Gå till innehåll

NLT - 55 blir set på floppen, hur mycket beta?


arne_anka

Recommended Posts

* Rubriken var "Förmodligen mitt största pokermisstag, hur mycket beta?" - QoS *

 

Tjena! jag är helt ny här, men har senaste åren livnärt mig på limitpoker

15-30 och uppåt nyligen provat på lite nl cash games.

 

har på fem dagar vunnit mer än jag brukar göra på en månad limit men det var nog mest fluktrationerna för jag är inte alls erfaren på nl.

 

till handen, kommer inte ihåg exakt men ungefär såhär.

 

jag har 55 callar 10euro preflop blir höjd till 50, jag synar.

båda har mycket cash vid bordet.

 

floppen kommer 2 5 j rainbow.

 

jag betar 100, han synar.

 

turnen 7, inget färgdrag.

 

jag betar 250, han synar.

 

rivern K.

 

det är nu ca 800 i potten och den som har minst kvar har 1600 på handen.

jag är nästan helt säker på att han har aa kk eller qq, hur mycket beta?

trött och limitfixerad slängde jag in 800 utan att tänka efter. IDIOTJAG! :(

I ren desperation synade jag hans all-in och började tilta litegrann efteråt.

 

hade jag tänkt efter hade jag betat 250 ca. har inte orkat göra någon jätteanalys, någon annan kanske hur lust? (spelaren ganska okänd för mig).

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som du kan tänkas att han har och som du kan slå är AA, det finns inte många händer som cold synar pottbets förutom JJ, QQ, KK och AA. När K väl landar och han trycker på med hela sin stack så faller ju möjligheten för QQ drastiskt, alltså endast AA slåedu av hans tänkbara händer.

Svårt läge faktiskt för hur mycket du ska betta på river, men 500 kanske annars öppnar man väl för en bluff. Nån annar får rycka in här faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs. Set träffar man ju inte varje dag men som handen spelades luktar den ju KK hela vägen. Jag tycker att killen är rätt ute som tycker att hans bet på rivern var dåligt.

Där hade jag checkat och hade sen haft jävligt svårt att bestämma mig om jag skulle ha synat eller lagt mig vid en all in.

Jag hade nog - tror jag alltså - gått all in på turnen efter han syn på flopen. Att sitta och vänta så där känns jävligt läbbigt har jag lärt mig och speciellt när man snackar först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner en viss oro med att låta folk dra kort, en lagda hand är bättre än en som blir synad. Du kan aldrig förlora om Fi lägger sig, jag brukar ge dem turnen och gå all-in om de fortfarande är kvar. Sitter du med vad du tror är den vinnande handen måste du se till att förstöra hans odds om du vill ha potten. Sen kan man inte vinna alla händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs. Set träffar man ju inte varje dag men som handen spelades luktar den ju KK hela vägen. Jag tycker att killen är rätt ute som tycker att hans bet på rivern var dåligt.

Där hade jag checkat och hade sen haft jävligt svårt att bestämma mig om jag skulle ha synat eller lagt mig vid en all in.

Jag hade nog - tror jag alltså - gått all in på turnen efter han syn på flopen. Att sitta och vänta så där känns jävligt läbbigt har jag lärt mig och speciellt när man snackar först.

 

Problemet med den spelstilen är att du vinner fler potter, men du vinner inte mer pengar.

 

Postaren sköt iväg ungefär potbet på flop, ungefär potbet på turn - helt rätt då han inte ger fi odds för att syna. På detta sätt så vinner han mest pengar i längden, även om han förlorade just den här potten

 

(Hade stackarna varit partygrunda så kanske en all-in på turn varit okej)

 

Den ungefärliga potbeten på river är inte mycket att säga om den heller, frågan är om mankan slinka att syna sista omslaget. Otur bara.

 

De TROLIGASTE händer fi har är, med tanke på vad som skett vid bordet:

(Min subjektiva ranking nedan)

JJ

AJ

QJs

KJs

TT

AA

KK

QQ

99

 

mot JJ har du ändå förlorat, så den behöver vi inte bekymra oss över.

 

Om vi betar 800 på river får vi troligen syn av AJ, QJ?, AA, QQ.

Vi får omslag av KJ och KK (och JJ som sagt). Övriga händer - kanske syn, kanske pass.

 

Om vi passar så kommer KJ, KK (JJ), AA att beta

 

Det känns som att det är + EV att beta.

 

Troligaste handen (du betar och) han höjer med är JJ, därefter KJ, och sedan KK. Du slår hälften av dessa händer (KJ är dubbelt så vanlig som JJ/KK) (bortsätt från att KJ kanske inte höjt före men det bortser jag ifrån). Är ju också, pga det som redan ligger i potten, + EV att syna då.

 

Som sagt, otur. Skit händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad weaktajta ni är nu alltså. Förstöra motståndarens odds? Som handen utspelat sig och brädan ser ut är det högst sannolikt att motståndares chans att få in bästa handen ligger runt 10% (om han inte har JJ förstås, men då är det bara att betala av). Du ska vara överlycklig för varje liten slant som fi slänger in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Jodå, en grej som jag allt mer kommit bort ifrån är att försöka vinna alla potter jag är med i och i stället satsa på att vinna så mycket pengar det går. Men ändå:

 

”jag har 55 callar 10euro preflop blir höjd till 50, jag synar.

båda har mycket cash vid bordet.

floppen kommer 2 5 j rainbow.

jag betar 100, han synar.

turnen 7, inget färgdrag.

jag betar 250, han synar.”

 

För mig - när jag försöker läsa en spelare - går ett stort antal händer bort.

 

gdaily skrev:

Min subjektiva ranking nedan

JJ - Visst är den trolig. Han slowplayar alltså på flop och turn? Kanske...

AJ, QJs, KJs, TT, 99 - Nja, med den preflophöjningen? Är det så här ni spelar på 5/10? Jag får väl försöka utveckla min stil lite till märker jag...

AA, KK, QQ - Ja, enligt min mening.

 

Så läser jag en spelare iaf. Kanske lite väl primitivt men va fan... :D

 

Psst! Att dessutom syna ner mig till rivern med KJ med dessa bets och dessutom passa på att göra ett omslag på rivern är ett alldeles för avancerat spel för mig. Tvåpar har jag aldrig känt mig särskilt bekväm med. En kille som synar min preflophöjning och sen bettar så här hårt hela vägen sitter på set i min värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Jodå, en grej som jag allt mer kommit bort ifrån är att försöka vinna alla potter jag är med i och i stället satsa på att vinna så mycket pengar det går. Men ändå:

 

”jag har 55 callar 10euro preflop blir höjd till 50, jag synar.

båda har mycket cash vid bordet.

floppen kommer 2 5 j rainbow.

jag betar 100, han synar.

turnen 7, inget färgdrag.

jag betar 250, han synar.”

 

För mig - när jag försöker läsa en spelare - går ett stort antal händer bort.

 

gdaily skrev:

Min subjektiva ranking nedan

JJ - Visst är den trolig. Han slowplayar alltså på flop och turn? Kanske...

AJ, QJs, KJs, TT, 99 - Nja, med den preflophöjningen? Är det så här ni spelar på 5/10? Jag får väl försöka utveckla min stil lite till märker jag...

AA, KK, QQ - Ja, enligt min mening.

 

Så läser jag en spelare iaf. Kanske lite väl primitivt men va fan... :D

 

Psst! Att dessutom syna ner mig till rivern med KJ med dessa bets och dessutom passa på att göra ett omslag på rivern är ett alldeles för avancerat spel för mig. Tvåpar har jag aldrig känt mig särskilt bekväm med. En kille som synar min preflophöjning och sen bettar så här hårt hela vägen sitter på set i min värld.

Exakt så som jag tänkte när det gällde händer som jag skulle sätta Fi på, dock skulle jag lägga JJ också till dem mest troliga händer, finns ju inga drag på bordet och man har top set så varför inte slowplaya. Man kan ju lätt sätta hero som limpar in sen syn vid höjning att det är i 80% av fallen låg pp. Förstår inte hur man skulle kunna höja med QJ, KJ 5x BB. 99 och TT är kanske troliga men dem faller bort på river ganska lätt när Fi slår om all in, hero bettar ju pott bets rakt in i pre flops höjaren vilket borde betyda i dem flesta fallen set eller att hero har bestämt sig att Fi sitter på AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...