Gå till innehåll

Liverpool-tråden


Late

Recommended Posts

Men...skämtar du med mig?

Arsenal totaldominerade i 20-25 minuter, sen då?

Du kan väl inte fullt ärligt säga att Arsenal var av samma kaliber som Liverpool återstående 70?

 

Hur menar du att ett lag kan vara "starkare i CL" med "tur"?

 

Är du lika vilsen i fotboll som i poker och väntar dig att det du kallar tur kan göra några förutsägelser om framtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 566
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Liverpool har haft en hel del tur i CL hittils med domare och chanser, i år som tidigare år. Sen har du ju helt rätt i att det troligt inte bör spegla vad som händer i framtida matcher. Det faktum att Liverpool haft tur tidigare skulle kunna göra är att det ger Liverpool en större tro på sej själva i CL sammanhang och därmed att de spelar bättre, i synnerhet när moral krävs för att prestera bra.

 

Liverpool kan hade lite mer boll efter att de varit utspelade i 30 min men lyckas inte skpa några farligheter (detta i motsats till Arsenal hemma som skapade en mångd målchanser). Sen gör Torres det riktigt bra och visar att han är en målskytt i väldsklass när han scorar "ur ingenting".

 

Vill dock ändå säga att även om Arsenal vart det bättre laget hade det inte rört mej i ryggen om de förlorat efter att Torres eller någon annan gör ett snyggt ledningsmål efter att Arsenal utjämnat. Det som stör mej är att domaren ger bort en straff (incidenten är ju inte ens i straffområdet!!) efter att Arsenal haft ett läge som är mer straff i matchen innan. Måste kännas sjukt bittert för Walcott och grabbarna..

 

Sen lär en feldömd straff inte direkt rendera Flöjtfelt några mer matcher i stora internationella sammanhang :/

 

Snälla lilla eury förresten, dra inte in poker i detta, det blir ju bara löjligt. Du vet inget om mej eller min poker. Jag har förstått att du irriterar dej på mej eftersom jag frågade Cleburne i hans well varför han inte tycker nåt vidare om dej. Det var absolut inget illa ment mot dej när frågan ställdes, visste knappt vem du va i det läget (även om jag kanske börjar förstå Cleburne mer och mer efter varje post jag läst såhär i efterhand).

 

Som en liten notis kan jag nämna att jag för övrigt tror du är bättre än mej på poker.Om man lär sej att spela av att läsa och skriva här bör fallet verkligen vara så, så grattis!! Jag tror dock jag är betydligt bättre än dej på fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det här?

 

Det här Glenn Hysén-tänket att bara minnas matchens första minuter börjar ju bli en folksjukdom. Det allra säkraste sättet att bli nominerad till matchens kanon av Glenn är ju att ge gärnet i matchens första fem minuter. Det kommer han ihåg.

 

Samma verkar ju gälla här. Tror fan Macclesfield också kunde kommit och pumpat som fan i tjugo minuter och sen säckat ihop. Det är visst inte alltid relevant att en match är 90 minuter.

 

En annan underlig grej är ju hur mycket 30 minuter var igår, och hur lite 30 minuter var när Inter fick Materazzi utvisad efter att ha backat hem med hela laget i samma tid. Då var det fan ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en pokerimbecil skulle kunna få för sig att ett lag kan ha en vinst, en andraplats och ytterligare en semifinalplats (minst) på tre år utan att vara ett av de allra allra bästa lagen. Självklart kan inte tur ha mer än marginell betydelse för den typen av resultat. Liverpool matchar eller utmanövrerar, gång på gång, lag som Arsenal, Milan, Chelsea, Juventus, Inter och Barcelona - inte genom tur utan genom kvalité.

 

Jag hade ingen aning om att du skrivit i Cleburnes welltråd. Jag tycker Cleburne är ovärd att tjäna som lagringsplats för måsskit och jag ska jubla den dag han dör. På riktigt. Jag rör sällan hans trådar, igår skrev jag ett par inlägg i hans well. Men inte fan bryr jag mig om vad hans övermänniskor har att fråga honom. Framför allt så bryr jag mig inte vad en nobody frågar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att det dök upp en ruta i sändningen efter 27 minuter, Liverpool hade då 51 % av bollinnehavet, så det argumentet kan vi skjuta ned direkt.

 

Däremot givetvis inte 51 % av spelet, men det är en helt annan fråga.

 

I övrigt ber jag kombatanterna här att tagga ned lite innan det övergår till direkta personangrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Abramovich får nog lätta lite på plånboken till den fantastiska domarkåren om han vill undvika att Chelsea blir sänkta av domarmissar likt Inter och Arsenal blev.

 

Tycker det är lite tråkigt att Man Utd - Barca (till 90% sannolikhet) möts i semin. Tråkigt på det sättet att i andra fall hade man sluppit de fantastiskt tråkiga matcherna mellan Liverpool och Chelsea.

 

En positiv sak med Liverpool CL-framgång återigen är att Benitez lär sitta rätt säkert nu. Med andra ord kommer Benitez sumpa Liverpools chanser på ligaguldet med sitt rotationssystem även nästa år. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arsenal har aldrig förlorat en fotbollsmatch "av egen kraft" sedan Wenger tillträdde. Det är alltid domarens fel. Lätt komiskt.. och dom kommer ju aldrig hamna på rätt köl igen om dom inte inser vad som är fel och därefter rättar till felet. (i grunden beror allt på att dom i princip vägrar spela med britter i laget, för den som inte förstått det)

Liverpool har hittat en formel som funkar i Champions League, och det är dom egentligen ensamma om i Europa. Att denna formel däremot går ut över ligaspelet är en helt annan diskussion.

Stort GRATTIS och se nu till att vinn hela skiten.

 

Var förresten i Liverpool i söndags och såg grannen Everton försöka hitta rätt med tre pass i rad någon gång under 90 minuter (dom lyckades aldrig..). Ganska kul att lyssna på hur spelarna snackade med varandra under matchen.. det var ju dödstyst på arenan trots 35000 på läktarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fruktansvärt mycket skitsnack från nervösa chelsea fans och sura arsenal fans. sluta gnälla på domaren, det jämnar ut sig i längden ändå,

 

en liten konspirationsteori till er alla: enligt jonas vadhansefternamnär på c+ så kom domaren som dömde i första cl mötet kommer från samma område som kuyt gör i holland, tror ni att han tänkte fan det är ju kuyt som drar ner han! lätt att jag friar!

 

eller?

 

lol..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fruktansvärt mycket skitsnack från nervösa chelsea fans och sura arsenal fans. sluta gnälla på domaren, det jämnar ut sig i längden ändå,

 

en liten konspirationsteori till er alla: enligt jonas vadhansefternamnär på c+ så kom domaren som dömde i första cl mötet kommer från samma område som kuyt gör i holland, tror ni att han tänkte fan det är ju kuyt som drar ner han! lätt att jag friar!

 

eller?

 

lol..

Antingen det eller så var han rejält jävla full/blind/inkompetent. Mer straff än så blir det aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns betydligt klarare straffar än så.

Alltså, det här ÄR straff. Det finns 50/50-situationer. Det här var inte en sådan. Sedan att det finns betydligt grövre förseelser som också genererar straff är ju fullkomligt oväsentligt. De är inte MER straff. Sådant beivras istället med kort i olika färger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en 50/50-situation! Jävligt svårt att avgöra på repriserna hur stor kraft Kuyt använder när han drar i Hleb. Tror visserligen fler domare blåser straff än friar, men Arsenal har alltid alla omständigheter med sig annars så de kan gott ha lite otur den här gången!

 

Har ju ytterst svårt att tro att något annat lag i europa haft mer tur än Arsenal senaste tio åren.

 

Bring on Chelsea!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arsenal har alldrig under Wengers tid som manager förlorat för att dom är det sämre laget. Nästan alltid domarnas fel.

Synd att dom inte hade 10 solklara strafflägen som dom inte blåste för och vi fått en lika felaktig med oss som den Chelsea fick mot oss på Anfield.

Så om ni nång gång sluta gnälla så kanske man kan känna lite sympati om det nån gång är så att ni blir missgynnade av dommarna, och hålla med om att det kanske var fel. Men på det sätt som Wenger och nu mer även fansen uttalar sig efter varje tappad poäng så kommer jag alldrig någonsin att hålla med om att dom fått ett felaktigt domslut emot sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbigaste med denna kvartsfinal såhär i efterhand är att ALLA liverpool-supportrar tycker att sitt lag är klasser bättre än Arsenal bara för att man vann med minsta möjliga marginal. Dessutom är alla rejält kaxiga dessutom, inte bara här utan precis överallt. En stor orsak till att man vann var ju som sagt två tveksamma domslut, men det orkar jag inte älta nu.

 

Visst, Liverpool var snäppet bättre hemma (utan att för den delen skapa speciellt mycket), men i samma veva var ju Arsenal bättre hemma.

 

Klart vi är dåliga förlorare efter att ha åkt ut på ett sånt sätt, precis som varenda Liverpool-supporter grät i flera veckor efter Chelsea fick en billig straff mot er i höstas.

 

Prova att vara goda och ödmjuka vinnare vettja, tom United-fans klarar av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla dessa självgods Liverpool-fans går mig på nerverna. Vad man än ältar som en relativt neutral åskådare(i`am West Ham till i die)så får man bara mothugg om Gerard hit och Torres hit och varenda straffsitutation är given exakt som dom utspelade sig.

 

Tycker på sätt och vis att det är kul att arbetarlaget Liverpool presterar, det gör jag verkligen, trots att deras matcher brukar vara rena sömnpillrena med tanke på dera trupp. Men stundtals övergår deras övertro på dem själva i något vansinnigt rappakaljande om hur dom är bäst när det gäller samtidigt som dom skiter i resten.

Personligen ser jag Liverpool som ett lag i mängden som har en del kvaliteter som under vissa omständigheter lämpar sig bra. Men under "the long run" är dom ett skitlag som aldrig kommer leva upp när det gäller alltså ligan.

 

Att jag är i fyllan nu förnekar jag inte, skulle förmodligen formuelera mig annorlunda(se bättre) normalt sätt. Men tji tji Liverpool, någon credd hos mig finner ni icke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hakis, jag gillar dig och det vet du.

Jag kände på förhand att Arsenal var 55-60% favorit, eftersom man konsekvent presterat bättre i ligan och well..har världens bästa tränare. (Dock ska det ju sägas att Wenger är svår att känna sympati för ur ett sportsmannamässigt perspektiv). Sett över två matcher känns lagen väldigt jämna. Jag tycker Pool skapade mer och var mer förtjänta av en seger - men givetvis är jag partisk - dock känns det som att efter insats var Pool högst 55-45 bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...