Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: kaninmat (368.39)

Plats 2: Riknys (0.00)

Plats 3: Neuen (736.47)

Plats 4: Mr_Cracker (217.31)

Plats 5: hepida (166.78)

Mr_Cracker lägg LM 1.00

hepida lägg SM 2.00

** Giv **

Neuen [Dk, 3k]

*** Bet Runda 1 ***

kaninmat Lägg

Neuen Höj till 8.00

Mr_Cracker Syna 8.00

hepida Lägg

*** Flop(Board): *** : [Dh, Dr, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

Mr_Cracker Passa

Neuen Satsa 12.00

Mr_Cracker Syna 12.00

*** Turn(Board): *** : [Dh, Dr, 9h, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

Mr_Cracker Passa

Neuen Satsa 31.00

Mr_Cracker Höj till 70.00

Neuen ?

Så vad ska man göra nu då?

Postad
Men hur ska vi kunna svara på vad du ska göra om du inte ger oss några reads på fi? Spelar du mot en 90/50/10 så så är det blixtsyn men om du möter en 1/1/1 så är det naturligtvis fold.

Jag tänkte skriva att jag inte vet något om fi, men tänkte att det kanske ni kan räkna ut om jag inte skriver något. Använder inte Gametime+ så vet inte vilka stats fi har. Men tror mig minnas att han var en helt vanlig lös/passiv microspelare, varken aggro eller superfiskig.

Men du synar för att check/syna river oxå då om det är en 90/50/10 eller?

Postad
A-Q....eller 9-9 vad skulle han annars syna floppen med om han inte är totalt dum i huvudet. Troligtvis slowplayar han damen för att inte skrämma bort dig...släng handen du är slagen8-)

Kan han inte syna floppen med drag? typ 2 hjärter eller JT, möjlig hand är väl JT i hjärter eller ruter? eller

Sen finns väl möjligheten att det kommer en 9a, 4a eller 3a på river vilket antingen splittar potten eller ger mig vinst.

Postad
A-Q....eller 9-9 vad skulle han annars syna floppen med om han inte är totalt dum i huvudet. Troligtvis slowplayar han damen för att inte skrämma bort dig...släng handen du är slagen8-)

jo, det är ju det ENDA som synas med...

Postad
Jag tänkte skriva att jag inte vet något om fi, men tänkte att det kanske ni kan räkna ut om jag inte skriver något. Använder inte Gametime+ så vet inte vilka stats fi har. Men tror mig minnas att han var en helt vanlig lös/passiv microspelare, varken aggro eller superfiskig.

Men du synar för att check/syna river oxå då om det är en 90/50/10 eller?

Mot random fi pushar jag här.

Postad
FOLD PREFLOP!

Du spelar en usel hand ur position men får ändå en bra träff, om du inte tänker fullfölja handen om du träffar är det väl ingen mening att spela den från början.

Sitter faktiskt på knappen, som är hyffsat bra position.. :-)

Postad
Du spelar en usel hand ur position men får ändå en bra träff, om du inte tänker fullfölja handen om du träffar är det väl ingen mening att spela den från början.
Första delen är sann men andra delen kan man säga om samtliga händer preflop.