Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kanske skriver en längre presentation senare, orkar inte just nu. Har just tiltat bort en enorm summa pengar på höga nivåer och tänker därför påbörja en nystart mha pokerforyms dagboksfunktion som tiltstopper.

Jag är 20 år av homosexuellt manligt kön. Pluggar heltid och spelar poker vid sidan om för att slippa ta studielån. Allmänt sportintresserad sedan födseln. Snäll, omtänksam och humoristisk irl, elak, kaxig och dryg på nätet. Tidigare användare på pf med vilja att vara anonym.

Dagboken kommer bestå av enbart poker och bara marginellt om mitt vardagliga liv då jag helst håller mig anonym.

(BRkraven lånade från Bigking. En av forumets bästa dagböcker IMO)

Start: 200$

.25/.5 -> $0-$1,000

0.5/1 - $1,000-$3,000

1/2 -> $3,000-$10,000

2/4 -> $10,000-$15,000

3/6 -> $15,000-$30,000

Kommer göra en del mindre uttag för att hålla mig vid liv, men målet är att bygga rulle till så stor del som möjligt.

Sajt och nick är hemligt tills vidare.

Postad

Fi är den största NITen jag sett. Jag vet att alla (om nu någon svarar) kommer skrika autosyn. Men jag är tveksam. Fi spelar 20/5/0.8 HU, vilket är väääldigt tight. Vi har aldrig gått till showdown i en hand han höjt mig i på drygt 100 händer. Han har aldrig överbetat tidigare. Vad består hans range av? Bara set?

BB: $55.05

Hero (SB): $95.15

Pre-Flop: K:spade: J:club: dealt to Hero (SB)

Hero raises to $1.50, BB calls $1

Flop: ($3) K:club: 8:club: 7:spade: (2 Players)

BB checks, Hero bets $2, BB calls $2

Turn: ($7) J:spade: (2 Players)

BB checks, Hero bets $5, BB raises to $51.55 and is All-In

River: ($110.10) 3:club: (2 Players - 1 is All-In)

Results: $110.10 Pot ($0.50 Rake)

Postad

Fi är 88/42/4.75 och jag är INTE impad av hans spel.

SB: $53.50

Hero (BB): $53

Pre-Flop: 5:club: A:club: dealt to Hero (BB)

SB raises to $1.50, Hero calls $1

Flop: ($3) 5:heart: Q:club: 7:diamond: (2 Players)

Hero checks, SB bets $2, Hero calls $2

Turn: ($7) 7:club: (2 Players)

Hero checks, SB checks

River: ($7) J:diamond: (2 Players)

Hero checks, SB bets $4, Hero calls $4

Results: $15 Pot ($0.50 Rake)

Postad

Sist jag kollade in skulle du börja med $800 & nu $200, känns det inte lite tufft med bara 4 inköp? När jag spelar HU svänger det ruskigt mycket, ena stunden är jag minus 5 inköp och andra stunden är jag plus 7 inköp.

Tycker du borde sätta in dom $600 du tog ut? och fortfarande nöta nl50.

Postad

12/2 START $200

Dag1 $208,05 +$108,05

Träffade alla floppar och bombade. Inte så svårt att plussa när man träffar så bra.

Hoppas för övrigt på att bara behöva en vecka vardera på .25/.5 och .5/1 samt två veckor på 1/2. Sedan börjar liret åtminstone lite smått på riktigt.

Postad
Sist jag kollade in skulle du börja med $800 & nu $200, känns det inte lite tufft med bara 4 inköp? När jag spelar HU svänger det ruskigt mycket, ena stunden är jag minus 5 inköp och andra stunden är jag plus 7 inköp.

Tycker du borde sätta in dom $600 du tog ut? och fortfarande nöta nl50.

Ändrade mig. Bestämde mig för att spela helt efter BigKings regler vid hans nystart. Gular jag sätter jag in $200 friska.

Postad
Ändrade mig. Bestämde mig för att spela helt efter BigKings regler vid hans nystart. Gular jag sätter jag inte $200 friska.

Så du sätter INTE in nya då? Lägger du av helt då eller? känns som att du behöver en del flyt här i början med en så liten rulle. Så GL! ;-)