Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

tjaa, jag har spelat poker mestadels i små insatser i 4-5 år nu, lite till och från men nu de senaste 5-6 veckorna har jag kört runt 3-10 timmar om dan.

Jag satte in 9 dollar på everest och lyckades därifrån få upp de till 532$ vilket berodde på att jag i början satte 3 grymma händer i rad och gick från 6$ till 60-70$.

Nu har jag dock bara 271$ kvar då jag varit avstängd i ca 2 veckor pga av att jag måste verfiera kontot.

jag undrar hur ni gör för att "säkra" pengar, tar ni ut hälften då och då eller?

Säg att jag får upp pengarna till 600$, då funderar jag på att ta ut 300$ och spela upp de resterande 300$ till 600$ och ta ut 300$ igen, tycker ni detta låter som ett rimligt förslag?

Jag kör mest cashgame NL 0,50/1$ blinds 6 players.

Postad
tjaa, jag har spelat poker mestadels i små insatser i 4-5 år nu, lite till och från men nu de senaste 5-6 veckorna har jag kört runt 3-10 timmar om dan.

Jag satte in 9 dollar på everest och lyckades därifrån få upp de till 532$ vilket berodde på att jag i början satte 3 grymma händer i rad och gick från 6$ till 60-70$.

Nu har jag dock bara 271$ kvar då jag varit avstängd i ca 2 veckor pga av att jag måste verfiera kontot.

jag undrar hur ni gör för att "säkra" pengar, tar ni ut hälften då och då eller?

Säg att jag får upp pengarna till 600$, då funderar jag på att ta ut 300$ och spela upp de resterande 300$ till 600$ och ta ut 300$ igen, tycker ni detta låter som ett rimligt förslag?

Jag kör mest cashgame NL 0,50/1$ blinds 6 players.

Nej det låter inte som ett rimligt förslag då du kommer förlora dina 300 illa kvickt om du spelar nl100.

Ett rimligt förslag är att spela nl25 med din 600$ stora br och kliva upp till nl50 runt 1k.

Och först när du har 2.5-3k spela nl100.

Postad

shiiat, 2.5-3k?

Jag tycker att 0.50/1$ känns lågt då högsta inköp är 50$ som jag jämt sätter in och omn man då dubblar har man endast gått 50$, nl25 tycker jag känns lite väl lågt, ellr?

Postad

ooj, ursäkta mitt fel, ja kör 0.25/0.50 med en rulle på 271$.

Det är det att jag går i skolan och spelar hockey i hög serie så ja har inte så överdrivet mkt tid för poker så därför kör ja med så pass höga blinds för annars kommer jag ju knappt gå nå +.

Postad

Så länge du är medveten om att gulningsrisken är rätt stor är det bara att köra hårt. Att kompensera tidsbrist med att spela högre - tja, du hör förhoppningsvis själv hur intelligent det låter.

Postad

Men jag kör väldigt tajt vilket fungerat tidigare, sätter in max inköpet, min-bettar pockets och hoppas på att ja sätter set t.ex och färgen äss högt, nästan bara dessa händer jag bettar rejält.

Postad

Det är det att jag går i skolan och spelar hockey i hög serie så ja har inte så överdrivet mkt tid för poker så därför kör ja med så pass höga blinds för annars kommer jag ju knappt gå nå +.

3-10h om dagen under 5-6 veckor är inte direkt lite.

Postad
jag har varit sjuk minst 3 veckor under denna tid och så har jag haft 1 vecka ledit från skolan så de har blivit 4 veckor le´digt:P

Okej. Men ditt sätt att tänka, att du vill ha stora pengar snabbt är genomkorkat. Bygg stack istället ;-)

Postad
okeej, men är det då lagom me en rulle på 270$ att spela me blinds på 0.15/0,25$?

Jag hade krävt 3ggr så stor rulle än det på den nivån... $750 är en lagom BR tycker jag så som läget ser ut...

Postad

Va i helvete e mkt tid för dig då? =)

Postad

Något som är väldigt farligt när man spelar poker är att tänka på snabba pengar. Det tar tid att bygga en stabil bankrulle, för vissa längre tid än andra. Man brukar prata om att 30 inköp är lagom.

Till en början tyckte jag det var vansinnigt att man skulle behöva så många inköp, men har med tiden lärt mig att det är väldigt viktigt att känna sig bekväm. Även om du är en vinnande pokerspelare så kommer oddsen ibland gå emot dig och du kommer förlora pengar.

Vill du låta bli att gula så ta vara på de alla säger, vi ljuger inte, BR-management är sjukt viktigt.

EDIT: Det finns flera trådar i just detta ämne där de står ungefär samma sak, sök! :) Tråden borde f.ö postats i Nybörjarfrågor.

Later!

Postad

1. Behöver man $750 för NL25 så suger man.

2. Behöver man 60-100 inköp för NL400-1k så suger man.

3. Sikta på att gå upp i nivå så fort du har 20 inköp, och gå ner när du har 15 för aktuella nivån.

4. ?????

5. profit.