Gå till innehåll

Om motivation


decoy

Recommended Posts

Alltså, för att inflika en liten notis i debatten; hur kan du tycka att det är "dåligt" att bli badbeatad på en nivå som bör vara svårare än den du befinner dig på? Med detta menar jag alltså ordets innebörd; du får in degen som favorit och blir utdragen.

 

Själv blir jag jävligt glad om mitt förlorande spel beror på badbeats och inte p.g.a. att jag blir utspelad av den högre nivån. Tyvärr så låter det till viss del som att du snarare blir utspelad än "badbeatad".

 

Det som jag brukar göra för att gå upp i nivå är att lägga undan en viss skott-summa som jag använder mig av. En viktig sak som många gör fel i när de skottar; de behandlar pengarna som om de vore guldtackor. Avse en mängd skottpengar, och spela med dem på samma sätt som du gör på nivån under. Då tror jag nog du successivt kommer att kunna ta steget till nya nivån. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, för att inflika en liten notis i debatten; hur kan du tycka att det är "dåligt" att bli badbeatad på en nivå som bör vara svårare än den du befinner dig på? Med detta menar jag alltså ordets innebörd; du får in degen som favorit och blir utdragen.

 

Själv blir jag jävligt glad om mitt förlorande spel beror på badbeats och inte p.g.a. att jag blir utspelad av den högre nivån. Tyvärr så låter det till viss del som att du snarare blir utspelad än "badbeatad".

 

Det som jag brukar göra för att gå upp i nivå är att lägga undan en viss skott-summa som jag använder mig av. En viktig sak som många gör fel i när de skottar; de behandlar pengarna som om de vore guldtackor. Avse en mängd skottpengar, och spela med dem på samma sätt som du gör på nivån under. Då tror jag nog du successivt kommer att kunna ta steget till nya nivån. GL!

 

Hur kan du dra slutsatsen att jag blivit "utspelad" på den högre nivån? Men OK, du kan ha rätt såtillvida att jag spelat alltför försiktigt - och därmed sämre - på den högre nivån.

 

Jag gillar din analys där med"guldtackorna"!! Där träffar du nog mitt i prick! Jag behandlar nog faktiskt pengarna på den högre nivån just som om de vore guldtackor. Vet inte varför, antar att det beror på de högre inköpen och psykologin med det.

 

Detta var nog det klokaste jag läst här på länge! Tack för detta! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha..

 

 

ang motivation kan jag inte ge nått tipps, alltid tyckt poker varit sjukt tråkigt.

 

och 30k breakeven är som sagt inte så mycket.

 

är själv inne på 100k nu, halvkul

 

Det jag menar är att det är normalt mänskligt beteende att reagera kraftigare på en downswing än en uppswing. Om det är så kommer du må så mycket sämre de gånger du förlorar än de gånger du vinner, ergo antagligen inget spelmissbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning att du inte plussat på 100k händer kan vara att du är jättedålig?

 

Ursäkta, men varenda nivå har en majoritet av spelare som FÖRLORAR. Lägg till att de flesta som spelar på NL100 eller mer har gått upp i nåva någon gång, dvs de BORDE vara vinnande. Matten måste stämma ändå. De flesta förlorar. Värdet på on-line poker torde inte gå upp heller. Jag bockar och bugar gärna till de som vinner mycket, men också. Varenda hobby-spelare som inte rakt ut förlorar är förbannat duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat så mycket och så länge som du säger men ändå inte plussat mer än 100k kan det nog vara dags att inse att poker inte är din grej. Det är ruskigt dåligt. Tryter även motivationen kan du nog också glömma framsteg.

Hur mycket har du själv plussat då? Nu snackar vi om pengar du inte senare har spelat bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej suger är fel ord. Suger antar jag att man gör när man backar. Just det här är bara dåligt... För en "vanlig" hobbyspelare är det ju helschysst att klämma 100k på lite grind här och lite grind där över ett par år, men den här killen har NÖTT poker i 2.5 år och står typ, still? Och efter 2.5 år kommer han och klagar över sin första 30k BE stretch.. Nä något stämmer inte. Nöjer mig med att tro att han överskattat tiden han lagt ner och således är en duktig hobbyspelare likt alla andra helt enkelt.

 

Mkt kärlek :heart:

Faktum är att få spelare har hunnit bli särskilt rutinerade inom två års tid så 100 000:- ser jag trots allt som riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...