-samba- Postad 30 Januari , 2008 Rapport Postad 30 Januari , 2008 Paradisepoker anses ju som icke skattefritt, men som kund har man ju ingått avtal med sportingbet som har sitt "säte" i london?! Vid uttag från paradisepoker (sportingbet) står det ju sportingbet. Varför anses inte paradise poker skattefritt? Citera
-samba- Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Jaha, här var det fullsmetat med svar Citera
ricloyd Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 paradise är inte skattefritt Citera
BOGiS Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 ParadisePoker is a trading name of Internet Opportunity Entertainment Limited, a company registered in Antigua and Barbuda . The Games and the Company's online gaming system is operated under a licence granted by the Kahnawake Gaming Commission of the Mohawk Territory of Kahnawake. The Games and the Company's online gaming system are subject to the laws and regulations of Antigua and Barbuda. Any dispute arising out of or relating to the online gaming system, Games, prizes, website, client software, the Company, and/or the company managing the Users online gaming account, shall be governed by the laws of Antigua and Barbuda, excluding choice of law principles. Källa:http://en.paradisepoker.com/t/paradise-poker/support/licence-agreement.aspx Inte skattefritt. Citera
-samba- Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Är sportingbet skattefritt? Om inte varför? Citera
Colderose Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Jaha, här var det fullsmetat med svar Du fick svar på din fråga redan den 28 januari i en annan tråd där du ställde samma fråga: http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/43299-skoenstaxerad-av-skatteverket-foer-pokeruttag-11.html Citera
Colderose Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Är sportingbet skattefritt?Om inte varför? Bygger på skicklighet och inte lotteri, säger myndigheterna. Citera
-samba- Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Du fick svar på din fråga redan den 28 januari i en annan tråd där du ställde samma fråga: http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/43299-skoenstaxerad-av-skatteverket-foer-pokeruttag-11.html Ber om ursäkt hade inte sett att någon svarade mig där. Citera
-samba- Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 Bygger på skicklighet och inte lotteri, säger myndigheterna. Varför jag envisas lite är för att jag funderar på att byta till Legatopoker pga att det anses skattefritt. Men på uttagen från Legatopoker står det ju Redbet som är en sportbettingsida reggad i England?! (precis som sportingbet) Kan det bli bekymmer där också? Mvh Citera
Colderose Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Varför jag envisas lite är för att jag funderar på att byta till Legatopoker pga att det anses skattefritt.Men på uttagen från Legatopoker står det ju Redbet som är en sportbettingsida reggad i England?! (precis som sportingbet) Kan det bli bekymmer där också? Mvh Denna tråd handlar om Paradise Poker, men för att svara på din fråga så har jag ingen aning om du kan hamnar i trubbel. Skulle tro att du är safe med tanke på EU-registreringen för bolaget. Citera
Recommended Posts