bAyes Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 För några dagar sedan när jag spelade en NLT MTT på pokerstars började mitt internet krångla (vilket inte är ovanligt när man har UpUnet-s, alla uppsalastudenter kan bekräfta detta). Krånglet bestod i att uppkopplingen dog i ca 5-10 min, varefter man kunde koppla upp sig i ca 3-5 minuter innan uppkopplingen dog igen. Under tiden jag var nerkopplad började jag fundera över hur man ska förändra sin strategi för att optimera sitt turneringsresultat under dessa förhållanden. Så min fråga är följande: Antag att du endast får spela när du sitter i stora blind, medan alla andra får spela hela tiden, hur ska du anpassa ditt spel i förhållande till normalt turneringsspel. En liten följdfråga är om denna situation är analog med att du alltid är stora blind, och endast lilla blinden går runt bordet. Tillslut kan jag avslöja att jag började spela mycket vildare, och försökte dubbla upp så fort minsta lilla tillfälle dök upp. * RP och flytt till Tuneringspoker - QoS * Citera
raol Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Finns knappast nån anledning att förändra spelet i stora mörken. Pokerhänder är ju oberoende av varandra. Citera
bAyes Postad 24 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2005 Min tanke var snarare att man kommer få färre händer än normalt att spela med innan man är bortblindad. Citera
raol Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Min tanke var snarare att man kommer få färre händer än normalt att spela med innan man är bortblindad. Ja, men du ska ju alltid spela ditt bästa spel i varje hand oavsett vilket. Du spelar ju inte onödigt dåligt i big blind i vanliga fall bara för att du kan ta igen det utanför blindsen. Citera
bAyes Postad 25 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2005 Ja, men du ska ju alltid spela ditt bästa spel Naturligtvis gäller detta, men vad som är bästa spelet varierar ju med situationen. När jag skrev att jag spelade mycket vildare menade jag inte att jag gick all-in preflop med 93o. Dock gick jag all-in med AKo preflop efter en kraftig höjning (trodde han satt på 55-QQ), vilket är något jag definitivt inte skulle göra i samma situation fast med normala förutsättningar. Citera
Recommended Posts