet på river. Eftersom jag får bra odds blir det svårt att vika då han inte alltid behöver ha kungen där. Men när han checkade turn hade jag väldigt svårt att sätta honom på något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar oförmögen att kunna vinna just nu. Backade 25 euro på nattens spel mestadels på 0.5-1 och 0.25-0.50

 

Spelarna var som vanligt dåliga med en KK mot AA så var kvällens vinst borta. Sedan klonkade jag stort mot en sopa som 3 bettade stort med gud vet vad mot min JJ klonk j83 på flop. check, aggrot bettar, jag synar. turn kommer Q han bettar åter och jag slår om och får syn river kommer A.

Således kan vi utesluta AA QQ och JJ antingen har han KK eller mer troligt något slags underpar eller något riktigt weird. Kanske AJ men det förefaller osannolikt med bara en J kvar.

 

Sedan utspelar sig den här handen på 025-0.50:

Det är samma villain som tidigare på 0.5-1 riktig fisk.

 

2008-07-09 00:35:02]: starting hand #32405739

Table: Swordfish - NL Hold'em €0.25/€0.50 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. Crazy Kid [€184.46]

seat 2. FullVersion [€37.61]

seat 3. Rev [€28.68]

seat 4. simonapuiu [€16.43]

seat 5. Agent_de_Bran [€120.45]

seat 6. zizacon [€50.00]

 

Agent_de_Bran posted SB (€0.25).

zizacon posted BB (€0.50).

Dealing cards:

zizacon: Ks, Qc

Crazy Kid called €0.50.

FullVersion folded.

Rev called €0.50.

simonapuiu called €0.50.

Agent_de_Bran called €0.25.

zizacon raised €3.00 to €3.50.

Crazy Kid called €3.00.

Rev called €3.00.

simonapuiu folded.

Agent_de_Bran called €3.00.

Betting round ended. Main pot: €13.78

Dealing flop: 6c, 7h, Kc

Agent_de_Bran checked.

zizacon bet €11.00.

Crazy Kid called €11.00.

Rev folded.

Agent_de_Bran folded.

Betting round ended. Main pot: €34.68

Dealing turn: 5h

zizacon bet €25.00.

Crazy Kid raised €144.96 to €169.96.

zizacon called €10.50.

Crazy Kid gets back €134.46.

Betting round ended. Main pot: €104.50

Dealing river: Kd

 

 

Blir en riktig familjepott vilket såklart är otrevligt i det här sammanhanget. Sedan klonkar man och potten är stor redan. Jag bettar nära pot och får syn av fisken som kan ha lite vad som helst. Århundradets sämsta kort kommer och vad gör man nu?

Tänkte checka först men potten är så förbannat stor nu och han kan lätt ha massor av konstiga händer, sämre kungar, färgdrag någon slags 88,99 TT kanske något par plus färgdrag eller vad fan som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan utspelar sig den här handen på 025-0.50:

Det är samma villain som tidigare på 0.5-1 riktig fisk.

 

2008-07-09 00:35:02]: starting hand #32405739

Table: Swordfish - NL Hold'em €0.25/€0.50 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. Crazy Kid [€184.46]

seat 2. FullVersion [€37.61]

seat 3. Rev [€28.68]

seat 4. simonapuiu [€16.43]

seat 5. Agent_de_Bran [€120.45]

seat 6. zizacon [€50.00]

 

Agent_de_Bran posted SB (€0.25).

zizacon posted BB (€0.50).

Dealing cards:

zizacon: :Ks:, :Qc:

Crazy Kid called €0.50.

FullVersion folded.

Rev called €0.50.

simonapuiu called €0.50.

Agent_de_Bran called €0.25.

zizacon raised €3.00 to €3.50.

Crazy Kid called €3.00.

Rev called €3.00.

simonapuiu folded.

Agent_de_Bran called €3.00.

Betting round ended. Main pot: €13.78

Dealing flop: :6c:, :7h:, :Kc:

Agent_de_Bran checked.

zizacon bet €11.00.

Crazy Kid called €11.00.

Rev folded.

Agent_de_Bran folded.

Betting round ended. Main pot: €34.68

Dealing turn: :5h:

zizacon bet €25.00.

Crazy Kid raised €144.96 to €169.96.

zizacon called €10.50.

Crazy Kid gets back €134.46.

Betting round ended. Main pot: €104.50

Dealing river: :Kd:

 

 

Blir en riktig familjepott vilket såklart är otrevligt i det här sammanhanget. Sedan klonkar man och potten är stor redan. Jag bettar nära pot och får syn av fisken som kan ha lite vad som helst. Århundradets sämsta kort kommer och vad gör man nu?

Tänkte checka först men potten är så förbannat stor nu och han kan lätt ha massor av konstiga händer, sämre kungar, färgdrag någon slags 88,99 TT kanske något par plus färgdrag eller vad fan som helst.

 

:7c::5c: ?

 

hoppas du klonkade honom. Riktigt kul läsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul läsning! Är själv i precis samma sits, spelat ett tag men om det inte vart för bonusar å rakeback hade ja legat +-0.

Bor i göteborg jag också :)

 

Hur går det med coachningarna då? Har inte tänkt på att det finns men är kanske nånting jag behöver det. Vad betalar du för coachningen? Känner du att det har gett dig nånting?

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:7c::5c: ?

 

hoppas du klonkade honom. Riktigt kul läsning!

 

Nej bögfan hade naturligtvis 43s. Men jag har tänkt mycket på den handen. Jag gjorde en stor uträkning på jobbet idag, till chefens stora glädje naturligtvis.

 

Hursomhelst i korta drag synar han fler händer som är dåliga än bra. Checkar jag och han bettar så vet jag absolut inte vart jag är. Folda kan jag bara göra om jag har mindre än ca 30% equity och med alla drag och sämre kungar han kan ha verkar det otroligt.

´

Det finns ju 16 kombinationer av vardera K8, k9,KT, KJ (den sista vet jag dock inte om han limpar pre)

set och 2par är naturligtvis färre kombinationer. han kan dessutom syna med massor av färgdrag eller par+ färgdrag osv eller 88,99.

Jag vet inte om han bettar de händerna på turn, men bettar han kungarna, och alla 2par, set, stegar osv måste jag ändå syna så jag får nog med mig fler händer om jag bettar pot på turn själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul läsning! Är själv i precis samma sits, spelat ett tag men om det inte vart för bonusar å rakeback hade ja legat +-0.

Bor i göteborg jag också :)

 

Hur går det med coachningarna då? Har inte tänkt på att det finns men är kanske nånting jag behöver det. Vad betalar du för coachningen? Känner du att det har gett dig nånting?

 

Lycka till!

 

Kul med lite svar!

 

Ja det är alltid bra med coaching. Rätt dyrt dock men att få en schyst coach som är trevlig och gärna snackar händer på msn gratis lite när som är värt det alla gånger.

 

Räkna med 100 $ per tillfälle iaf. Jag har ingen coaching just nu efter min gigantiska tentaperiod och dessutom har jag ingen mick här i föräldrahemmet där jag spenderar sommaren nu.

 

Det kan vara värt det att ta en gång bara 2 timmar och be honom se lite vad du gör för fel så kan du arbeta med det själv sen. Jag menar visst man kan titta på videos på cardrunners i all evighet men ofta vet man ju inte vilka fel man gör riktigt så det kan vara bra att få det utpekat.

 

Jag jobbar mest med att försöka ta mig upp på 1-2$ dvs 0.5-1 euro som standardnivå just nu. Det frustrerande är att jag redan spelar mot merparten av de här spelarna på 0.25-0.5 men när man kliver upp tycks det bli motriggat så inåt helvete. Lite tight blir jag kanske men så farligt är det inte.

 

Min plan med fortsatt coaching är hursomhelst att kanske ta några sessions till hösten då jag har min vettiga dator igen och speciellt när man ska försöka ge sig på 2-4 då känner jag att det verkligen skulle hjälpa med lite sånt eftersom spelet där ska vara ganska annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoMoney.jpg

 

Dagens spelande då:

 

Motriggen fortsätter. Man kanske inte får nämna att rakebaken trillade in här, fast det skiter jag högaktningsfullt i, annars blir det omöjligt att följa min bankrulle. 85 friska euros, likt anabolistiska ryssfemmor för min illa tilltygade stackaras rulle som pumpade upp den till forna glansdagar nära 1800 eurosträcket. (1787)

 

Motriggat var det ja. Superfisken var igång igen vilket åter tvingade mig upp på 0.5-1 marginellt underbankrollad. Jag får som vanligt bara J4 och T2 tills jag lyckas hitta en JdTd på button. superfisken bettar och jag synar, ett fanskap till aggro på SB synar också liksom big blind.

 

floppen kommer J87 rainbow. Superfisken checkar och jag måste betta för att överhuvudtaget veta vart jag står. Aggrot synar och resten foldar.

 

Turn kommer 5d så nu plockade jag upp en halv miljon outs i form av färgdrag+ hålpipa och så har jag 3 outs på 2paret som troligen står 16 outs såeldes.

Aggrot bettar 9 i en pot på runt 30 och jag ställer om till 28, aggrot synar

 

river blankar med en trist 3:a aggrot checkar. Jag tror inte han är jättestark och funderar ett tag på att ställa men jag misstänker att han inte kan folda efter synen på turn så jag checkar bakom.

Bögfan har såklart QJ. Hur han lyckades syna donkbet-syna aggressorn i en multiway pot på turn men den är för mig en gåta.

 

 

Jag förlorar ytterligare några händer innan jag lägger av då superfisken sticker. Innan dess hinner jag se honom på 1-2 euro med en stack på 800 euro. Killen kom alltså för en halvtimme sen.

Man kan inte undgå att tänka om det är någon superspelare, en epodopad Ivey med någonslags masterplan att få oss alla att tro att han är svindålig genom katastrofalt spel på låga nivåer och sedan krossa oss till småsmulor på de högre.

Lyckligtvis tror jag varken Ivey är intresserad av att spela så lågt, eller skulle kunna förmå sig att göra vissa av de spel som den här killen lyckas med. Syna ner med J7 för halva stacken på en AK2 flop utan outs t.ex.

 

BTW rullen är således nere på 1700 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fan!

 

Det har varit svårt att logga in här. Jag trodde sidan var nere men det verkar som om adressen bytts. Jag var övertygad om att man loggade in via http://www.pokerforum.nu som inte fungerat. Men jag skriver ju aldrig in det på den andra datorn då det finns lagrat i internet explorer så det är möjligt att det alltid har varit http.//pokerforum.nu

 

Uppdatering då. 1478 i rullen. Skottade en del 0.5-1 mot fiskigt motstånd och åkte på rejält med smisk med en hyffsat hård utdragning mot 5 outs med KK mot A9 där han floppat TPTK med 945 på floppen och pengarna åker in.

 

Sedan spelade jag för fegt helt enket när potterna blir så stora. Spelarna är i princip de samma som på de lägre nivåerna eftersom sidan är så liten men jag känner att mitt stora problem på 0.5-1 är att jag inte kan gamblea med en stack som på de lägre nivåerna.

 

Således efter 3-4 förlorade inköp med blandat för tight spel + utdragningar var man nere på 1350. Jobbade sig upp till 1650 igen rätt snabbt med bra kort. Sedan tycker jag att jag lärt mig en del, mest handreading på sistone. Trots det har jag gjort en del katastrofala spel så nu är man på 1478 igen som sagt och kör mest 0.10-0.25 euro och 0.25-0.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände inte så mycket idag. plus minus noll i princip.

 

[2008-07-21 22:21:06]: starting hand #34175456

Table: Slayer - NL Hold'em €0.10/€0.25 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. steve22 [€14.50]

seat 2. flavAs [€19.11]

seat 3. pistu26 [€19.61]

seat 4. zizacon [€32.65]

seat 5. THOMAS1349 [€25.52]

seat 6. BadExtasy89 [€12.66]

 

THOMAS1349 posted SB (€0.10).

BadExtasy89 posted BB (€0.25).

Dealing cards:

zizacon: Ah, Kh

steve22 called €0.25.

flavAs folded.

pistu26 folded.

zizacon raised €1.00 to €1.25.

THOMAS1349 folded.

BadExtasy89 folded.

steve22 called €1.00.

Betting round ended. Main pot: €2.71

Dealing flop: 8s, 4s, Jd

steve22 checked.

zizacon bet €1.90.

steve22 called €1.90.

Betting round ended. Main pot: €6.32

Dealing turn: Tc

steve22 checked.

zizacon bet €4.20.

steve22 called €4.20.

Betting round ended. Main pot: €14.30

Dealing river: Kc

steve22 checked.

zizacon bet €11.00.

steve22 folded.

zizacon gets back €11.00.

Betting round ended. Main pot: €14.30

zizacon mucked.

zizacon won main pot with Pair of Kings.

zizacon won €14.30.

Hand ended.

 

Det här turnbettet är jag lite osäker på. Träffar ju hålpipa och har 2 overs. Annars har jag en tendens att contbetta och check-folda turn vilket jag inte alls gillar.

 

[2008-07-21 22:41:55]: starting hand #34178950

Table: Enigma - NL Hold'em €0.10/€0.25 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. szulicsat [€16.15]

seat 2. ExY [€6.98]

seat 3. zizacon [€25.47]

seat 4. BadExtasy89 [€10.26]

seat 5. THOMAS1349 [€23.73]

seat 6. steve22 [€15.75]

 

ExY posted SB (€0.10).

zizacon posted BB (€0.25).

Dealing cards:

zizacon: 3s, As

BadExtasy89 folded.

THOMAS1349 folded.

steve22 called €0.25.

szulicsat called €0.25.

ExY called €0.15.

zizacon checked.

Betting round ended. Main pot: €0.95

Dealing flop: Qd, Ac, 5s

ExY checked.

zizacon checked.

steve22 checked.

szulicsat bet €0.40.

ExY folded.

zizacon called €0.40.

steve22 folded.

Betting round ended. Main pot: €1.71

Dealing turn: 9s

zizacon checked.

szulicsat bet €0.50.

zizacon called €0.50.

Betting round ended. Main pot: €2.66

Dealing river: Qs

zizacon bet €4.00.

szulicsat folded.

zizacon gets back €4.00.

Betting round ended. Main pot: €2.66

zizacon mucked.

zizacon won main pot with Flush of Spades.

zizacon won €2.66.

 

Den här killen hade en tydligt tell på att minbetta och sedan 3betta flopp om han blir raisead med monsters. Jag hade ingen aning om vart jag hade honom i det här läget men har han en AK, Aj, eller valfri dam går han ingenstans om jag bettar lite mer på river tror jag. Lite det UAA tog upp förut, även om det kanske inte är ett klockrent läge då han kan ha AQ rent teoretiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, jag är också 85:a och ska plugga ekonomi till hösten och bor i göteborg. spelar också NL50 för närvarande. Ska följa dig. Vi kan nog kanske hjälpa varann! läste lite om att du blivit coachad, gör du det fortfarande?

 

Jag ska köra igång igen till hösten med coaching. Bor hos föräldrarna över sommarn så datorn är sådär och jag har ingen mick. Det ger mycket men är förbannat dyrt. Jag tror dock att det är värt det.

 

Så det blir handels? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade bra idag. Synd att pissuppkopplingen strulade och att sidan nu helt plötsligt utan information tagit bort all in skyddet. Bra förvisso eftersom det är extremt enkelt att utnyttja genom att bara "tappa kontakten" om det är en jobbig hand och få den spelad till river gratis som man kan misstänka sina motståndare gör ibland. Surt bara när man sitter med överpar 99 mot en tiltfisk på turn i en hyffsad stor pott.

 

I övrigt backade jag lite grann (13euro). Berodde mest på en AK mot AQ HU vilket inte var något att göra åt då ett ess träffade floppen och borta var ett inköp.

 

Jag känner jag att jag börjar få in och spela mer efter mina läsningar, vilket är bra för att vara mig.

 

[2008-07-22 21:31:45]: starting hand #34311166

Table: Warlock - NL Hold'em €0.10/€0.25 - Real Money Table

Starting game.

seat 3. THOMAS1349 [€27.43]

seat 4. robertsaab [€2.66]

seat 5. zizacon [€24.65]

 

robertsaab posted SB (€0.10).

zizacon posted BB (€0.25).

Dealing cards:

zizacon: Td, Kd

THOMAS1349 called €0.25.

robertsaab called €0.15.

zizacon raised €1.25 to €1.50.

THOMAS1349 called €1.25.

robertsaab folded.

Betting round ended. Main pot: €3.09

Dealing flop: Kh, 2c, 4c

zizacon bet €2.16.

THOMAS1349 raised €7.57 to €9.73.

zizacon folded.

THOMAS1349 gets back €7.57.

Betting round ended. Main pot: €7.20

THOMAS1349 mucked.

THOMAS1349 won main pot.

THOMAS1349 won €7.20.

Hand ended.

 

Enkel fold måhända men jag hade nog foldat KQ, AK här också mot honom. Han synar ner drag. Det enda jag "slår" eller snarare inte är helt död mot honom med AK här är om han har någon slags weird A3s eller 35s för ett combodrag som han höjer. limpen pre och raisen post flop är mest troligt ett set.

 

[2008-07-22 21:39:09]: starting hand #34311888

Table: Warlock - NL Hold'em €0.10/€0.25 - Real Money Table

Starting game.

seat 3. THOMAS1349 [€29.04]

seat 5. zizacon [€23.23]

 

THOMAS1349 posted SB (€0.10).

zizacon posted BB (€0.25).

Dealing cards:

zizacon: Ac, Qc

THOMAS1349: Ks, As

THOMAS1349 raised €0.50 to €0.75.

zizacon raised €1.80 to €2.55.

THOMAS1349 called €1.80.

Betting round ended. Main pot: €4.85

Dealing flop: 2s, Ah, 4s

zizacon bet €3.40.

THOMAS1349 called €3.40.

Betting round ended. Main pot: €11.31

Dealing turn: 9d

zizacon bet €7.93.

THOMAS1349 raised €15.16 to €23.09.

zizacon called €9.35.

THOMAS1349 gets back €5.81.

Betting round ended. Main pot: €45.46

Dealing river: 9s

THOMAS1349 showed: [As Ks 9s 4s 2s ] - Flush of Spades.

zizacon mucked.

THOMAS1349 won main pot with Flush of Spades.

THOMAS1349 won €45.46.

Hand ended.

 

AQ mot AK handen. Villan är rätt stabil gör inga konstigheter direkt. Tendens att syna ner drag oavsett odds. Tror att han synar ner nästan alla ess till river här. Hatar naturligtvis raisen på turn av honom men måste väl syna.

 

[2008-07-22 21:58:51]: starting hand #34313746

Table: Warlock - NL Hold'em €0.10/€0.25 - Real Money Table

Starting game.

seat 1. bebina [€26.43]

seat 2. dnd13 [€24.44]

seat 3. delmafy [€17.60]

seat 4. Tempus [€25.54]

seat 5. zizacon [€28.63]

seat 6. THOMAS1349 [€46.04]

 

bebina posted SB (€0.10).

dnd13 posted BB (€0.25).

Dealing cards:

zizacon: 6c, 8d

delmafy folded.

Tempus folded.

zizacon raised €0.60 to €0.85.

THOMAS1349 folded.

bebina called €0.75.

dnd13 folded.

Betting round ended. Main pot: €1.86

Dealing flop: 2d, Th, 9h

bebina checked.

zizacon bet €1.30.

bebina called €1.30.

Betting round ended. Main pot: €4.33

Dealing turn: 5s

bebina checked.

zizacon checked.

Betting round ended. Main pot: €4.33

Dealing river: As

bebina checked.

zizacon bet €3.03.

bebina folded.

zizacon gets back €3.03.

Betting round ended. Main pot: €4.33

 

Lite vad vi har pratat om tidigare här i bloggen. Ganska standard antar jag när han checkar. Stor chans att han har färgdraget eller något av stegdragen. Kanske lägger han någotslags 3:e par när esset sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köra igång igen till hösten med coaching. Bor hos föräldrarna över sommarn så datorn är sådär och jag har ingen mick. Det ger mycket men är förbannat dyrt. Jag tror dock att det är värt det.

 

Så det blir handels? ;-)

 

Förmodligen handels. vad pluggar du mer exakt?

 

angående händerna så känns det relativt stabilt. tycker du kan checka K10-handen iaf. få till en billig showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Federer spelar inget vidare. Nadal fick pisk, tennisvärlden är i gungning. En kul grej jag inte tänkt på riktigt är hur bortskämda tennisspelare är och vilken snobbsport jag utövat så länge, hur folkligt det än blivit med Björne Borg.

 

Jag menar du har en massör som fixar och grejar om du stukar foten. En dommare så du slipper tänka själv. 5-6 små butlers som hämtar vatten åt dig, håller din handuk åt dig, och plockar bollar.

Och nu i Indian Wells finns det en vars enda syssla är att hålla ett paraply över ditt huvud i sidbytet så du slipper få sol på lilla näsan.

 

Sedan ska det vara begravningstyst på läktarna. Är det någon som så mycket som andas så blir stackars Federer störd och kan inte serva.""

 

Men lol..

 

Domare, som tänker åt dig.. ja det är enda sporten som har en domare.....

inte så kul med matcher heller, där federer ska springa och leta bollar vid nätet i all evighet och leta handduk halva matchen, men bra tänkt- nästan.. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen handels. vad pluggar du mer exakt?

 

angående händerna så känns det relativt stabilt. tycker du kan checka K10-handen iaf. få till en billig showdown.

 

Standard analytiska programmet.

 

Angående Kungtian är det en variant. Dock ligger färgdraget som vi får värde av om han synar. Men det är egentligen allt. Å andra sidan klagar man inte över att plocka upp potten direkt heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...