Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är tight regular. Foldar ofta raise pre. Jag har varit captain ett tag och styrt och ställt och Fi har inte fått komma in i sitt spel, mkt pga min pos på honom.

Kan vi överhuvudtaget argumentera en syn?

Hans HD borde inte inkludera 85, möjliga är 88,66,44 eller 1010-AA. Dock kallsynar han sällan stora kort, jag är mest rädd för 66 eller 88. Teoretiskt borde han även kunna räkna ut att jag är svag och ställer med två överkort.

***** Hand 601362584 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 februari 2008 21:51:24

Eva 55 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: dingo 456 (1400.08)

Plats 2: Hampe_ (1703.56)

Plats 3: Duekass (1960.00)

Plats 4: Hero (3073.35)

Plats 5: nulen (227.18)

dingo 456 lägg LM 5.00

Duekass lägg SM 10.00

** Giv **

dingo 456 [N/A, N/A]

Duekass [N/A, N/A]

Hero [9s, 7s]

nulen [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Hero Höj till 45.00

nulen Lägg

dingo 456 Lägg

Duekass Syna 45.00

*** Flop(Board): *** : [7h, 4k, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

Duekass Passa

Hero Satsa 100.00

Duekass Höj till 230.00

Hero Höj till 520.00

Duekass All-in 1915.00

Hero ?

Postad

Jag skulle lägga mig, tror han struntade i att höja med ett högt pocketpar, eventuellt sitter han med ett lägre pocketpar och kan då ha träffat trissen.

Men jag kanske har fel?

Sen är det ju ganska tufft att höja 97s så mycket, men jag antar att det är din spelstil

Postad

Tack för era synpunkter. Alla fattade samma beslut som jag. Med andra ord:

Hero Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1120.00

dingo 456 Lägger mig Vinst: 0.00

Hampe_ [N/A, N/A] Högsta kort sjua Vinst: 0.00

Duekass Vinner potten Vinst: 1120.00

Hero Lägger mig Vinst: 0.00

nulen Lägger mig Vinst: 0.00

Det som jag funderar på i efterhand var om raisen till 520 var onödig. Jag vet inte. Det fanns risk för att Fi testade mig och jag behövde se dels var han stod, dels hur kan tänkte spela vidare vid bordet. Storlek på beten var kanske i underkant, 580-600 hade varit mer lämpligt kanske. Jag är inte helt missnöjd med spelet, kan givetvis ses som att donka bort en del stack men jag fick den infon jag ville vilket var värdefullt just då samt i framtiden.

Postad

Spelet gör jag av tre anledningar

1) jag vill veta hur han står, vad han spelar och hur han spelar

2) han är tom och vill testa mig. fi må vara tight, men han är även rutinerad och duktig och inser att han måste agera någon gång. om han är tom eller sitter med TP/oc och jag visar styrka är han såpass kontrollerad att han kan släppa.

3) jag investerar 500, har viss FE från Fi:s sida, har vissa outs om han kallsynar. Annars kan jag lägga handen och räkna hem lite eqt på min table-image, vilket kan löna sig senare.

Kul att det blev en diskussion. Jag ska fundera lite mer på handen och bestämma mig för om det är ett tomtespel eller ett helt ok spel.

Postad

2) han är tom och vill testa mig. fi må vara tight, men han är även rutinerad och duktig och inser att han måste agera någon gång. om han är tom eller sitter med TP/oc och jag visar styrka är han såpass kontrollerad att han kan släppa.

3) jag investerar 500, har viss FE från Fi:s sida, har vissa outs om han kallsynar. Annars kan jag lägga handen och räkna hem lite eqt på min table-image, vilket kan löna sig senare.

Kul att det blev en diskussion. Jag ska fundera lite mer på handen och bestämma mig för om det är ett tomtespel eller ett helt ok spel.

I came

Postad

Så, vart står han, vad spelar han och hur?

Saken är ju att om du sitter på en bluff så kan det vara ok spelat, men att göra om en såpass duglig hand till mer eller mindre totalbluff känns ju riktigt spew.

Postad

wp.

En annan linje kanske skulle vara att bara syna hans första raise för att se vad som händer på turn. Skjuter han hårt på turn känns det som du kan lägga med gott samvete om du inte träffa en 7:a till.

(Kåkvarning dock på honom)

Checkar han däremot turn får du ju se både turn och river "gratis" för att sedan bestämma dig om han bettar river.

Tycker dock ditt spel var kanon, du kunde loosat betydligt mer.