Gå till innehåll

Lite pengar tillbaka vid spel på Stars...


Captain Morgan

Recommended Posts

Hur kommer det sig att PS ger så lite tillbaka på raken och för att man spelar där övht? Någon räknade ut att varje VIP poäng är värd ca 10 öre. Jag rakear 15$ för varje SNG och får för det 150 VIP (som goldstar). 150/10=15kr/6.4=2,3$ tillbaka på varje SNG.

 

Om man drar en jämförelse med BetOnBet på Prima så har jag där 30% RB plus en 2K$ bonus som jag kan casha ut var 5-6:e mån. Alltså får jag tillbaka dubbelt bara på RB plus bonusen som ger en 350-400$ extra per månad om man slår ut den.

 

Ingen annan som tycker det här är konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tycker faktiskt inte att det är ett dugg konstigt. Bonus och RB är ju egentligen bara en kostnad som tär på företagets vinst, och eftersom PokerStars uppenbarligen klarar av att behålla spelarna utan att betala ut dessa extrakostnader, så finns det ju ingen anledning att ha några bonusar.

 

För dig som spelare är det ju väldigt enkelt, får du bättre villkor någon annan stans, så är det ju bara att du byter till någon annan sajt. Varför spelar du överhuvudtaget på PokerStars om du är missnöjd med villkoren där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tycker faktiskt inte att det är ett dugg konstigt. Bonus och RB är ju egentligen bara en kostnad som tär på företagets vinst, och eftersom PokerStars uppenbarligen klarar av att behålla spelarna utan att betala ut dessa extrakostnader, så finns det ju ingen anledning att ha några bonusar.

 

För dig som spelare är det ju väldigt enkelt, får du bättre villkor någon annan stans, så är det ju bara att du byter till någon annan sajt. Varför spelar du överhuvudtaget på PokerStars om du är missnöjd med villkoren där?

 

Visst är det så, tycker bara det är judiskt mot spelarna att stoppa 98% av vinsten i egna fickor.

 

Tro mig, om någon mera förmånlig site haft samma trafik på sina HS SNGs så hade jag spelat där alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massa trådar på 2+2 där dom jämför RB och Stars VIP-system.

 

Kortfattat kan man säga att för dom som spelar lite blir det sämmre än ex 27%RB på FullTilt. Men för dom som spelar mycket och är SuperNova kan man komma upp i 50% RB och spelar man CP mycket och blir SuperNovaElite får man kring 60% RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Captain Morgan,

 

På PokerStars strävar vi efter att ge alla spelare *lägsta möjliga rake*, medans "rakeback"-promotions endast avser att ta ut en hög rake för att ge tillbaka delar av den vid ett senare datum. Om du jämför vår rake med andra siter så misstänker jag att du finner att PokerStars har bland den billigaste, om inte den allra billigaste, raken, räknat i procent.

 

Istället för rakeback har vi ett VIP-program för våra trogna kunder. Hur mycket det blir i % om man räknar om värdet till $ beror väldigt mycket på hur mycket, på vilka nivåer, och vilken typ av spel man spelar. Därtill måste man ta hänsyn till grundraken.

 

Jag hoppas att detta besvarar din frågeställning.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det så, tycker bara det är judiskt mot spelarna att stoppa 98% av vinsten i egna fickor.

 

Visst är det så. Helt sjukt att företag vill göra så mycket vinst som möjligt. Du borde börja spela på de siter som gärna ger en del av sin vinst till spelarna för att vara snälla (ojudikska?) och inte bara har mer rakeback, bonusar eller annat för att de tror att det ger dem mer vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en av de som helst inte vill se någon rakeback utan istället då att man har lägre rake.

Finns ju en anledning till att Pokerstars har många som spelar också och till viss del är det just för att de inte har någon rakeback.

Spelet blir annorlunda oftast mycket bättre värde för spelet att lira på sidor utan rakeback.

Annars blir det att folk som har rakeback oftast spelar väldigt tight då de vet att de ändå får pengar via rakebacken.

Så jag tycker ingen rakeback fast ännu lägre rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massa trådar på 2+2 där dom jämför RB och Stars VIP-system.

 

Kortfattat kan man säga att för dom som spelar lite blir det sämmre än ex 27%RB på FullTilt. Men för dom som spelar mycket och är SuperNova kan man komma upp i 50% RB och spelar man CP mycket och blir SuperNovaElite får man kring 60% RB.

 

Jo det är det jag menar. Säkert jättebra för Minieri och grabbarna men det gynnar ju inte direkt den genomsnittliga spelaren som är Silver-Gold.

 

Det är väl helt enkelt så dom vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det så. Helt sjukt att företag vill göra så mycket vinst som möjligt. Du borde börja spela på de siter som gärna ger en del av sin vinst till spelarna för att vara snälla (ojudikska???) och inte bara har mer rakeback, bonusar eller annat för att de tror att det ger dem mer vinst.

 

Hört talas om nöjda kunder?

 

Eller du kanske tror att ett företag som PS har svårigheter att gå med FEEETING vinst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massa trådar på 2+2 där dom jämför RB och Stars VIP-system.

 

Kortfattat kan man säga att för dom som spelar lite blir det sämmre än ex 27%RB på FullTilt. Men för dom som spelar mycket och är SuperNova kan man komma upp i 50% RB och spelar man CP mycket och blir SuperNovaElite får man kring 60% RB.

 

 

Men en brist i att jämföra vad det blir i RB mot vad en elektronicpryl kostar i en affär är att man inte har ett oändligt behov av dessa. Det hjälper ju föga om det är säng, soffa, kylskåp eller ny lägenhet som behöver skaffas. FPPs som motsvarar ett värde av $100,000 är i mina ögon ganska mycket mindre värt än $100,000 cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Captain Morgan,

 

På PokerStars strävar vi efter att ge alla spelare *lägsta möjliga rake*, medans "rakeback"-promotions endast avser att ta ut en hög rake för att ge tillbaka delar av den vid ett senare datum. Om du jämför vår rake med andra siter så misstänker jag att du finner att PokerStars har bland den billigaste, om inte den allra billigaste, raken, räknat i procent.

 

Istället för rakeback har vi ett VIP-program för våra trogna kunder. Hur mycket det blir i % om man räknar om värdet till $ beror väldigt mycket på hur mycket, på vilka nivåer, och vilken typ av spel man spelar. Därtill måste man ta hänsyn till grundraken.

 

Jag hoppas att detta besvarar din frågeställning.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

Har sett över er rake%(SNGs) och jämfört med övriga siter. Det stämmer att ni ligger ca 1% lägre.

 

Det ger ändå sämre värde för låg-medel/hs spelaren. Jag kan dra ett exempel.

 

Jag har spelat in totalt 43 000 VIP poäng under tiden jag varit Bronze-Silver-Gold, mestadels gold på 215$ SNGs. För det får jag 150 VIP poäng per SNG, alltså 43 000/150= 286 st x 15(rake/sng) = 4290$ som jag betalat i rake.

 

För det kan jag i nuläget välja mellan antingen ett pokerset eller PS3 till ett värde av ca 4500SEK.

 

Alltså 4290$ x 6.4 = 27 450 - 4500 = ca 23 000:- till PS.

 

4500/27 450 = 16% "RB" (i form av en pryl, eller cash till ett ännu sämre värde).

 

Svart på vitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört talas om nöjda kunder?

 

Eller du kanske tror att ett företag som PS har svårigheter att gå med FEEETING vinst?

 

Nej det tror jag inte. Dessutom så är stars störst så de borde ju ha en hel del nöjda kunder. Jag förstår dig faktiskt inte riktigt. Ett företag vill ju naturligtvis tjäna så mycket pengar som möjligt. Det inbegriper även att ha nöjda kunder så att de fortsätter spela och genererar mer vinst. Jag ställer helt enkelt en motfråga. Du tror inte att stars är medvetna om att andra sidor har mer fördelaktiga rakebackerbjudande och bonusar men kommit fram till att deras koncept är det som de tror ger mest vinst i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tror jag inte. Dessutom så är stars störst så de borde ju ha en hel del nöjda kunder. Jag förstår dig faktiskt inte riktigt. Ett företag vill ju naturligtvis tjäna så mycket pengar som möjligt. Det inbegriper även att ha nöjda kunder så att de fortsätter spela och genererar mer vinst. Jag ställer helt enkelt en motfråga. Du tror inte att stars är medvetna om att andra sidor har mer fördelaktiga rakebackerbjudande och bonusar men kommit fram till att deras koncept är det som de tror ger mest vinst i längden?

 

Men varför är dom störst? Jo för att majoriteten av USAs 50 miljoner regelbundna pokerspelare spelar där och för att vi européer vill möta just jänkarna.

 

Vad är det som gör de så bra? Att arrangera stora turneringar skulle väl i princip vilken site som helst kunna göra men det är svårt när man har 10 000 spelare online istället för 100 000.

 

 

Klart att ett företag vill tjäna så mycket pengar som möjligt men varför ska de egentligen ge någonting tillbaka till spelarna övht? Det skär ju ner på vinsten.

 

Varför skickar egentligen företag presenter till sina kunder? Det skär ju ner på vinsten. Verkar ju idiotiskt när alla företag vill maximera vinsten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför är dom störst? Jo för att majoriteten av USAs 50 miljoner regelbundna pokerspelare spelar där och för att vi européer vill möta just jänkarna.

 

Vad är det som gör de så bra? Att arrangera stora turneringar skulle väl i princip vilken site som helst kunna göra men det är svårt när man har 10 000 spelare online istället för 100 000.

 

 

Klart att ett företag vill tjäna så mycket pengar som möjligt men varför ska de egentligen ge någonting tillbaka till spelarna övht? Det skär ju ner på vinsten.

 

Varför skickar egentligen företag presenter till sina kunder? Det skär ju ner på vinsten. Verkar ju idiotiskt när alla företag vill maximera vinsten!

 

Så du menar att de är störst för att de arrangerar störst turneringar samtdigt som de är de enda som kan arrangera så många stora turneringar eftersom de är störst. Cirkelresonemang? Då är det väl bara för en annan site att arrangera lika stora eller större turneringar så kommer alla spelare farande. Eller?

 

Varför ger siter tillbaka till spelarna? Ja, det är ju för att de ska fortsätta spela på just den siten. Du verkar tro att vissa siter delar med sig av sina vinster för att vara snälla. Det är alltså fel, jag antar att jag inte behöver förklarar varför.

 

Varflr företag skickar presenter till sina kunder är av exakt samma anledning. För att de även i fortsättningen ska vara kunder.

 

Så för att sammanfatta: Företag ger tillbaka till sina kunder för att de även i fortsättningen skall vara kunder för just detta företag. Det minskar företagets vinst just då men ökar den i det långa loppet. Olika företag kan ha olika idéer om vad som är bäst för att maximera vinsten i längden. Därav kommer också att olika företag ger tillbaka till sina kunder på olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att de är störst för att de arrangerar störst turneringar samtdigt som de är de enda som kan arrangera så många stora turneringar eftersom de är störst. Cirkelresonemang? Då är det väl bara för en annan site att arrangera lika stora eller större turneringar så kommer alla spelare farande. Eller?

 

Varför ger siter tillbaka till spelarna? Ja, det är ju för att de ska fortsätta spela på just den siten. Du verkar tro att vissa siter delar med sig av sina vinster för att vara snälla. Det är alltså fel, jag antar att jag inte behöver förklarar varför.

 

Varflr företag skickar presenter till sina kunder är av exakt samma anledning. För att de även i fortsättningen ska vara kunder.

 

Så för att sammanfatta: Företag ger tillbaka till sina kunder för att de även i fortsättningen skall vara kunder för just detta företag. Det minskar företagets vinst just då men ökar den i det långa loppet. Olika företag kan ha olika idéer om vad som är bäst för att maximera vinsten i längden. Därav kommer också att olika företag ger tillbaka till sina kunder på olika sätt.

 

Håller med.

 

Det kostar som regel mer att skaffa en ny kund än det kostar att hålla en regelbunden kund nöjd. Inte bara i pokerbranshen utan i näringslivet som helhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att de är störst för att de arrangerar störst turneringar samtdigt som de är de enda som kan arrangera så många stora turneringar eftersom de är störst. Cirkelresonemang? Då är det väl bara för en annan site att arrangera lika stora eller större turneringar så kommer alla spelare farande. Eller?

 

Varför ger siter tillbaka till spelarna? Ja, det är ju för att de ska fortsätta spela på just den siten. Du verkar tro att vissa siter delar med sig av sina vinster för att vara snälla. Det är alltså fel, jag antar att jag inte behöver förklarar varför.

 

Varflr företag skickar presenter till sina kunder är av exakt samma anledning. För att de även i fortsättningen ska vara kunder.

 

Så för att sammanfatta: Företag ger tillbaka till sina kunder för att de även i fortsättningen skall vara kunder för just detta företag. Det minskar företagets vinst just då men ökar den i det långa loppet. Olika företag kan ha olika idéer om vad som är bäst för att maximera vinsten i längden. Därav kommer också att olika företag ger tillbaka till sina kunder på olika sätt.

 

"För att vara snälla" :lol:

 

Snälla... Svara på min fråga istället. Varför är PS så bra att de kan ge tillbaka hälften av vad deras konkurrenter ger igen till spelarna?

 

För att jag ska falla in under kategorin nöjd kund så vill jag känna att jag får ett bra värde av att spela där. Men det kanske bara är jag som tycker att det spelar någon roll?

 

Du har fått min teori men den verkade du inte ta in. Kanske ska tillägga att jänkarna spelar där av en anledning, efter ett politiskt beslut. Så nej, det är inte bara för vilken site som helst att slänga upp några stora turrar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...