Lisa87 Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 ***** Hand 566533059 ***** 0.50/1.00 Omaha (PL) - den 12 januari 2008 00:56:43 Adam 24 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: tommykosmo (140.62) Plats 2: LeeMan (90.00) Plats 3: BUD BUNDY (48.00) Plats 4: Schibban (197.79) Plats 5: SHAROVI (30.46) Plats 6: Unstable (195.23) Plats 7: schackapan (255.59) Plats 8: four4444 (209.57) Plats 9: Cax (140.10) Plats 10: Lisa87 (217.66) BUD BUNDY lägg LM 0.50 Schibban lägg SM 1.00 ** Giv ** Lisa87 [Knh, Ks, Kk, Knk] *** Bet Runda 1 *** SHAROVI Syna 1.00 Unstable Lägg schackapan Höj till 4.50 four4444 Lägg Cax Lägg Lisa87 Syna 4.50 tommykosmo Syna 4.50 BUD BUNDY Lägg Schibban Syna 4.50 SHAROVI Syna 4.50 *** Flop(Board): *** : [3s, 2r, Kr] *** Bet Runda 2 *** Schibban Passa SHAROVI Satsa 1.00 schackapan Höj till 26.00 Lisa87 ? Har hört lite olika här om vad vi bör göra.. Omaha är ett halvknepigt spel o.s.v.. MIN första tanke är "POTPOTPOTPOTPOTPOT".. Vissa hävdar att man endast bör syna och utvärdera turn/river då det är dragig bräda.. Jag tycker inte SYN är ett alternativ, då ger vi frikort till folk som sitter på drag, dessutom ger vi dom bättre odds för att syna med dragen.. Men hur mkt raisar vi? Slår vi pot? 100? 75? Tacksam för svar Förresten.. Vad gör vi preflop? Om vi pottar om och fi som pottade först pottar en 3:e gång måste vi vika.. Därför anser jag att syn är ett korrekt beslut. Synpunkter? Citera
zinna Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 POTT! det är 0.5/1 på svenska spel dom kan ha vad som helst och du leder mot alla drag (tror jag). framförallt så finns där massa kort du inte vill se på turn så bara att få in degen så fort som möjligt Citera
Joeduck Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 jag skulle synat, sen om Turn är 7eller högre och inte A eller om det parar bordet så är det (självklart beroende på om FI är en sådan som är försiktig av sig eller ej), troligast att jag bettar halvpott. Pottar du nu får du med dig alla de händer du inte vill ska syna, bättre att inte gå allin på floppen om du gillar att vara favorit. Om inte FI skulle sitta på färgdrag +stegdrag så synar han ändå inte din pott @flopp. Svårt att se att AA skulle synat utan färgdraget tom på SvS. Men är du en sådan som ogärna släpper en hand så är nog pott bättre, och/eller du tror dmed att han synar med skräpkort. Preflopspelet har jag inga synpunkter på då jag har läckor i mitt egna, har inte spelat omaha tillräckligt länge för att ha en susning om hur ofta man har KK vs AA (men jag är vinnande på den nivån du spelar) Citera
Lisa87 Postad 12 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2008 POTT! det är 0.5/1 på svenska spel dom kan ha vad som helst och du leder mot alla drag (tror jag). framförallt så finns där massa kort du inte vill se på turn så bara att få in degen så fort som möjligt Mot en hand som floppat wrap leder vi inte.. t.ex. leder med 53% över oss.. Leder också över oss.. Om färgdraget sitter turn.. check/foldar vi då? Om fi betar lite.. Är det värt att syna för att ev. dra ut? Inge bra alternativ att raisa till ~70 på flop? Citera
Lisa87 Postad 12 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2008 Valde att köra stenhårt: Lisa87 Höj till 100.00 tommykosmo Lägg Schibban Lägg SHAROVI Lägg schackapan All-in 251.09 Lisa87 All-in 213.16 *** Turn(Board): *** : [3s, 2r, Kr, 7r] *** River(Board): *** : [3s, 2r, Kr, 7r, 2k] *** Showdown *** : Rake: 11.25 Totalpott: 439.07 schackapan [9r, 4r, Er, Eh] Färg med ess i topp 7,4,3,2,A Vinst: 0.00 Lisa87 [Knh, Ks, Kk, Knk] Kåk Vinst: 439.07 Rätt eller fel.. Denna gång gick det bra iaf! Citera
Jimmy_the_Rose Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 Spelar nästintill bara plo HU, men kan delge min tanke iaf. Tycker det beror lite på hur mycket du är villig att gambla. Du kommer inte få ett drag att lägga sig om du pottar på flop. Tar du däremot en syn på flop och turn är blank, så är chansen mycket större att du får fi att lägga sig vid ett pottbet då han bara har river kvar till sitt drag. Som du säger kan Plo vara knepigt, och ibland kan det nog vara värt att ge ett gratiskort, då bästa hand på flop väldigt ofta inte är den bästa handen vid showdown. Jag hadde synat och omvärderat turn. Sen beror väll situationen lite på vad man vill ha för swings när man spelar, så både pott och syn är väll ett okej spel. Citera
Joeduck Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 najs, är väl knappast fel att skicka in pengarna när du leder minst ~50% av gångerna o stackarna inte är speciellt höga, +ev får syn av totalt skräp här. (AAQQoffsuit,lägre sets utan wraps mfl) fast tänk dig att du skulle haft FI's hand, då är ju en syn från din sida nästan lika självklar eller? Alltså jag menar i längden då blir det då som att låna ut pengar till varandra, försök att vara den som får in räntan. Hur vet jag inte i detta fall riktigt, men att tex på Turn(förutsatt att ni inte vart allin) få FI att inte potta sin A hög stege, genom att ej ha synstations imgae innan tex kan göra mycket. Du verkar iaf vara den som gärna kastar in pengarna i mitten, det är jag med vid tillfällen, men det gäller att hitta dem oxå Citera
Rebonius Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 Förstår inte varför det inte bara är att potta om, speciellt när ni säger att folk degar in med så mycket skit. Visst, ibland är vi underdog, i princip coinflip, men då har vi ändå en massa döda pengar i potten. Men tänk på alla gånger som de degar in med lägre set, altenativt lägre set+färgdrag eller lägre set+stegdrag och vi är monsterfavoriter! Rättfram poker är oftast det bästa på låga nivåer. Citera
psykologas Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 ja det e absolut inget att tänka på slå om så mkt du kan bara;-) handen spelar ju bra både multiway och hu så det e inte superviktigt vad du gör pre. Men visst kan du slå om pott och syna om han slår tillbaka. Ja skulle inte ha nått emot att stoppa in 20-25% av stacken pre med den handen i pos mot något som jag "vet" är AA. Tycker du det blir lite mkt så kan du ju lägga in en minihöjning för att trycka ut de bakom och ge dig ännu bättre situation om han nu skulle slå om pre. Fullt omslag e dock bättre på så sätt att han riskerar att sätta dig på AA, och dega in som klar underdog om du träffar. Har han inte aa har du ju oxå bästa handen pre i pos i en redan stor pott mot en annan djup stack. Kan ju aldrig va fel:-D att handen spelar så bra multiway beror bland annat på att du har en god chans att få in degen mot lägre set med en sån här hand. Därför behöver det inte va fel att släppa in lite fler folk i potten. Multiway grejen e annars mkt viktigt att tänka på när man har en hand som 6789, den e grym multiway (särskilt på lägre nivåer å full ring) å du vill inte hålla på med dubbla omslag så du trycker ut de händerna som ska betala dig när du träffar (de händerna e då sådana som träffar samma stege/stegdrag som dig men du frirullar mot) Citera
grandyz Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 Du floppar väl inte alls nötterna? Pot. Citera
boman Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 Du floppar väl inte alls nötterna? Pot. flopnöt obv Citera
Lisa87 Postad 12 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2008 Tack för alla kommentarer/synpunkter! Är det inget alternativ att slå till ~75? Då får vi in mycket pengar och på en blank turn stoppar vi in degen men vi kan ändå folda (t.ex. om vi varit djupa) om t.ex. 4d kommer på turn.. Citera
Djens Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 att slå om till 75 är det värsta du kan göra efter att syna flopp. Vad gör du vid en kallsyn om vilket kort som helst A456 +Xr kommer på turn? Metagame dessutom (okej, vi spelar minimicro på svs, men goda vanor är bra att ha). PPP Citera
Lisa87 Postad 12 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2008 att slå om till 75 är det värsta du kan göra efter att syna flopp. Vad gör du vid en kallsyn om vilket kort som helst A456 +Xr kommer på turn?Metagame dessutom (okej, vi spelar minimicro på svs, men goda vanor är bra att ha). PPP Om det vore $5/10 då? Utan reads på fi och djupa stackar (300BBs)? Bara potta då också? Citera
two_aces Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 Spelar nästintill bara plo HU, men kan delge min tanke iaf. Tycker det beror lite på hur mycket du är villig att gambla. Du kommer inte få ett drag att lägga sig om du pottar på flop. Tar du däremot en syn på flop och turn är blank, så är chansen mycket större att du får fi att lägga sig vid ett pottbet då han bara har river kvar till sitt drag. Vill vi verkligen att fi ska lägga sig på turn om den blankar, känns snarare som vi vill ha in pengarna då, eller? Citera
jackbalsam Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 Har inte läst alla svar men allt utom pott är jättefel. Det är lowstakes, brädan är dragig, bara stoppa in! Citera
Jimmy_the_Rose Postad 12 Januari , 2008 Rapport Postad 12 Januari , 2008 Vill vi verkligen att fi ska lägga sig på turn om den blankar, känns snarare som vi vill ha in pengarna då, eller? Absolut, helt fel tänkt av mig. Får skylla på vad klockan var vid tidpunkten för posten Citera
Big Less Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 MIN första tanke är "POTPOTPOTPOTPOTPOT"..Vissa hävdar att man endast bör syna och utvärdera turn/river då det är dragig bräda.. Just därför du INTE ska hålla på med sådant tjafs. Potta så mycket det går. Citera
Recommended Posts