Gå till innehåll

Klent spelad, jag vet. Men vad betyder hans bet?


Bootliner

Recommended Posts

Vad gör jag med QQ här? Jag vet jag spelar handen sjuuukt dåligt men e söpen :) Hans reraise luktar A-högt drag, men vågade inte spela med på det på turn av nån jävla anledning. Set är ju självklart mkt möjligt. Vad säger ni som har känsla för detta?

 

Seat 1: gasolinero ($12.75 in chips)

Seat 2: willo31 ($100.50 in chips)

Seat 3: Sebbo_Fosho ($99 in chips)

Seat 4: A-P.A ($76.50 in chips)

Seat 5: Plutt3n ($97 in chips)

Seat 7: zoskaterka ($152.30 in chips)

Seat 8: Bootliners ($115 in chips)

Seat 9: 1frgetmenot1 ($159.70 in chips)

Seat 10: Falcon Bay ($70.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Sebbo_Fosho posts blind ($0.50), A-P.A posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Plutt3n calls $1, zoskaterka folds, Bootliners bets $5, 1frgetmenot1 folds, Falcon Bay folds, gasolinero folds, willo31 folds, Sebbo_Fosho folds, A-P.A folds, Plutt3n calls $4.

 

FLOP [board cards: 4 of Diamonds,King of Spades,8 of Spades ]

Plutt3n checks, Bootliners bets $8, Plutt3n bets $25, Bootliners calls $17.

 

TURN [board cards: 4 of Diamonds,King of Spades,8 of Spades,5 of Clubs ]

Plutt3n bets $35, Bootliners folds.

 

RIVER [board cards: 4 of Diamonds,King of Spades,8 of Spades,5 of Clubs ]

Plutt3n wins $93.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är så sjukt dåligt? Ibland tar man synen på floppen för att se vad som händer på turn och för att visa att man inte är alldelses för lätt att köra över. Sen lägger du.

Med tanke på att det är FR lutar det väl åt fold på floppen. Damerna känns helt plötsligt inte så roliga längre när han slår om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är så sjukt dåligt? Ibland tar man synen på floppen för att se vad som händer på turn och för att visa att man inte är alldelses för lätt att köra över. Sen lägger du.

Med tanke på att det är FR lutar det väl åt fold på floppen. Damerna känns helt plötsligt inte så roliga längre när han slår om.

 

Men alltså en kille som inte skjuter turn 100% av gångerna oavsett raiserange på floppen suger kuk. Snacka om exploaterbar i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sätter vi fi på?

 

Har han en kung? Troligen inte.

 

Skulle pottat/checkat på flopen, foldat vid om slag.

 

När 5an kommer på turn, gör han ett svagare bet.

Skulle han haft en kung bör han väl gärna vilja skydda sin hand lite mera?

 

Har du checkat på flopen, skulle jag lätt slåt om på turn.

Så som spelat, slå om på turn. Tror du leder här.

 

PS lyssna inte på mig e en uberfisk, som klonkar 1 outare hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Men alltså en kille som inte skjuter turn 100% av gångerna oavsett raiserange på floppen suger kuk. Snacka om exploaterbar i så fall.

 

nja, finns ju en del lägen och framförallt då med en hel del specifika turnkort som man kanske inte alltid vill fira av (okej händer som blivit till bluffcatchers etc). Dock så är det ju SJUKT exploaterbart om du synar QQ här för att folda på den turnbetten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag 10 gånger lägre och borde inte uttala mig. Men Fi limpsynar UTG vid fullringspel, detta betyder enligt min extremt begränsade erfarenhet att hans hd nästan uteslutande består utav låga par, typ 99 och sämre. Skulle tro att han foldar alla suited connectors och Axs, ibland spelar han dessa också men det är så sällsynt så vi borde ignorera detta. I enstaka fall spelar han också AA såhär. Med tanke på att hans hd ser ut som den gör kommer vi aldrig till showdown med bäst hand om vi bettar floppen, vi behöver inte heller oroa oss över att han ska dra ut oss, då han som sagt, nästan alltid bara har 2 outs. Följaktligen borde vi checka floppen och hoppas på bluffvärde från vår motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnbettet verkar väldigt klent och antar att set i 4or eller 8or (som han ju kan ha med tanke på limpen pre) eller K skulle han bettat hårdare med tanke på den dragiga brädan...Tror han testar dej lite på floppen och vill repesentera set, sen darrar lite han smått på turn. Med tanke på turnbettet så skulle jag gissa på att han antingen sitter på "nöten" :6s::7s: eller en hand du kan slå.

Han släpper inte mkt här med tanke på att han inte har så mkt kvar och kommer syna med en ok men sämre hand.... Har man fel får man reloada och göra en note :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...