Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Paradisepoker anses ju som icke skattefritt, men som kund har man ju ingått avtal med sportingbet som har sitt "säte" i london?!

Vid uttag från paradisepoker (sportingbet) står det ju sportingbet.

Varför anses inte paradise poker skattefritt?

Postad
ParadisePoker is a trading name of Internet Opportunity Entertainment Limited, a company registered in Antigua and Barbuda . The Games and the Company's online gaming system is operated under a licence granted by the Kahnawake Gaming Commission of the Mohawk Territory of Kahnawake. The Games and the Company's online gaming system are subject to the laws and regulations of Antigua and Barbuda. Any dispute arising out of or relating to the online gaming system, Games, prizes, website, client software, the Company, and/or the company managing the Users online gaming account, shall be governed by the laws of Antigua and Barbuda, excluding choice of law principles.

Källa:http://en.paradisepoker.com/t/paradise-poker/support/licence-agreement.aspx

Inte skattefritt.

Postad
Bygger på skicklighet och inte lotteri, säger myndigheterna.

Varför jag envisas lite är för att jag funderar på att byta till Legatopoker pga att det anses skattefritt.

Men på uttagen från Legatopoker står det ju Redbet som är en sportbettingsida reggad i England?! (precis som sportingbet)

Kan det bli bekymmer där också?

Mvh

Postad
Varför jag envisas lite är för att jag funderar på att byta till Legatopoker pga att det anses skattefritt.

Men på uttagen från Legatopoker står det ju Redbet som är en sportbettingsida reggad i England?! (precis som sportingbet)

Kan det bli bekymmer där också?

Mvh

Denna tråd handlar om Paradise Poker, men för att svara på din fråga så har jag ingen aning om du kan hamnar i trubbel. Skulle tro att du är safe med tanke på EU-registreringen för bolaget.