Gå till innehåll

Behöver hjälp med USER key / sleep mode i windows 2000


Hoit

Recommended Posts

Jag har nu slösat nog med tid för att kunna hitta inställningen för att stänga av funktionen "Sleep" i Windows 2000.

 

Jag kör med ett logitech keyboard som har en knapp som heter "USER" som helt sonika sätter datorn i sleepmode. Denna knapp sitter jävligt taskigt till och jag råkar ständigt komma åt den. Lagom irriterande när man spelar spel.

 

Nån som har någon aning om hur och var man stänger av funktionen sleep???

 

Detta är EJ en inställning i tangentbordet utan det är Windows som man ska stänga av den.

 

Jag har inte alternativet "Do nothing" i Power Options/Advanced där funktionen finns. Även om jag är inloggad som admin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu slösat nog med tid för att kunna hitta inställningen för att stänga av funktionen "Sleep" i Windows 2000.

 

Jag kör med ett logitech keyboard som har en knapp som heter "USER" som helt sonika sätter datorn i sleepmode. Denna knapp sitter jävligt taskigt till och jag råkar ständigt komma åt den. Lagom irriterande när man spelar spel.

 

Nån som har någon aning om hur och var man stänger av funktionen sleep???

 

Detta är EJ en inställning i tangentbordet utan det är Windows som man ska stänga av den.

 

Jag har inte alternativet "Do nothing" i Power Options/Advanced där funktionen finns. Även om jag är inloggad som admin.

 

Jag hade också ett sådant tangentbord, och det var väldigt frustrerande med USER knappen. Dessutom var det inte möjligt - med medföljande verktyg - att ställa om specialknapparna till andra funktioner.

 

Microsoft Keyboard Layout Creator kan användas för att definiera om vanliga knappar, men jag tror inte det kan användas för specialknapparna.

 

Två saker man kan göra dock:

- ha sönder knappen (pilla loss/klistra/täck/annat sätt)

- ladda inte drivrutinerna för alla onödiga specialknappar, utan ange att du har ett standard-tangentbord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...