mindbender Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Har letat runt lite på nätet ang "bankroll management" och de flesta verkar vara eniga om att följande spelgränser är lämpliga: - Max förlora 10% av rullen vid ett och samma tillfälle - Max betala 1% av rullen som buy-in vid turneringar Håller ni med, eller skulle ni föreslå en annan strategi för en som nu spelat THFL i snart en vecka? Citera
strater Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 eeh, hur tänkte du i banor om du max får förlora 10% av rullen? lite svårt att bestämma... tänk i banor av antal buyins, exempelvis ha 20 buyins för den nivån du spelar på. 1% av rullen till tourneys är väl ganska säkert iaf Citera
pepsi900 Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 7 inköp är min spelgräns på den nivån jag spelar nu. jag tycker det är lagom för då kan man ta ett litet skott på högre utan att torska för mycket också. turneringar vet jag inte hur mycket man ska ha, jag köper in mig i turneringar som jag tycker har lagom inköp. inte mera än ett cashgame inköp Citera
Maruzi Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 7 inköp är min spelgräns på den nivån jag spelar nu. jag tycker det är lagom för då kan man ta ett litet skott på högre utan att torska för mycket också. turneringar vet jag inte hur mycket man ska ha, jag köper in mig i turneringar som jag tycker har lagom inköp. inte mera än ett cashgame inköp haha 7 inköp o du gular aldrig ? hahaha Citera
therussian Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 inte mera än ett cashgame inköp Alltså, inte mer än en sjunde del av din rulle? Citera
mindbender Postad 26 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2008 eeh, hur tänkte du i banor om du max får förlora 10% av rullen? lite svårt att bestämma... tänk i banor av antal buyins, exempelvis ha 20 buyins för den nivån du spelar på. 1% av rullen till tourneys är väl ganska säkert iaf Jag tänkte att jag max har råd att gå back bankrullenx0,1 vid en enskild spelsession, når jag den "smärtgränsen" är det dags att bryta för tillfället. Nästa session avslutar jag sedan om jag går back (bankrullen-förlusten senaste sessionen)x0,1. Dvs att ju sämre jag spelar, desto mindre har jag råd att förlora vid en enskild session och vice versa. Tycker det förefaller vara ett ganska logiskt resonemang - förutsatt att du har disciplinen att verkligen avbryta sessionen i tid. Men spelar man på mikronivå är det ganska svårt att hinna förlora 10% vid en sittning. Ang att räkna 20 buyins, menar du då 20x(100xBigBet), Fixed Limit? Citera
Rebonius Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Brukade också tänka på det där med att inte förlora mer än 10% av sin rulle per tillfälle eller dag. Så länge du har positivt förväntat värde tycker jag att du ska sitta kvar. Citera
strater Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Jag tänkte att jag max har råd att gå back bankrullenx0,1 vid en enskild spelsession, når jag den "smärtgränsen" är det dags att bryta för tillfället. Nästa session avslutar jag sedan om jag går back (bankrullen-förlusten senaste sessionen)x0,1. Dvs att ju sämre jag spelar, desto mindre har jag råd att förlora vid en enskild session och vice versa. Tycker det förefaller vara ett ganska logiskt resonemang - förutsatt att du har disciplinen att verkligen avbryta sessionen i tid. Men spelar man på mikronivå är det ganska svårt att hinna förlora 10% vid en sittning. Ang att räkna 20 buyins, menar du då 20x(100xBigBet), Fixed Limit? standard buyin=100bb (nl) är ju lite svårt bara att veta vilka stakes man ska lira på för att 10% förlust ska vara lagom att stänga av på... Citera
demimonde Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 standard buyin=100bb (nl) är ju lite svårt bara att veta vilka stakes man ska lira på för att 10% förlust ska vara lagom att stänga av på... Men läs rätt någon gång... Han spelar FIXEDLIMIT och där finns INGA standardbuyins där. Jag kör lite som OP och jag kör på ungefär ett 7% rulleförlust/dag och jag spelar just Fixed och brukar köpa in mig för 30-40BB. Citera
mindbender Postad 26 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2008 Jag kör lite som OP och jag kör på ungefär ett 7% rulleförlust/dag och jag spelar just Fixed och brukar köpa in mig för 30-40BB. Vad står OP för? Citera
demimonde Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Vad står OP för? original poster alltså den som skrev första inlägget = du i det här fallet! Citera
Recommended Posts