Gå till innehåll

The Well - Othello


Othello

Recommended Posts

Moderatorer är alltid intressant att få relevanta karaktärsdrag på. Därför återupptar jag denna fråga:

 

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City med Michael J Fox

E) Spin City med Charlie Cheen

F) Frasier

G) Drew Carry

H) Pang i bygget (Fawlty Towers)

I) Fresh prince in Bel Air

J) Våra värsta år

K) Vänner

 

 

Kul fråga :)

 

Simpsons - 1

South Park - 1

 

Jag är inte så mycket för tecknade komediserier och följer dem inte. Däremot gillar jag att sno citat från Simpsons och South Park då jag tycker många oneliners är genialiska. Är inte det ironiskt?

---

 

Seinfeld - 4

 

Den åldras med värdighet. Tyvärr är Seinfeld en extremt dryg jäkel i intervjuer numer, det var inte direkt en enskild incident när han började waila på Larry King för någon månad sedan.

 

-----

Spin City med Michael J Fox - 4

Spin City med Charlie Sheen - 2

 

Jag föredrar dock att dela upp serien i pre Heather och post Heather. Ett säkert tecken på att en serie kommer läggas ned är att Heather Locklear dyker upp i rolllistan.

 

----

Frasier - 2

 

Beror lite på humöret, men ofta stannar jag dock och tittar stund oavsett avsnitt eftersom min kanadensiske othellopolare en gång konstaterade att två bröder som spelade med mig på othello-vm var "The Crane brothers!!!". Den observationen var klockren, de är sjukt lika.

 

---

Drew Carry - 1

 

Den är rätt dålig, ändå så fastnar jag och tittar på den när jag kanalsurfar. Väldigt underligt. Komediseriernas svar på Ricky Lake typ, man klarar inte av att byta kanal fast man vet att man borde.

 

---

 

Pang i bygget (Fawlty Towers) - 4

 

Grejen är ju att den är lika uttjatad som ABBA är, men samtidigt har man sett alla avsnitt en otrolig mängd gånger. Så jag gissar på fyra-fem. Men numer skuttar jag snabbt vidare bara jag tittat några sekunder och identifierat avsnittet.

---

Fresh prince in Bel Air - 1-2, om det inte är ett avsnitt där Carlton dansar.

---

Våra värsta år - 1-2

---

Vänner - Det beror lite på årgången, men om det är innan Monica och Rachel gick ned 10 i vikt stannar jag nog ett avsnitt längre. De flesta avsnitten har man väl sett minst fyra gånger dock. Så...4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nykterist. Säkert klokt. Men har du varit riktigt full nångång och har du varit behagligt full nångång? En av de intressantaste människorna jag träffat var en psykolog på nästan sjuttio som var nykterist. Vi satt vid en middag. Han skulle inte ha sitt vin och jag frågarde om jag fick det. Jag frågade varför han inte drack och han sa att han testade en gång när han var 16 och blev yr och det ville han inte vara. Haha. Han testade aldrig igen.

 

En fråga till. Om det inte var olagligt, om du visste att dosen ej skulle skada dig och du visste att du inte skulle bli beroende- skulle du testa heroin?

 

Om inte, varför?

 

Ser du nån skillnad på ruset som att skrapa fram en miljon på en trisslott skulle ge och ruset som en substans kan ge dig. Rent moralfilosofiskt.

 

Är jesus lila dräkt det läckraste man kan ha på sig i en bowlinghall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När/över vad blev du riktigt förbannad senast ?

Vad gjorde du ?

 

Rent generellt blir jag mest arg när jag upplever att jag eller någon som står mig nära blir orättvist behandlad. Jag har ett hetsigare temprament än vad många tror, men jag blir också glad snabbt.

 

Som förälder blir man ju "pseudoförbannad" rätt ofta, man höjer rösten och lägger på en arg min för att med viss emfas framhålla att det kanske inte är en bra idé att stå på kanten av en stol och hänga sig i bokhyllan för att nå boken jag just lade upp där. Det är lite av ett spel, barnen förstår att jag menar allvar, men även att den åtminstånde framhävda ilskan inte är av allvarlig karaktär ur ett rent känslomässigt perspektiv (*host* hoppas jag, psykologas kanske kommer och förklarar att jag är en dålig pappa här).

 

Senast jag blev riktigt förbannad var nog faktiskt när jag delade ut en varning här på PF nyligen. Jag startade en tråd på internforumet och diskuterade på MSN med andra moddar för att kontrollera huruvida jag överreagerade eller inte. Jag skickade även något surt PM. Jag brukar inte bli förbannad online och hamna i flamewar, det händer ungefär varannat år. Det är dock glömt nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nykterist. Säkert klokt. Men har du varit riktigt full nångång och har du varit behagligt full nångång?

 

Nja, jag blev magsjuk i Venedig och min dåvarande flickvän köpte någon svart grej som jag skulle dricka. Jag drack den (magen blev bra btw) och låg sedan i hotellsängen och funderade på om jag kände av den eller inte. Jag var varm i ansiktet och hade liiiite svårare att fokusera mina tankar än normalt, men det är svårt att avgöra vad som var ren placeboeffekt och vad som var verkligt.

 

En fråga till. Om det inte var olagligt, om du visste att dosen ej skulle skada dig och du visste att du inte skulle bli beroende- skulle du testa heroin?
Nix.

 

Om inte, varför?
Heroin var från början ett läkemedel. Jag är inte sjuk eller har någon kemisk obalans i kroppen som behöver rättas till på det sättet, så av samma orsak som jag inte äter Atacand (hjärtmedicin) eller något ser inte jag varför jag skulle använda det.

 

Ser du nån skillnad på ruset som att skrapa fram en miljon på en trisslott skulle ge och ruset som en substans kan ge dig. Rent moralfilosofiskt.
Rent spontant gör jag det. Men jag duckar, Matrix-style, för eventuella följdfrågor. :)

 

Rent generellt om att jag inte dricker: Som sagt så är den primära orsaken numer att jag helt enkelt inte tycker att öl, vin och sprit smakar gott. Cider och sådant smakar iofs bara vanligt men...tja, jag är hög på livet helt enkelt. Jag är dock inte någon moralpredikare på det sättet, så länge folk har trevligt så...skål!

 

Är jesus lila dräkt det läckraste man kan ha på sig i en bowlinghall?
Topp tre i alla fall. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt kass på omaha men tycker det är kul att spela ibland. Vad är en rimligt Vpip/Pfr, jag tycker alla händer ser så bra ut =) och skulle tippa på att jag ligger på kanske 50/35 på 5max eller nåt, antar att det är för högt... Jag spelar på svenska spel där maxinköp är 200bb om det spelar roll.

 

Kan man alltid syna ett 3bet preflop med åtminstone 100bb stackar? jag foldar aldrig mot 3bet för minst 100bb stackar då jag alltid tänker: jaja jag får väl dra ut och träffa ett 2par eller nåt, hur tomtigt är det?

 

Hur många sngs/omahabord spelar du samtidigt?

 

Kan/kunde du dunka?

 

hur ofta råkar du säga pokerrelaterade ord som "ship it" eller "lol" i helt andra sammanhang när människorna du pratar med inte spelar poker?

 

Ge exempel på några typer av händer jag inte borde spela i omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt kass på omaha men tycker det är kul att spela ibland. Vad är en rimligt Vpip/Pfr, jag tycker alla händer ser så bra ut =) och skulle tippa på att jag ligger på kanske 50/35 på 5max eller nåt, antar att det är för högt... Jag spelar på svenska spel där maxinköp är 200bb om det spelar roll.

 

Tighta till dig lite mer i alla fall, 40 i VPIP är lite av en övre gräns.

 

Kan man alltid syna ett 3bet preflop med åtminstone 100bb stackar? jag foldar aldrig mot 3bet för minst 100bb stackar då jag alltid tänker: jaja jag får väl dra ut och träffa ett 2par eller nåt, hur tomtigt är det?
Jag brukar syna 3bet rätt liberalt om vi är HU i handen. Lite tightare om det är fler i potten och jag har en riktigt dålig hand.

 

Hur många sngs/omahabord spelar du samtidigt?
Jag är ingen supermultitablare direkt, snarare tvärtom.

 

SNG: Mellan 4 och 8. Kan vara värt att notera att jag inte är jättebra på SNGs (men jag har fått min första haj på sharkscope nu om man filtrerar på 45-manna!)

 

Omaha: Mellan 3 och 6. Över sex bord tappar jag värde om det inte är full ring.

 

HU PLO kan jag spela tre bord.

HU NL (SNGs) klarar jag två.

 

Kan/kunde du dunka?
Jag kunde med lätthet dunka tidigare och minns med en tår i ögat den tiden då man tog ett par kliv in på planen oombytt med gymbagen i en handen och dunkade bara för att man var sugen på att spela. Numer är jag glad om jag nuddar ringen... :roll:

 

hur ofta råkar du säga pokerrelaterade ord som "ship it" eller "lol" i helt andra sammanhang när människorna du pratar med inte spelar poker?
Aldrig "lol". Ship it säger jag lite ironiskt på jobbet ibland eftersom det går att översätta till systemutveckling ("skeppa produkten"). Använder jag den typen av slang är det dock oftast för att ironisera över något.

 

Ge exempel på några typer av händer jag inte borde spela i omaha.

2345

8835

KKKx

TT52r

ds trash OOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är Seinfeld en extremt dryg jäkel i intervjuer numer, det var inte direkt en enskild incident när han började waila på Larry King för någon månad sedan.

Pja, men King var ju iofs vad jag skulle kalla en "ignorant bastard" när han frågade om Seinfeld blev cancelled. Det är väl en sak att man aldrig har hört talas om serien ifall man är 97 år gammal och senil, men ifall man ska ha en människa om intervjuobjekt får man allt läsa in sig lite trots det. Som jag ser det fick en idiotfråga ett rättfärdigt bemötande, osympatiskt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska hög på livet istället för att vara låg på livet, dessutom är jag så där härligt svenssonfull. Men jag kan bara inte sluta tycka att du är så bra. Jag vet inte riktigt vad det är. Jag antar att det är mycket det här att du är där jag vill vara om 10 år - jag kan bli salig bara jag tänker på det.

 

I varje fall, varför inte ställa fler frågor?

 

För mig som är stort sportfan men inte kan så mycket om baskte så ter sig Jordan vara den störste nånsin. Jag antar att du håller med om det, men kan du ge mig de tre starkaste argumenten mot det påståendet?

Dessutom, om Jordan är den bäste offensive spelaren genom alla tider, vilka spelares defensiv utmärker sig?

 

Om vi antar att vi befinner oss i något slags parallellt universum där du är singel - du är på dejt med en kvinna du än så länge är klart intresserad av. Ni äter middag och allt är frid och fröjd, men helt plötsligt visar det sig (hur du inte lagt märke till detta glömmer vi) att ni är på ett karaoke-hak där alla förväntas sjunga. Vilken låt avrundar du middagen med? Om du inte fick välja - vilken vore den sista låt i världen du hade hoppats på att sjunga?

 

Vänta lite, varför anta något slags alternativ verklighet? Klart du och din fru kan vara ute på en kärleksnatt med barnvakt osv, jag antar att jag mest eftersökte sånt där som initialt kan vara väldigt pinsamt, men som man bara...vänjer sig vid, under ett längre förhållande. Du förstår nog vad jag söker. Och ja, jag är full :)

 

Om följande fråga blir för personlig, så känn dig inte tråkig som passar, men....:

 

Du och din fru har en kväll och natt tillsammans. Barnen är hos morfar eller farmor eller så, ni har ett välbehövligt dygn för er själva - från det att ni slutar jobbet fredag eftermiddag, till lördag kväll. Det är ditt ansvar att planera allt i minsta detalj. Vad händer?

 

Kan du gråta till musik? Om "ja", vad?

 

Vilka sällskapsspel rekommenderar du till en vänkrets som tröttnat på TP? (Interaktiva tv-spel såsom Buzz osv räknas inte)

 

Omaha fullring är ett spel som i mångt och mycket handlar om nöten. Omaha SH är ett roligare och mer intressant spel imho, antar att du håller med. Vad anser du är viktigast vad gäller egenskaper hos en Omahaspelare som går från fullring till shorthanded? Handlar det om att värdebeta tunnare, plocka ner fler småpotter i position eller något helt annat?

 

Hur pass "straight forward" är ditt spel på 1/2 och 2/4? Dvs, hur ofta gör du spel som är motståndarspecifika?

 

Tror du att du oftare får betalt med nöten jämfört med en typisk spelare på din nivå? Får en asduktig spelare oftare betalt med nöten, eller är Omaha ett "anything goes"-spel?

 

Nämnde jag att din och Olas blogg är forumets bästa tråd på länge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pja, men King var ju iofs vad jag skulle kalla en "ignorant bastard" när han frågade om Seinfeld blev cancelled. Det är väl en sak att man aldrig har hört talas om serien ifall man är 97 år gammal och senil, men ifall man ska ha en människa om intervjuobjekt får man allt läsa in sig lite trots det. Som jag ser det fick en idiotfråga ett rättfärdigt bemötande, osympatiskt eller ej.

 

Jag väntade på att någon skulle kommentera det faktiskt! Jag håller med dig om att det faktiskt var rätt roligt att någon satte dit Larry King för att han var så grymt oförberedd vid intervjun (jag skrattade gott).

 

Gällande Seinfeld så ägnade han dock en vecka här i Sverige åt att gnälla på journalister och hånfullt flina åt deras frågor, vilket såvitt jag kan bedöma tydligen händer mer och mer numer.

 

Men den här trailern för hans dokumentär är ju inte direkt dålig, så vi kanske ska ge honom lite leeway:

http://www.youtube.com/watch?v=yXbFuNQwTbs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska hög på livet istället för att vara låg på livet, dessutom är jag så där härligt svenssonfull. Men jag kan bara inte sluta tycka att du är så bra. Jag vet inte riktigt vad det är. Jag antar att det är mycket det här att du är där jag vill vara om 10 år - jag kan bli salig bara jag tänker på det.

 

Jag önskar jag var författare så jag kunde skriva något vettigt här, men det får räcka med att jag är glad för orden ovan, och glad för att du är glad och hög på livet. :)

 

I varje fall, varför inte ställa fler frågor?

 

För mig som är stort sportfan men inte kan så mycket om baskte så ter sig Jordan vara den störste nånsin. Jag antar att du håller med om det, men kan du ge mig de tre starkaste argumenten mot det påståendet?

Dessutom, om Jordan är den bäste offensive spelaren genom alla tider, vilka spelares defensiv utmärker sig?

 

De vanligaste argumenten är främst argument för andra spelare:

-Wilt Chamberlain (center på 60-talet) satte fler rekord, snittade 50 poäng per match 62 när han även satte 100 poäng i en match. Ett år vann han även assistligan.

-Bill Russel satte inte lika många rekord men vann 11 titlar under sin karriär och stängde ned Wilt i slutspelet varje år.

-Magic vann en titel och NBA Finals MVP redan under sitt rookieår

 

Jordan blev faktiskt defensive player of the year säsongen 88-89. Men de bästa försvararna genom tiderna är, i min mening, Dennis Rodman (forward), Michael Cooper (guard) och Bill Russel (center).

 

Om vi antar att vi befinner oss i något slags parallellt universum där du är singel - du är på dejt med en kvinna du än så länge är klart intresserad av. Ni äter middag och allt är frid och fröjd, men helt plötsligt visar det sig (hur du inte lagt märke till detta glömmer vi) att ni är på ett karaoke-hak där alla förväntas sjunga. Vilken låt avrundar du middagen med? Om du inte fick välja - vilken vore den sista låt i världen du hade hoppats på att sjunga?

 

Jag sjunger extremt illa. Det är helt fantastiskt, jag gillar musik, kan höra att folk sjunger falskt om jag lyssnar och även att jag sjunger falskt och vad jag gör för fel. Sedan kan jag bara inte göra justeringen för att rätta till det.

 

Jag skulle ta någon partylåt där alla sjunger med eller där man kan skoja till det. "I feel good" har jag på just nu här faktiskt, den är inte så omöjlig tror jag. Mest safe är nog Magnus Uggla-låtar.

 

Det jag helst inte skulle vilja ha är en låt som jag både gillar och är svårsjungen. Eller något uttjatat skräp som Hotel Califorina. Sandra ropar förresten från köket att "Dancing Queen" skulle bli sista spiken i min kista.

 

Vänta lite, varför anta något slags alternativ verklighet? Klart du och din fru kan vara ute på en kärleksnatt med barnvakt osv, jag antar att jag mest eftersökte sånt där som initialt kan vara väldigt pinsamt, men som man bara...vänjer sig vid, under ett längre förhållande. Du förstår nog vad jag söker. Och ja, jag är full :)

 

Haha! Kul att ha dig tillbaka! :lol:

 

Du och din fru har en kväll och natt tillsammans. Barnen är hos morfar eller farmor eller så, ni har ett välbehövligt dygn för er själva - från det att ni slutar jobbet fredag eftermiddag, till lördag kväll. Det är ditt ansvar att planera allt i minsta detalj. Vad händer?

 

Det är att vi kommer ut och gör något. Vad är mindre viktigt, bara vi kommer ut. Ett biobesök är helt plötsligt hårdvaluta. Tyvärr brukar de där lördagarna spåra ur till att "nu har vi tid, nu passar vi på att uträtta en mängd ärenden!".

 

Kan du gråta till musik? Om "ja", vad?

Absolut, men svaret på "vad"-frågan är nog mer relaterat till sinnestämning.

 

Vilka sällskapsspel rekommenderar du till en vänkrets som tröttnat på TP?

(Interaktiva tv-spel såsom Buzz osv räknas inte)

Alias är ett roligt spel där man på kortast möjliga tid skall beskriva ett ord för sin spelpartner. "Elefant" blir "snabelbärare" eller något. Typ. Rätt roligt faktiskt. Jag spelade en gång något liknande där man skulle göra ljudeffekter för att härma orden, det var också roligt (främst pga att jag klarade av att göra ljudet till "höjdhopp" och få poäng för det).

 

Omaha fullring är ett spel som i mångt och mycket handlar om nöten. Omaha SH är ett roligare och mer intressant spel imho, antar att du håller med. Vad anser du är viktigast vad gäller egenskaper hos en Omahaspelare som går från fullring till shorthanded? Handlar det om att värdebeta tunnare, plocka ner fler småpotter i position eller något helt annat?

 

Det är nästan lättare att gå från fullring till shorthanded, tvärtom så spelar man för många händer och blir stackad när ens set inte håller upp. Dock så är position det absolut viktigaste, spela inte skräp OOP och var mer aggressiv på floppen. Pot control blir också viktigare, på fullring är man ofta all-in på turn med 100bb stackar, men shorthanded har man ofta lite kvar där.

 

Hur pass "straight forward" är ditt spel på 1/2 och 2/4? Dvs, hur ofta gör du spel som är motståndarspecifika?

Jag dataminar relativt mycket och använder PAHUD när jag spelar. Om det är en förlorande spelare som har 40/20 i stats så reraisar jag gärna händer som AQT8ds i position, speciellt om bordet är tight. Notes som jag skriver är ofta hur pass mycket och ofta de synar för på rivern (pott, halvpott, 1/3 av pott).

 

Tror du att du oftare får betalt med nöten jämfört med en typisk spelare på din nivå? Får en asduktig spelare oftare betalt med nöten, eller är Omaha ett "anything goes"-spel?

Jag tror mer att en asduktig spelare oftare kan värdebetta marginellt och ta upp fler potter utan showdown. Och, framförallt, kontrollera sitt humör.

 

Nämnde jag att din och Olas blogg är forumets bästa tråd på länge?

 

Det gjorde du inte, men tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Luca Brazi bok- och filmvärldens mest överskattade karaktär? Alltså överskattada i berättelsen, inte av oss som läser/ser den.

 

Du är tvungen att bo på en öde ö under ett år och du ska ta med tio stycken PF:are som du aldrig har träffat. Vilka tar du med? Motivering krävs.

 

Nämn tre böcker som jag måste ha läsa.

 

Ser du hellre att dina döttrar i framtiden gifter sig med svinrika pokerspelare eller hyfsat framgångsrika jurister/ingenjörer/läkare? Hur blir svaret som valet istället är mellan svinrika brats som aldrig har behövt och aldrig kommer att behöva jobba för pengar utan bara be om dem (och i framtiden ärva dem) eller en 25-årig sjukpensionär?

 

Trivs du i brunnen?

 

När var första gången du förstod att din fru var den du skulle gifta dig med?

 

Om du fick ställa tre frågor till gud, där du fick ärliga svar, vilka skulle det vara?

 

Favoritlåt med Bruce?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Luca Brazi bok- och filmvärldens mest överskattade karaktär? Alltså överskattada i berättelsen, inte av oss som läser/ser den.

Men alltså...han sover ju med fiskarna! Fatta! HAN SOVER MED FISKARNA!

 

Sorry, blev lite exalterad där.

Du är tvungen att bo på en öde ö under ett år och du ska ta med tio stycken PF:are som du aldrig har träffat. Vilka tar du med? Motivering krävs.

10 stycken med motivering? Jösses, det tar nog för lång tid. Jag använder mitt "Get out of jail free"-card på den här frågan.

 

Nämn tre böcker som jag måste ha läsa.

Nämen! Vad ligger här? Ett till "Get out of jail free"-card! Vilken tur att jag samlat på mig dessa!

 

Omöjligt att välja anser jag, det finns alldeles för mycket bra litteratur för att välja ut tre böcker.

 

Ser du hellre att dina döttrar i framtiden gifter sig med svinrika pokerspelare eller hyfsat framgångsrika jurister/ingenjörer/läkare? Hur blir svaret som valet istället är mellan svinrika brats som aldrig har behövt och aldrig kommer att behöva jobba för pengar utan bara be om dem (och i framtiden ärva dem) eller en 25-årig sjukpensionär?

Jag ser helst att de gifter sig med någon bra människa som de älskar.

 

Trivs du i brunnen?

Just nu har jag huvudvärk, det är konstigt ljus härnere.

När var första gången du förstod att din fru var den du skulle gifta dig med?

Redan efter att vi varit tillsammans två veckor kändes förhållandet "tryggt". Jag har inget bättre ord för det tyvärr, men det var inte det här vanliga "crap, hon kommer komma på mig om jag inte gör si eller så" utan..."va, bara två veckor? Det känns som vi varit ihop mycket längre".

Om du fick ställa tre frågor till gud, där du fick ärliga svar, vilka skulle det vara?

Skötte jag mig ok?

De andra två behåller jag för mig själv.

 

Favoritlåt med Bruce?

Born to run.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du väldigt bra på samt vad är du väldigt dålig på här i livet?

 

Tror du att du skulle kunna bli åtminstone hyfsad på en del av dåliga grejerna om du la ner tid på det?

 

Hur mycket tappar du i skicklighet när du spelar poker eller othello full? Jag har en kompis som har ungefär 2370 i elo och han säger att han inte tappar mer än till 18-1900 i elo när han är riktigt packad dock spelar han ofta full... kan du jämföra ditt tapp med det eller på annat sett jag förstår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...