Gå till innehåll

NLT - $0.5/1, kraftig förlust, lägger av en tid framåt!


Eddie88

Recommended Posts

Satte in 100 usd på multipoker som jag kämpat in på prima nätverket i några veckor på microlimit och SnGs. Nu började jag spela på multipoker tänkte jag spelar in deras bonus på 50 usd 500 rakade händer. Jag blir totalt rape:ad. Har nu förlorat 70 dollar på 1 timme och tvivlar just nu på om jag ska fortsätta spela poker, jag har köpt 5 böcker spelat ett antal timmar varjedag och nu förlorar jag så pass mycket, (mycket för mig just nu). Jag vinner Sngs men jag kan tydligen inte vinna på cashgames, jag får in två par dem höjer ut mig- sitter på bra starthänder vips höjer dem 4 dollar, ständigt. Jag vet att man blir utdragen, men såhär kan jag ju inte tjäna pengar. Så jag lägger av en tid framåt. Antagligen är jag väl en tomte enligt er.

 

* RP och flytt till resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att förlora 70 dollar på 0.50/1 är ju ingenting, inte ens 2 inköp på partynätverket.

Tycker inte du ska deppa ihop för det, taskigt och loosa nästan allt du har inne men om man har 100dollar som "pokerpengar" och sätter sig och lirar 0.50/1 får man nästan skylla sig själv :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar också främst 0,5/1 på Party och precis som WeeM skriver så är $70 ingenting. Själv lyckades jag förlora >$300 på en timme där för nån vecka sen. 9h senare så var jag brakeeven :D

 

Det jag vill få fram med det här inlägget är att du måste ha en större bankrulle för att sitta på en sån level. Minst 12inköp skulle jag råda dig och det är inte speciellt mkt det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick desstubättre dagen efter. hade drygt 50 dollar kvar och 250 händer kvar till bonusen på 50 dollar. Satte mig på ett 0.5/1 FL bord och ett 0.5/1 NL bord, efter 1 timme låg jag på 140 dollar, jag spelade väldigt tajt och disiplinerat. 1 timme senare, hade jag spelat bonus händerna och fick bonusen, dock hade min stack gått ner till 107 usd, men sammanlagt blev det alltså runt 160 usd med bonusen.

 

Det jag förlorade på i början var NL, då en kille fick in flush på rivern fastän jag bettat både på floppen och turnen hårt synade han mig alltså- och därför låg jag back dagen innan. Jag åkte som sagt på 4 stycken bad beats den dagen, men det jag märkt med dessa eviga synare är att det är fruktansvärt svårt att spela emot dem, och jag har väl ändrat lite av min strategi emot dem- går mer in med selektiva händer nu. Jag har fortfarande svårt med höga kort- som jag märkt går många med när man höjer rejält bara för att potten växer och sen prickar dem in nått på floppen och höjer stort- då blir man nästan tvungen att lägga sig.

 

 

FL gick det bättre på igår, men raken äter upp en om man är för tajt på FL. Kommer nu ta ut pengarna från multipoker, och hora vidare:).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj då, förlorat drygt ett inköp på NL och tänker lägga av med poker!? Är det ett skämt eller? Jag låter säkert jättedryg nu men det tycker jag mig kunna få vara i det här fallet. Strax före jul förlorade jag runt 15 inköp (750bb) på min nivå, på två dagar. Då kan vi börja snacka om att gå dåligt, och då är jag garanterat inte värst med det heller. (Bör kanske påpeka att jag vinner "normalt"). Nej, läs någonting om money management och poker och hitta en lagom nivå att lira på, om några få "riggade" händer kan göra att det svider ordentligt i kassan vet du att du är på fel nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag förlorade på i början var NL, då en kille fick in flush på rivern fastän jag bettat både på floppen och turnen hårt synade han mig alltså- och därför låg jag back dagen innan. Jag åkte som sagt på 4 stycken bad beats den dagen

Oj, det var en riktigt bad beat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumma svar och dumma påhoppningar Eury...jag skrev bara ett inlägg dumt att förstora det hela, med taskiga kommentarer. Jag är ej 16-17, syftade du på 88 efter mitt nickname så skulle jag förstå det, men tydligen menade du att mina inlägg är korkade eller omogna-detta är ett forum och jag la bara in ett inlägg vill inte bli påhoppad av nån fjolla som tror han är nån pokerkung. Men tack för dem andra svaren av övriga, jag är förresten 28---och inte 17.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar alltså, en swing på -70bb.

Läs Ola's artikel om bankrulle för big bet-poker så ser du att hans rekommendation för rulle är 3000bb, innebärandes att du bör vara beredd att förlora BRA mkt mer än 70bb.

Om du förlorar 700bb så kan du komma och dra en tår på "Gråt ut hos farbror Hristo", men som fallet är nu förstår jag inte vad du håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningar till att ha '88' i sitt nick utan att för den skull vara 16-17 år:

 

1. Ens favorithand i poker är pocket 88

2. Ens favoritspelare i någon sport har #88 på tröjan (basket/hockey antagligen)

3. Det nick man skulle ha var upptaget (Eddie) och man var tvungen att lägga till en slumpmässig siffra efter det.

4. Man hänger på forum för pojkar med under medelbegåvning och extrema högeråsikter

 

Anledning 1-3 är ju helt legitima så vi kan väl ta och förutsätta att det är någon av dem tills någon säger något annat? :)

 

 

Sen vill jag i och för sig hålla med om att det inte är något vidare extremt "bad beat" att torska mot en flush-chaser (snarare vardagsmat) eller att tappa ett inköp på den nivå man spelar. Klart det är irriterande men jag tror faktiskt att om en förlust på 70bb påverkar en ska man nog gå ner lite i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visseligen har dom rätt, variansen är stor på NL så du kan förlora mycke mer även fast du egentligen är en vinnande spelare. men hur som helst är de ändå fruktansvärt surt å förlora nästan hela rullen direkt. testa spela på en lägre nivå eller kör FL så blir riskerna att du gular iaf lite mindre. eller spela på nån site som har microlimit NL bord, typ 005/010

 

Ja är en tävlingsmänniska själv och ja blir helt rasande om ja förlorar ett inköp, eller går minus en dag även fast de händer rätt ofta. men de är lika dant med va ja än gör. ja är väl helt enkelt en väldigt dålig förlorare, kanske är likadant med dej.

 

hur som helst, forsätt spela and may the flop be with you.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...