Saint_Bjorn Postad 30 Januari , 2008 Rapport Postad 30 Januari , 2008 Full Tilt Poker Limit Holdem Ring game Limit: $10/$20 6 players Converter Pre-flop: (6 players) Hero is CO with UTG folds, UTG+1 calls, Hero raises, Button calls, SB folds, BB calls, UTG+1 calls. Flop: (8.5SB, 4 players) BB checks, UTG+1 checks, Hero bets, Button calls, BB calls, UTG+1 calls. Turn: (6.25BB, 4 players) BB checks, UTG+1 checks, Hero bets, Button calls, BB calls, UTG+1 folds. River: (9.25BB, 3 players) BB checks, Hero ? Citera
Kjellstroem Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Att du har Ad samt att Kd är ute minskar chansen att någon fick in backdoor flushen ganska ordentligt. Buttons syn tyder på att han har en range vägd mot händer som gillar multiwaypotter (så t.ex. 76s, 87s bör vara rimliga) och AK, KQ blir mindre rimliga. BBs range är ju enorm med tanke på oddsen han får pre. Jag skulle gärna pokerstovea det men rent spontant känns det som att det finns hyffsat många händer som är sämre och synar (QJ, QT, Q9s, A7(s), 87s, 76s, TT, 99, 88, 66). Även JJ om det är en passiv motståndare och 33, 44 om det är någon som synar ner tunt. En fördel med check är att du kan få Button att betta en sämre eller missad hand och då kanske även öka chansen att BB synar med en medioker hand (vilket han kanske inte gjort om det gått bet-call före). Kombinationen av att du ibland kan tjäna 1 bet på att checka samt minskad risk att förlora 2 bets om du blir raisad kanske kan överväga gångerna du missar 1 eller 2 bets när du inte bettar. Utan mer information så säger jag tills vidare att bet och check har samma EV och isåfall bettar jag hellre Citera
pokerfacket Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Beror helt på fi. Hur benägna är de att syna med sämre händer? Hur benägna är de att betta med sämre händer? Hur benägna är de att checkraisa med sämre osv osv. Lite tankar dock: Att betfolda en såhär bluffvänlig river i en stor pott känns olustigt mot de flesta lite bättre spelare, samtidigt är det tveksamt om vi kan syna en raise med lönsamhet. Om vi checkar och BTN är någorlunda aggressiv så kan det inducera en bluff och då får vi samtidigt se om BB är ute efter en checkraise. Om vi checkar och BTN betar och BB synar får vi nästan göra ett crying call med tanke på pottstorleken. Om vi checkar och BTN betar och BB lägger sig så synar vi såklart. Om vi checkar BTN betar och BB höjer kan vi släppa handen. Blir river nercheckad så kommer vi att tycka att vi är supersmarta när BB visar färg men tycka att vi är supermesiga och fega när BB visar ett mellan PP och BB har en sämre dam. Citera
elvis77 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Tycker det är ett värdebett. KQ skulle ha hört av sig tidigare i handen, finns betydligt fler händer som synar än som har dig slagen. Citera
Flesh2Flesh Postad 18 Februari , 2008 Rapport Postad 18 Februari , 2008 utan read så checkar jag den handen mot 2 fi's... Stor chans att du får betalt av sämre hand också men troligen sitter de på något drag och då får du inte betalt om de inte träffat, och har de träffat så raisar de. En check kan frammana en bluff också av knappen... Mot t.ex. bara BB eller knappen hade jag betat. Men jag kanske är lite passiv på river. Citera
Recommended Posts