Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här dagboken kommer att handla om min MTT satsning (nytt för 08) och mitt traggliga cashgame spel.

Målsättningar innan sommaren är över:

MTT:

En 20k+ vinst och kvala in till:

WSOP

SM i Tallinn

Ett till mindre event lutar i nuläget åt Rio/slovenien.

Cashgame:

Avancera till 3/6 alt 25/50 Svenska Spel

Vinna en halv miljon Sek

/Frank

Postad

Tack gibbson!

Inköpsmässigt lirar jag just nu allt mellan 10$ rebuys till 1000$ men försöker kvala in till allt över 200$. Kommer vara inne och skjuta en del på de flesta av de siter jag har rullen utspridd på vilka är:

888.com

B2B

Bodog

Boss

Cake

Cryptologic

Everest

Full Tilt

I Poker

Ladbrokes

Ongame

Partypoker

PKR

Pokerstars

Svenska Spel

Unibet

Nick vill jag inte outa ännu... Jag kan Pma en del av mina nick om du är intresserad..

Postad

Lycka till!

Jag hoppas på en riktigt intressant dagbok!

888.com

Boss

Cake

Cryptologic

Ladbrokes

Unibet

Hur är turneringsutbudet och motståndet på de här sajterna under helger och vardagar?

Postad

Jaha, inleder med att backa 7k på SS efter ett antal set ups. Blir nog en paus på några timmar innan man går på det igen.

Lycka till!

888.com

Boss

Cake

Cryptologic

Ladbrokes

Unibet

Hur är turneringsutbudet och motståndet på de här sajterna under helger och vardagar?

Tackar!

Vill inleda med att säga att jag enbart spelat ngn månad på dessa så jag har inte blykoll ännu.

888.com

De har en söndags 80k och dagliga 20k som jag brukar lira. Kör även kval till rio via detta nätverk har inte sett rio kval ngn annanstans. Annars är det inte så många rebuy turrar vad jag har sett.

Boss

Har haft ett enormt tiltande problem med klienten efter anmälning dyker inte bordet upp (!) man kan inte få upp bordet direkt via namnet heller så man måste skumma igenom bordslistorna. Har övergivet ett par turneringar pga av det när jag haft för mkt action. De har 10k euros rebuys på vardagarana och även en 50 euros rebuy som jag tror går dagligen. På söndagarna kör de 100k euro guaranteed.

Cake

Trivs väldigt bra på denna klient, nackdelen är att de inte har miniview. Det finns en 75k gua och en 30k gua på söndagar. De brukar även ha några 30$ rebuy turrar som går nattid på vardagar.

Cryptologic

Inte hunnit testa ännu, så kan inte uttala mig.

Ladbrokes

De har bra kval till ept/Wsop, det är främsta anledningen till att jag lirar där, de har även en 100k gua rebuy turre på sön. I övrigt vet jag inte så mkt.

Unibet

Kör deras Sm kval och 175k gua på söndagar, har inte så bra koll annars.

Postad

Det blev inga turneringar idag, fick möjligheten att spela tillsammans med några nya bekantskaper så jag valde att spela cg och kika lite på hur dom spelar. Alltid intressant om man kan snappa upp ngt nytt. Slutade upp 130 euro på spelet innan huvudvärken satte in får se ifall jag kör lite senare.

Postad

Brr ruggigt kallt igår på turrarna.. Vill inte whina för mkt men förlorade 3st 80/20 och ett antal fllips så jag bommade itm på samtliga förutom Big deal kvalet...

Har planer på att införskaffa mig PT3/Hold em manager. Någon som har ett alternativ att rekommendera av dessa två??...

Postad
Lycka till!

iaf ladbrokes har ju eller hade iaf EUs bästa MTT spelare, tack vare att dom har sin leaderboard där man kan vinna fint sponsor avtal osv. Men vet faktiskt inte om dom kör leaderboarden detta året så kankse motståndet blivit sämre...

• 2 weeks later...
Postad

Har haft bekymmer med firefox därav de uteblivna uppdateringarna. Det har annars gått hyfsat bra med spelet. Cashgame spelet har flytit på, upp 14 inköp på de senaste fem dagarna. Vann även lite deg på cake igår, 2k för en andra plats i deras 20$ rebuy och med ett ft på ongame slutade dagen upp 2.5k.

Postad

Firefox fungerar ännu inte så jag får ge en resume av söndagens turneringsschema idag istället. Det som spelades var:

Cake 30k

Cake 75k

Cake Wsop kval

Pokerstars sunday warm up

Bodog 100k

Torneo kval pokerheaven

300k Party Poker

Big deal ongame

Bubblade mer eller mindre på sunday warm up, Bodog och Cake 75k. Enda itm var Big Deal där jag fick 670$. Känns tungt i de avgörande lägena just nu förlorar många flippar och 80/20 när det väl gäller. Känns annars hyfsat bra, en klonk är inte långt borta bara man kan vinna ett par flippar i slutskedena.

Postad

Boss

Har haft ett enormt tiltande problem med klienten efter anmälning dyker inte bordet upp (!) man kan inte få upp bordet direkt via namnet heller så man måste skumma igenom bordslistorna. Har övergivet ett par turneringar pga av det när jag haft för mkt action.

Det där har jag också retat mig på! Kul att leta igenom en jävla lång lista efter namn och sedan bordsnummer om man samtidigt har flera andra bord igång. Att sen knapparna i klienten inbjuder till missclick är något som jag lidit av...

Postad
Det där har jag också retat mig på! Kul att leta igenom en jävla lång lista efter namn och sedan bordsnummer om man samtidigt har flera andra bord igång. Att sen knapparna i klienten inbjuder till missclick är något som jag lidit av...

Körde ett kval häromdagen på Boss när linan går, har 5-6 andra klienter rullande. När jag sedan får tillbaka uppkopplingen fungerarar alla utom du gissade rätt Boss, ctrl alt del för att kunna stänga. Dessutom har de inte miniview, en uppdatering hade jag inte haft ngt emot.

Postad
Intressant dagbok. Gillar MTT db's ^^ shyst somfan.

Ang ditt firefoxproblem, prova opera, http://www.opera.com

IE är ju inte ens på talan, då de är som att välja mellan pest eller kolera :)

Tack för tipset!... Är hos familjen nu över påsk så nu är det lugnt med lina för några dagar iaf...

Trevligt att du gillar dagboken =), ska försöka få in lite HHs också framöver..

Postad

Roligt att det börjar trilla in folk som skriver här, mycket uppskattat =).. Så alla lurkare det är bara att ta bladet från munnen och börja skriva...

Dags för en ny uppdatering men denna gång tänker jag börja med en beat ur det civila livet.

Min bil har den senaste tiden haft sina egenheter, exempelvis fortsätter motorn att gå när jag tar ur nyckeln (!)... Detta känns lite fånigt när man tvingas lägga in ettan för att göra ett kärringsstopp när man skall parkera/tanka.. Så det var med en viss ångest man satte sig för att köra hem 50 mil för att fira påsk.

Resan från Gävle gick dock till en början förvånansvärt bra. Jag sträckkörde hela vägen för att minimera risken att ngt ska hända men 4a mil söder om Örebro känner jag att gasen inte tar längre och tvingas väja av vägen. Jag går ut för att försöka se vad som kan vara felet, bensinlampan har lyst men inte så länge. Jag tar ändå fram dunken för att fylla på när jag märker att det börjar bli blött om fossingarna, bensinen har runnit igenom tanken som blivit perforerad.

Jag knyter näven i fickan och efter en halv mils traskande i diket siktar jag en statoil. Jag går in och förklarar min situation och får låna en telefon där jag efter visst övertalande får en kompis att ge sig ut i snöstormen klockan tio på kvällen för att hämta mig 20 mil bort. När jag lämnar tillbaka telefonen efter det tretton minuter långa samtalet blir jag debiterad tio sek för konversationen. Detta är för att citera Dan Glimne "en piss i havet för min privat ekonomi" men det faktum att personen ifråga ska sparka på mig när jag redan ligger och krälar får det att vända sig ngt i magen. Relationsmarknadsföring verkar inte vara något Statoil Brändåsen sätter i första rummet.

Spelmässigt har det gått ok med 3 av 5 itm på 20$ rebuysen fast tyvärr bara en 8e plats som bäst. Jag har även spelat två Wsop kval på Unibet, upplägget var sådant att ettan vinner Wsop paketet och 2-5an får en 60$ ticket till 175k på sön. Av dessa slutade jag 8/170 och 18/720 klart trist när man ändå är hyfsat nära. Blir mer lirande imorgon, nu nalkas det sömn.

Postad

hej,

jag spelar turneringar som har inköp 5-20 dollar , jag har liksom anpassat mitt efter dom nivårena.

hur gör du när du hoppar runt på olika inköp??. menar frezzout , sat och rebay har ju olika spelstilar.

Postad
hej,

jag spelar turneringar som har inköp 5-20 dollar , jag har liksom anpassat mitt efter dom nivårena.

hur gör du när du hoppar runt på olika inköp??. menar frezzout , sat och rebay har ju olika spelstilar.

Hej,

I nuläget spelar jag rebuy 5-30$, freezeout 30-1000$, satelliter till allt över 200$ buy in och även en del över 100$. Mtt är fortfarande ganska färskt för mig så jag lär mig hela tiden. Jag försöker väl anpassa mig efter motståndet så gott det går, inte efter inköp i första hand. I Rebuy är jag lite villigare att gambla under rebuy perioden men jag är ändå relativt tight där, sat spelar jag självklart för plats och inte vinst i första hand. Hoppas det var svar på dina frågor.

Postad
Vilka siter föreslår du för MTTs med buyin på ~$10 rebuy och ~$30 freeze? Sat. till dagliga stora turrar är ett plus.

Tack på förhand!

Om man bortser från strukturen på ongame skulle jag nog rekommendera dem främst. Dagliga satelliter till söndagsturrarna tycker jag inte är värda att spela på veckodagarna på så många klienter. Blir väl i så fall de större som stars, full tilt Party Poker osv. Kör de flesta av mina kval på sön morgon. Cake har även dagliga kval och 30$ freezeouts, pga det är ett mindre nätverk är inte alltid garantisummorna så stora men motståndarna färre. Om jag rangordnar skulle jag ta ongame följt av Party Poker och Cake.

Postad

Funderat lite på en hand jag spelade i Unibets Wsop kval.

Jag har 13BB och ligger sist, övriga stackar är ungefär 14BB, 6st har 18-25 BB ledaren har 35BB. Vinst är som sagt det enda som räknas och jag plockar upp TT på BB shortst ställer för 14BB utg+2. Spelet har hittils var avvaktande och jag har svårt att uppskatta om han ställer brett här eller inte, det mesta tyder på att han inte gör det då han varit ganska avvaktande de 30 min jag spelat med honom. Syn eller fold här?

Postad

Jag har 13BB och ligger sist, övriga stackar är ungefär 14BB, 6st har 18-25 BB ledaren har 35BB. Vinst är som sagt det enda som räknas och jag plockar upp TT på BB shortst ställer för 14BB utg+2. Spelet har hittils var avvaktande och jag har svårt att uppskatta om han ställer brett här eller inte, det mesta tyder på att han inte gör det då han varit ganska avvaktande de 30 min jag spelat med honom. Syn eller fold här?

Syn

Postad

Blixtställ