Carribean Stud Postad 14 Februari , 2008 Rapport Postad 14 Februari , 2008 Av 400st Sit&Go 6-manna har jag blivit 1:a 18% och 2:a 23%, så jag börjar undra om jag gör något strategiskt fel eftersom jag blir tvåa betydligt oftare än etta. När det väl är dags för heads-up brukar vi ha cirka 10blinds vardera kvar. Är det någon som har ett konkret tips för att förbättra mitt HU spel? Citera
mr-flow Postad 14 Februari , 2008 Rapport Postad 14 Februari , 2008 Av 400st Sit&Go 6-manna har jag blivit 1:a 18% och 2:a 23%, så jag börjar undra om jag gör något strategiskt fel eftersom jag blir tvåa betydligt oftare än etta. När det väl är dags för heads-up brukar vi ha cirka 10blinds vardera kvar. Är det någon som har ett konkret tips för att förbättra mitt HU spel? Anpassa dig efter motståndare, foldar han för mkt raisa alla knappar. Limpar han dåliga händer på knappen. Raisa. osv.. Citera
torax Postad 14 Februari , 2008 Rapport Postad 14 Februari , 2008 I HU är det extremt viktigt att vara aggresiv. Ingen av er kommer träffa särskilt ofta. Så aggresivas vinner oftast.. Citera
xplosivo Postad 14 Februari , 2008 Rapport Postad 14 Februari , 2008 ... Är det någon som har ett konkret tips för att förbättra mitt HU spel? Kanske spela mera HU?.. Citera
and217 Postad 14 Februari , 2008 Rapport Postad 14 Februari , 2008 Har spelat en del 6 manna sng, och under 10 bb ar det bara allin som galler, ar motsandaren dalig/alltför aggressiv sa kan du möjligtvis slowplaya stora hander, annars ar det Push and Pray med alla par , A+, K+, Q+, J8+, eller annu mera hander beroenda pa motstandaren. Citera
4queens Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Instämmer med föregående talare. Släng all riktig skit 5-2, 7-4, 8-5 m.m. Pusha med i princip allt som innehåller en 10 eller högre Citera
Recommended Posts