Gå till innehåll

Prima Launches new poker software


EmWi

Recommended Posts

"Fick detta halvpositiva mail från ladbrokes idag,

Hej XXXXX,

 

Tack för ditt e-mail.

 

Vi här på Ladbrokes väntar altid med att applicera nya uppdateringar av mjukvaran. I detta fall har vi valt att inte följa den senaste uppdateringarna, då vi vill uppvakta spelarnas feedback om den.

Är det något mer vi kan hjälpa dig med är du mycket välkommen att kontakta oss på den svenska pokersupporten via e-post kundtjanst@ladbrokespoker.com eller telefon 08-501 636 15 - från 09.00 fram till midnatt.

Vänliga hälsningar, Patricio

Poker Agent

Ladbrokes Multi Player Poker

 

Så alla Ladbrokesspelare hör av er till kundtjänsten och säg till dem vad ni tycker.

 

Vi har mailat massor till microgaming/ladbrokes m.m.m.m,microgaming har inte gett ett enda svar,men det har vissa......kompisen fick detta svaret av våran tidigare favoritsida(tills dom bytte) BetOnBet:

 

Hi,

We didn’t choice to change to the new software, we all had to,otherwise we never had. Some sites earlier than other sites. But all Microgaming/Prima sites will have to change.

 

I agree totaly, I really liked the old “simple” software, but I can’t tell you if you’re going to like this software. When you’re using something new it takes some time to adapt to the changes and really enjoy it....

 

We will ask if it is possible for players to use the old software if they like it,hope so,but I doubt it. But if they say yes, I will tell you right away.

 

I understand you totaly but I hope you give the new software a chance though J

 

 

Best regards,

 

Thomas Olavsrud

Poker Manager

BetOnBet

 

Kan bara hoppas att ladbrokes fortsätter med den vanliga programvaran....drömmen är väl att nåt bra primaskin som delar spelare med dom andra gör det också.....men fortsätt maila,vi kommer iaf fortsätta maila och klaga,samt uppmuntra och berömma dom som inte "uppdaterar".....ladbrokes vill ju avgöra efter kundrespons så det är bara maila....dom allra flesta tycks verkligen hata den nya klienten så....

 

sen är ladbrokes lite speciellt också,ett gammalt enormt stort spelbolag i england som haft den här klienten alltid,med ungefär samma antal spelare ett bra tag,dom engelska pubfantasterna lär inte jubla om ladbrokes byter....och det sista jag kan tänka mig är att just ladbrokes skulle få fler spelare av det...personligen känner jag en 10-15st samt kanske 10st engelsmän från chatten som skulle lägga ner direkt om dom bytte....

 

 

Men vad jag verkligen inte kan fatta är varför microgaming inte ger spelare 2 alternativ,som flera påpekat hitills....välja mellan nya eller gamla layouten...hur svårt kan det vara....riktigt puckat....det funkar ju bra nu,med dom som inte bytt ännu så....nej det är bara sluta spela på dom skins som byter till den nya skiten-för oss som hatar den,finns ingen anledning att spela på nåt man inte trivs med....never.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 201
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wtf? Jag brukar och vill helst inte blanda ihop mitt jobb med det här nicket men vad exakt är problemet? Supporten säger ju varken bu eller bä, antagligen för att de helt enkelt inte vet då det har varit mycket fram och tillbaka gällande just den här saken. Sen kommer du hit och kallar dem för lögnare?

 

Ok, jag väl lite väl hård i mitt inlägg....men visst är det väl konstigt att man tre dagar efter mejlet till mig, byter klient........

 

Lite framförhållning måste man väl ändå ha......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag väl lite väl hård i mitt inlägg....men visst är det väl konstigt att man tre dagar efter mejlet till mig, byter klient........

 

Lite framförhållning måste man väl ändå ha......

 

De visste helt enkelt inte när eller om det skulle komma. Jag visste visserligen att ett byte skulle ske men jag hade inte kunnat svära på när, och hade därför heller aldrig svarat en kund på ett tidsperspektiv. Uppgraderingar brukar ofta bli försenade och även om man får ett specifikt datum kan man oftast slänga på ett par veckor.

 

Jag är övertygad om att supporten försökte ta reda på när det skulle ske (och där ska vi på produkt ha lite bannor eftersom vi troligtvis inte var tillgängliga). De prioriterade ett snabbt svar och det var ett ärligt svar. Lite synd att du inte fick svar på din fråga givetvis men mycket mer än så är det inte att säga om saken.

 

Själv är jag positiv till den nya klienten. Jag får ju inte spela på Microgaming men gillade inte den gamla särskilt mycket ändå. Tycker att den nya känns mjukare och det finns en hel del funktioner som gör att man kan ställa in den till egen tycke och smak.

I sinom tid kommer det säkerligen privatbyggda mods till er som absolut inte kan leva utan den gamla. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan, jag behöver bara trycka högerknappen sen välja "edit notes" men jag spelar på purple-lounge, det kan nog vara som så att alla sidorna inte har note funktionen men det låter redigt jävla dåligt om dom inte har..

 

Jo, jag lirar också på purple, men det verkar buggigt. Kan inte trycka "save".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla pissklient är vad det är. Drar något fruktansvärt på datorns minne och CPU gör den också. All ny design ser ut som någon 8-årig barnarbetare har snickrat ihop.

 

Vägrar svara på mail gör dem också. Låter dom oss inte välja om vi vill ha den nya eller gamla klienten kan dom dra åt helvete. Jag tänker lämna skiten då.

 

Fy fan vad äckligt dåligt, Microgaming!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla me föregående talare.

 

Sjukt djävla nedköp är vad det är. Plåttriga små chips som hoppar löjligt tbx till vinnaren och skitkassa ljud.

 

Gamla klienten har alltid varit överlägsen alla andra i spelkänsla. Gör om gör rätt!

 

Att de laggar har jag haft problem me senaste månaderna. Verkar också vara olika mkt lagg på olika skinsen. Djävla skumt. Förr brukade jag aldrig ha problem med microgaming alls men däremot ongame som sög all kraft ur processorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat spela en hel del omaha sen nya clienten kom p.g.a. att man inte kan använda mini-view tables längre för den looken är helt totalt värdelös, börjat vänja mig vid clienten ganska ok men det är overkligt jobbigt att öppna borden för hela clienten laggar ju ihop när man drar på storleken på borden, och tile tables fungerar ju inte borden lägger sig övervarandra.. tog ut det mesta av mina pengar på prima direkt när jag fick cashbacken i morse, blir prova ladbrokes tror jag.. prima vägrar jag spela förrens dom har gammla clienten igen..

jag spelar inte poker för att ha en snygg client, jag är här för att spela poker! och det går inte göra med den nya clienten för den är SÄMST!

 

ni som säger att man kan stänga av alla funktionerna, visst man kan stänga av dom flesta sakerna i NORMAL VIEW men det är MINI VIEW som är det största problemet, det är seriöst OMÖJLIGT att spela med mini-view tables..

och att multi tabla 9 bord i normal view fast göra dom små blir ju bara helt jätte dåligt allt blir så smått, och laggar söööööööönder, såfort man ska öppna ett nytt bord blir man ju sitting out på alla borden för clienten laggar, sen för att trycka bort sitting out måset man trycka upp options "baren" som då väldigt sakta ska gliiiiiiiiiiiiiiiida upp på 2 sekunder och lagga ihop clienten ännu mer.. jag finner inte ORD för hur mycket jag hatar den nya clienten jag har aldrig varit så här TILT i hela mitt liv!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon liten bock att trycka på så det går att se hur spelaren har spelat i handen som det fanns i förra?

 

Ja om du högerklickar på spelaren och väljer Player History tror jag det står. Däremot i miniview så har dom en liten ikon på varje spelare som man kan klicka på direkt och få se samma sak. Varför den lilla ikonen inte finns i stora vyn är en gåta. Men ju mer man måste klicka och ju krångligare det blir desto bättre blir väl klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför i H-vete stänger ni inte av alla dom funktionerna då,finns ju möjlighet till det,eller orkar ni inte titta runt i inställningsmöjligheterna???

 

 

Därför i H-vete att det fortfarande är en riktigt dålig och smutsig "uppdatering",klient eller vad du nu vill kallla det,att sminka liket hjälper inte.

 

POVI:

 

spela på ladbrokes........,vill du ändra färg på bord eller annat så söker du bara efter filerna på datan,dom heter:table(antal platser).dat.....så tex HU heter table2.dat.......sen öppnar du i paint och redigerar som du vill,precis som på "gamla" microgamingvaran.....pm:a om du vill ha några omgjorda HU-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som har problem med dom där små kryssrutorna man kan använda för att snabba på spelet lite? Check/fold osv. Tar ca 30 minuter efter att jag ha röppnat ett bord innan dom kommer fram. Innan dess måste jag hela tiden vänta tills det är min tur och knapparna kommer fram.

Efter en hel dels spelande så tycker jag fortfarande att klienten är mycket sämre. Hoppas dom lägger till ett classic läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-4 år av mitt liv har jag roat mig med poker online. Ibland aldelles för många timmar av dygnet. Ca 90% av dessa timmar har jag spenderat med mjukvaran från Microgaming, antingen på Ladbrokes eller inom något av Primas skinns. De stora anledningarna till denna skeva fördelning av mina pokertimmar i förhållande till andra mycket större leverantörer är TYDLIGHET och RESPONS.

 

Bägge dessa faktorer försämrades i ett svep när Microgaming bytte plattform med start hos Eurolinx och sedan som en löpeld via övriga skinns (med Ladbrokes och ett par andra undantag som ännu inte drabbats). Att just Eurolinx som borde ha färskt i minnet deras katastrofstart inom Linx, gick med på denna uppgradering är nästan lite tragikomiskt. Den bristande tydligheten genom:

 

* pluttiga småkort

* alldeles för liten text i högre upplösningar

* nya mindre träffsäkra ljud

 

i kombination med att det är otroligt svårt att snabbt avgöra vilka som är kvar i handen och vem som står på tur att agera i miniwiew, har redan debaterats flitigt i denna tråd. Bara detta är anledning nog att inte sätta sina pengar på spel med denna mjukvara. Däremot den försämrade responsen inom mjukvaran har bara nämnts ett fåtal ggr.

 

Det är en enorm tiltfaktor för mig att Minibord inte kan flyttas inom 2-3 sekunder från start & inköp. Överhuvudtaget att många moment "lagar" eller att ett bord förflyttar sig för att man går från "chat av" till "chat på" (miniview). Jag har en hyfsad snabb och kompetent dator, där jag normalt kunnat köra 10 bord Prima plus 8-10 bord Ladbrokes samtidigt. Efter uppgraderingen kan man kanske klara 10-12 totalt, efter det börjar det dyka upp genomskinliga bord (osynliga bord som finns men inte går att se och använda efter gjort inköp), är det någon som har detta fenomen förutom jag?

 

Andra försämringar är att MTT lobbyn numera dyker upp helt knasigt sorterad och att man efter forcerad sortering fortfarande är lite knasig med en massa specialare överst (vid show ALL), fast detta inträde precis innan uppgraderingen om jag inte minns fel.

 

Slutligen så förstår jag inte varför de har tagit bort en av de bästa förbättringar som införts för inte så länge sedan. Timebanken, rätta mig om jag har fel men jag kan inte längre "invoka" extra tid varken på cash eller turneringar i samband med svårare beslut.

 

Microgaming har tydligt haft en snabbare kräftgång när det gäller volymen spelare än övriga marknaden. Exakta anledningar till detta överlåter jag åt andra att analysera även om jag har mina teorier, men att de skjuter sig själva i foten genom denna "revolutionerande" uppgradering, kan jag inte begripa. Jag kommer att försöka vänja mig vid denna nya generation av Microgamings mjukvara (om de är lyhörda och rättar de värsta problemen), men är rätt säker på att det inte bara handlar om jag skulle vara konservativ eller ovan. Jag kommer alltid att sakna den gamla plattformen. Jag tror tyvärr att Prima nätverket kommer att tappa fler spelare än eventuella nya som den nya designen kan locka.

 

Jag hoppas att fler spelare med mig har tålamod och ger Microgaming en chans att rätta till problemen och lära sig av sina misstag. Ses vi borden och snälla, snälla fortsätt syna all-in med lågt färgdrag utan träff på turn.

 

P.S: JA, givetvis har jag stängt av alla animationer där chips hoppar runt som en Slinky på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som har problem med dom där små kryssrutorna man kan använda för att snabba på spelet lite? Check/fold osv. Tar ca 30 minuter efter att jag ha röppnat ett bord innan dom kommer fram. Innan dess måste jag hela tiden vänta tills det är min tur och knapparna kommer fram.

 

Samma sak för mig... Ibland kommer de inte upp överhuvudtaget, ganska irriterande faktiskt!

Men jag tror den nya klienten kan bli helt ok när alla buggar och sånt fixats till.. Tex tile funktionen fungerar inte bra, ett nyöppnat bord låser sig ofta i några sekunder etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var hittar man timebank? har sett mina motståndare använda sig av sådan, men hittar den inte själv....

 

den kommer inte upp ALLTID den är fel på typ.. 95% av gångerna fungerar den dock.. i normal view kommer det upp en liten klocka när du har 2(typ) sekunder kvar precis vänster om din avatar, och i mini-view kommer den upp till höger om tids-mätaren när det är typ 5 sekunder kvar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visseligen ger många Primas nya update mycket skit, men personligen tycker jag den är riktigt skön. Lite överflödig men jag gillar det nya flashiga.

Gillar man inte allt det flashiga är det bara o stänga av dem.

Men jag ger den nya klienten ett stort plus förutom att den verkar vara instabil nu i början. Det är bara min åsikt ;)

 

ps: de buggar o fel som finns nu kommer dem åtgärda inom närmaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...