Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Liveturnering med 16 startande och tre prisplatser. Prisplanen är relativt platt, varför det inte spelar så stor roll om jag placerar mig 1, 2 eller 3:a. Jag är helt ny i gänget och har ganska vaga reads på de flesta spelarna. Över lag verkar de flesta motspelarna väldigt rutinerade. Jag har alltid upplevt AJs som en besvärlig hand, detta är inget undantag.

spelare 1 UTG

spelare 2

spelare 3, CHIPLEADER ( cirka 35-40k)

spelare 4 (cirka 20k)

spelare 5 BUTTON (10-20k)

spelare 6 SB

HERO, BB ( cirka 17k)

spelare 6 post SB 500

HERO post BB 1 000

Dealt to HERO :Ah:, :Jh:

UTG - fold

spelare 2 - fold

CHIPLEADER - RAISE 3 000

spelare 4 - CALL 3 000

BUTTON - CALL 3 000

SB - fold

HERO ?

Chipleader är ganska lös, dessutom har han kört hårt mot oss mindre stackar. Dock tror jag han är den den enda som kan ha en bra hand, då dem efter borde ställt eller reraisat med en bättre hand.

Handen känns bra, situationen känns inte fullt lika bra.

Fold?

Har fram till nu haft en lång period med kalla kort. Känns svårt att vänta in en bättre hand än så här. Aight?

Syn?

Känns sådär. det skulle ge 13,5k i potten, och jag skulle ha 14k över att manövrera med på floppen. Dessutom har jag sämst position.

Ställa?

Sjukt lockande, men det känns som att vem som helst har odds att syna, tex ett pocketpar, höga sekvenskort i färg, mm. Kan jag skrämma någon till fold med knappt två ggr pott ställ, eller är det bara att räkna med syn, och i så fall med av vad? Hade lätt ställt om det bara var mot en spelare.

Postad
Om någon synar med en sämre hand med massa döda pengar i potten är det något dåligt menar du?

Det i sig är givetvisbra, skulle gärna ta en coinflip mot en spelare.

Jag var lite otydlig, men jag menade att jag kunde bli synad av mer än en person och minska chansen att vinna handen.

Eftersom det i princip var samma pris för placering 1-3, så skulle jag rent teoretiskt hellre tex köra 50% att dubbla upp, än 25% att fyrdubbla upp, då jag inte behöver spela för att komma etta. Samtliga stackar (utom möjligen knappen) täcker mig, så jag åker ut med huvudet före om det skiter sig.

Postad

Tack för alla svar!

Jag ställde och blev synad av chipleadern med AK i annan färg, som därmed blockade mitt ess och skickade hem mig.

Anledningen att jag kände mig osäker var att det var så många motspelare med i potten, och jag hade ändå 16bb kvar och därför hade kunnat vänta in ett bättre läge att dubbla upp, eller bara roffa åt mig blinds av mellanstackarna.

De flesta här tycktes vara inne på min linje, så det känns ändå som att jag gjorde rätt. Det var såklart snopet att åka ut, men så länge beslutet i sig är rätt så är det lättare att ta det enskilda negativa resultatet.