Peligroso Postad 18 Februari , 2008 Rapport Postad 18 Februari , 2008 Tjenare. Sitter och jobbar med ett projekt till kursen jag läser och har tagit på mig att analysera onlinepoker som en digital medieproduktion... Hur som helst. Jag skulle vilja försöka få tag på en uppskattad siffra på hur många i världen som spelar poker online. Har sökt, men har inte direkt kunnat hitta någonting. Jag är fullt medveten om att det är en sjukt svår siffra att räkna ut, men någon som har en aning eller har sett en siffra någonstans? Citera
Nidson Postad 18 Februari , 2008 Rapport Postad 18 Februari , 2008 Du får börja med att definiera vad du menar med att spela poker online. En gång i veckan, en gång för tre år sen, bara med play money? Citera
Peligroso Postad 18 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2008 Tack, användbar länk. Ber om ursäkt för att jag var lite otydlig. Söker alltså framförallt en siffra på hur många som spelar poker någorlunda regelbundet. Alltså inte antalet spelare online samtidigt eller liknande. Alltså ungefär hur många som spelar någon gång i månaden, play money + riktiga pengar. Citera
Kafka Postad 18 Februari , 2008 Rapport Postad 18 Februari , 2008 http://www.pokerscout.com/ Intressant att SvSp poker faktiskt är en tiondel så stort som PokerStars, rätt sanslöst med tanke på vilket litet land Sverige är! Citera
Peligroso Postad 18 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2008 oops. dubbelpost. ta bort Citera
Recommended Posts