Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Lagom svalt intresse. Fan vad tråkig man är då! :oops:

Inne en kort sväng och sväng och träffade seminuts på 50-100 och fick betalt, sen lite 10-20 bord också. Fick in det från knappen med AK vs AA i SB, semitilt på det då jag säger till mig själv att inte spela på det viset.

Nåja, plus är plus så får vara nöjd på den lilla tiden jag spelade. Nu blir det Prologen i Lund, för den oinsatte handlar det om handbollsturnering mellan alla Skånes elitlag i stort sätt. YIF-Malmö som skall beskådas!

Du spelar högt på SvS och NL200 på ongame? Explain :-P

Sedan så träffade jag en två outare mot dig på river i en vanlig pott som aldrig vart så stor. Du vart inte så glad :-P. (ongame)

Lycka till!

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du spelar högt på SvS och NL200 på ongame? Explain :-P

Sedan så träffade jag en två outare mot dig på river i en vanlig pott som aldrig vart så stor. Du vart inte så glad :-P. (ongame)

Lycka till!

Har i stort sätt hela min rulle på SvS. Satte in 650$ mest för att prova klienten och sådär, men stannade kvar. Gillar även utmaningen att bygga rulle, det är skoj!

Oj, ber om ursäkt för det där. Har varit ruskigt frustrerad på OnGame på senaste, antar det var den senaste i raden bara. Därför du fick höra :oops:

Ps. Nick?

Postad

Finns det något mer underbart än att nyss inlett lördagsgrinden och flickan, som man släppt iväg på kräftskiva med tjejerna, skickar sms:

Så du har haft sex med X? (en av hennes bästa vänner) Ditt jävla äckel!

Fan bara att stänga ner direkt för att bli felaktigt anklagad är fan bland det värsta man kan råka ut för. Jag gick igång direkt och påbörjade försvaret men hon vägrade tro på mig. När jag frågar vem som sprider dessa osanna rykten så vägrar hon svarar. Sitter och bara kokar..

Postad
Finns det något mer underbart än att nyss inlett lördagsgrinden och flickan, som man släppt iväg på kräftskiva med tjejerna, skickar sms:

Så du har haft sex med X? (en av hennes bästa vänner) Ditt jävla äckel!

Fan bara att stänga ner direkt för att bli felaktigt anklagad är fan bland det värsta man kan råka ut för. Jag gick igång direkt och påbörjade försvaret men hon vägrade tro på mig. När jag frågar vem som sprider dessa osanna rykten så vägrar hon svarar. Sitter och bara kokar..

Fyfan va vidrigt. Nu är inte jag ngn expert på förhållanden, men står allt rätt till när hon direkt tar andras parti gällande anklagelserna? Har ni varit tillsammans länge?

Postad
Fyfan va vidrigt. Nu är inte jag ngn expert på förhållanden, men står allt rätt till när hon direkt tar andras parti gällande anklagelserna? Har ni varit tillsammans länge?

Inte jag heller..

Postad

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-4229031-153

played at "Santa Rosa" for USD RM from 2009-09-05 18:40 until 2009-09-05 18:41

Seat 2: omahafan24 ($791 in chips)

Seat 4: Baluupaz ($226.15 in chips)

Seat 5: FaFantti ($483.90 in chips)

Seat 6: ACESFACES2 ($288.30 in chips)

Seat 8: jannu17 ($152 in chips)

ANTES/BLINDS

omahafan24 posts blind ($1), Baluupaz posts blind ($2).

PRE-FLOP

FaFantti folds, ACESFACES2 folds, jannu17 raises to $8, omahafan24 folds, Baluupaz raises to $25, jannu17 bets $152 and is all-in, Baluupaz calls $152.

FLOP [board cards: 3 of Diamonds,Queen of Clubs,9 of Clubs ]

TURN [board cards: 3 of Diamonds,Queen of Clubs,9 of Clubs,10 of Spades ]

RIVER [board cards: 3 of Diamonds,Queen of Clubs,9 of Clubs,10 of Spades,Jack of Diamonds ]

SHOWDOWN

jannu17 shows [ King of Hearts,Ace of Clubs ]

Baluupaz shows [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ]

jannu17 wins $302.

Postad

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-4229179-158

played at "Volos" for USD RM from 2009-09-05 19:03 until 2009-09-05 19:04

Seat 5: Baluupaz ($422 in chips)

Seat 6: smeltet ($600.90 in chips)

Seat 7: -BlackKitty- ($411.60 in chips)

Seat 8: BagItUpPlz ($610 in chips)

ANTES/BLINDS

BagItUpPlz posts blind ($2), Baluupaz posts blind ($4).

PRE-FLOP

smeltet raises to $16, -BlackKitty- calls $16, BagItUpPlz calls $16, Baluupaz raises to $88, smeltet bets $600.90 and is all-in, -BlackKitty- folds, BagItUpPlz folds, Baluupaz calls $422 and is all-in.

FLOP [board cards: 9 of Clubs,Queen of Clubs,8 of Hearts ]

TURN [board cards: 9 of Clubs,Queen of Clubs,8 of Hearts,2 of Hearts ]

RIVER [board cards: 9 of Clubs,Queen of Clubs,8 of Hearts,2 of Hearts,Queen of Diamonds ]

SHOWDOWN

smeltet shows [ Jack of Clubs,Queen of Spades ]

Baluupaz shows [ King of Clubs,Ace of Clubs ]

smeltet wins $874.

Postad

Såja, då har man lyckats mecka ihop HM åtminstone trots min extremt medelmåttiga kunskap om datorer och allt runt omkring. Det blir en liten extra krydda och motivation när man kan se resultat och annat trevligt tycker jag!

Ikväll blir det träning så jag missar Malta-Sverige men det är väl inget man bör gråta blod över direkt, brukar bli ganska trista matcher mot blåbärsnationerna. Håller tummarna för att Berg återigen får spela och måla!

Ser i så fall mer fram emot England-Kroatien klockan 20:45 och senare inatt Söderling vs Federer. Jobba in vinsten en gång i livet nu då, Söderling!

Edit:

SvS ville inte riktigt som jag ville, dvs blev inte importerade. Några förslag?

Postad

Gick in och spelade lite i väntan på tennismatchen som startade ett par timmar senare än förväntat. Spelade lite 50-100 och lite 25-50 och det gick bra, slutade 18k upp eller något. Fint!

Kan man bara converta händer under tiden man spelar eller?

Postad
Hur går det med tjejen!

Håll dig till svs, verkar vara bättre riggad där! :mrgreen:

Hon fick för sig att sitta och läsa igenom hela dagboken och där fanns en del grodor så detta gjorde henne lite sur så jag har lovat att inte skriva om henne mer.

Pokern går dock bra. Har nog inte spelat mer än 10h denna månaden och ligger runt 65k upp eller något så det är bra!

På tisdag drar jag och flickvännen till Tunisien. Det är välbehövligt och ett bra break i vardagen. Blir väldigt skönt!

Postad
Hon fick för sig att sitta och läsa igenom hela dagboken och där fanns en del grodor så detta gjorde henne lite sur så jag har lovat att inte skriva om henne mer.

Pokern går dock bra. Har nog inte spelat mer än 10h denna månaden och ligger runt 65k upp eller något så det är bra!

På tisdag drar jag och flickvännen till Tunisien. Det är välbehövligt och ett bra break i vardagen. Blir väldigt skönt!

Ok timlön ! :-D

Postad
Ok timlön ! :-D

Hehe, den går inte att klaga på. Synd det inte var så varje månad!

Nu har man nyss kommit hem efter match, förlust med 2-1 efter ytterligare en helt okej insats. Kunde varit i ledning med 3-1 i paus men våra avslut är sällan särskilt vassa. Istället kommer ett skitmål åt andra hållet, tungt.

Nu varvar man ner med 2h PL-fotboll innan det är dags att sticka till flickvännens 20års-fest. Kommer nog bli en mycket trevlig kväll!

• 2 weeks later...
Postad

Hemkommen från Tunisien i tisdags med ett jävla lock för vänster öra. Helt sjukt vad irriterande det är och när jag idag ringde vårdcentralen fick jag som råd att tryckutjämna och tugga tuggummi. Vad fan tror dom jag gjort i en jävla vecka?

Pokern då..

1300$ upp efter 2h spel tror jag det var ikväll så det går åt rätt håll. Hade ändå bland annat en AI med QQ vs 88 där 8an föll retligt på river. Känns ändå väldigt stabilt!

Har inte lirat på SvS på ett bra tag men även där har det gått bra denna månaden den lilla tiden jag spelat. Ser ut att bli en helt okej månad!

Postad

Har suttit i tre timmar och spelat och plussade 600 dollar. På slutet har öldrickandet eskalerat och jag tror att jag insåg mina gränser och lämnade spelborden i precis rätt ögonblick.

Just i detta nu är min polare som jag snackar med på msn ute och kollat om det är någon utanför hans hus som ville spöa honom. Han fick ett anonymt samtal där någon berättade att han/hon/dom stod utanför hans hus och ville göra upp. Jag väntar spänt på hur det går!

Imorgon är det b-lagsmatch. Inte många timmars sömn. Halv misär!

Postad
Lite halvsunkigt om du inte åker dit och hjälper till om det är flera mot honom ;-)

Åker dit?

Hade varit förbannat komiskt om han sagt "Fan, dom är 5 pers mot mig. Kom hit!" och jag tagit bilen och blivit tagen för rattfylla halvvägs dit. Det är kanske 2 minuter med bil också men orka springa?

Postad

Rullen på OnGame börjar närma sig 10k$ för övrigt. Ruskigt nära! Satte in 650$ för ett par månader sen och har inte direkt tokgrindat så jag är nöjd. Ännu ett lyckat projeket. Boooooooooom!

Postad

Jag gillar inte läget. Får sällan in det bra här? Har ingen read på honom alls, hur spelas den då bäst? Ändå raisa och få in det?

***** Hand History for Game 55684738124 ***** (On Game)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, September 29, 06:55:08 ET 2009

Table Arica (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 4: bob_charlie1 ( $395.00 USD )

Seat 6: S.L.Equiset ( $414.80 USD )

Seat 8: NoTaMistake ( $414.00 USD )

Seat 1: Baluupaz ( $407.00 USD )

bob_charlie1 posts small blind [$2.00 USD].

S.L.Equiset posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Baluupaz [ Kc Ks ]

NoTaMistake folds

Baluupaz raises [$12.00 USD]

bob_charlie1 folds

S.L.Equiset calls [$8.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 3d, 4c, 6h ]

S.L.Equiset checks

Baluupaz bets [$18.00 USD]

S.L.Equiset raises [$62.00 USD]

Baluupaz

Bara att köra? Jag kommer ju garanterat slå om med set. Om man slår om och får omslag all in? Inget att tänka på?

***** Hand History for Game 55686071108 ***** (On Game)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, September 29, 07:06:23 ET 2009

Table Daressalam (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 4: NoTaMistake ( $402.00 USD )

Seat 5: Baluupaz ( $394.00 USD )

Seat 7: executus9 ( $532.70 USD )

Seat 8: funkydrunky ( $400.00 USD )

Seat 3: lapsandepser ( $768.90 USD )

NoTaMistake posts small blind [$2.00 USD].

Baluupaz posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Baluupaz [ 7d 9d ]

executus9 raises [$14.00 USD]

funkydrunky calls [$14.00 USD]

lapsandepser folds

NoTaMistake folds

Baluupaz calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Td, 5d, 6c ]

Baluupaz checks

executus9 checks

funkydrunky bets [$25.00 USD]

Baluupaz ?

Bättre att skjuta även turn?

***** Hand History for Game 55676252375 ***** (On Game)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, September 29, 06:54:03 ET 2009

Table Fayetteville (Real Money)

Seat 8 is the button

Seat 5: Baluupaz ( $384.00 USD )

Seat 6: eikulisaa ( $201.80 USD )

Seat 7: MadMichele ( $693.50 USD )

Seat 8: 4XLudoman ( $410.70 USD )

Baluupaz posts small blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Baluupaz [ Jd Ks ]

eikulisaa calls [$4.00 USD]

MadMichele calls [$4.00 USD]

4XLudoman calls [$4.00 USD]

eikulisaa calls [$12.00 USD]

MadMichele calls [$12.00 USD]

4XLudoman calls [$12.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 9d, Kd, 9s ]

Baluupaz bets [$30.00 USD]

eikulisaa calls [$30.00 USD]

MadMichele folds

4XLudoman calls [$30.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2h ]

Baluupaz checks

eikulisaa checks

4XLudoman checks

** Dealing River ** [ 8c ]

Baluupaz checks

eikulisaa bets [$78.00 USD]

4XLudoman calls [$78.00 USD]

Baluupaz ?

Postad

Synar floppen med KK, tycker det funkar med både syn och raise med 97 och raisar större med KJ pre. Varför bara 12? Kommer ju alltid få många syn och sällan särskilt roliga spots från vår position, precis som denna.

Postad
Synar floppen med KK, tycker det funkar med både syn och raise med 97 och raisar större med KJ pre. Varför bara 12? Kommer ju alltid få många syn och sällan särskilt roliga spots från vår position, precis som denna.

Har 12 som standard och spelade nog för många bord för att lägga märke till vad som hände = tre limpare. Höjer nog ~20 där om jag är lite uppmärksam.

Postad

Blir en riktigt bra månad. Har inte spelat så mycket egentligen men det jag spelat har gått bra så jag är mycket nöjd. Har blivit mestadels OnGame nu på senaste och SvS har fått ta en paus. Har funderingar på att sätta in lite pengar på andra sajter också. Förslag?

Ikväll blir det fotbollsträning och sen ta det lugnt i soffan. Imorgon börjar flickvännen på sitt nya jobb så blir väl en lugn kväll och sen upp tidigt imorgon, skall in till Malmö och besöka brorsan samtidigt hade jag tänkt. Hennes nya jobb innebär mer tid för poker också förhoppningsvis!

Postad

Gick in en kort sväng på SvS också och plockade 13k men enligt HM blev det bara 7-8k. Missades en förbannad massa händer och då ställer jag mig frågan: Hur löser man detta?

När convertern har varit igång en halvtimme typ så brukar det alltid bli någon form av fel också får man gå in och mecka med skiten. Sen brukar det fungera igen men har inte kunnat spela någon session utan att behöva mecka. Någon som har något bra förslag? Det bara kommer upp en ruta mitt i sessionen där det står att något är på tok och att man behöver köra "Auto problem solving wizard" eller nåt sånt skit.

Gott det går fortsatt framgångsrikt dock. Nu blir det träning!

Postad

Spelade 500 kronors turre idag på CC idag med en bunke polare. Fem stycken av 20 deltagare var vi. När 5 spelare var kvar var fyra av dom från vårt gäng! 8-) Plockade ut min bror med A9s vs QQ efter att bara ha degat in från knappen som stor chiplead. Floppade färgdrag och esset satt på river. Inte ens orolig!

Dom andra två åkte och vi satt tre pers kvar varav en utböling som rök med T7o vs A7 och då var det alltså heads up. Jag satt med ett litet markerövertag och dealade till mig 6k. Förstaplatsen hade annars givit 7k och 2an fick 3k. Efter vi dealat spelade vi vidare och han vann efter en all in mellan AK vs QJ. Säger man han vann turneringen eller jag? Efter vi dealat så skiter man mest i vilket även om det är skoj, mest prestige. Hade aldrig degat med QJ efter hans 3bet om det gällt allt. Spelar egentligen ingen roll men vi käftar lite om det 8-)

Jag säger jag gav han segern..

Fick in 1001 händer på OnGame också och plussade lika många dollar. Det rullar på fint där nu och det är bara att hoppas det fortsätter på den vägen!

Imorgon är det premiärmatch i handbollen. Det skall bli skoj, nu behöver jag nog lite sömn annars är man väl sämst imorgon!

Postad

Nice OnGame! 8-)

***** Hand History for Game 5621917044 ***** (On Game)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, October 07, 01:58:16 ET 2009

Table Terre Haute (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 9: Nice_girl69 ( $311.00 USD )

Seat 1: ...MUMMY... ( $775.60 USD )

Seat 2: Nattakitta ( $825.00 USD )

Seat 3: Baluupaz ( $328.00 USD )

Seat 5: carertugrul ( $245.80 USD )

Nice_girl69 posts small blind [$2.00 USD].

...MUMMY... posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Baluupaz [ As Ad ]

Nattakitta folds

carertugrul calls [$12.00 USD]

Nice_girl69 raises [$309.00 USD]

...MUMMY... calls [$307.00 USD]

Baluupaz raises [$316.00 USD]

carertugrul calls [$233.80 USD]

...MUMMY... calls [$17.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6s, Kc, Ah ]

** Dealing Turn ** [ 4h ]