Nizse Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 http://www.expressen.se/poker/1.1141440/tva-doms-till-fangelse-efter-olagligt-pokerspel Citera
Juggler Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Grattis Per till den friande domen. Har du någon aning om varför ni inte blev alternativt åtalade för medhjälp till grovt dobbleri? Domstolen verkar ju tycka att det är skumt också när man läser domen. Citera
24hPer Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Grattis Per till den friande domen. Har du någon aning om varför ni inte blev alternativt åtalade för medhjälp till grovt dobbleri? Domstolen verkar ju tycka att det är skumt också när man läser domen. Rätten verkar ju antyda att det vi gjort kunnat rubriceras som "medhjälp". Håller med om att det är märkligt att man inte yrkat på medhjälp men antar att det ändå var medvetet av åklagaren att gå "all-in" på att döma oss som arrangör eftersom man inte ville ge rätten möjlighet att gå på en mildare och mindre principiellt viktig linje. Jag vet inte heller hur lätt det är att döma företrädare för ett bolag för medhjälp - kanske är det så att "uppsåtet" då är ännu osannolikare och svårare att bevisa. // Per Citera
Colderose Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Väntade domar för alla, anser jag. Men räkna med överklaganden. Citera
MOJJE Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 jag personligen skulle inte överklaga 8 månader inkl en rattfylla? tror att den kommer att bli större vid ett överklagande. Min personliga åsikt. Citera
Colderose Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 jag personligen skulle inte överklaga 8 månader inkl en rattfylla?tror att den kommer att bli större vid ett överklagande. Min personliga åsikt. Jag menar att åklagaren (och kanske också några av försvararna) kommer att överklaga. Citera
MOJJE Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Jag menar att åklagaren (och kanske också några av försvararna) kommer att överklaga. jag tror inte att B&B är nöjda. så de kommer nog att överklaga. Citera
Recommended Posts