Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har under ungefär ett år nu, spelat poker. Det har förmestadels blivit Sit&Go's-spel, men jag tycker att denna spelform börjar bli lite enformig. Jag har spelat lite cashgame då och då utan framgång, men tänke nu prova spela det lite seriösare.

Jag har nyligen tagit ut stora delar av rullen och har nu $150 som jag ska bygga på via NL10-spel på FTP.

Syns vid borden!

Jigsaw

Postad
Varför just på Full Tilt?

Lycka till!

Ända siten jag har pengar på för tillfället. Körde tidigare på PS och FTP eftersom jag nästan bara spelade S&G's. Är för slö för att byta, hehe.

Men har du förslag på site så vill jag gärna höra!

Love that avatar. :)

;-)

Postad

För att nå framgång på en sån låg nivå som NL10 tipsar de flesta om att spela väldigt enkel ABC-poker och mycket TAG. Nu är väl FTP en av de tightare siter på låga nivåer, men jag har väldigt svårt att få denna tighta strategi att funka. Jag foldar och foldar, sen när jag får en bra hand höjer jag 3,5-4xbb och alla lägger sig. Jag tycker faktiskt inte att spelet är så löst som de påstås på NL10.

Jag har iaf nu spelat ca. 1000 händer varierat med sex och åtta bord på skärmen, under två sessions. Resultatet ligger på +$35 varav $20 var bonusdollar. Alltså har jag spelat in $15 på 1k händer, detta kan väl knappast vara godkänt? :)

Postad

8-tablade 700 händer nyss med ett resultat på -$25.

Har en förmåga att tappa på tok för många småpotter hit och dit, vilket i längden blir en del pengar. Det var helt klart det som gjorde att resultatet blev som det blev.

Ska studera lite i PO och försöka täppa igen luckorna!

EDIT: Ser direkt att det är röda siffror på SB, BB, UTG och UTG+2. Detta tyder helt klart på att jag spelar för många händer i dålig position. Det är endast gröna siffror på de fyra sista positionerna.

Även fast jag tycker mig själv spela tight så visar inte riktigt statistiken så. Har förlorat stora potter med skräphänder som t.ex. T7s, T7off, AJ, K9, J8.

Ska tänka på dessa två saker nästa gång, att spela ännu tightare och vara ännu mer noggrann med positionsspelet.

Postad
8-tablade 700 händer nyss med ett resultat på -$25.

Har en förmåga att tappa på tok för många småpotter hit och dit, vilket i längden blir en del pengar. Det var helt klart det som gjorde att resultatet blev som det blev.

Ska studera lite i PO och försöka täppa igen luckorna!

EDIT: Ser direkt att det är röda siffror på SB, BB, UTG och UTG+2. Detta tyder helt klart på att jag spelar för många händer i dålig position. Det är endast gröna siffror på de fyra sista positionerna.

Även fast jag tycker mig själv spela tight så visar inte riktigt statistiken så. Har förlorat stora potter med skräphänder som t.ex. T7s, T7off, AJ, K9, J8.

Ska tänka på dessa två saker nästa gång, att spela ännu tightare och vara ännu mer noggrann med positionsspelet.

flyers är ett skämt

OILERS FTW!!!!!!!!!!!!!!!

Postad

Drog upp fyra bord, satt och svettades som en gris pga alvedon och lyckades gå -$16 på ca. 100 händer. Borde inte ha dragit upp ett ända bord med tanke på hur jag mår just nu.

Må väl, hej

Postad
Har du damp, eller varför spelar du på så många bord när du säger själv att du suger på CG?

För att behålla disciplinen?

Räcker dock med 4 bord kanske om man inte tycker man har koll.

1.5 BI på 1k händer = 7.5ptbb/100 =

$300 på 20k händer.

7.5 är helt ok, men tror de flesta säger att det är på tok för lågt på NL10

Postad
Ända siten jag har pengar på för tillfället. Körde tidigare på PS och FTP eftersom jag nästan bara spelade S&G's. Är för slö för att byta, hehe.

Men har du förslag på site så vill jag gärna höra!

Njae, jag hatar FT, kan inte plussa på CG där. Och vad jag förstått så är det väl minst kassa spelare där också. Sen kan det ju vara värt att bonushora lite? Antar du har rb på FT?

Postad

usch å fy på cashgame.. inser nu varför jag gått över på sng's igen,varje gång jag gett mig på cashgame ett tag. Jag saknar slutstriden och när man verkligen känner att man vinner ngt. Nivåerna min BR klarar av är verkligen inte motiverande i CG. Det är annorlunda i SnG's då det inte bara är pengarna som är viktigt, utan då är det också en jävla prestige att ta den där jävla första platsen.

Detta var mig allt ett jävla värdelöst projekt, lås tråden modd

Sköt om er!