Gå till innehåll

Stadiga förlorare


Hintze

Recommended Posts

Har på sistone funderat mer och mer på var alla stadiga förlorare finns. Det finns ju en hel hög pokersajter som gör bra med pengar på spelet, och dessutom ett helt gäng mer eller mindre professionella spelare idag. Känner själv 2-3 som lever på poker och ytterligare ett halvdussin som spelar på fritiden och plussar lite, men stabilt. Har trots att jag funderat flera dagar på det inte kommit på någon jag känner som spelar kontinuerligt och förlorar. Var kommer alla pengarna ifrån? Det finns förstås en hel del människor som är spelberoende, men har svårt att tänka mej att de är många nog för att finansiera goda månadslöner åt alla proffs och halvproffs....Varför hör man inte talas om någon som förlorar stadigt utan att för den skull vara spelberoende? Tacksam för lite tankar kring detta ämne som jag tycker är mycket intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom som förlorar lär knappast visa det på samma sett som dom som vinner (ofc)..

 

Därför hör du inte talas om dom..

 

 

Dessutom lär dom inte hänga på pokerforum eller liknande..

 

Sen är det väl också fler "småspelare".. Dom som sätter in $50, testar lyckan på ett NL50, förlorar.. Tiltar.. Sätter in $50 nya dagen efter o.s.v..

 

Sen finns det väl även dom som vinner mycket på andra spel som helt enkelt bryr sig om dom vinner på poker eller inte och därför mer eller mindre donerar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har på sistone funderat mer och mer på var alla stadiga förlorare finns. Det finns ju en hel hög pokersajter som gör bra med pengar på spelet, och dessutom ett helt gäng mer eller mindre professionella spelare idag. Känner själv 2-3 som lever på poker och ytterligare ett halvdussin som spelar på fritiden och plussar lite, men stabilt. Har trots att jag funderat flera dagar på det inte kommit på någon jag känner som spelar kontinuerligt och förlorar. Var kommer alla pengarna ifrån? Det finns förstås en hel del människor som är spelberoende, men har svårt att tänka mej att de är många nog för att finansiera goda månadslöner åt alla proffs och halvproffs....Varför hör man inte talas om någon som förlorar stadigt utan att för den skull vara spelberoende? Tacksam för lite tankar kring detta ämne som jag tycker är mycket intressant!

 

Du känner 9 pers som plussar på pokern...

Det finns miljontals spelare till där ute på nätet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta pokerspelare som söker sig till pf gör det rimligtvis för att de har en ambition med sitt spelande. De vill bli läsa om spelet, förkovra sig, diskutera med likasinnade och framförallt - förbättra sitt spel.

 

Förlorande pokerspelare spelar på helt andra villkor och det naturliga urvalet ser till att de antingen håller sig på riktigt låga nivåer eller att de bara spelar ytterst sporadiskt. För en liten klick är huvudinkomsterna så stora att de kan upprätthålla ett kontinuerligt spel även på högre nivåer.

 

Gemensamt för denna grupp är att de inte bekymrar sig om att bli bättre, struntar i vilken nivå de spelar på och tycker att teoretiska analyser är tråkiga. Min teori är att PF inte är attraktivt för kategorin "stadigt förlorande spelare".

 

Majoriteten av användarna på det här forumet kommer vara förlorare i långa loppet, det är jag helt övertygad om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bra tankar...Visst är det så att vinnare är överrepresenterade på ett pokerforum och självklart är det så att de som förlorar talar mindre om det. Men det känns ändå som att det måste finnas ett mycket stort antal "småförlorare" för att det hela ska gå ihop, det var nog dit jag ville komma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bra tankar...Visst är det så att vinnare är överrepresenterade på ett pokerforum och självklart är det så att de som förlorar talar mindre om det. Men det känns ändå som att det måste finnas ett mycket stort antal "småförlorare" för att det hela ska gå ihop, det var nog dit jag ville komma....

 

Väldigt få spelare är vinnande. Även här på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bra tankar...Visst är det så att vinnare är överrepresenterade på ett pokerforum och självklart är det så att de som förlorar talar mindre om det. Men det känns ändå som att det måste finnas ett mycket stort antal "småförlorare" för att det hela ska gå ihop, det var nog dit jag ville komma....

 

Där har du det tror jag. Det är ju flera 100k svenskar som spelar nätpoker. Svenne-Banan sätter in några 100ingar på fredagen å på lördagen igen istället för å tjacka trisslott - "all in!" ;)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du det tror jag. Det är ju flera 100k svenskar som spelar nätpoker. Svenne-Banan sätter in några 100ingar på fredagen å på lördagen igen istället för å tjacka trisslott - "all in!" ;)

 

/SK

 

Och sen sitter de nån tomte som antingen vinner för dagen eller allmänt plussar marginellt.

 

Sen går han upp i nivå, skottar, förlorar, och degen åker uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock är nog den genomsnittlige pf-liraren bättre än random FI, och man kanske då kan få uppfattningen att fler är vinnande än hur det är i hela pokerspelarpopulationen.

 

/SK

 

 

Det där tar jag med en fet nypa salt. Av döma av kvaliteten på forumets inlägg och moderatorer tror jag alla är losers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där tar jag med en fet nypa salt. Av döma av kvaliteten på forumets inlägg och moderatorer tror jag alla är losers.

 

Nja, det tror jag nog inte. manga är kanske loosers i den meningen att de plussar marginellt (detta grundar jag pa de dagböcker jag läser, och jag utgar nu fran att folk inte ljuger i sna dagböcker), med andra ord den tid de lägger ner pa poker är EV- gentemot om de ägnat motsvarande tid at att jobba. Men jag tror att de flesta här, liksom jag sjäv, spela främst för att det är kul. En hobby som man drar in lite extra pengar pa. Däremot tror jag inte att majoriteten nagonsin kommer att bli proffs. Men det är inte samma sak som att de är loosers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Man kan säga så här:

1. De som det går relativt bra för har en tendens att berätta om sina resultat, resten är tysta.

2. När de väl berättar ljuger de i sin tur och säger att de gör bättre resultat än vad som är med sanningen överensstämmande.

 

Kombinerat leder detta till en abnormt felaktig bild där det tycks som "om alla är vinnare."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl inte direkt skryta med att det gått bra på just pokern dom 2 senaste åren,men va fan det är ju ett så satans kul spel och det man losar på pokern tar man igen på V-75 och andra spel.

Sen tycker jag att man visst kan hänga här på forumet utan att vara en jätteplusare,mycket rolig annan läsning finns och ett gott skratt förlänger ju livet som dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...