Gå till innehåll

ZeitGeist77 lirar NL400 på Ongame och bantar


Zeit

Recommended Posts

Hej på er!

 

Jag heter Martin, bor i Växjö och har spelat poker i snart tre år (vinnande i två och ett halvt). Håller till på Ongame där ni hittar mig vid NL400-borden. Spelade tidigare på iPoker, men tröttnade på alla grinders och cashade ut därifrån. Inget jag ångrar direkt :)

 

Det har gått ganska bra sista tiden. Plussade 11.2K i december och ligger just nu på 6.9K plus i januari. Använder inte Pokertracker, men jag funderar på att skaffa det snart så jag också kan börja fatta det där med 78/34/9 som tydligen alla är insatta i nu för tiden. Vore även enklare att hålla koll på vinster/förluster.

 

Som många andra gamblers har jag blivit lite förslappad på sistone och ska försöka bli av med runt 10 kg innan sommaren. Kommer väga in mig imorgon och sätta upp lite viktmål som jag ska försöka uppnå. Har skaffat gymkort så det kommer förhoppningsvis bli en hel del löpning/styrketräning/simning den närmsta tiden. Kommer uppdatera er om hur det går :)

 

Övriga mål är att jag ska försöka få in minst 20 timmars pokerspelande i veckan vilket innebär runt 4K i bonusar per månad som jag ska ta ut i form av lön. Resten av mina vinster (förhoppningsvis) kommer att investeras.

 

Har tänkt att dra igång med liret om ett par timmar. Ha det fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

muy intresante ( stavning, rättstavat ?) :-) ska följas. ongame e ju riggsida så där kan man dock inte plussa

 

Jo, jag har haft ett par jobbiga downswings under tiden jag spelat på Ongame. Tror det beror mycket på alla maniacs och shortstacks som kan orsaka stora swings om man har oflyt med korten. Har gått bra i över en månad nu så jag väntar med spänning på när det ska vända igen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snark, ytterligare en ny ginder som skall finna lyckan(olyckan?) på ongame.. jag som är i full kast på att byta till ipoker lol, mestadels för att klienten i sig tiltar sönder mig.

 

Har spelat på Ongame sen september så jag är väl inte direkt ny där. Störde míg också på klienten i början, men vande mig snabbt. iPoker-klienten gillar jag starkt, det var bara så det var väldigt mycket grinders på NL400 när jag lirade i somras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat på Ongame sen september så jag är väl inte direkt ny där. Störde míg också på klienten i början, men vande mig snabbt. iPoker-klienten gillar jag starkt, det var bara så det var väldigt mycket grinders på NL400 när jag lirade i somras.

 

ok, lirat där väldigt länge jag.. men har faktiskt tagit det väldigt lugnt september->jan med spelandet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckoönskningarna!

 

Spelat tre kortare sessioner på ca en timme vardera idag. Kände mig lite ringrostig i början då det var ett par dagar sen jag lirade vilket bidrog till att jag backade ett par inköp första sessionen, men tog igen det under de andra. Slutar dagen på +$550.

 

Finns det annat än fold när världens sämsta kort kommer på turn? Fel att checka turn? Känner inte till fi. Min hand är AK (ingen spader).

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-58340298-372

played at "ElCapitan_'s HE" for USD RM from 2008-01-14 12:35 until 2008-01-14 12:37

 

Seat 1: 1001Volt ($132.30 in chips)

Seat 2: playboybinny ($489.60 in chips)

Seat 4: esfandiari10 ($300.65 in chips)

Seat 6: ZeitGeist77 ($751.95 in chips)

Seat 7: maunny ($486.10 in chips)

Seat 8: RumInThRain ($437 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

playboybinny posts blind ($2), esfandiari10 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

ZeitGeist77 bets $16, maunny calls $16, RumInThRain folds, 1001Volt calls $16, playboybinny folds, esfandiari10 folds.

 

FLOP [board cards: 6 of Spades,Ace of Spades,10 of Hearts ]

ZeitGeist77 bets $41, maunny calls $41, 1001Volt folds.

 

TURN [board cards: 6 of Spades,Ace of Spades,10 of Hearts,Queen of Spades ]

ZeitGeist77 checks, maunny bets $82, ZeitGeist77 folds.

 

RIVER [board cards: 6 of Spades,Ace of Spades,10 of Hearts,Queen of Spades ]

maunny wins $215.

 

 

Vad tycker ni om pushen här? Okänd fi.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-58347805-206

played at "Pecs" for USD RM from 2008-01-14 12:29 until 2008-01-14 12:30

 

 

 

Seat 1: ZeitGeist77 [ QS,KC ] ($574.20 in chips)

Seat 6: rover454 ($84.40 in chips)

Seat 7: JakobSSS ($532.50 in chips)

Seat 8: forward2 ($407 in chips)

Seat 10: happychappy. ($554.25 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

JakobSSS posts blind ($2), forward2 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

happychappy. folds, ZeitGeist77 bets $16, rover454 folds, JakobSSS folds, forward2 calls $12.

 

FLOP [board cards: Jack of Diamonds,Jack of Hearts,6 of Clubs ]

forward2 bets $25, ZeitGeist77 calls $25.

 

TURN [board cards: Jack of Diamonds,Jack of Hearts,6 of Clubs,3 of Spades ]

forward2 bets $100, ZeitGeist77 bets $444

 

 

Resultat Januari:

 

1-13 : +6900

14 : +550

 

Sammanlagt: $7450

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt har jag nu bestämt mig för att prova på Cambridgemetoden ett par veckor. Ska tydligen vara ett säkert och bra sätt att gå ner en massa på kort. Om det ger resultat och jag pallar med det kanske jag fortsätter med det. Ska nog åka till Asien och hälsa på en polare om ca 2 veckor så jag kommer inte ha tid att köra kuren längre än så ändå.

 

 

Passar på att lägga upp en hand där jag gör en helt ok syn på rivern. Hade svårt för att sätta honom på en hand som slår mig med tanke på hans spel. Hans check på turn med den dragvänliga brädan och hans instapush på rivern kändes skum och jag hade svårt att sätta honom på en hand som faktiskt slår min.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-58358761-88

played at "Monroe" for USD RM from 2008-01-14 14:41 until 2008-01-14 14:42

 

 

 

Seat 3: ZeitGeist77 ($400 in chips)

Seat 10: dimlidamlis ($402 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

dimlidamlis posts blind ($2), ZeitGeist77 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

dimlidamlis bets $15, ZeitGeist77 bets $58, dimlidamlis calls $45.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,6 of Diamonds,Ace of Spades ]

ZeitGeist77 bets $87, dimlidamlis calls $87.

 

TURN [board cards: 9 of Spades,6 of Diamonds,Ace of Spades,Queen of Hearts ]

ZeitGeist77 checks, dimlidamlis checks.

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,6 of Diamonds,Ace of Spades,Queen of Hearts,9 of Diamonds ]

ZeitGeist77 checks, dimlidamlis bets $253 and is all-in, ZeitGeist77 calls $251 and is all-in.

 

SHOWDOWN

dimlidamlis shows [ 7 of Hearts,7 of Diamonds ]

ZeitGeist77 shows [ King of Hearts,Queen of Diamonds ]

dimlidamlis wins $2, ZeitGeist77 wins $799.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: dimlidamlis

Pot: $802, (including rake: $1)

ZeitGeist77, bets $400, collects $799, net $399

dimlidamlis, loses $400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för tight fold där med AK tycker jag...du är utg han är full stack så han har en väldigt tight range när han synar precis bakom. eftersom han borde ha en väldigt snäv synrange så kommer alla spaderdrag han kan ha vara höga kort. KJss osv osv så de raisar antagligen på floppen precis som A10 (A6 är väldigt osannolikt). han har AQ/AJ här typ alltid och mot de 2 händerna har du 57% equity. jag hade bettat turn igen eftersom han inte kan ha flush för att få värde av AJ (som kan checka bakom om du checkar) och samtidigt få veta om han har AQ (eftersom den handen eventuellt raisar).

 

om du ska checka turn så checksyna turn o checkfolda alla rivrar. eftersom han har ett A nästan alltid i den här situationen så kommer han inte bluffa rivern>>>bettar han vilken river som helst är du slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, du är ju garanterat en bättre spelare med tanke på att jag är ny på NL400 och så men tycker verkligen att det är en tight fold av dig med AK. Du kommer ju bluffas bort jätteofta där tror jag. Om inte fi är mycket aggressiv med drag på turn så kan du väl leda ut turn också och vika för omslag. Du får betalt av AJ och ett antal spaderdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cambridgemetoden alltså. Förbered dig på att bli orkeslös då! Efter två veckor kommer du inte orka nåt annat än att köra "all-in preflop"-poker. :-D

 

Jo, jag är lite rädd för att pokern blir lidande när jag kör igång med den där skiten... men man ska tydligen få en massa extra energi efter 2-3 dagar så jag funderar på att ta pokerpaus innan det sätter in :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hanterar ni den här situationen mot okänd fi? Jag har 1010.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-58416631-460

played at "Greensboro" for USD RM from 2008-01-15 11:50 until 2008-01-15 11:51

 

 

 

Seat 2: Kicki26 ($333.65 in chips)

Seat 3: happychappy. ($287.70 in chips)

Seat 5: ZeitGeist77 ($656.95 in chips)

Seat 7: TH77 ($121.20 in chips)

Seat 8: trol_miho ($390.80 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

trol_miho posts blind ($2), Kicki26 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

happychappy. folds, ZeitGeist77 bets $16, TH77 folds, trol_miho folds, Kicki26 calls $12.

 

FLOP [board cards: Jack of Clubs,2 of Hearts,Jack of Spades ]

Kicki26 checks, ZeitGeist77 bets $27, Kicki26 calls $27.

 

TURN [board cards: Jack of Clubs,2 of Hearts,Jack of Spades,6 of Clubs ]

Kicki26 checks, ZeitGeist77 bets $62, Kicki26 bets $200

 

 

 

Vägde in mig i morse på 100.9 kilo och mitt mål är att väga högst 97 kg när jag flyger till Asien om ett par veckor. Borde inte vara några problem om jag håller mig borta från utgångar. Kommer väga in mig på måndag igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hanterar ni den här situationen mot okänd fi? Jag har 1010.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-58416631-460

played at "Greensboro" for USD RM from 2008-01-15 11:50 until 2008-01-15 11:51

 

 

 

Seat 2: Kicki26 ($333.65 in chips)

Seat 3: happychappy. ($287.70 in chips)

Seat 5: ZeitGeist77 ($656.95 in chips)

Seat 7: TH77 ($121.20 in chips)

Seat 8: trol_miho ($390.80 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

trol_miho posts blind ($2), Kicki26 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

happychappy. folds, ZeitGeist77 bets $16, TH77 folds, trol_miho folds, Kicki26 calls $12.

 

FLOP [board cards: Jack of Clubs,2 of Hearts,Jack of Spades ]

Kicki26 checks, ZeitGeist77 bets $27, Kicki26 calls $27.

 

TURN [board cards: Jack of Clubs,2 of Hearts,Jack of Spades,6 of Clubs ]

Kicki26 checks, ZeitGeist77 bets $62, Kicki26 bets $200

 

 

 

Vägde in mig i morse på 100.9 kilo och mitt mål är att väga högst 97 kg när jag flyger till Asien om ett par veckor. Borde inte vara några problem om jag håller mig borta från utgångar. Kommer väga in mig på måndag igen.

 

Fold, jag gillar turnbettet men sen måste du nog ge honom cred för en hand. I synnerhet då det inte finns nåt drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...