Gå till innehåll

5/10NL FR SVS. Konstigaste handen jag spelat, vad gör jag?


Recommended Posts

***** Hand 573391258 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 18 januari 2008 20:40:08

Erik 13 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Der Kaiser (2205.14)

Plats 2: Leoo (2357.57)

Plats 3: florim (2254.24)

Plats 4: kriblix (1270.91)

Plats 5: cs59 (593.13)

Plats 6: robbbban (2204.41)

Plats 7: Shindig (1965.00)

Plats 8: Father Ted (1481.48)

Plats 9: FeuerFrei (1932.63)

Plats 10: Ghost_Ace (1248.06)

Shindig lägg LM 5.00

Father Ted lägg SM 10.00

** Giv **

Der Kaiser [N/A, N/A]

Leoo [5s, 5k]

florim [N/A, N/A]

kriblix [N/A, N/A]

cs59 [N/A, N/A]

robbbban [N/A, N/A]

Shindig [N/A, N/A]

Father Ted [N/A, N/A]

FeuerFrei [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

FeuerFrei Syna 10.00

Der Kaiser Lägg

Leoo Syna 10.00

florim Lägg

kriblix Lägg

cs59 Höj till 20.00

robbbban Lägg

Shindig Lägg

Father Ted Syna 20.00

FeuerFrei Syna 20.00

Leoo Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [5r, 4k, Es]

*** Bet Runda 2 ***

Father Ted Passa

FeuerFrei Passa

Leoo Passa

cs59 Satsa 20.00

Father Ted Höj till 100.00

FeuerFrei Lägg

Leoo Syna 100.00

cs59 Syna 100.00

*** Turn(Board): *** : [5r, 4k, Es, 8h]

*** Bet Runda 3 ***

Father Ted Satsa 400.00

Leoo Syna 400.00

cs59 All-in 473.13

Father Ted Syna 473.13

Leoo Syna 473.13

*** River(Board): *** : [5r, 4k, Es, 8h, 7r]

*** Bet Runda 4 ***

Father Ted All-in 888.35

Leoo ?

 

Är helt ute och cycklar spelar som en idiot och vet inte vad jag heter efter rivern, vad gör jag? och vad tusan har han? 3,2 a,4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar alldeles för passivt.. Höj pre! Som spelat känns floppspelet okej men imo så måste du trycka till på turn.. Potten är redan stor och du får säkert syn av mycket händer. På river så vettefan vad som är rätt.. Jag skulle förmodligen donka bort resten av stacken och syna.

 

 

 

 

Varju planerat att trycka till på turn, men alltså finns ju inte mkt mer att trycka än stacken på hans sinnesjuka bett, känner mig slagen med vill se river!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varju planerat att trycka till på turn, men alltså finns ju inte mkt mer att trycka än stacken på hans sinnesjuka bett, känner mig slagen med vill se river!

 

Synen pre är okej. Synen på flopp går väl an ibland. Men på turn bör du verkligen slå om, finns många händer som synar där. Sen måste du ju syna riv! Räknade lite snabbt och det borde ligga ~2800 i potten och det kostar dig ~890 att syna. Hur kan du syna turn och lägga riv? Du får 3.1 x pengarna med ett set. Problemet är ju att du låter potten bli riktigt stor när den är limpsynad pre. Dvs någon kan mkt väl sitta med en 6:a, 23a, 9T. Men synar du turn måste du ju fan syna riv. Hur du inte kan raisa turn är ett mysterium.

 

Fett luddigt. Men raisa turn, raisa turn. Synar du turn så syna fn riv. Raisa turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen pre är okej. Synen på flopp går väl an ibland. Men på turn bör du verkligen slå om, finns många händer som synar där. Sen måste du ju syna riv! Räknade lite snabbt och det borde ligga ~2800 i potten och det kostar dig ~890 att syna. Hur kan du syna turn och lägga riv? Du får 3.1 x pengarna med ett set. Problemet är ju att du låter potten bli riktigt stor när den är limpsynad pre. Dvs någon kan mkt väl sitta med en 6:a, 23a, 9T. Men synar du turn måste du ju fan syna riv. Hur du inte kan raisa turn är ett mysterium.

 

Fett luddigt. Men raisa turn, raisa turn. Synar du turn så syna fn riv. Raisa turn.

 

 

Håller med, hade tänkte att slå om turn..

 

Men när en tight spelare ställer ut 400 räckeer inte min hand känns det som, vågar inte slå om då det känns som han ska kontra ställa..

 

 

Nu till det hela som gör det så magiskt sjukt..

 

 

Foldade river, kändes inte som jag kunde slå 2 killar helt enkelt.

 

Shortstacken visade 10,10

Och den galne killen A,8..

 

Gick bergsärk i rummet då det kändes som jag gjort en all star fold, aja var riktigt tungt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andledningen för att jag foldar river är att jag lirar för högt här..

 

Brukar lira 2.50/5 men ta upp ett bord 5/10 där jag lirar betydligt tightare och bara letar sett och spelar överpar.

 

Eftersom jag spelar så högt vill jag verkeligen inte betala av en hand som känns död. Känner mig blå slagen på turnen, och att ge bort 800kr river i en pott jag lagt in drygt 500 i för att dra känner jag att det finns nån andledning till. Me´b det var alltså fel :rolleyes::shock::-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar alldeles för passivt.. Höj pre! Som spelat känns floppspelet okej men imo så måste du trycka till på turn.. Potten är redan stor och du får säkert syn av mycket händer. På river så vettefan vad som är rätt.. Jag skulle förmodligen donka bort resten av stacken och syna.

 

Ser inte varför han ska höja pre med 55 i så tidig pos FR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aah, du drog alltså till fyrtalet? :mrgreen:

 

 

 

 

Marks, snarare mot kåk då jag sätter han på floppad stege..

 

Killen har spelat typ 0händer under tiden jag suttit vid han. Och eftersom han är i blinden skulle han lätt kunna ha 2,3S lr liknande!

 

Så drog mot ett hus, räknade inte med all in river aja blev förvirrad när hans monster raise kom. Totalt hjärnbryt,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marks, snarare mot kåk då jag sätter han på floppad stege..

 

Killen har spelat typ 0händer under tiden jag suttit vid han. Och eftersom han är i blinden skulle han lätt kunna ha 2,3S lr liknande!

 

Så drog mot ett hus, räknade inte med all in river aja blev förvirrad när hans monster raise kom. Totalt hjärnbryt,

 

mmm, du sätter han på en stege och tror inte han slänger in dom sista små pengarna på rivern när du redan är comittad? :P

 

iaf, gör om och tänk rätt nästa gång bara hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, hade tänkte att slå om turn..

 

Men när en tight spelare ställer ut 400 räckeer inte min hand känns det som, vågar inte slå om då det känns som han ska kontra ställa..

 

 

!

 

Father_Ted är inte tajt. Har honom på 28 vpip. Iofs 2,5 fullring, men han kan spela rätt mycket skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...