Gå till innehåll

The Well - Othello


Othello

Recommended Posts

Eftersom det går inflation i the well så ser jag det som min uppgift att få The Well-conceptet att "jump the shark"...

 

Vi kan väl hänga här ett tag, dra lite skämt och slappa lite? Eller så låter vi tråden självdö, det är en coinflip. :-)

 

Pokerstuff:

-Spelar mest omaha, mest på låga/mellannivåer (1/2 och 2/4 typ). Just nu är jag på varianstilt så jag försöker bli hyfsad på sngs för att kunna hyvla av variansen lite bättre.

-Moderator här på PF.

-Har lekt programledare på Poker.se-TV och Eurosport tillsammans med gdaily.

 

Annat stuff:

-Gift, har två barn. Har ett "vanligt" jobb (där jag just nu sitter och väntar på skisser från GUI-expert för att kunna uppdatera de kravdokument jag ansvarar för utefter dessa, därav mitt trådstartande).

 

Kuriosafakta:

-Spelade för länge sedan en hel del basket. Var inte särskilt bra, men spelade i ett ganska ok juniorlag där vi vann NM för juniorer.

-Har spelat mycket othello (doh!) och var rätt vass på det ett tag.

 

Om inte annat önskar jag er en trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra tänkt, det här kan nog bli en väldigt bra well. Synd bara att jag ska åka tåg och ta till flaskan stor del av det kommande dygnet.

Nåja - lite frågor:

 

Lyssnar alla basketspelare på hiphop?

 

Är det här roligt

?

 

Jag står i valet och kvalet. Jag har en X360 men spelar bara sporadiskt. Men jag är lite sugen på en Wii - ska jag slå till?

 

Hur ofta spelar du live? Turneringar eller cashgame?

 

Var det bara falsk blygsamhet som höll dig ifrån att verbalt slå volter då du utannonserade din plats i Othello hall of fame, eller är du så cool som du verkar?

 

Bästa film från 50/60/70/80/90/00-tal?

 

PLO HU med 300bb stackar, hur stor favorit är du mot en NLT-spelare i absolut världsklass som har näst intill obefintlig erfarenhet från PLO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Jag fick Rolf Slotbooms bok om Omaha idag. Slår jag lowlimit om jag tar till mig 50-70% av det som står i den? Jag vet nämligen inte om jag orkar försöka lära mig det ordentligt men vill i alla fall vara säker på att spöa vårt homegame om det råkar bli en giv Omaha nån gång.
  • Fick du någon julklapp av Gdaily?
  • Gav du Gdaily någon julklapp?
  • Är du en Curling-pappa?
  • Har du ätit surströmming? Reflektioner kring den upplevelsen?
  • Hur mycket bestämmer din fru hemma i procent?
  • Om du får en resa till valfritt ställe i 2 veckor, vart åker du med familjen?
  • Jag är missnöjd med mina Copaq-kort, är det rätt val att köpa ett par kortlekar från KEM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tänkt, det här kan nog bli en väldigt bra well. Synd bara att jag ska åka tåg och ta till flaskan stor del av det kommande dygnet.

Nåja - lite frågor:

 

Lyssnar alla basketspelare på hiphop?

 

Nej, men frekvensen är betydligt högre än hos genomsnittsbefolkningen. Komiskt nog är NBC/TNT och de kanaler som sänder basket i USA fast i "soundtrack från 80-talet" när de gör promos till basketmatcher.

 

Är det här roligt

?

 

Musiken är rolig i 15 sekunder, men sedan tittar man på bilderna och ser en människa hoppa ett antal hundra meter på grund av panik/uppgivenhet/förtvivlan och inser att folk faktiskt dog där och lämnade familjer och anhöriga efter sig.

 

Jag står i valet och kvalet. Jag har en X360 men spelar bara sporadiskt. Men jag är lite sugen på en Wii - ska jag slå till?

 

Ja sett ur ett rent kompis och partyperspektiv. 360n är dock bättre för att sitta och spela själv på. Jag äger både en Wii och en PS3a

 

Hur ofta spelar du live? Turneringar eller cashgame?

Väldigt sällan, det är svårt att vara ifrån barnen och jag tenderar att se på pengar som inte ligger på online på pokersajter som "riktiga" och därför ej tillhörande mig utan min familj. Turneringar brukar jag spela när Ola drar med mig på något, i Vegas i höstas var det dock cash game.

 

Var det bara falsk blygsamhet som höll dig ifrån att verbalt slå volter då du utannonserade din plats i Othello hall of fame, eller är du så cool som du verkar?

 

Jag har märkt att oavsett hur bra man än är på en sak så jämför man sig med de som är bättre. När jag spelade othello tyckte jag att jag var "medelbra" som bäst, på grund av att jag online (man tränar online mot andra VM-spelare) alltid hade fler förluster än vinster, mest pga att jag spelade mot de som var rankade högre än mig (topp 10 i världen). Så jag tyckte aldrig att jag var tokvass på othello. För det fanns andra som var bättre. Det spiller nog över i min lakoniska reaktion över detta.

 

Bästa film från 50/60/70/80/90/00-tal?

Jag har en ganska amerikaniserad filmsmak, så bear with me.

 

50 - De sju samurajerna

60 - To kill a Mockingbird

70 - Gudfadern

80 - Jag vill svara Ferris Beullers day off eftersom jag alltid ser den till slutet om jag flippar mellan kanalerna och den är på, men går på Raging Bull.

90 - Shawshank redemption

00 - Gladiator eller The pianist.

 

PLO HU med 300bb stackar, hur stor favorit är du mot en NLT-spelare i absolut världsklass som har näst intill obefintlig erfarenhet från PLO?

 

Säg istället att jag och Cassano spelar HU PLO. Han vet nog inte skillnaden i odds mellan tvåpar+flushdrag mot färdig stege på turnen, men han är ändå bättre spelare än mig i PLO för att han är bättre pokerspelare. Han slår ju 25/50 PLO utan problem just på grund av detta. Dessutom spelar stakesen in.

 

Jag skulle säga att jag på grund av oerfarenheten hos spelaren i ditt exempel har god chans att få betalt med flush vs flush och set vs set och liknande, men sedan kommer behöva nutpeddla lite mer pga att han övervärderar marginella händer, vilket kommer leda till att jag tappar potter i storlek 20/30bb. Edgen i PLO mer orienterad kring tilt och "the long run" pga att det är så mkt 60/40-lägen och liknande, så kanske 52/48 till mig? Hoppas jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsar man pengar i othello? Är inte variansen knäckande med tanke på antalet coinflips?

 

Jo, den är knäckande. Jag postade en graf i min och Olas blogg nyss som visar att jag är 15 inköp back i rena sklanskydollar på 2200 händer...Sådant händer tyvärr. Men det går åt andra hållet också och min PTBB/100 är mkt högre än motsvarande för NL-spelare. Vilket är bra för mig för jag grindar inte så mycket, jag spelar mellan 3000 och 5000 händer per månad.

 

EDIT:

 

DOOOOOH! JAG LÄSTE OMAHA OCH INTE OTHELLO.

 

Låter svaret stå kvar för unintentional comedy effect dock. Jag bjuder på det skrattet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Top 5 tv-serier?

Favoritskådisar samt mest överksattade skådis(ar)?

 

Shahin vs Cassano.

Vem är bäst enligt dig?

Vem har du lärt dig mest av?

Vem tror du har spelat in mest pengar av dessa två herrar?

Förresten vad gör Shahin numera?

 

Om du resten av ditt liv bara fick lyssna på 5st band/soloartister vilka skulle de vara?

 

Ditt bästa resmål?

 

Favoritdagbok på pf?

 

Om du tvingades vara någon på pf i ett år vem skulle du välja?

 

Säg något du skäms över med dig själv.

 

När du gjorde Poker.se tv, vilken/vilka gäst(er) tyckte du var mest intressant att intervjua?

Vem var tråkigst att ha som gäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det bästa med the big Lebowski?

Vilken scen i nämnda film är bäst? Själv kan jag se murmeldjursscenen hur många gånger som helst.

Hund eller katt?

Rom och cola eller gin och tonic?

Bruce Springsteen, Neil Young eller Bob Dylan?

Bästa låt att lyssna på när det regnar och du är allmänt deppig?

Spelar du några instrument, i så fall vilka?

Skulle du vilja försörja dig enbart på poker om du visste att du kunde ha dubbla inkomsten mot vad du har idag och du alltid kunde ha kvällar och helger lediga?

Vem skulle vinna HU dealers choice (även othello) mellan dig och Ola?

Rött eller vitt vin?

Vem skulle vinna i en sjukamp (100 m, 100 m häck, spjutkastning, längdhopp, höjdhopp, kulstötning, 1500 m) mellan dig och Ola?

Skulle du gå tre ronder mot Mike Tyson för en miljard svenska kronor?

Vad jobbar du med? Utbildning?

Önskar du att du fick ersätta Ola och svara på frågorna till fråga Ola?

Vilken är ditt livs bästa konsertupplevelse.

Har du några "what if"-tankar som ger dig lite ångest? Alltså funderingar kring olika val i ditt liv. Om du hade tagit det där jobbet, bjudit ut den där flickan, inte supit dig full just då etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Jag fick Rolf Slotbooms bok om Omaha idag. Slår jag lowlimit om jag tar till mig 50-70% av det som står i den? Jag vet nämligen inte om jag orkar försöka lära mig det ordentligt men vill i alla fall vara säker på att spöa vårt homegame om det råkar bli en giv Omaha nån gång.

 

Ja, men jag rekommenderar att du läser en guide typ den på http://www.winningonlinepoker.com/ så du har grunderna klara först. Ännu bättre om du orkar köra lite simuleringar på twodimes innan för att stoppa tilten när du blir utdragen.

 

Fick du någon julklapp av Gdaily?

Nix.

Gav du Gdaily någon julklapp?

Nix.

Är du en Curling-pappa?

Nej, men inte motsatsen heller.

Har du ätit surströmming? Reflektioner kring den upplevelsen?

Nej, men en kompis på jobbet med norrländskt ursprung hotade igår att bjuda mig på detta. Jag återkommer senare med detaljer om upplevelsen om detta blir av.

Hur mycket bestämmer din fru hemma i procent?

 

51%. Hon har makten över fjärrkontrollen så jag hamnar oftare framför datorn än framför TVn, det är den extra procenten bara där.

Om du får en resa till valfritt ställe i 2 veckor, vart åker du med familjen?

Med familjen...hm. Florida tror jag. Sol för barnen och Sandra, disneyworld för barnen, etc. För mig är det så att om de andra i familjen har det bra så har jag det bra.

 

Jag är missnöjd med mina Copaq-kort, är det rätt val att köpa ett par kortlekar från KEM?

 

Det kan andra svara på bättre, det finns väl en gammal korttesttråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Shaquille O’Neal, Michael Jordan, Charles Barkley eller Magic Johnson?

2) Är Sam Farha top 3 Omaha-spelare i världen?

3) Oxfilé, fläskfilé, hamburgare eller pizza?

4) Roger Moore eller Sean Connery?

5) Är du helst världens starkaste man, uthålligaste man (syftar inte på i sängen) eller snabbaste man?

6) Hur friade du till din nuvarande fru och hur mkt kostade hennes förlovnings-respektive vigselring?

7) Betalde du ringarna med pokervinster?

8) Du befinner dig på en sjunkande båt mitt ute i Atlanten och blir erbjuden den absolut sista platsen i en livbåt. Skulle du ge upp din plats för ett barn eller annan människa, som inte får plats? Att ta personen i fråga i famnen eller på axlarna är inte ngt alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skulle åka till USA för att se en enda regular season NBA-match, vilken skulle det bli? Blir svaret annorlunda om du dessutom ska stanna en vecka i samma stad? Om du åker med/utan familj?

 

Komponera en starting five som består av spelare som spelat minst 3år i NBA men inte varit all-stars.

 

Bästa smeknamnet i NBA just nu? Genom tiderna?

 

Ett motiverat Dream Team från 1992 i toppform möter svenska landslaget av idag, vad skulle slutresultatet bli? Samma Dream Team men i den form de är i idag möter samma svenska landslag, vad skulle resultatet bli då?

 

Vem är den bästa basketspelaren du spelat med/mot?

 

Nämn tre sportjournalister, förutom Bill Simmons, vars alster man borde läsa regelbundet.

 

Vilket är att föredra, att dina barn börjar spela othello, eller att de börjar spela poker?

 

Vilken dryck satte du i vrångstrupen när Charles Barkley dök upp i samma fråga som Jordan, Magic och Shaq? Och, om du inte skulle svara: ”Jordan, and it’s not even close” vad skulle du isåfall ha att säga till ditt försvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Top 5 tv-serier?

 

Genom tiderna:

 

West Wing, fyra första säsongerna.

The Wire

Baltimore - Life on the street

Cold feet (sänds just nui repris varje dag på TV4 guld )

Spin city, fram tills dess att Heather Locklear kommer in i serien.

 

Favoritskådisar samt mest överksattade skådis(ar)?

 

Män: Michael Douglas, Al Pachino, Jack Nicholson

Kvinnor: Cate Blanchett, Susan Sarandon, Kate Winslett

 

Shahin vs Cassano.

Vem är bäst enligt dig?

Vem har du lärt dig mest av?

Vem tror du har spelat in mest pengar av dessa två herrar?

Förresten vad gör Shahin numera?

 

Marcus läste frågan och skrev på MSN "Skriv att det enda du vet är att cassano suger på HU SNGs".

De är olika typer av spelare och framförallt kompisar till mig så det är inte schysst att jämföra dem.

 

Båda har lärt mig mycket, Shahin har aktivt coachat mig när jag började spela HU PLO och Marcus har coachat mig en gång i NL där jag gick från "urkass" till "kass" vilket är tillräckligt för att åtminstånde kunna slå 0.5/1.

 

Jag har detaljkunskap om hur mycket de vunnit, men det är ganska självklart att jag inte kan vidarebefodra den. Jag vet, astrist, men jag hoppas ni förstår mig.

 

Shahin ströspelar lite för nöjes skull men är på god väg mot Svenssonlivet.

 

 

Om du resten av ditt liv bara fick lyssna på 5st band/soloartister vilka skulle de vara?

Ditt bästa resmål?

Rom var fantastiskt när jag var där. Las Vegas var helt sanslöst också, jag tyckte det var helhäftigt.

 

Favoritdagbok på pf?

TomteTomte och HataB2B.

 

Om du tvingades vara någon på pf i ett år vem skulle du välja?

 

Inte en aning faktiskt.

 

Säg något du skäms över med dig själv.

Varje gång jag skäller på barnen på grund av att jag är på dåligt humör hatar jag mig själv.

 

När du gjorde Poker.se tv, vilken/vilka gäst(er) tyckte du var mest intressant att intervjua?

 

Anders Henriksson, Tomas Lindgren och familjen Johansson.

 

Sedan var det kul att träffa Phil Hellmuth också, men under själva intervjun var jag fokuserad. Det var roligare innan när man under en sekund fick se en kort glimt av hans "familjepersonlighet".

 

Vem var tråkigst att ha som gäst?

Intervjun med Peter Månsson blev inte bra alls. Det är dock även mitt fel, där syns extremt tydligt att jag inte har någon utbildning i journalistik i botten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Shaquille O’Neal, Michael Jordan, Charles Barkley eller Magic Johnson?

I basket eller ur fanperspektiv?

 

Jag gillar Barkley bäst såsom basketfan, hejade på Phoenix när de mötte Chicago i finalen '94.

Å andra sidan tittade jag igår kväll på ett ihopklipp av Jordan när de mötte Detroit i semifinalerna '89 och '90. Går inte att beskriva hur bra han var.

 

2) Är Sam Farha top 3 Omaha-spelare i världen?

Nej.

 

3) Oxfilé, fläskfilé, hamburgare eller pizza?

Oxfilé.

 

4) Roger Moore eller Sean Connery?

Connery såklart.

 

5) Är du helst världens starkaste man, uthålligaste man (syftar inte på i sängen) eller snabbaste man?

Uthålligaste.

 

6) Hur friade du till din nuvarande fru och hur mkt kostade hennes förlovnings-respektive vigselring?

 

Vi var nere vid en sjö där jag "officiellt" friade. Vi hade dock ringar och sådant redo. Priserna håller jag för mig själv, men det var inte några absurditeter ur ett prisperspektiv.

 

7) Betalde du ringarna med pokervinster?

Vigselringen betalades med dessa.

 

8) Du befinner dig på en sjunkande båt mitt ute i Atlanten och blir erbjuden den absolut sista platsen i en livbåt. Skulle du ge upp din plats för ett barn eller annan människa, som inte får plats? Att ta personen i fråga i famnen eller på axlarna är inte ngt alternativ.

 

Om det bara var jag som var beroende av platsen skulle jag mycket väl kunna låta någon annan få min plats (jag hoppas och önskar att jag kan det i alla fall). Tyvärr är verkligheten inte lika svartvit eftersom jag slutat tänka i "jag"-termer och har ansvaret för min familj och mina barn. Detta gör att jag inte kan lämna över platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man börja så klockrent med vita huset, the wire å Homicide å sen sätta Spin City som den 5 bästa tv-serien genom tiderna:shock:

Fjärde serien har jag missat, kanske man får kolla in.

 

Kollar du collegebasketen? NFL-slutspelet?

 

Gillar du hip-hop? I så fall vad?

 

Ser du fram emot att lära flickorna poker?

 

Vad röstar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på jobbet och har 6 mumsiga after work-öl i kylskåpet som är tänkta att avnjutas from kl 16. Men, jag har börjat få huvudvärk och det finns inga tabletter att tillgå. Vad göra?

 

Ps. Det är inte flickan i filmen som har skrivit brevet. Ds

 

Jag har ofta migrän/spänningshuvudvärk. Jag har konstaterat att Red Bull faktiskt hjälper. Du har ingen Red Bull där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skulle åka till USA för att se en enda regular season NBA-match, vilken skulle det bli? Blir svaret annorlunda om du dessutom ska stanna en vecka i samma stad? Om du åker med/utan familj?

 

Boston.

Ja, jag skulle tvinga mig till att se New York då.

Ja, med familj blir det nog Orlando som tidigare nämnts.

 

Komponera en starting five som består av spelare som spelat minst 3år i NBA men inte varit all-stars.

 

Zomg, kräver undersökningar för att svara på. Jag återkommer. Hoppas jag.

Bästa smeknamnet i NBA just nu? Genom tiderna?

Andrew Kirilenko, AK-47. Bra kombination med koppling till hans initialer.

 

Hakeem "The Dream".

 

Ett motiverat Dream Team från 1992 i toppform möter svenska landslaget av idag, vad skulle slutresultatet bli? Samma Dream Team men i den form de är i idag möter samma svenska landslag, vad skulle resultatet bli då?

 

Slutresultatet beror på domarna. Sedan blir de ju ointresserade också efter 2/3 av matchen och försöker bara göra snygga spel. 50-60 poäng kanske?

 

Numer...Vilka är fortfarande i någon typ av form? Stockton, Jordan, Karl Malone, Magi...Pippen såg vi ju förra veckan. Robinson ser fit ut när han tittar på matcher. Mullin kan nog sätta någon trea då och då. Bird kan ju inte gå, Barkley orkar i 3-4 minuter. Hm. 10-15 poäng kanske? Konditionen är ett stort problem.

 

Vem är den bästa basketspelaren du spelat med/mot?

Ron Lee coachade mig något år. Han vann stealsligan i NBA '78 och var med i den första dunktävlingen. 42 år gammal var han fortfarande av mkt hög klass.

 

Nämn tre sportjournalister, förutom Bill Simmons, vars alster man borde läsa regelbundet.

Jag läser bara på ESPN, jag är relativt ointresserad av fotboll och hockey (tittar på VM och NHL-slutspelet) så...tja några därifrån.

 

Vilket är att föredra, att dina barn börjar spela othello, eller att de börjar spela poker?

Othello såklart.

 

Vilken dryck satte du i vrångstrupen när Charles Barkley dök upp i samma fråga som Jordan, Magic och Shaq? Och, om du inte skulle svara: ”Jordan, and it’s not even close” vad skulle du isåfall ha att säga till ditt försvar?

 

Jag förstod inte om frågan var ställd ur ett fanboy/personligt perspektiv eller "bäst spelare"-perspektiv. Men om folk inte är basketfans kan jag förstå att Barkley inkluderades i gruppen, han är en av de få som gemene man känner till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juggler MSN-postar:

 

Juggler säger (15:25):

Hur reagerar folk på att du är nykterist? Respekterar de det eller säger "äh kom igen"? När/varför blev du nykterist eller har du alltid varit det?

 

Alla mina vänner är vana vid det, så ingen kommenterar det. Många har dock sagt att jag nog skulle bli rätt odräglig om jag blev full, så det är lika bra. :)

 

Nya personer säger ofta "äh, kom igen", men de förstår snabbt att jag inte dricker och eftersom jag inte direkt är tystlåten som person så brukar de inte bry sig.

 

Steget till att bli nykterist kom i flera etapper:

 

1 - 15 år, jag gick på gymnasiet (började skolan ett år tidigare) och var med på fester. En kombination av "jag har basketmatch imorgon" och "det smakar bara beskt" och "jag vill inte tappa kontrollen så där som de andra gör" ledde till att jag inte drack.

 

2 - 16 år, jag blev diagnostiserad med epilepsi och läkaren sade att det inte var så bra att dricka då. Något jag inte hade så mycket emot, jag ville ändå inte dricka, hade kul ändå och ville mest ha något att skylla på.

 

3 - Alla har sedan vant sig vid att jag inte dricker, nu behöver jag inget att skylla på, jag kan dricka men orkar helt enkelt inte börja. Och jag tycker fortfarande att det smakar beskt (undantaget typ, smirnoff ice och sådant).

 

Jag har inte något alls emot folk som dricker runt omkring mig, Sandra får gärna dricka vin till maten om hon vill, etc. Så det är inte någon nykterhet i stil med "jag vill inte ens säga skål när jag skåla i läsk för det är en hyllning till rusdrycker" (vilket jag en gång hörde någon på fullt allvar säga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...