svea_med_väskan Postad 19 Januari , 2008 Rapport Postad 19 Januari , 2008 bogus är dum i huvudet EDIT: användaren varnad för totalt nonsen och påhopp. /Appel Citera
Burning Postad 19 Januari , 2008 Rapport Postad 19 Januari , 2008 Delar inte din åsikt eury då en del personer vädrat deras åsikter och fått konstruktiva svar. Nu för tiden är det ovanligt på pf.nu. Citera
jackbalsam Postad 19 Januari , 2008 Rapport Postad 19 Januari , 2008 Fattar inte varför folk som inte kan nånting envisas med att svara dock. Citera
bogus Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Moddarna verkar ha nån sort spärr mot att gå in och varna folk med 1700+ eller 3200+ inlägg trots att dessa beter som jag vet inte vad? Citera
-PK- Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Moddarna verkar ha nån sort spärr mot att gå in och varna folk med 1700+ eller 3200+ inlägg trots att dessa beter som jag vet inte vad? Är det mig du syftar på när du skrev 3200 inlägg? Isf, vafan skulle jag bli varnad för? Citera
iamivar Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Är det mig du syftar på när du skrev 3200 inlägg? Isf, vafan skulle jag bli varnad för? Nu när jag tänker på saken så är din avatar faktiskt ganska irriterande. Får mig att känna mig underlägsen liksom... Ban plz? Citera
skalle88 Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 Nu när jag tänker på saken så är din avatar faktiskt ganska irriterande. Får mig att känna mig underlägsen liksom... Ban plz? tro fan när du har msnrelaterad avatar Citera
Sylwester Postad 22 Januari , 2008 Rapport Postad 22 Januari , 2008 King of Hearts racist ban imo Citera
Late Postad 22 Januari , 2008 Rapport Postad 22 Januari , 2008 möjligheten finns ju också att han har dig krossad preflop och satte dig på ett överpar hela tiden? när du knackar river så försöker han få värde ur dig? Citera
Sylwester Postad 22 Januari , 2008 Rapport Postad 22 Januari , 2008 King of Hearts = :Kw:? Jag har rätten att tiga. Citera
DelPiero74 Postad 18 Februari , 2008 Rapport Postad 18 Februari , 2008 Hagan, intressant hand och många intressanta anlyser, hur beslutade du dig för att göra? Citera
Xodiac Postad 18 Februari , 2008 Rapport Postad 18 Februari , 2008 Som spelat så är du ju rätt blind på river, gör som du känner där imho, han kan nog lika gärna vara jättetom som han kan ha ett tvåpar (4,5s ex) eller en sexa, enligt din beskrivning av honom Posta nu hur du beslutade Citera
eyeless Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Standard har ar val att folda pre da vara reversed implied odds suger. Nar du nu valjer att syna eftersom du tror dig ha en read sa ar det val bara att skicka in deg pa floppen. Beta ut och syna shove eller crai. Citera
Staahla Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Om du analyserar ditt spel där, trots att du vann så hade du egentligen ingen aning om var du stod i handen, om du ledde eller låg efter. I brist på annat så synar du floppen, och vågar inte betta på turn utan checkar. Fi känner att du förmodligen har K och vågar inte bluffa på turn heller. På river känner du att du inte kan checka igen och utan gör en defensiv bet på flera dollar och Fi tänker att han kan tänka sig att syna ner flera dollar för att se vad du har. Båda två helt aningslösa och spelet innehåller inget skicklighetsmoment alls. Ledsen att vara så hård men det ni två gjorde kallar jag inte för att spela poker. Gör som jag sa tidigare nästa gång (om du läser så har jag tagit med A8 i beräkningarna) så tar du potten på floppen och slipper vandra i mörkret. Citera
gizzze Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Hur fortsatte handen nudå? upplösningen? Jag misstänker att du synade och FI flippade upp 6'an.. Citera
Hagan Postad 19 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2008 Som många skriver så är jag inte alls nöjd med hur jag spelade handen, kan väl skylla lite på en lite för lång session eller ngt... Men jag foldade iaf och han muckade. Citera
thefman Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 fold pre känns iaf som det kallaste tipset i tråpden imo Citera
brut Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Se och räkna på linjerna sett från floppen så ser du att om du synar pre och när fi väl gör sin bet så får du inte folda efter det. Även om du sätter honom på så tight som JJ+ AK+. Sätt det i system och det fungerar även om fi spelar perfekt poker mot dig att det blir sett från flopp EV+. Tänk så här: När fi c-bettar floppen leder du tillräckligt ofta för att göra en AI till EV+ även om fi spelar perfekt poker. När du foldar(senare i handen) så blir EV exakt= minus det det kostar dig att syna floppen om fi spelar perfekt poker mot dig. Ju bredare HD fi har destå mer fel blir det att folda. Ditt sätt att spela handen är en exploaterande linje och då måste det finnas en tanke bakom vilket du inte har. mvh Brut. Citera
Sideshow Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Såhär djupt känns nästan 5 bet bäst, bör ge defenitivt svar på var vi är i handen. Citera
Hagan Postad 21 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2008 Se och räkna på linjerna sett från floppen så ser du att om du synar pre och när fi väl gör sin bet så får du inte folda efter det. Även om du sätter honom på så tight som JJ+ AK+. Sätt det i system och det fungerar även om fi spelar perfekt poker mot dig att det blir sett från flopp EV+. Tänk så här: När fi c-bettar floppen leder du tillräckligt ofta för att göra en AI till EV+ även om fi spelar perfekt poker. När du foldar(senare i handen) så blir EV exakt= minus det det kostar dig att syna floppen om fi spelar perfekt poker mot dig. Ju bredare HD fi har destå mer fel blir det att folda. Ditt sätt att spela handen är en exploaterande linje och då måste det finnas en tanke bakom vilket du inte har. mvh Brut. Bra tankegångar där, det som var lite i bakhuvudet var väl att vi var just så pass djup, annars brukar jag C/R AI där nästintill varje gång, eller få in degen senare gator. Men bra analys. Citera
Recommended Posts