Gå till innehåll

Två FTP konton Ett netteller konto


grebgokz

Recommended Posts

Rubriken säger inte allt.

Jag har ett konto på FTP men nu vill min sambo prova o spela och öppna ett eget konto. Men hon vill inte gärna krångla med ett Neteller konto. Så hur funkar det om hon öppnar ett konto kan hon sätta in och ta ut pengar från FTP med mitt Neteller konto?

 

Det blir ju insatt och uttaget till samma konto men det kommer ju stå mitt namn på Neteller kontot och inte hennes (mao mismatch mellan namnen på FTP kontot och Neteller kontot).

 

Några problem med detta?

 

Eller måste man öppna ett nytt Neteller konto. Eller kan man lösa det med player transfer mellan konton? Men det sista kan ju också i värsta fall tolkas som att någon snor nåns pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur krångligt kan det va att öppna ett Neteller konto? dom lär upptäcka det och orsaka 1000 ggr mer bekymmer än vad är att öppna ett till Neteller konto

 

Frågan är egentligen om det är ett policy eller regelbrott att använda någon annans neteller (eller för den delen bankkonto) för att föra pengar till eller från FTP kontot?

 

Inbillar mig att det inte är några problem att föra in pengar men kanske blir när man ska ta ut.

 

Detta borde FTPs representant på forumet kunna svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej grebgokz,

 

Precis som några här redan har nämnt och du själv gissade så blir det problem när du/din sambo vid en senare tidpunkt vill göra uttag. Orsaken är bland annat att det endast är tillåtet att ha ett Full Tilt Poker konto. För att bevisa att det är mer än en spelare bakom sagda konton så kommer ni med all sannolikhet att behöva skicka in dokument som styrker detta.

 

Eftersom det inte kostar något att öppna ett NETELLER konto och processen tar cirka 10-15 minuter så rekommenderar jag starkt att din sambo öppnar ett eget konto eller gör insättningar med en annan metod.

Du kan se vilka metoder som är tillgängliga på:

http://www.fulltiltpoker.com/sv/deposit-real-money

 

Vill din sambo prova på att spela för mindre summor så går det utmärkt att använda dig av P2P funktionen, tänk bara på att reglerna för att skicka är striktare än för att ta emot P2P överföringar. Din sambo kan alltså ta emot överföringar, men kommer inte att kunna skicka tillbaka pengar till dig.

 

Så för att sammanfatta; för att undvika problem med insättningen samt eventuella framtida uttag samt p2p överföringar så rekommenderar vi att varje spelare öppnar ett eget konto.

 

Hoppas att detta besvarar din fråga.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...