joeki Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Hej, jag har precis tagit ut mina 800 kronor som jag satte in på expekt eftersom jag ska bort ett par dagar ut i ödemarken med familjen. Jag kommer ha extremt tråkigt, inte ha tillgång till varken dator eller internet och letar efter saker jag kan göra på egen hand för att förbättra mitt pokerspel. Det enda jag har med mig är en kortlek och lite matteböcker + pokerböcker (som jag dock redan läst). Jag skulle alltså ha lite tips på vad man kan göra för att träna upp lite pokerskills. Kanske studera någon fet odds-tabell (url till någon fin sådan uppskattas), lägga fram flop, turn och river och sedan lära sig att snabbt som ögat räkna ut vad som är nuts och nästan nuts osv. Fler tips uppskattas! Vill helst slippa diskretmatten och böckerna jag redan läst så hjälp mig * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
Papa Kubo Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Du kan ju alltid spela idioten. Citera
joeki Postad 23 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2005 Lite regler för idioten skulle vara sjyst i sådana fall eftersom jag inte kan det... tror jag Citera
Papa Kubo Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Idioten är ett underbar patiens som verkligen gör skäl för sitt namn. Ta en kortlek. Blanda den väl. Vänd framsidan upp och börja räkna till tretton. För varje nummer tar du bort det översta kortet ur leken. Då du kommer till tretton börjar du om på ett. Målet är att ta sig igenom hela leken utan att det få ett kort som har det nummer du säger. Exempel: Om du vänder på leken efter blandningen och hittar ett ess har du förlorat direkt. Om ditt artonde kort är en femma har du förlorat. Hajar du? Om du sedan vill ha lite utmaning kan du klura på hur stor sannolikhet det är för att man lyckas klara skiten. Citera
NemanoN Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Eller så tar du och använder tiden med dina nära och kära till att visa dom att du tycker dom är betydelsefulla för dig? Mjukisvarning? Citera
Machista Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Flytta hemifrån i stället. Citera
Largo-Sama Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Idioten är ett underbar patiens som verkligen gör skäl för sitt namn. Ta en kortlek. Blanda den väl. Vänd framsidan upp och börja räkna till tretton. För varje nummer tar du bort det översta kortet ur leken. Då du kommer till tretton börjar du om på ett. Målet är att ta sig igenom hela leken utan att det få ett kort som har det nummer du säger. Exempel: Om du vänder på leken efter blandningen och hittar ett ess har du förlorat direkt. Om ditt artonde kort är en femma har du förlorat. Hajar du? Om du sedan vill ha lite utmaning kan du klura på hur stor sannolikhet det är för att man lyckas klara skiten. Det är ju inte alls idioten. Idioten är när man först lägger upp fyra öppna kort på rad. Finns det några i samma färg tar man bort de med lägst valör. Sedan slänger man upp fyra till över de andra och gör likadant igen. Blir det något hål så får man flytta ner valfritt kort. Målet är att ha fyra ess kvar. Citera
sevenfeet Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Kärt namn har många barn... Citera
dominator Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Kärt namn har många barn... Citera
eurythmech Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Kärt namn har många barn Citera
Recommended Posts