Gå till innehåll

Jag synade rivern, var det rätt?


Raimo

Recommended Posts

Pot Limit på Pokerstars fullring. FI har 15 vp$ip och en pfr på 4,5%. Vad gör ska man göra på rivern? Vill se om mitt spel är bra här?

 

POKERSTARS GAME #14577912248: HOLD'EM POT LIMIT ($0.25/$0.50)

Table 'Philomela IV' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: ottley ($30.20 in chips)

Seat 2: Hero ($30.55 in chips)

Seat 3: FI($57.75 in chips)

Seat 4: Khilone ($47.55 in chips)

Seat 6: Mister. PG ($79.40 in chips)

Seat 7: phinfan66 ($28.15 in chips)

Seat 8: pound4pound ($23.05 in chips)

Seat 9: 0172Koizig ($19.50 in chips)

Mister. PG: posts small blind $0.25

phinfan66: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

pound4pound: folds

0172Koizig: folds

ottley: calls $0.50

Hero:dealt Queen of Clubs10 of Spades calls $0.50

FI: calls $0.50

wateriscold joins the table at seat #5

Khilone: folds

Mister. PG: calls $0.25

phinfan66: checks

*** FLOP *** 2 of SpadesQueen of Hearts9 of Spades

Mister. PG: checks

phinfan66: checks

ottley: checks

Hero: bets $1

FI: raises $2.50 to $3.50

Mister. PG: folds

phinfan66: folds

ottley: folds

Hero: calls $2.50

*** TURN *** 2 of SpadesQueen of Hearts9 of SpadesKing of Spades

Hero: checks

FI: bets $7

Hero: calls $7

*** RIVER *** 2 of SpadesQueen of Hearts9 of SpadesKing of Spades3 of Spades

Hero: checks

FI: bets $20

Hero calls:

*** SHOW DOWN ***

 

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, hur många gånger bluffar FI här på rivern? Är det Ev+ eller Ev- med att syna med 10 hög flush? (jag vet att det är stor skillnad mellan FI och FI)

 

beror väl helt på fi... men om man kollar på hela världens onlinespelare mot den stora betten skulle ja tro det är ev- med lite grann

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så när du limpar efter limpen preflop hur tänker du då

 

så när du bara synar hans omslag på flop UR position

vad har du för plan för turnen?

 

mer eller mindre alla draghänder han kan ha haft har gått in; J10, KJ,(AK, K10) eller spades..

 

När du checksynar turn, vad hoppas du på egentligen? att träffa en spader och att han ska checka ner efter dig?

 

Jag vill inte vara taskig eller så men jag tror inte du kan ha spelat handen något sämre, du tar inte reda på någonstans i handen vart du står, och du förlitar dig mer på att han ska checka ner än att försöka ta reda på vart du står någonstans.

 

Det är ju helt omöjligt att säga ifall din hand är bra eller ej om du inte har någon read

 

 

Ta kommando preflop eller lägg dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren! Saken med denna HH var att det var jag som var FI och Hero var min motståndare som jag inte tycker är speciellt bra. Alltså är dte inte jag som har q,10 utan det var FI showdown var så här med rätt personer på rätt plats:

 

*** SHOW DOWN ***

HERO: shows [Ac 9c] (a pair of Nines)

FI: shows [Qc Ts] (a flush, King high)

scouser45 collected $59.60 from pot

 

Jag hade svårt att se att det var bra spelat för honom men jag vet inte riktigt. Jag hade aldrig synat rivern där för det är precis som vissa av er säger att man är slagen lång väg innan. Jag hade inte kommit så långt som till rivern med handen. Men Strater skriver ju att det är precis Ev- med syn där, är det så vanligt att folk floatar? Jag kanske spelar för tight/fegt när folk gör spelet mot mig? Jag vet inte riktigt vad tycker ni? Diskutera gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ju inte att jag leder någonstans men ibland blir det några såna här spel. Jag vet att egentligen är det dumt att göra sådana här spel på den låga nivån jag spelar på. Dock tycker jag inte FI spelar handen bra men det kanske är så att det är jag som är tomten här :-D Dock tycker jag att det intressant vad andra hade gjort opm jag hade gjort spelet mot dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ju inte att jag leder någonstans men ibland blir det några såna här spel. Jag vet att egentligen är det dumt att göra sådana här spel på den låga nivån jag spelar på. Dock tycker jag inte FI spelar handen bra men det kanske är så att det är jag som är tomten här :-D Dock tycker jag att det intressant vad andra hade gjort opm jag hade gjort spelet mot dom.

 

fold flop i så fall om du inte tror du leder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...