Gå till innehåll

Svenskaspel + skatt


MrPain

Recommended Posts

Råkade ta en titt på hur mycket rake jag har betalat av i PT för spel på svenskapsel. Har lirat fullring, multitablat 5 bord. Nu har jag i databasen för senaste 3-4 månaderna kring 140k händer.

 

Rake: 30.000 kr

 

Min vinst ligger kring 25k under samma period (ska tillläggas att jag har haft en uppsjö med bad beats och har varit i en jobbig svacka senaste 2 månaderna med total minus).

 

Jobbig insikt. Jag har alltså betalat till staten mer i skatt på poker än vad jag har gjort genom mitt dagsjobb det senaste 4 månaderna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går till en av staten/folket ägt bolag. Men du kanske föredrar att rakea nästan det dubbla till nån privat finansiär eller liknande i utlandet, plus att eventuellt betala skatt på vinsten?

 

 

 

Majoriteten av siterna är inom EU= ingen skatt. Men det klart att det kan kännas gott att skänka pengar till Staten. Fin tanke.

 

Tror dock inte du behöver betala det dubla på någon site. I så fall har du valt fel site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror knappast det. Ska man raka 30k på en sådan där stor sample så lär man få spela pisslågt.

 

tveksamt, på alla andra sidor ser man i PT vad man själv betalt i rake.

 

Har kollat i min PT och jag tror jag har rätt. Har kollat in ett antal händer där jag foldat pre utan att lägga in någon deg överhuvudtaget.

Sedan har PT registrerat en rake och det innebär ju att det är den totala raken på bordet som registreras i PT.

Hur det fungerar på andra siter vet jag inte men så är det på SvS i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går till en av staten/folket ägt bolag. Men du kanske föredrar att rakea nästan det dubbla till nån privat finansiär eller liknande i utlandet, plus att eventuellt betala skatt på vinsten?

 

Maxrejken på svenska spel är 15/20 kronor (5-manna/10-manna), så för alla potter över 600/800 kronor har svs lika hög rejk som bransch-standard. För att man faktiskt ska betala halva rejken får potterna aldrig komma över 300/400 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majoriteten av siterna är inom EU= ingen skatt. Men det klart att det kan kännas gott att skänka pengar till Staten. Fin tanke.

 

Tror dock inte du behöver betala det dubla på någon site. I så fall har du valt fel site.

 

Ja visst är tanken fin...eller kanske rent av egoistisk om man tänker efter. Observera oxå att jag inte skrev att det är dubbel rake på andra siter, om vi nu skall vara petiga.

 

Maxrejken på svenska spel är 15/20 kronor (5-manna/10-manna), så för alla potter över 600/800 kronor har svs lika hög rejk som bransch-standard. För att man faktiskt ska betala halva rejken får potterna aldrig komma över 300/400 kronor.

Lite svårt att uppskatta men kollar man på snittpotterna på 300/400 på Svs så är det på NL 25/50 och även en del på 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en chans att det där kan vara total rake från alla vid bordet.

På en annan sida spelade jag 4k händer förra månaden och rakade 117$ enligt min sajts raketracker.

Multiplicerar man detta med 35 för att få 140k händer får man 4095$=25800 spänn vilket stämmer någorlunda med trådskaparens siffror, men då har han bergis spelat minst dubbelt så högt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard i Pokertracker är att raken räknas som så att vinner du en pott där de tar 15:- i rake då betalar du 15:- i rake då du är vinnaren och blir påverkad av detta.

Kastar du in massvis med pengar och förlorar potten anser Pokertracker att du inte betalat någon rake då du inte berörs av raken.

 

Vet inte om det går att ändra hur den ska räkna rake tror nästan det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...